Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Hier schijnt de zon.

Wat een groter licht kun je wensen.
Lieve Ibi, héél veel sterkte voor jou en je familie vandaag. Vooral ook voor je zussen. Het moet vreselijk zijn voor je zussen om jou zo verdrietig te zien.
Liee IBI ik zit met tranen in mijn ogen om jouw stukje hierboven

Ik kan het me zo goed voorstellen dat je niet uit bed wilde komen vandaag. Het wordt zo definitief...............

Patrick is altijd bij je in jouw hart en gaat met jouw mee waar je ook gaat.

Ik wou dat het anders was gelopen voor jullie, maar ik kan helaas niet toveren anders had ik het direct gedaan.

Nogmaals heel veel sterkte vandaag
Ach IBI, wat een moeilijke dag vandaag, zit hier met tranen in mijn ogen. Ik zou ook willen dat je lief nog bij je was Ik wens je veel kracht toe zodirect maar je hebt al zo vaak laten zien dat je die hebt. Ik hoop dat het spreken goed gaat.
Veel sterkte
Heel veel sterkte vandaag.
Heel veel sterkte op deze zo moeiljke dag, Ibi...
Lieve schat,

Ook ik ben in gedachten bij je vandaag. Ik wens je vooral een heel mooi afscheid van Patrick, waarin je de warmte en liefde zult voelen van alle mensen die samen met jou afscheid zullen nemen.

Lieve Ibi, veel sterkte vandaag!

Hier in het Oosten brand ook een lichtje.

Ibi en familie,

Heel veel sterkte gewenst.
IBI ook ik ben met mijn gedachten bij je.

Ik ken je niet en toch voel ik me zo ontzettend verdrietig.

Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben vandaag
Mooi die kerststropdassen en die kerstoorbellen.
In gedachten bij je. Sterkte.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heel veel sterkte op deze ontzettende zware dag IBI, waar jullie met z´n allen afscheid zullen nemen van Patrick. Ik hoop dat het een mooi en waardig afscheid zal worden waar je ondanks jullie grote verdriet met een goed gevoel aan terug zullen denken, omdat de dag zo is ingevuld zoals jullie het wilden hebben.
Mjn gedachten zijn bij jou en bij jullie, IBI.

Heel veel sterkte op deze zware dag. Patrick is bij je, dat weet ik zeker.

Heel veel sterkte gewenst op deze moeilijke dag. Hartverscheurend verhaal over de oorbellen. Die herinnering van het kopen met de gedachte om samen kerst te vieren en dan deze dag, zal je nooit meer vergeten. Patrick is wel bij je. In jouw hart, in jouw hoofd. In harten van velen. Maar het zal heel veel tijd kosten om niet het overdonderende verdriet te voelen wat alles verder wegdrukt. Ik vind het knap dat je ons zo op de hoogte kunt houden van alles wat er speelt.

Ik hoop oprecht dat het vandaag wel een mooie dag wordt, waar je over een tijdje met warmte aan terug kunt denken. Dat het afscheid tenminste zo loopt als je je voorstelde.

Heel veel sterkte, ik zal aan jullie denken.
Sterkte vandaag. Maar niet alleen vandaag. Dus maar weer .................

Ik neem een kaarsje mee vandaag en zal die straks in het nieuwe huis zetten. We denken aan jullie. Continu.

IBI, Tara, Gewooneenzus, vandaag ben ik in gedachte bij jullie. Ik hoop dat het een waardige dag mag worden. De kerstoorbellen en dassen vind ik een heel mooi idee.

IBI, Patrick is vandaag bij je, ik denk dat je hem gaat voelen. Maar ik begrijp zo dat je geen dag wilt als vandaag. Het lijfelijk bij hem zijn zo gaat missen.

Heel veel sterkte, IBI en familie

IBI en familie,

Heel veel sterkte gewenst.
Volgens mij is het hele forum in gedachte bij je.

Weet dat we hierna ook nog bij je zijn.

Alles op z'n tijd.

Tijd, wat een zinloos gegeven.
Ibi, heel veel kracht en sterkte gewenst, vandaag, morgen, wanneer je het nodig zult hebben.

Het helpt geen zak maar ik denk hier aan je. Hier schijnt de zon, ik hoop dat dat bij jou een lichtje kan zijn. Een stralend afscheid.
IBI, familie en vrienden
IBI heel veel sterkte vandaag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven