Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Lieve lieve meid...heel veel sterkte voor vandaag en voor zolang je het nodig hebt
Alle reacties Link kopieren
Lieve IBI, ik wens je heel heel heel veel sterkte. Ik denk al de hele ochtend aan je

Mijn hart huilt met je mee

Nog een
Lieve IBI en familie,

woorden schieten tekort als ik je stukje van vandaag lees. Wil jullie ontzettend veel kracht toewensen vandaag.

Lieve ibi, ik zit hier met een brok in mijn keel, wat schrijf je het toch mooi, vooral de laatste zin ik wou dat patrick bij me was . Ik zou willen dat ik kon toveren dan deed ik dat voor jou.

Ik wens je heel veel sterkte vandaag en niet alleen vandaag de komende tijd, wat zal jij het moeilijk krijgen maar ik hoop dat je genoeg steun en liefde krijgt.

Ik maak een diepe buiging voor jou en patrick en een dikke knuffel van mij
Lieve Ibi,veel sterkte op deze loodzware dag.

Kaarsje brand weer,en de zon schijnt hier volop.

In gedachten bij je,
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Het is hier bij mij een schitterend mooie dag; strakblauwe hemel en het zonnetje schijnt fier. Ik maak mij druk over de onnozele dingen waarover een gemiddeld mens zich druk kan maken. Boeken die eigenlijk terug moeten naar de bibliotheek en een koffer die eigenlijk ingepakt moet worden voor de aanstaande vakantie. En welke koffer neem ik mee; die grote, kleine of toch maar een sporttas? Waar maak ik mij druk om, vraag ik mij al de hele ochtend af.

Ik denk aan IBI en haar Patrick die voor altijd bij haar zal zijn. Waar ze ook gaat.

Ik huil wanneer ik denk aan het gemis van zijn fysieke aanwezigheid voor alle mensen die van hem houden, in het bijzonder voor IBI.

Heel erg veel kracht toegewenst voor vandaag, hopelijk word het zoals je in gedachten had..

Lieve Ibi en familie, heel veel sterkte vandaag.

Kaarsje brandt weer
Heel veel sterkte vandaag dappere IBI

Houden van is.........loslaten met je handen

Maar stevig vasthouden in je hart
Wat zeg je dat mooi Marilene...

Ik krijg echt kippenvel van de situatie waarin IBI zich nu bevindt...maar ook van alle lieve berichten die hier worden achter gelaten.
Lieve, dappere Ibi en familie,

Heel veel sterkte en kracht toegewenst voor vandaag.
Lieve Ibi en familie,

Heel veel sterkte de komende tijd.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Mijn hart breekt, Ikbenik..

Heel veel sterkte en kracht gewenst vandaag en de komende periode...
Ik hoop dat bij jullie net als hier het zonnetje schijnt. Heel veel sterkte nogmaals...
A dirty mind is a joy forever
Lieve IBI, ook hier schijnt de zon volop en ben ik in gedachten bij jou. Ook al kennen we elkaar niet, vandaag gaat mijn hart uit naar jou
heel veel sterkte lieve schat.

Ben al de hele bij je.

En waar maken we ons nu ook eigenlijk druk over als ik deze ellende allemaal weer lees.

Wat kan het ons schelen als de krant op de bank ligt ipv in de krantenmand.

erg eigenlijk.

We moeten blij zijn wat we hebben en minder zeuren.

Zo maken we allemaal de wereld een stuk mooier.

Knuffel van Jetx
Lieve IBI,

De dag is bij jullie al een stuk verder als hier en dus is ook de dag waarop jij jouw Patrick begraven moet al een eind onderweg. Maar je begraaft zijn lichaam, zijn liefde voor jou en jou liefde voor hem zijn nog volop in jouw aanwezig.

Hij is hij niet meer in lichaam maar hij is nu bij jou voor altijd.

Wat is het toch vreselijk wreed dat die Kerst waarop je nog hoopte niet zal komen...

Ik kan mij zo goed voorstellen dat je de dag niet wilde laten beginnen vandaag.
Optimist tot in de kist!
Lieve Ibi, en familie.

Wat een immens zware dag vandaag.

We zijn in gedachten bij jullie, en wensen jullie veel kracht.

Een kaarsje brandt ook hier.

I don\'t need an excuse for being what I am.
Lieve Ibi... wat is het je gelukt samen met je familie er een prachtig mooi afscheid van te maken.... vele kippenvelmomenten gehad.

En je weet he.. ik ben en blijf er voor je
Lieve Ibi, wat een moeilijke dag zal dit zijn...

Sterkte vanuit Tenerife. XXX
Ik zou oneindig veel willen zeggen, maar in mijn hoofd is het oneindig stil.....
De vogels fluiten gewoon door

En ik, ik snap het allemaal wel

Mijn verstand zegt: het is goed zo

Maar wat ik voel is anders,

Om wat er was en nooit meer terugkomt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven