Pap 3a
vrijdag 21 maart 2008 om 11:38
Ik heb een aantal weken geleden een uitstrijkje laten maken bij de huisarts. Ik heb "gewoon" meegedaan aan het bevolkingsonderzoek en ging er zomaar vanuit dat alles wel ok zou zijn. Ik kreeg de uitslag en dat bleek pap 3a te zijn. Twee weken erna nam de huisarts nog een kweekje af wat werd onderzocht in het ziekenhuis. Ook dat bleek pap 3a te zijn. Omdat het te onrustig was, werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik moet nu in April de eerste keer naar een verpleegkundige voor nog een uitstrijkje en een vaginale echo en dan een week erna naar de gynaecoloog voor een baarmoedermond / halsonderzoek. Ik ben er vrij nuchter onder. Blij dat het ontdekt is en ik denk maar, in het ziekenhuis zit ik op de goeie plek. Toch.....ik heb wat info gelezen op internet die me dan aan de andere kant ook weer zorgen geeft. Ik las zelfs dat ik sommige gevallen de baarmoeder verwijderd wordt. Ik ben 31 en heb nog wel een kinderwens. Heeft iemand ervaring op dit gebied? Ik zelf denk, de onderzoeken doen in April en niet teveel paniek...Wie heeft er tips of info? Alvast erg bedankt!
donderdag 25 november 2010 om 20:37
@Ashin: Ik hoop voor jou hetzelfde! Ik kan me voorstellen dat je hulp nodig hebt bij het verwerken van alles wat je in korte tijd (op het gebied van je lichamelijke gezondheid, wat natuurlijk ook een flinke impact heeft op je geestelijke gezondheid) hebt meegemaakt. Dat is niet niks geweest allemaal! Pff, da's niet fijn dat je het idee hebt dat nog niet alles weg is. Er was bij jou toch sprake van dat je baarmoeder misschien verwijderd zou moeten worden? In dat geval kan ik me voorstellen dat de gedachte dat niet alles weg is vaker speelt dan normaal. Hoop ook voor je dat het programma in het ziekenhuis (wat fijn dat er zoiets georganiseerd wordt!) je helpt! Sterkte...
dinsdag 7 december 2010 om 21:32
Hey Middje,
Hier gaat het wel, beetje last van die donkere dagen. Maar het wordt uiteindelijk wel weer Lente(love, hihi). Verder wel oke hoor! Hoe gaat het met jou? Spannend idd, maar wel fijn dat je nu een afspraak hebt en een datum om je op te kunnen richten.Duurt idd nog wel even, maar hopelijk kun je het tot het zover is een beetje loslaten en genieten van de feestdagen! Sterkte...
Hier gaat het wel, beetje last van die donkere dagen. Maar het wordt uiteindelijk wel weer Lente(love, hihi). Verder wel oke hoor! Hoe gaat het met jou? Spannend idd, maar wel fijn dat je nu een afspraak hebt en een datum om je op te kunnen richten.Duurt idd nog wel even, maar hopelijk kun je het tot het zover is een beetje loslaten en genieten van de feestdagen! Sterkte...
woensdag 8 december 2010 om 15:17
Hahaaaaa... was destijds net lente toen ik de nick aanmaakte en was die winter toen ook zo kotsbeu, net als dit jaar nu alweer. Op zich heb ik weinig last van de donkere dagen of depressies, maar baal van de beperkingen mbt gladheid. Sporten, fietsen, hardlopen... al die dingen die ik graag doe en waarin ik in de winter zo beperkt wordt.
Fijn dat alles goed is Liesje. Probeer toch ook lekker te genieten van de festiviteiten en kom ander maar lekker hier babbelen.
Middje, fijn om een datum te hebben, maar probeer idd niet zo te stressen en ermee te zitten. je lost er nl echt niets mee op. Je moet gewoon echt wachten tot die datum, eerder komen heeft geen zin, dus waarom niet genieten van de leuke dingen van het leven?
Fijn dat alles goed is Liesje. Probeer toch ook lekker te genieten van de festiviteiten en kom ander maar lekker hier babbelen.
Middje, fijn om een datum te hebben, maar probeer idd niet zo te stressen en ermee te zitten. je lost er nl echt niets mee op. Je moet gewoon echt wachten tot die datum, eerder komen heeft geen zin, dus waarom niet genieten van de leuke dingen van het leven?
woensdag 8 december 2010 om 19:47
Haha, Lente, het had mijn nick ook kunnen zijn (als ik wat creatiever zou zijn, het bedenken van nicknames is niet mijn sterkste kant ). Hoe gaat het met jou nu?? Het begint al op te schieten, met al die feestdagen tussendoor is het zo 6 januari! Zie je er tegenop? Of kijk je ernaar uit (hoe stom dat ook klinkt, maar ik zou dat wel begrijpen: dan weet je in elk geval hoe het ervoor staat nu)? Zoals je al tegen Middje zegt: je er druk om maken heeft weinig zin, verandert er niets aan (maakt het misschien wel erger, stress is niet echt bevorderlijk voor je gezondheid). Maar toch is het wel begrijpelijk als het nu al een beetje spannend begint te worden. Dus neem je eigen advies ter harte! Ga er overigens vanuit dat je dat zult doen, haha. Hoe gaat het met sporten nu? Door de gladheid schiet het zo te lezen nog niet echt op, maar wel fijn dat je nu weer mag!
woensdag 8 december 2010 om 22:35
Ik ben wel relaxed hoor. Door al die andere dingen is het ook even naar de achtergrond geraakt.
Tis niet alleen dat uitstrijkje trouwens wat moet gebeuren, ik moet ook de Mirena laten vervangen en dat moet met een speciaal tangetje omdat de touwtjes niet meer zichtbaar zijn. Mocht het niet lukken, dan moet het hysteroscopisch. Ook daar maak ik me nog niet heel druk om trouwens, maar misschien nog wel meer dan om dat uitstrijkje. Gelukkig kan ik me wel goed ontspannen, al zal het niet pijnloos zijn.
Sporten gaat wel nu. Langzaam weer begonnen. Heb vrijdag een uurtje hardgelopen, zondag een uurtje gefitnessed, gister een uurtje gespind. Gaat lekker, ben niet echt heel ver afgezakt wb conditie, ik hoop wel morgen of vrijdag weer te kunnen lopen, afh van het weer. Ben in ieder geval blij me nu weer een maandje daarop te kunnen richten, ben echt blij dat ik nu even niet naar de gyn moet met mogelijk weer alle gevolgen van dien...
Tis niet alleen dat uitstrijkje trouwens wat moet gebeuren, ik moet ook de Mirena laten vervangen en dat moet met een speciaal tangetje omdat de touwtjes niet meer zichtbaar zijn. Mocht het niet lukken, dan moet het hysteroscopisch. Ook daar maak ik me nog niet heel druk om trouwens, maar misschien nog wel meer dan om dat uitstrijkje. Gelukkig kan ik me wel goed ontspannen, al zal het niet pijnloos zijn.
Sporten gaat wel nu. Langzaam weer begonnen. Heb vrijdag een uurtje hardgelopen, zondag een uurtje gefitnessed, gister een uurtje gespind. Gaat lekker, ben niet echt heel ver afgezakt wb conditie, ik hoop wel morgen of vrijdag weer te kunnen lopen, afh van het weer. Ben in ieder geval blij me nu weer een maandje daarop te kunnen richten, ben echt blij dat ik nu even niet naar de gyn moet met mogelijk weer alle gevolgen van dien...
donderdag 9 december 2010 om 19:27
Hoi allemaal, ik wilde even laten weten dat na mijn lysexcisie van vorige maand ik op de eerste controle ben geweest. Wondje geneest goed en over 3 maanden moet ik mijn controle-uitstrijkje laten maken...dus voor nu ff goed nieuws, maar na uitstrijkje zal ik pas weer wat geruster zijn! Ik post niet vaak, maar leef enorm met iedereen mee!
donderdag 9 december 2010 om 19:30
donderdag 9 december 2010 om 21:16
Hee Middje, nee heb totaal geen last gehad van de ingreep en ook naderhand geen pijn gehad, nog wel "last" van wat afscheiding, maar niets schokkends. Ik had in februari pap 3b en ook eind september nog steeds pap 3b met cin II. 17 november ben ik "onder het mes" gegaan en 3 weken later moest ik op controle komen, wat ik wel prettig vind. Ook geruststellend dat ik nu weet dat het wondje er goed uitziet en al goed aan het genezen is. Mijn gyn gaf aan dat er pas na 3 maanden een controle uitstrijkje gemaakt kan worden i.v.m. herstel van het wondje. 6 maanden is wel lang, ik vind 3 maanden al redelijk spannend, je wilt toch zo snel mogelijk horen of wat weg moest zijn ook daadwerkelijk weg is, toch? Dus jij hebt nog even te gaan voordat je wat meer weet? Inderdaad vreemd dat het bij de een zo anders kan gaan, als bij de ander...Groetjes terug
donderdag 9 december 2010 om 21:29
hoi hoi
mij werd verteld dat ik een half jaar moest wachten voordat de boel hersteld was er is ook best veel weg gehaald ik ben geholpen in september
ik ben zelf 3 weken geleden naar ha geweest en heb haar erna laten kijken ze zag nog wel wat en zei dat het nog wel even kan duren voordat dat ''geheeld'' is
misschien beetje raar maar het voelt ook ander daar binnen na die lis ik heb het idee dat ik mijn baarmoedermond voel en glad voelt het niet
maar als het goed is is het toch ook weg als de snij randen schoon zijn? of werkthet anders?
vind het wel super dat je zo netjes word geholpen dat is fijn
groetjes
mij werd verteld dat ik een half jaar moest wachten voordat de boel hersteld was er is ook best veel weg gehaald ik ben geholpen in september
ik ben zelf 3 weken geleden naar ha geweest en heb haar erna laten kijken ze zag nog wel wat en zei dat het nog wel even kan duren voordat dat ''geheeld'' is
misschien beetje raar maar het voelt ook ander daar binnen na die lis ik heb het idee dat ik mijn baarmoedermond voel en glad voelt het niet
maar als het goed is is het toch ook weg als de snij randen schoon zijn? of werkthet anders?
vind het wel super dat je zo netjes word geholpen dat is fijn
groetjes
donderdag 9 december 2010 om 21:51
Hee middje, volgens mij is er bij mij niet zo veel weggehaald als bij jou...maar ik heb er ook niet opgelet. Mijn gyn zei dat het maar een klein plekje betrof. Ik heb niet het idee dat het anders voelt, maar durf nog niet te gaan vrijen...is dat raar? Heb het idee dat het wondje dan weer gaat bloeden, heb ook niet aan mijn gyn gevraagd of dat al kon...ik was helemaal blij met zijn voorlopige bevindingen en in de roes van de ontlading van de spanning heb ik er niet aan gedacht om dat te vragen(vond mijn partner niet zo prettig, hahaha). Heb jij of iemand anders daar ervaring mee? Groetjes
donderdag 9 december 2010 om 22:22
nee ik had niet een plekje ik had best al een groot gedeelte ik had bij bioptie ook cin3
en ik vind het helemaal niet gek hoor dat je nog niet druft te vrijen dat had ik ook in het begin
ik heb nogal pech gehad nabloeding en een verassing met grote stolsels het leip[ allemaal niet zo vlot laat maar zeggen ondertussen heb ik het al wel gedaan en het viel reuze mee gewoon even rustig aan en dan merk je wel wat kan of niet
iig fijn dat het zo goed gaat met je jij hebt geen stolsel gehad?
ik mocht drie weken geen sex hebben maar daar had ik ook geen behoefte aan en na mijn idee was het ook beter om dat nog even niet te doen ik heb best lang gevloeid krampen etc gehad
groetjes
en ik vind het helemaal niet gek hoor dat je nog niet druft te vrijen dat had ik ook in het begin
ik heb nogal pech gehad nabloeding en een verassing met grote stolsels het leip[ allemaal niet zo vlot laat maar zeggen ondertussen heb ik het al wel gedaan en het viel reuze mee gewoon even rustig aan en dan merk je wel wat kan of niet
iig fijn dat het zo goed gaat met je jij hebt geen stolsel gehad?
ik mocht drie weken geen sex hebben maar daar had ik ook geen behoefte aan en na mijn idee was het ook beter om dat nog even niet te doen ik heb best lang gevloeid krampen etc gehad
groetjes
donderdag 9 december 2010 om 23:11
hee Middje, nee geen stolsels gehad...wel na een paar dagen helder bloed, maar niet veel en inmiddels bijna geen afscheiding meer. Ik mag dus helemaal niet klagen...mijn vriend zie ik sowieso zondagochtend pas weer, kan hem dus verrassen Fijn dat ik hier ff lekker over alles kan kletsen...meeste mensen klappen toch een soort van dicht als je zegt wat er nu speelt! Trusten voor straks en bedankt voor je luisterend oor...
vrijdag 10 december 2010 om 14:40
Hoi Dalandra,
Weer een nieuwe visie op de zaak: controle na 3 maanden... Heb ook altijd begrepen dat dit niet heel veel zegt, omdat het weefsel nog herstellende is na 3 maanden en een pap-uitslag dus niet laat zien of er weer nieuwe afwijkende cellen zijn of dat de cellen nog afwijkend zijn agv herstel. Verder zijn de afwijkingen oha zo langzaam-groeiend dat je er bijna altijd op tijd bij bent na een half jaar.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het je gerust stelt als je je zorgen maakt, dan is het wel fijn om even een expert op dat gebied ernaar te laten kijken.
Hopelijk kun je ook weer snel en ontspannen genieten van sex en kom je de komende drie maanden zonder al teveel spanning door.
Sterkte...
Weer een nieuwe visie op de zaak: controle na 3 maanden... Heb ook altijd begrepen dat dit niet heel veel zegt, omdat het weefsel nog herstellende is na 3 maanden en een pap-uitslag dus niet laat zien of er weer nieuwe afwijkende cellen zijn of dat de cellen nog afwijkend zijn agv herstel. Verder zijn de afwijkingen oha zo langzaam-groeiend dat je er bijna altijd op tijd bij bent na een half jaar.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het je gerust stelt als je je zorgen maakt, dan is het wel fijn om even een expert op dat gebied ernaar te laten kijken.
Hopelijk kun je ook weer snel en ontspannen genieten van sex en kom je de komende drie maanden zonder al teveel spanning door.
Sterkte...
vrijdag 10 december 2010 om 18:32
Fijn Lente, goed om te horen dat je het zo goed los kunt laten en er nog niet echt naar "uitkijkt"! Dan duurt het alleen maar langer voor het zover is... Kan me voorstellen dat je even een maandje rust wilt, je hebt wel even genoeg voor je kiezen gehad. Fijn dat het sporten goed gaat en je conditie niet echt achteruit gegaan is! Dat is wel een geruststelling voor je, lijkt me. Geniet maar lekker van dat maandje rust!!
Dalandra, dat is voor mij ook nieuw inderdaad! Na een half jaar controle en dan nog hoeft de uitslag niet helemaal betrouwbaar te zijn. Hield na mijn eerste controle (bij mij is er inmiddels twee keer een gedeelte weggehaald: in september vorig jaar en in oktober van dit jaar. In april dus mijn tweede "eerste" controle, haha) rekening met PAP2 omdat het misschien nog niet helemaal hersteld was, en dat was dus ook de uitslag toen. Maar wel fijn dat je eerder terecht kunt, wie weet is er al enige verbetering zichtbaar. Ik hoop het voor je! Mij is verteld geen seks te hebben, niet in bad te gaan etc. tot het bloeden over was. Dus volgens die theorie mag je weer! Ik herken het wel hoor, beide keren (vorig jaar en dit jaar weer) vond ik het eng de eerste keer en had ik moeite me te ontspannen. Haha, ook mijn vriend kon zich niet echt laten gaan: "Doe ik je pijn?", "Als het pijn doet, moet je het zeggen he!". Maar geen pijn gehad, gelukkig... Sterkte!
Dalandra, dat is voor mij ook nieuw inderdaad! Na een half jaar controle en dan nog hoeft de uitslag niet helemaal betrouwbaar te zijn. Hield na mijn eerste controle (bij mij is er inmiddels twee keer een gedeelte weggehaald: in september vorig jaar en in oktober van dit jaar. In april dus mijn tweede "eerste" controle, haha) rekening met PAP2 omdat het misschien nog niet helemaal hersteld was, en dat was dus ook de uitslag toen. Maar wel fijn dat je eerder terecht kunt, wie weet is er al enige verbetering zichtbaar. Ik hoop het voor je! Mij is verteld geen seks te hebben, niet in bad te gaan etc. tot het bloeden over was. Dus volgens die theorie mag je weer! Ik herken het wel hoor, beide keren (vorig jaar en dit jaar weer) vond ik het eng de eerste keer en had ik moeite me te ontspannen. Haha, ook mijn vriend kon zich niet echt laten gaan: "Doe ik je pijn?", "Als het pijn doet, moet je het zeggen he!". Maar geen pijn gehad, gelukkig... Sterkte!
vrijdag 10 december 2010 om 18:50
Hee Lente en Liesje, ik laat het allemaal maar over me heen komen en zal er rekening mee houden dat de uitslag over 3 maanden naar alle waarschijnlijkheid nog niet goed is(maar dat horen jullie tegen die tijd wel) Ik ben blij dat jij de "eerste keer" na de ingreep ook spannend vond Liesje! En Lente jij gaat in januari weer op controle las ik, ik hoop dat je goed nieuws krijgt!!! Je bent in je berichten altijd zo superpositief...Groetjes en bedankt voor de steun!
donderdag 16 december 2010 om 13:59
Hallo! Ik heb vandaag de uitslag gekregen van mijn herhaal uitstrijkje en weer pap 3a!! Een half jaar geleden na oproep voor bevolkingsonderzoek had ik dit ook al. Nu moet ik 5 januari naar gyn. voor verder onderzoek. Ik was gelukkig wel negatief voor HPV virus.
Weet iemand wat mij te wachten staat bij de gyn.?
Groetjes!
Weet iemand wat mij te wachten staat bij de gyn.?
Groetjes!
donderdag 16 december 2010 om 18:20
@Jellie jelly: Balen dat je weer PAP3a had! Vervelende uitslag om te horen... Gebaseerd op mijn eigen ervaringen en hetgeen ik hier op het forum gelezen heb, zul je naar alle waarschijnlijkheid een colposcopie krijgen, met daarbij eventueel een biopt. Bij een colposcopie kijkt de gyn. met een microscoop in je vagina en wordt je baarmoederhals eventueel aangestipt met verschillende vloeistoffen. Het kan zijn dat de gyn. dan al voldoende gezien heeft, maar soms wordt er ook een biopt genomen. Dan nemen ze 'n klein hapje uit je baarmoederhals. Dat is niet pijnlijk, maar voor de zekerheid (heb dat zelf niet gedaan en daarna ook geen paracetamol nodig gehad) kun je vooraf paracetamol innemen. Ik weet niet zeker of je dit kunt verwachten, dus als je het zeker wilt weten zou ik als ik jou was contact opnemen met de gyn.! Het is wel fijn een beetje te weten wat je te wachten staat. Sterkte...
@Dalandra: Hoe gaat het met jou nu? Hoe was "de eerste keer" weer? Had je pijn, of viel het mee? Hope so!
Met mij gaat het wel, maak me een beetje zorgen. Vandaag een bloeding gehad, terwijl ik pas over anderhalve week ongesteld zal worden. Balen dus. Maar ik weet: dit wil nog niets zeggen en ik ga me niet meer zorgen maken dan nodig is! Maart/april is dan nog ver weg...
@Dalandra: Hoe gaat het met jou nu? Hoe was "de eerste keer" weer? Had je pijn, of viel het mee? Hope so!
Met mij gaat het wel, maak me een beetje zorgen. Vandaag een bloeding gehad, terwijl ik pas over anderhalve week ongesteld zal worden. Balen dus. Maar ik weet: dit wil nog niets zeggen en ik ga me niet meer zorgen maken dan nodig is! Maart/april is dan nog ver weg...
donderdag 16 december 2010 om 19:34
donderdag 16 december 2010 om 21:59
hey liesje
snap dat je je rot voelt het is ook niet leuk
en al helemaal als het maar terug blijft komen op een gegeven moment ben je er wel klaar mee
hier nog steeds vage klachtjes pijntjes steekjes in de buik en voelt van onder nog steeds anders aan ik blijf me afvragen of het wel echt mijn baarmoedermond is wat ik voel(het voelt heel raar met puntje verdikking soort spiraal maar dan verdikt beetje raar uitgelegd misschien) zal het in feb eens vragen
maar lekker zit het me niet
groetjes veel liefs
snap dat je je rot voelt het is ook niet leuk
en al helemaal als het maar terug blijft komen op een gegeven moment ben je er wel klaar mee
hier nog steeds vage klachtjes pijntjes steekjes in de buik en voelt van onder nog steeds anders aan ik blijf me afvragen of het wel echt mijn baarmoedermond is wat ik voel(het voelt heel raar met puntje verdikking soort spiraal maar dan verdikt beetje raar uitgelegd misschien) zal het in feb eens vragen
maar lekker zit het me niet
groetjes veel liefs
zaterdag 18 december 2010 om 08:52
Hey Middje,
Ik probeer positief te blijven, door te denken dat die bloeding niets voorstelt. Ga er niet vanuit dat het nu weer terug gekomen is. Het is meer de onzekerheid dan angst dat het opnieuw PAP3a zal zijn (al is die angst er natuurlijk wel een beetje, maar het niet weten vind ik vervelender).
Vervelend joh, dat je die klachten blijft houden! Misschien kun je je gyn even bellen en dit aankaarten? Je hoeft natuurlijk niet tot februari te wachten met het stellen van vragen! Ook je zorgen kun je aan de gyn voorleggen, misschien nodigt hij/zij je dan wel uit voor een gesprekje. Je (misschien onnodig) zorgen maken is ook niet goed voor je gezondheid. Sterkte!
Ik probeer positief te blijven, door te denken dat die bloeding niets voorstelt. Ga er niet vanuit dat het nu weer terug gekomen is. Het is meer de onzekerheid dan angst dat het opnieuw PAP3a zal zijn (al is die angst er natuurlijk wel een beetje, maar het niet weten vind ik vervelender).
Vervelend joh, dat je die klachten blijft houden! Misschien kun je je gyn even bellen en dit aankaarten? Je hoeft natuurlijk niet tot februari te wachten met het stellen van vragen! Ook je zorgen kun je aan de gyn voorleggen, misschien nodigt hij/zij je dan wel uit voor een gesprekje. Je (misschien onnodig) zorgen maken is ook niet goed voor je gezondheid. Sterkte!
zaterdag 18 december 2010 om 10:39
Liesje, wat vervelend weer, een nieuwe bloeding, zeker gezien je ervaringen van afgelopen zomer. Was het "out of the blue" of na gemeenschap? Hou het in de gaten en als het vaker voor blijft komen, toch ook maar even met gyn bellen.
Zelfde advies als jij Middje geeft eigenlijk. Maar kan me voorstellen dat je er niet helemaal gerust op bent.
Middje, ook voor jou, als het je gerust stelt om er eens door een gyn naar te laten kijken, dan zal er toch wel begrip voor zijn neem ik aan. Jij hebt toch ook wel het een en ander meegemaakt. Misschien kan de gyn je wel helpen om je gerust te stellen en je wat meer relaxed naar de controle in feb te laten gaan. Alleen dat zou al schelen.
Succes Jelly, bij de gyn. Wel vervelend voor je dat je nog 3 weken moet wachten. Zal wel door de feestdagen komen en door het feit dat er medisch gezien geen haast bij is. Maar voor jou natuurlijk wel rot om te moeten wachten.
Dalandra, alles goed? Is "het" allemaal een beetje gelukt?
Haha... ook hier, mocht geen sex hebben zolang het bloedde, maar ben "stout" geweest. Heb tot een week na de lis nauwelijks bloed verloren, maar wel veel wondvocht. Tja... en toen kwam die ene dag waarbij het toch wel heel speciaal en bijzonder is om "het" te doen, onze trouwdag. Nou, een moslima kon trots zijn op het beddengoed wat wij achterlieten... En toen heeft het bloeden nog bijna twee weken geduurd... tijdens de honeymoon... zucht...
Ik heb trouwens laatst (2 wkn geleden) ook weer een bloeding(kje) gehad, maar wijt het voor het gemak maar even aan de (bijna uitgewerkte?) Mirena. Misschien struisvogelen, maar heeft toch niet veel zin me er nu heel druk om te maken en om te proberen mijn afspraak weer te vervroegen. Nog 3 weekjes...
Goed weekend iedereen en sterkte aan degenen die het nodig hebben.
Zelfde advies als jij Middje geeft eigenlijk. Maar kan me voorstellen dat je er niet helemaal gerust op bent.
Middje, ook voor jou, als het je gerust stelt om er eens door een gyn naar te laten kijken, dan zal er toch wel begrip voor zijn neem ik aan. Jij hebt toch ook wel het een en ander meegemaakt. Misschien kan de gyn je wel helpen om je gerust te stellen en je wat meer relaxed naar de controle in feb te laten gaan. Alleen dat zou al schelen.
Succes Jelly, bij de gyn. Wel vervelend voor je dat je nog 3 weken moet wachten. Zal wel door de feestdagen komen en door het feit dat er medisch gezien geen haast bij is. Maar voor jou natuurlijk wel rot om te moeten wachten.
Dalandra, alles goed? Is "het" allemaal een beetje gelukt?
Haha... ook hier, mocht geen sex hebben zolang het bloedde, maar ben "stout" geweest. Heb tot een week na de lis nauwelijks bloed verloren, maar wel veel wondvocht. Tja... en toen kwam die ene dag waarbij het toch wel heel speciaal en bijzonder is om "het" te doen, onze trouwdag. Nou, een moslima kon trots zijn op het beddengoed wat wij achterlieten... En toen heeft het bloeden nog bijna twee weken geduurd... tijdens de honeymoon... zucht...
Ik heb trouwens laatst (2 wkn geleden) ook weer een bloeding(kje) gehad, maar wijt het voor het gemak maar even aan de (bijna uitgewerkte?) Mirena. Misschien struisvogelen, maar heeft toch niet veel zin me er nu heel druk om te maken en om te proberen mijn afspraak weer te vervroegen. Nog 3 weekjes...
Goed weekend iedereen en sterkte aan degenen die het nodig hebben.
zaterdag 18 december 2010 om 15:57
Hey Lente,
Ja, daarom schrok ik er ook best wel van. Maar een enkele keer kan het voorkomen. Hoeft het nog niet meteen verkeerd te zijn, toch? Ik kijk het even aan, mocht het zo zijn dat het weer vaker voorkomt dan bel ik inderdaad wel even naar de gyn. Dan wil ik liever niet wachten tot april... Voor nu probeer ik er niet al te veel aan te denken.
Pff, balen dat je ook een bloedinkje gehad hebt! Hopelijk heeft dat inderdaad met de mirena te maken. Na je uitstrijkje wordt er een nieuwe geplaatst, toch? Kan me voorstellen dat je dat vervelender vindt! Hopelijk valt het allemaal mee, inclusief de uitslag van je uitstrijk! Ga voor je duimen! Nog maar drie weekjes, spannend...
Hee, maar dan was je dus een paar maanden geleden alweer een jaar getrouwd! Haha, ik kan me voorstellen dat je dan wel "stout" bent, zo'n dag en dan geen seks mogen hebben! Maar blijkt dus dat het wel consequenties heeft gehad, pff...twee weken bloeden tijdens je honeymoon
Ja, daarom schrok ik er ook best wel van. Maar een enkele keer kan het voorkomen. Hoeft het nog niet meteen verkeerd te zijn, toch? Ik kijk het even aan, mocht het zo zijn dat het weer vaker voorkomt dan bel ik inderdaad wel even naar de gyn. Dan wil ik liever niet wachten tot april... Voor nu probeer ik er niet al te veel aan te denken.
Pff, balen dat je ook een bloedinkje gehad hebt! Hopelijk heeft dat inderdaad met de mirena te maken. Na je uitstrijkje wordt er een nieuwe geplaatst, toch? Kan me voorstellen dat je dat vervelender vindt! Hopelijk valt het allemaal mee, inclusief de uitslag van je uitstrijk! Ga voor je duimen! Nog maar drie weekjes, spannend...
Hee, maar dan was je dus een paar maanden geleden alweer een jaar getrouwd! Haha, ik kan me voorstellen dat je dan wel "stout" bent, zo'n dag en dan geen seks mogen hebben! Maar blijkt dus dat het wel consequenties heeft gehad, pff...twee weken bloeden tijdens je honeymoon