Leugens
woensdag 15 december 2010 om 23:26
Summerdance, respect daarvoor. Ookal is het met de hulp van forummeiden, je hebt het gedaan en gedurfd en daar mag je trots op zijn. Ik weet niet of het door die ervaring komt, door levenservaring of doordat het gewoon in je zit, maar ik vind altijd dat je één van de beste adviseurs bent op dit soort topics. Je ziet ook dat TOs naar je luisteren, je bereikt ze ook, dat is goed.
Als ik naar mezelf kijk, dan kan ook ik me zeker inleven in 'die grote liefde waar het niet mee werkt' en hoe graag je in die liefde wil geloven en graag vrienden wil blijven etc. Ook ik heb dat meegemaakt en daar van geleerd (al was er ook hier niets aan de hand met dat hij vreemdging of dat hij een enorme eikel was oid). Misschien iets te goed
, want jouw ervaring mbt het blijven zitten in een relatie, herken ik niet bij mezelf (ik zit met het tegenovergestelde probleem: zodra het me kan kwetsen kap ik het af. Maar goed, dat is weer materiaal voor een ander topic )
Het lastige op een forum is dat je de Topic Openers niet kan zien om een betere inschatting te maken van die persoon. Je moet afgaan op een paar postings. Mijn probleem wat ik hierbij heb is dat ik me altijd in iedereen wel kan inleven; elk verhaal heeft wel iets van dat ik denk: ja, dat kan ik me voorstellen. Op dit forum heb ik geleerd dat dat niet altijd goed is, dus probeer ik meer naar vanuit een helicopterview naar de grote lijnen te kijken en daar mijn conclusies uit te trekken, en meer naar mijn intuitie te luisteren.
Mijn vraagtekens waren hier misschien onterecht want ook als je even goed de waarheid wil horen mag je posten. En ook als je even nog in je veilige haven wil blijven zitten.
Goh, best moeilijk te verwoorden zo'n antwoord
Als ik naar mezelf kijk, dan kan ook ik me zeker inleven in 'die grote liefde waar het niet mee werkt' en hoe graag je in die liefde wil geloven en graag vrienden wil blijven etc. Ook ik heb dat meegemaakt en daar van geleerd (al was er ook hier niets aan de hand met dat hij vreemdging of dat hij een enorme eikel was oid). Misschien iets te goed
Het lastige op een forum is dat je de Topic Openers niet kan zien om een betere inschatting te maken van die persoon. Je moet afgaan op een paar postings. Mijn probleem wat ik hierbij heb is dat ik me altijd in iedereen wel kan inleven; elk verhaal heeft wel iets van dat ik denk: ja, dat kan ik me voorstellen. Op dit forum heb ik geleerd dat dat niet altijd goed is, dus probeer ik meer naar vanuit een helicopterview naar de grote lijnen te kijken en daar mijn conclusies uit te trekken, en meer naar mijn intuitie te luisteren.
Mijn vraagtekens waren hier misschien onterecht want ook als je even goed de waarheid wil horen mag je posten. En ook als je even nog in je veilige haven wil blijven zitten.
Goh, best moeilijk te verwoorden zo'n antwoord
woensdag 15 december 2010 om 23:35
Nou ja zeg Prima, ik word er gewoon helemaal verlegen van zeg.
Wat lief dat je dat zegt...
Klopt ook wat je zegt hoor, dat je een TO niet kunt zien.
Maar ik probeer toch altijd de TO wel te geloven, dat ze echt ergens mee zit, en dat het niet enkel een aandachtstrekkerij gevalletje is
En ja, soms ga ik gaar gigantisch mee op mijn snufferd (zoals bijvoorbeeld het topic van Bloem)
En dan nog...als ik van een hoop TO's er een paar kan helpen, dan is het goed
Buiten dat, het helpt mij ook nog steeds gek genoeg
de relatie is verwerkt, ik ben hartstikke gelukkig nu maar zo af en toe weer eens bewust terug denken aan die tijd (en dat gebeurd automatisch als ik schrijf op dit soort topics) helpt me dingen in perspectief zetten
Nee niet in perspectief, het laat me weer voelen dat IK voor mezelf het belangrijkste moet zijn, en dit bedoel ik natuurlijk zonder egoisme.
En in een goede gezonde relatie gaat dat gek genoeg vanzelf
Want dan kan je dus wel iets doen voor een ander maar zorg je er wel voor dat je je eigen grenzen niet overgaat
*moet alleen nog eens leren om dingen van korter te formuleren*
Wat lief dat je dat zegt...
Klopt ook wat je zegt hoor, dat je een TO niet kunt zien.
Maar ik probeer toch altijd de TO wel te geloven, dat ze echt ergens mee zit, en dat het niet enkel een aandachtstrekkerij gevalletje is
En ja, soms ga ik gaar gigantisch mee op mijn snufferd (zoals bijvoorbeeld het topic van Bloem)
En dan nog...als ik van een hoop TO's er een paar kan helpen, dan is het goed
Buiten dat, het helpt mij ook nog steeds gek genoeg
de relatie is verwerkt, ik ben hartstikke gelukkig nu maar zo af en toe weer eens bewust terug denken aan die tijd (en dat gebeurd automatisch als ik schrijf op dit soort topics) helpt me dingen in perspectief zetten
Nee niet in perspectief, het laat me weer voelen dat IK voor mezelf het belangrijkste moet zijn, en dit bedoel ik natuurlijk zonder egoisme.
En in een goede gezonde relatie gaat dat gek genoeg vanzelf
Want dan kan je dus wel iets doen voor een ander maar zorg je er wel voor dat je je eigen grenzen niet overgaat
*moet alleen nog eens leren om dingen van korter te formuleren*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 16 december 2010 om 00:20
Haha nergens voor nodig om verlegen te worden. Het mag ook wel eens gezegd.
Fijn dat je ook jezelf er verder mee helpt (en natuurlijk dat je nu wel gelukkig bent)! En zo is het natuurlijk ook.. je bent zelf het belangrijkste, zonder in egoisme te vervallen inderdaad. TO, ik hoop dat jij dit ook inziet of zal gaan inzien.
Nou, ik wens jullie een goede nacht, ik ga lekker mijn bed opzoeken.
Fijn dat je ook jezelf er verder mee helpt (en natuurlijk dat je nu wel gelukkig bent)! En zo is het natuurlijk ook.. je bent zelf het belangrijkste, zonder in egoisme te vervallen inderdaad. TO, ik hoop dat jij dit ook inziet of zal gaan inzien.
Nou, ik wens jullie een goede nacht, ik ga lekker mijn bed opzoeken.
donderdag 16 december 2010 om 09:18
Gmax,dit klinkt me ZO bekend in de oren,dezelfde smoesjes etc.Ik heb zelfs even getwijfeld of...Ik ben daar nu na bijna 18 jaar bijna los van.Kap ermee,doe het voor jezelf,heb respect voor je gevoel en je grenzen.
Summerdance,bedankt voor je postings.Ze doen me goed.Mijn man en ik maken elkaar ook kapot.We willen wel,houden van zit wel goed,maar we kunnen niet..En ik snap zo mezelf niet,waarom heb ik zoveel toegelaten...Door jouw posts voel ik me sterker.
Summerdance,bedankt voor je postings.Ze doen me goed.Mijn man en ik maken elkaar ook kapot.We willen wel,houden van zit wel goed,maar we kunnen niet..En ik snap zo mezelf niet,waarom heb ik zoveel toegelaten...Door jouw posts voel ik me sterker.
donderdag 16 december 2010 om 10:17
Uiteindelijk is er wèl een leven na dit soort liefdes. Het duurt wel even voordat je het hebt opgebouwd, je verstand weer terug krijgt en plezier in het leven krijgt. En na een tijd denk je; ' hoe is het in godsnaam mogelijk wat ik in die man heb gezien'. Tegen de tijd dat je hebt ontdekt dat jij alleen het leven leuk kan maken en niemand anders, dan wil je alleen maar iemand die jouw leven leuk maakt, zonder vreemd gaan en andere toestanden.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
donderdag 16 december 2010 om 12:53
Weet nog goed hoe er tekeer ging tegen SD toendertijd hahaha
Was best heavy .... en t leek idd of je oogkleppen op had toen.
En om t niet alleen over SD te hebben , ook ik heb jaren mee geschreven op t singles topic en daar hebben ook heel wat dames op mij in moeten praten/schrijven voor ik in de gaten had dat ik weg moest wezen bij een vent.
Was best heavy .... en t leek idd of je oogkleppen op had toen.
En om t niet alleen over SD te hebben , ook ik heb jaren mee geschreven op t singles topic en daar hebben ook heel wat dames op mij in moeten praten/schrijven voor ik in de gaten had dat ik weg moest wezen bij een vent.
donderdag 16 december 2010 om 13:09
En nu ophouden met complimentjes hoor!!!
Zes, klopt ik HAD ook oogkleppen op
Of eigenlijk had ik ze niet op, want ik wist dondersgoed dat ik weg moest uit die relatie
Maar dat grote eenzame gat wat voor me lag...daar durfde ik niet aan!
Nu kan ik zeggen, het is goed geweest.
Wat ben ik er ontzettend veel gelukkiger uitgekomen zeg!
Het grappige is, ik ben nu ook zoveel leuker tegen mijn lief.
Zes, klopt ik HAD ook oogkleppen op
Of eigenlijk had ik ze niet op, want ik wist dondersgoed dat ik weg moest uit die relatie
Maar dat grote eenzame gat wat voor me lag...daar durfde ik niet aan!
Nu kan ik zeggen, het is goed geweest.
Wat ben ik er ontzettend veel gelukkiger uitgekomen zeg!
Het grappige is, ik ben nu ook zoveel leuker tegen mijn lief.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!