Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Majesteit,

Fijn dat de chirurg je ertussen zette, en je zegt het zelf al: verdiend na alle ellende.

Lekker ervoor nog op vakantie!

Zijn er meer die Mijn geheim lezen?

Daar staat een column in van Carina en die beschrijft ook haar ervaring met een GBP.
nee, normaal lees ik het niet, maar ga het nu mischien wel doen. maar dan heb ik ook wel alle info die ik hebben wil. wanneer eindigt het anders? en uiteindelijk vindt de chirurg de bypass voor mij de beste manier, terwijl het advies van het NOK een sleeve was. toch even bijdraaien dus, en nu rustig mezelf erop voorbereiden.

kocht ik van de week mn laatste bloesje en maakte zo een grapje tegen mn man, trok de verkoopster wit weg. die dacht dat ik terminaal was. beter nadenken voortaan dus. maar wel een raar gevoel om geen kleding meer te kopen.....nou ja, zo rond de zomer weer....en dan als de winter komt.....zou de volgende winter ook extra koud zijn zonder al dat vet?

fijn weekend.
Hoi allemaal,

Nog 10 dagen te gaan.. Ben ook vandaag begonnen met het dieet. En wat is dat afzien zeg! Ik vind echt alles goor wat ik tot nu toe in elkaar heb geroerd. Iemand nog tips want ik ik weet niet hoe ik die 9 dagen nog vol moet houden...
@Spullie; O gelukkig dat er nog iemand is, die die prefab sooi zo smerig vindt!!! Ik kan die shakes e.d. niet eens ruiken en dan ga ik al over mijn nek....

Nog even heel erg doorzetten dus! Het zijn de laatste loodjes... Niet dat het na de operatie allemaal vanzelf gaat, maar dat was wel je doel.

Succes en hou je taai!

@Majesteit; nee, ik heb nog geen definitieve datum. Als ik voor bandje zou gaan, werd het ongeveer juni, maar aangezien ik voor een gbp wil gaan, is de wachtlijst langer. Jaar tot anderhalf jaar, tenzij de nieuwe operatiekamers eindelijk eens gebouwd worden in Heerlen...

O en dat van alles het laatste kopen... Ik doe het ook. Heb 2 weken geleden ook mijn laatste winterjas gekocht. Was ook nog belevenis: ging naar een grote maten winkel waar ik normaal nooit kom, omdat eea niet helemaal mijn stijl is. Ietsje te netjes. Ik denk: ik wil geen dure jas, maar wel een leuke. Eenmaal binnen (enige klant) laat ik me naar de winterjassen brengen: eerste nadeel, écht van die gróte grote maten. Niks jeugdig, wel oersaai en van die worstenvellen materialen. Nee dus. Zie ik 2 jassen die me wél bevallen: kosten resp 299 en 270 euro.... SLIK!!! Ik leg dus uit, dat ik op zoek ben naar een goedkope jas, omdat ik op de wachtlijst sta voor een gbp. Komt ze met een jas van 'slechts' ¤225 aan.... Pfffff. En daarna kreeg ik nog ongevraagd advies (negatief). Een vriendin van verkoopster had een maagband en dat beviel helemaal niet! Het afvallen viel zwaar tegen, ging niet vanzelf. Ikke: neen, dat weet ik. En toen voegde mevrouw er nog even aan toe: ze kan nog steeds 4 liter bier drinken.... Nou já. Ik heb geantwoord dat dat inderdaad kan, als je ervoor kiest om dat te blijven doen. En dat het dan niet zo heel gek is, dat afvallen erg moeilijk gaat!

Nee, het is gezond om met dit overgewicht te blijven doorlopen... En de dames in die winkel zijn dus zelf ook echt wel een maatje meer.

Verder heb ik nog geen antwoord van de obeespleeg, zelfs geen leesbevestiging. Baal ik beetje van, als dat maandag zo blijft, ga ik dinsdagmorgen even bellen.

Nu ga ik verder prutsen met mijn nieuwe wandelnavigatie ding.

Fijne avond allemaal en tot binnenkort
Maaike

Wat denken ze wel om je ongevraagd advies te geven

En vind dat je goed teruggekaatst hebt met die zin van : jah als je zoveel bier drinkt dan doe je het zelf (andere bewoordingen)

Leuk is dat om zo laatste "grote" kleding te kopen.

Balen dat ze geen antwoord geven.

Majesteit

Zie dat helemaal voor me van die blouse en die opmerking.

Minder vet is wel dat je het sneller koud hebt, ik heb het wel en krijg het s;nachts niet warm meer.

Spullie.

Afzien hoor, kan je er niet een smaakje doorheen doen?

Bijvoorbeeld roosvicee?

Hier net terug van een teamuitje (bios en uit eten bij Humpreys) en ik heb voorgerecht gelaten wat het is en hoofdgerecht minder dan iemand zonder bandje oid.

Niet minder gezellig.
@Spullie;ik heb helaas geen tips voor je,ik heb ook het prodimeddieet gevolgd,ik vond het de eerste dagen nog wel gaan maar hoe langer ik het moest volgen hoe meer het me ging tegenstaan.Ik deed wel groente roerbakken erbij,maar ja dan mag je bv een vanillepannekoek met roerbakgroente,wat een combinatie.Je zal er gewoon doorheen moeten worstelen,en dat valt niet mee,ik leef met je mee.

ik ben er er ff niet geweest,Woensdag as is het 3 weken gelden dat ik mijn GBP kreeg.Ik voelme over het algemeen wel goed maar 's ochtends moet ik dus echt op gang komen.

vanochtend voelde ik me ook weer zo vervelend,misselijk enz,kwam ik erachter dat ik mijn maagbeschermer vergeten was,die heb ik dus echt wel nodig.

Verder is er nu 13 kg af,maar sta nu stil,maar dat schijnt bijna bij

iedereen zo te zijn,we geven de moed dus niet op.

Verder ben ik nu mijn eten langzaam aan het opbouwen,na 11 dagen helder vloeibaar mocht ik over op dik vloeibaar,nu ben ik gewoon aan het uitproberen wat gaat en niet gaat,tot nu toe heb ik nog geen problemen ondervonden,gelukkig.

@Maaike,zou je ze niet in zo'n winkel,je zou ze toch iets doen,ze denken altijd dat ze het beter weten,GRRRRRR

@Majesteit dus het word een GBP,das toch weer heel iets anders dan een sleeve,maar je hebt tijd om je erop voor te bereiden.

hee meiden,prettige zondag nog,groetjes Saskia
Hoi meiden

Ik moet me nog ff weer inlezen hoor........

Alvast :

@spullie

Je hoeft je niet te beperken tot alleen de pro-spullen hoor.

Je mag ook gekookte of gebakken eitjes eten, op die manier heb je wel het eet-gevoel. Had jij ook het eiwitdieet gehad, wat je wel en niet mag? Uit dat eiwit-dieet kan je ook maaltijden en/of tussendoortjes halen en is dan bij het pro-dieet. Dan is het beter vol te houden. Ik zal het wel es zoeken en dan mail ik het wel naar je.

Volhouden he!
Hoi,

@ maaike... wat een verhaal joh! Mensen zeggen vaak maar wat zonder dat ze het door hebben. IK moet er achteraf altijd een beetje om lachen. Ik heb het van de week week bij de Tuinen. Dat vrouwtje (graadmager) of ik wel zeker wist of ik aan dat bandje zou beginnen. En dan kom ik alleen voor kauwtabletten he? Raar mens.

@ Brenda.. Volgens mij is het niet de bedoeling dat ik er rosvicee bij gooi.

Eigenlijk is alles ronduit goor wat ik tot nu toe heb gegeten. Met stip op 1.. De vruchtendranken. Dat drink ik dus echt niet meer. Dan maar niks eten.

Zit nu zo´n toetje te eten; koffiemousse. Dat is wel ´lekker´.

Gewoon het idee dat alles uit een zakje komt staat me al niet aan.

@ratpatrem....Mag ik ook een ei??? beterrrrrr! staat namelijk niet in de beschrijving. En dat eiwitdieet waar jij het over hebt dat snap ik niet helemaal. Maar mail idd maar.. Graag zelfs...

@ sassika... goed man, 13 kilo, toch een goed begin!
Spullie

Sorry probeerde mee te denken
je bent een schat!
maaike, in zo'n geval dus de volgende keer meteen een andere reden noemen voor die laatste jas; letterlijk de laatste jas? dit soort opmerkingen zou ik heel vinnig beantwoorden. en wat het voorbereiden betreft in mijn voorbereidingsdieet staat vooral zo weinig mogelijk vet ivm de lever. maar ik ben het mapje kwijt en heb vanochtend een nieuwe aangevraagd. ja schande he?

daartegenover staat dan mijn revalidatie, niet teveel mn lijf en ziel belasten. nu is dat eerste te ondervangen met rollator en rolstoel (niet voor permanent gebruik dus) met mn hoofd gaat het wat moeilijker omdat ik zeer binnenkort mn ontslag krijg; ziek en helaas geen aangepaste werkplek mogelijk. daar heb ik het dus heel moeilijk mee. ik heb dit weekend een kaart geschreven naar mn collega's om uit te leggen dat iedereen hier welkkom is om afscheid te komen nemen, en dat ik dat niet op het werk wil doen. ze zijn me al helemaal vergeten joh. en zo verdwijnt langzaam maar zeker mijn oude leven voor een nieuw. waarin ik heel hard aan mezelf moet werken. ik hoef niet meer van dokter naar dokter om van de pijn af te komen, ik leer nu er mee te leven. en ik ben zo benieuwd wat die ok me daarbij helpt.

en wat die ok betreft; zou ik er veel van merken dat de operatie toch anders is dan oorspronkelijk gedacht? als ik bijkom doet het even pijn en dat gaat minder worden, net als bij de anderen. ik kijk alleen naar de voordelen, want de nadelen vliegen me wel eens naar de strot. ik heb dan ook veel respect voor de meiden die al geweest zijn, want iedereen had toch graag een andere manier gehad.maar als sassika schrijft dat er al 13 kilo af is, houd ik me daar aan vast. daar heb ik ook veel voor over. en ik ben blij dat ik hier kan lezen (schrijven lukt niet altijd)

en gelukkig is brenda hier als rode draad, heel prettig.

dus maaike, we wachten, maar volgens mijn chirurg is er een inhaalslag gaande, en wie weet....ben je ook eerder geopereerd dan je dacht. wij zijn de bezemwagen.......
Jaaaa: Brenda is ook een schat!!! Denkt altijd mee en probeert oplossingen te zoeken voor je!

Zo'n mens in de Tuinen heeft toch ook haar verstand ergens achtergelaten? Of misschien nooit gehad.... Ook een graatmager brein, hihihi

Ik heb nog steeds geen antwoord van de obeespleeg. Twijfel nu aan mezelf: heb ik wel het goede mailadres ingetikt??? Met mijn warhoofdigheid zou dat heeeeeel goed kunnen...

Normaal gesproken zou ik wel gebeld hebben vandaag, maar ik ben vanaf gistermiddag in Veghel bij mijn zus geweest. Haar man ligt in het ziekenhuis, in eerste instantie met hartklachten (had 8 jaar geleden ook al infarct gehad), maar het blijkt nu dat hij longkanker heeft.

Wat mijn warhoofdigheid dus nog vergroot. Ben even een beetje 'van de wap', zoals ze hier in Limburg zeggen

Het is nu even afwachten hoe alles verder gaat, dat is nog een beetje onduidelijk.

Wat een toestand!
Ach Majesteit. Wat rot, dat collega's je al vergeten zijn! Daar zou ik ook grote moeite mee hebben, vrees ik. Vooral omdat het zo onvrijwillig is.

Dat doet zeer!!!

Probeer op die moeilijke momenten maar te bedenken, dat je straks gewicht gaat verliezen: je gaat jassen uittrekken. En rugzakjes afgooien. Zorg dat de nare dingen met die rugzakjes meegaan en in de jaszakken zitten.

En probeer uit te kijken naar het nieuwe leven en het nieuwe lijfje.

In dat nieuwe leven komen ook weer andere mensen tevoorschijn. En wellicht tzt een nieuwe baan.

Maar het allerbelangrijkste is, dat je lichamelijke klachten verminderen, naarmate je gewicht ook minder wordt!

En als we straks geopereerd zijn, zal het heus niet allemaal over rozen gaan. Maar ik denk dat wat we er voor terugkrijgen heeeeeeel veel waard is. En goedmaakt voor de dingen die dan niet meer, of veel minder kunnen.

Ik zit nu al te kijken op websites van restaurants, naar welke kinder- en seniorenmenu's ze hebben... Het gaat dan echt om kwaliteit ipv kwantiteit.

En we blijven hier gewoon lekker allemaal met elkaar kleppen, zodat we een echt support netwerkje hebben!

Hou je taai, Majesteit!!!
ja, het is ook allemaal lullig, vandaag krijgt de rest van het team te horen dat ik niet meer terugkom, ik heb zelf het bij een kaarts gelaten. maar pijn doet het allemaal wel.

spullie, wat is de bedoeling van je dieet? voor zover ik heb begrepen gaat dat er nl om dat er minder vet om de lever komt, zo is het hier uitgelegd. dan heeft de chirurg meer werkruimte. kijk, als het daarom gaat zijn er toch wel meerdere wegen die naar rome leiden? of is het de bedoeling dat je al wat afvalt? lijkt me zeer onlogisch gezien de operatie die je gaat krijgen. misschien dat je dit eens na kunt vragen. en repen ipv shakes anders? waarom speciaal die shakes?

en in restaurants kijken naar voorgerechten enz herken ik ook al...maar ik denk dat je ook best aangepaste menu's kunt krijgen. en ik ga bij een buffet gewoon vragen of ik geen korting kan krijgen.....of kinderprijs betalen....al was het maar voor de lol. mijn vriendin gaat dus niet meer naar restaurants, maar die gezelligheid laat ik me niet afpakken.

maar maaike, heb jij keuze gehad bij je operatie dan? je kunt natuurlijk altijd zeggen als je iets wilt, maar ik heb het advies van de chirurg "gewoon" gevolgd. ik wilde dus een maagbandje, kreeg van het NOK dvies voor een sleeve, maar de chirurg gaat liever voor de bypass. dus tja....dat gaat het dan worden.....hij zag daar het grootste succespercentage in.
Hallo,

Ben ik weer een keer. Het gaat goed hier, ik kan nog niet zo veel eten maar ik kan wel weer van alles eten. Vorige week heb ik hachee gegeten en dat is goed bevallen. Bij nader inzien ben ik wel blij dat ik een sleeve heb gekregen en geen gbp. Ik kan dus van alles eten zonder gevaar op dumping.

Even over het pre-dieet. Ik heb van de bemiddelaar waar ik onder behandeling ben geen prodimed voorgeschreven gekregen maar een eiwitrijk, koolhydraat-arm dieet. Hier ben ik 8 kg mee afgevallen voordat ik geopereerd werd. Ik zal het hier plaatsen:

Vóór de operatie

Bij extreem overgewicht, kan de lever vergroot zijn. De lever bevindt

zich in het gebied waar de chirurg moet opereren. Een grote lever kan

de operatie soms bemoeilijken. Door voor uw operatie 4 weken

voldoende eiwitten te gebruiken en zo min mogelijk vetten, is het

mogelijk om de omvang van de lever te verkleinen. Hiermee kunt u de operatie voor de chirurg vereenvoudigen en daarmee de risico's voor uzelf beperken. Hierbij enkele adviezen ter ondersteuning:

Veel eiwit komt voor in:

- melk, melkproducten, kaas;

- vlees, vleeswaren, vis, kip, ei;

- peulvruchten, sojaproducten.

Maak zoveel mogelijk gebruik van deze producten. Kies waar mogelijk de magere soorten.

Veel vet komt voor in:

- roomboter, margarine, olie;

- vette vleessoorten, volvette kaas, worst, paté;

- volle melkproducten, milkshakes, ijs, slagroom;

- vette vissoorten zoals haring, paling, makreel;

- koek, gebak, cake, chocolade;

- chips, noten, kant en klare salades.

Gebruik deze producten zo min mogelijk.

Hieronder een voorbeeld dagmenu voor de 4 weken voor de operatie:

Ontbijt*

2 sneetjes volkorenbrood;

Beleg: 20+kaas, magere vleeswaren, jam of vruchtenhagel.

Thee zonder suiker, magere melk, water

Tussendoor

Koffie/thee zonder suiker, water, 1 plak ontbijtkoek

Lunch*

2 sneetjes

beleg: zie ontbijt

Koffie/thee zonder suiker, water

Tussendoor

Koffie/thee zonder suiker, water, bouillon. 1 stuk fruit

Warme maaltijd*

1 portie mager vlees, vis of vleesvervanger, Jus van juskorrels, justablet of juspoeder, 1 portie groente (200 gr) zonder saus

2 à 3 gekookte aardappelen of 2 opscheplepels rijst of pasta

1 schaaltje magere (vruchten)yoghurt zonder toegevoegde suiker

Tussendoor

Koffie/thee zonder suiker, water

1 glas ongezoet e vruchtensap of 1 portie fruit

* gebruik bij dit menu géén boter of halvarine op brood. Grill uw vlees.

Ik hoop dat dit iemand kan helpen. Zoals ik al zei, ik ben er 8 kg mee afgevallen.

Ik ben tot nu toe gelukkig nog niemand tegengekomen die negatief reageerde op mijn maagverkleining. Nu heb ik het voor de operatie ook maar aan een klein gezelschap verteld. Nu, na de operatie heb ik het bijv. aan mijn buren verteld. Hij reageerde wel een beetje schamper want zij kennen iemand die al voor de 3e keer een maagbandje o.i.d. heeft maar daar werkt het niet bij. Waarop de buurvrouw antwoordde: ja, maar die blijft ook maar gewoon proppen. Ze kon aan mij zien dat ik al 20kg. ben afgevallen en wenste me veel succes.

Ik kan nog steeds niet veel eten, vanavond aten we bruine bonen met een balletje gehakt. En man, wat was dat balletje lekker dus ik heb een hapje te veel genomen en daar heb ik nu mezelf mee want ik zit dus goed vol en moet constant boeren.

Vandaag ook 2 uurtjes gewerkt, ik kan gelukkig thuis werken dus dit is in het kader van de reïntegratie. Ik merk wel dat mijn concentratievermogen nog niet zo goed is, dus 2 uurtjes was lang genoeg.

Voor iedereen die in deze tijd van lekkernijen op eigen kracht moet lijnen, veel sterkte/

Oh ja, als iemand het boekje wil van mijn bemiddelaar, je kunt me mailen op: tuttebol1966 apestaartje yahoo punt com. Ik mail het je dan zo snel mogelijk.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Tbl:

Wat lief van je om dat hier neer te zetten het dieet!

En die reacties hoor je altijd.

Ik zit op nog een forum en daar is iemand mat CB (cambridge) meer dan 30 kilo afgevallen en ze zijn daar lovend en voor mij wel respect maar lang zo lovend niet, ze zien het als laatste middel en denken zo van: wij betalen wel mee maar meer ook niet

Laat ze ook maar!!

Majesteit,

Verschrikkelijk hoe collega;s kunnen reageren.

Raar om geen aangepaste werkplek te kunnen krijgen

Misschien na ingreep een superleuke baan ervoor terug.

Lief van je dat te noemen> rode draad

Mijn motto is: ik kan iedereen van advies voorzien en dat is fijn om te doen.

Maaike:

Wat een droevig bericht van je zwager

En dat heeft ook prioriteit.

Dikke

(thanx voor je lieve beginzin)

Ik heb afgelopen zaterdag etentje gehad en heb soep genomen ipv vlees als voorgerecht.

Mocht eerst niet maar heb het uitgelegd en kon toen wel soep nemen.
Dank je wel Brenda!!!

Ik moet nu naar werk, maar morgen verhaaltje van Maaike bij diëtiste deel 2...... Pffffffff!!!!!!
tbl1966 dat is nou precies wat ik bedoel. Via vitalys geven ze dus dit dieet met hetzelfde doel; die lever even aanpakken. dus dat betekent dt het niet perse alleen met shakes moet, en dat je zou moeten kunnen overleggen bij het ziekenhuis waar je bent of dit ook een optie is.als je na dag 1 al die shakes niet meer kunt zien......ik wil er niet eens aan beginnen.

en over banen denk ik nu even niet na. gelukkig bestaat er zoiets als de vakbond, die hebben juristen en die zijn nu voor mij bezig met dat stukje.....de rest knok ik met mezelf uit. dan nog pakweg een maand of 3 revalidatie, en dan in mei 2 weken vakantie in spanje. dar kan ik lekker bijtanken, spieren verstevigen door te lopen, en als ik dan terugkom ben ik er helemaal klaar voor. laat dan die chirurg maar komen......ik begin alleen op te kijken tegen dingen eromheen. ik ben 10 jaar geleden geopereerd, en tijdens het bijkomen heb ik constant de zuurstof uitn mnn neus gestrokken en maar blijven zeuren dat ik ijs wilde......en dat laatste zou ik nu toch wel errug genant vinden....mn gezin lacht me al bij voorbaat uit.
Maaike,

Ben benieuwd wat de dietiste morgen zegt!

Majesteit,

Goed dat je vakbond erachter hebt gezet.

Niet teveel aan denken nog qua bijkomen.
@majesteit,even voor de duidelijkheid wat betreft het dieet,ik kreeg ook inderdaad d ekeuze uit 3 soorten dieet.

Als eerste het dieet wat tbl aangeeft,als tweede modifast,en als derde het prodimeddieet,maar dan zeggen ze dan heb je eens een pannekoekje,een soepje enz.Dus dat klinkt eigenlijk wel lekker,totdat je eraan begint,beh.

Het prodimeddieet moet je dan maar 10 dagen vantevoren doen,en het eiwit/vetbeperkt moet je langer van tevoren mee beginnen.Dus als je voor de prodimed gekozen hebt en je merkt dat het erg vies is,kan je eigenlijk niet meer overstappen,puur omdat de tijd die er dan tussen zit te kort is.

En dat is dikke s...t.

Verder succes met de vakbond,ik hoop echt dat ze wat voor je kunnen doen,want ja een mens blijkt echt maar een nummer te zijn als het eropaan komt.

@maaike,wat een rotbericht toch,ik wens je veel sterkte.

@update na mijn GBP op 24 november.

-predieet 6 kg af

-na 2 weken operatie 7 kg dus totaal van 13 kg

-na 3 weken operatie,6 ons erbij

Ik heb het dus weer al helemaal op mijn heupen gekregen,ben bang dat ik tot de 20 % hoor waar het niet bij lukt.Mijn man zegt,geduld meissie,en ik weet het,heel je lichaam moet zich aanpassen aan alle veranderingen die er zijn gebeurd,maar dat stemmetje in mijn achterhoofd dat wil niet zwijgen.

Nou groetjes weer Saskia
@ Maaike, ik had het eerst niet gelezen, maar wat een slecht nieuws over je zwager. Veel sterkte gewenst.

@ Majesteit, ik heb geen keuze gekregen, mij werd alleen over dit dieet verteld. Ook in Bergen op Zoom hebben ze het niet over prodimed gehad. Hoewel ik van anderen hoor die daar geopereerd zijn dat dr. Feskens dit wel voorschrijft.

@ Sassika, lastig hè dat stilstaan. Ik had dat ook na de operatie maar gelukkig viel ik nadat ik ongesteld was geworden weer af. Het komt wel, echt waar. En je weet, te snel is ook niet goed. Daar gaat alles maar van hangen. Bij mij ging het de 1e 2 weken na de operatie ook snel, bijna 8 kilo. Morgen is de operatie 6 weken geleden en het totaal staat nu op 13 kg. vanaf de operatie. Zoals ik graag zeg: 'alles sal reg kom'
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
@Saskia: ik denk dat je man gelijk heeft: geduld. Je lichaam moet er denk ik zo aan wennen, weinig eten en een nieuw soort maagje.Maar ik kan me ook zo goed voorstellen, dat je je ongerust maakt... Omdat we al zoveel pogingen tot afvallen deden, die mislukten, is het moeilijk om te geloven dat het deze keer wel zal gaan.

Maar het zál gaan!!! Misschien zijn het inderdaad die heerlijke hormoontjes die even tegenwerken, misschien moet je lichaam even een nieuw evenwicht vinden. Er is van alles mogelijk.

Dank voor alle lieve reacties op het nieuws van mijn zwaagman. Dat doet goed!

Ik was gistermorgen bij de diëtiste... Wat een vreselijke tunnel-mensen zijn dat toch. Het was een andere dan de vorige keren, maar ook deze begon met: wat kan ik voor u doen? Grrrrrr!!!! Ieieieieieieieiei!!! Alleen daardoor al, raak ik zeer sjachie. Als ze het volgende keer weer zeggen, ga ik daar een opmerking over maken! Dat het echt bijzonder ergerlijk is als ze dat steeds zeggen!

Mijn hulpvraag is, leren regelmatiger te eten. En in de loop van tijd ook wel wat pre-operatief af te vallen. Maar vooral regelmaat. Begint ze over product info en kleinere porties. Eerste heb ik gelijk afgekapt: ik ken de producten wel die goed en slecht voor me zijn. Ben al langer te dik en al bijzonder vaak aan het lijnen geweest... Verder portiegrootte: ik kom daar nu niet om af te vallen, maar om regelmaat te krijgen. Dus dat weer gezegd: IK BEN HIER NU OM REGELMATIG TE LEREN ETEN.... Mijn portiegrootte is alleen bij warm eten best groot, maar ik doe dan ook werk waarbij ik nogal wat inspanning lever. Ik KAN niet leven op minder avondeten. (en dat zijn dan 2 aardappels een stuk vlees en groente, soms nog een 2e schepje aardappels) Ik heb geen zin om flauw te vallen.

Toen ik zei dat ik ook niet aan de Modifast of Prodimed wilde voor de operatie, keek ze ook al raar. Mijn mededeling, dat ik al over mijn nek ga als ik het spul rúík vond ze helemaal vreemd geloof ik. Heb ook nog opgemerkt, dat ik niet kan functioneren op zo weinig (wederom vanwege werk). Ik weet niet in welke wereld die mensen leven, maar ze keek echt alsof ik ter plekke in brand stond.

Mijn irritatie was wel duidelijk daar, geloof ik. Wat ik meekreeg, was de opdracht om iedere 2 eneenhalf uur te eten. (Ik dacht dat we samen mijn werkrooster zouden bekijken en daar wat op zouden puzzelen samen. Ze vroeg niet eens naar mijn werktijden. En genoeg water drinken.

Ik heb niet het gevoel dat ik hier iets aan heb. Over 2 maanden terugkomen. En ik denk dus, dat ik zelf op zoek ga naar een diëtiste, of het samen met mijn huisarts ga doen. Hier ga ik geen tijd aan verspillen. Als ik het zo goed alleen kon, stond ik niet op de wachtlijst voor een operatie. Dan was ik slank.

Hebben jullie ook zo'n gestoorde verhouding met de diëtiste? Of hoeven jullie er nooit meer heen? En voor de operatie?

Ik word er in ieder geval moe van!!!
Zo, wat veel nieuwe berichten!

Bedankt voor alle adviezen wb het dieet. Ik had geen keuze, gewoon 10 dagen van tevoren prodimed.

@ Sassika.. houd moed! Het lichaam is een raar ding.. Geef alles de tijd. Je bent ook niet in 1 maand zwaar geworden. 13 kilo in amper 2 maanden had je niet waarschijnlijk niet zonder hulp gekund. Wees trots op jezelf dat je deze stap genomen hebt. Wij zijn iig allemaal trots op je!

@ Maaike wat een verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte...

Over die dietise... Tja, sommige snappen niet dat je al zo lang vecht tegen eten en kilo's. Moet zeggen dat de dietiste in BoZ heel meegaand was en niet zo betuttelend. Dat vind ik namelijk altijd zooooo vervelend. Ik zeg altijd: als ik geen overgewicht had gehad dan was ik zelf dietiste geweest. Weet namelijk alles over dieten..

Ik heb bijna geen contact met mijn dietiste van BoZ. We hebben afgsproken 2 dagen na de operatie te bellen. Vlak voor kerst. Hoe ik die dagen door ga komen.... Dat vind ik fijn...

IK mag haar wel altijd bellen of mailen als ik vragen heb over dat vieze gore dieet..

Ben eergisteren gebeld dat de operatie een dag verzet is. Helaas pindakaas. Maar niks aan te doen.De operatiedatum is nu 22 dec. Moet half 11 in zkh zijn. Spannend! Maar ik heb er zin in!

Het dieet dat ik volg gaat goed. Alleen dat prodimed vind ik zo afschuwelijk dat ik het amper eet. Je kan dus zeggen dat ik vrijwel op opkikkertjes en groentensoep leef. Ik denk dat ik volop afval. De eerste 2 dagen waren moeilijk, nu heb ik amper een hongergevoel. Dat doorzettingsvermogen heb ik nu puur omdat ik weet dat er snel een eind aan komt.

@ ratpatrem heb jij nog gekeken of ik een eitje mocht? daar moet ik nu zooo vaak aan denken!

Nog 6 nachtjes slapen.......
Spullie,

Jammer dat het verzet is maar nog 6 nachjes, spannend!!

qua kilo's

Sassika,

Stilstaan is heel normaal maar frustrerend is het!

Sta ook stil qua kilo's maar wel in cm'ers.

Maaike,

Gggrr wat een "rare" mensen en inderdaad waarom kom je daar??

Ik zou andere zoeken want dit is frustrerend.

Ik zou de 28e afspraak hebben maar die ga ik verzetten.

Nieuwe jaar weer een afspraak
@spullie

Ja hoor, gekookte eitjes en gebakken eitjes mag je eten. Net als andere EIWITTEN. Ik at ook de dagen voor de operatie nog gewoon via een eiwitdieet en nam sochtends en tussendoor een prodimed als maaltijd. In de avond at ik aan tafel mee met een eitje (ook een eitje gekookt tussendoor) of kipfilet van de bakplaat of ander eiwitprodukten zoals optimel mocht ook.

Hele veel succes volgende week en het komt allemaal goed. Ik hoop dat de operatie je net zo makkelijk afgaat als dat het bij mij ging.

Koppie op en gaan met die banaan.xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven