Gezondheid alle pijlers

welke extra vitaminen slik jij?

16-12-2010 12:10 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vrouw van 45 jaar een slik al een aantal jaren antidepressiva.

Ze zeggen wel, dat je dan ook extra vit supplementen kan slikken.

Maar zowiezo is het wel goed.

Wat slikken jullie zoal en merk je er iets van..
Ik slik geen extra vitamines of supplementen en ben prima gezond. Dus of het 'sowieso' goed is om deze te slikken betwijfel ik.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kennelijk moet je echt heel slecht eten (alleen alcohol of alleen snoepgoed) voor je ergens een tekort aan krijgt.

Ik slik eens per 3 dagen een davitamontablet dat allang zijn UHD moet zijn gepasseerd .
Groll, waarom slik je het dan?

Of eet/drink je alleen snoepgoed/alcohol?
Ik slik Supradyn Energy multivitamine en het calcium-magnesium-zink supplement van de AH.

Ik ben geen grote groente/fruiteter, dus met 'n goeie multi denk ik voldoende van alles binnen te krijgen. Het andere supplement slik ik om spierpijn te voorkomen (magnesium)
Ik heb eens gehoord dat anti depressiva vitamine B wegvreten, , want een gebrek aan vitamine B maakt ook depressief en lusteloos, dus misschien is dat een optie.
En vitamine B12 krijg ik eens per maand via 'n injectie toegediend omdat mijn lichaam dat niet uit voeding/pillen kan opnemen.
Overigens zie je in bloedtesten heel goed dat de waardes van je vitaminen hoog zijn wanneer je aan de multivitamines zit, dus het is echt geen onzinsupplement.
.
Waarom ik een 5 jaar oude dragee slik? Uit zuinigheid denk ik. En ik kom ermee weg.
ik heb ook een tijd AD geslikt. ben inmiddels ongeveer een halfjaar gestopt en gebruik voor ondersteuning ook natuurlijke middelen. momenteel gebruik ik L-tryptofaan in combinatie met vit. B complex. (ik kan ivm anticonceptie geen st janskruid gebruiken)

ik ga altijd naar de G en W winkel, daar adviseren ze me erg goed, ik weet niet of er zo'n winkel bij jou in de buurt zit.

ze hebben ook een internetsite, ik zou zeggen kijk daar even. (nee ik heb geen aandelen )

Dr. vogel heeft trouwens ook verschillende natuurlijke AD spulletjes.
Als je bang bent ergens 'n tekort aan te hebben, gewoon je bloed laten testen. Dan komen tekorten aan 't licht.
Groll, ik bedoelde eigenlijk waarom je dragees slikt als je zegt dat je er bijna geen tekort aan kan krijgen
ik slik niets bij. Eet gezond en gevarieerd. mijn kids krijgen in de winter multi vitaminen, omdat ze dan minder vatbaar zijn voor griepjes ed (denk ik)
Aha. Ik had last van krampen. Op het internet werd gesuggereerd dat een magnesiumtekort een rol zou kunnen spelen. Ik bestudeerde een oude pot Davitamon nog eens en ja hoor, er bleek magnesium in te zitten. Ik heb het een poos geslikt, maar nope. Omdat er nog heel veel in de pot zat besloot ik het zoveel mogelijk op te maken (in het zicht te zetten), uit zuinigheid en voor het geval het toch iets deed. Hoewel daar geen aanwijzing voor was.
Ik heb door stress verschrikkelijke haaruitval (ook dat nog) en ben voruige week begonnen met vitamines voor haar en nagels van de bekende drogist. Geen idee of het werkt, maar een beetje extra ondersteuining kan in mijn situatrie geen kwaad.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als ze al over de datum zijn zal 't vast niet meer werken. En in 'n multi zit vast 'n lagere hoeveelheid magnesium dan in 'n speciaal magnesiumsupplement. In het supplement wat ik slik zit 400mg magnesium.
ik gebruik vitamine bcomplex van kruidvat en ijzer pillen,om de simpele reden een soort van antistress complex,

terwijl ik misschien beter vitamine c kan gaan gebruiken omdat ik een rookster ben,he goed idee eigenlijk ik ga maar vitamine c halen
quote:supershiva schreef op 16 december 2010 @ 12:56:

terwijl ik misschien beter vitamine c kan gaan gebruiken omdat ik een rookster ben,he goed idee eigenlijk ik ga maar vitamine c halenje zou ook kunnen stoppen met roken
quote:elninjoo schreef op 16 december 2010 @ 12:58:

[...]

je zou ook kunnen stoppen met roken Yep daar heb jij weer gelijk in
Haha Groll, dat is wel grappig, maar ook vrij zinloos dan.

Net zoiets als dat je vol zit (qua eten) en je nog even verder gaat volproppen tot je misselijk bent met ander spul omdat het 'op moet'. Je kan het net zo goed gewoon weggooien.
Ja Primabella, waarschijnlijk heb je gelijk.
Multivitamine, kalk en visolie capsules.

En ik voel me er erg goed bij.

Bijna nooit meer ziek of verkouden en veel minder moe.

De kalk werkt goed voor mijn hernia.

Hoe het kan weet ik ook niet maar het werkt en daar gaat het om.
Ik gebruik sinds ik 5 maanden geleden trombose en longembolieen heb gehad extra voedingssuplementen.

vitamine b complex van Etos voor meer energie en omdat ik erg last had van haaruitval na het stoppen met de pil en het gebruik van bloedverdunners. verder nog visolie capsules met omega 3-6 -9 van de Hema.voor goede bloeddoorstroming en schijnt ook voor haaruitval goed te zijn,en tabletten calcium met magnesium en zink ineen van kruitvat. en dan nog vitamine c 500mg.vertraagde afgifte. ik ben nog steeds niet verkouden geweest terwijl ik andere jaren vanaf september bijna doorlopend verkouden ben. ben wel gestopt met roken 5 maanden geleden dus mischien daar ook door nog niet verkouden.
Gewoon een multivitamine tablet nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven