Kinderwens, is deze haalbaar?

16-12-2010 22:43 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar.

Heel veel mensen reageren er toch heel erg onvolwassen op waardoor ik er geen zin meer in heb.

:puke:

Nu zullen jullie pissig worden omdat ik mijn openingspost heb gewist. Vergeet niet dat het mijn topic is, dus ik kan er mee doen wat ik wil.
Waarom niet nog even wachten tot je samenwoont en je studie af is?
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-04-2011 01:44
Reden: privacy
% gewijzigd
quote:zusenzoo schreef op 16 december 2010 @ 22:45:

Waarom niet nog even wachten tot je samenwoont en je studie af is?
Ja, dat vind ik echt.
Nou, ik zou wel je studie afmaken eerst. Is toch een stuk relaxter met een baby. Het kan wel, maar ik raad het je wel af.
Ja, vind het zelf ook wel ergens beter als ik het dan afwacht.

Maar als je allebei zo graag wilt...?
Ja. Of het de beste keuze is is misschien wel een belangrijkere vraag. Zo kies ik/kiezen wij er bewust voor om pas te beginnen als ik afgestudeerd ben en tijd heb gehad om te genieten van het met zijn 2tjes zijn (zonder misselijkheid en hormonen) het is ook niet zo'n ramp om een(half) jaartje langer te wachten toch?
Inderdaad, wacht dan nog een jaar tot je afgestudeerd bent. Dan weet je ook zeker dat je studie er niet bij in schiet.
Geduld is een schone zaak.
Je zegt het zelf al; maar wel een apart topic. Stel ik zit in de volgende situatie?! Wat heb je daar nu aan.

Als je graag kinderen wilt, en die situatie (of een andere) ontstaat. Nou prima toch. lekker doen..
Ik zou je ook adviseren eerst te kijken hoe samenwonen bevalt. Misschien willen jullie elkaar na 2 maanden wel achter het behang plakken. Pappa achter het behang is ook zo sneu voor je kind.
quote:Chrysantje schreef op 16 december 2010 @ 22:48:

Ja, vind het zelf ook wel ergens beter als ik het dan afwacht.

Maar als je allebei zo graag wilt...?

Als het om (maar) 1 jaar gaat zou ik nog wachten.

Met een baby'tje komt er de eerste tijd weinig uit je handen. En volgens mij ben jij nog hartstikke jong dus dat zou geen dringende reden zijn.
Ja, dat vind ik echt.
Haalbaar? Ja tuurlijk. Zonder slag of stoot? Nee, kinderen krijgen, en ze opvoeden is a hell of a job. Een leuke, dat zeker, maar er is minder tijd en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en het maken van keuzes gericht op jezelf. Ben jij, en is je vriend daar aan toe? Het lijkt nu heel romantisch, maar ik weet uit ervaring dat het heel hard bikkelen is. Uiteindelijk ligt het aan jou / jullie of het gaat werken. Waarom niet even wachten? Dat hoeft niet meteen jaren te zijn, maar bijv. eerst je studie afmaken? En evt. een eerste (parttime) baan nemen? Dan heb je toch wat meer voor de toekomst opgebouwd. Het zijn keuzes, en die hebben voors en tegens. Die moet je tegen elkaar afwegen. Haalbaar ligt aan veel factoren, die kennen we niet nu. Maar jij wel, en dus kun je een afweging maken, toch?
Je bent nog jong toch?

Toen ik 19 was had ik ook al besloten dat ik op mijn 20e zou samenwonen en op mijn 22e kinderen zou hebben

Nu ben ik 22 en woon ik zelfs nog thuis, heb de relatie met ex verbroken een paar jaar terug en heb nu een nieuwe vriend. Moet er ook nog niet aan denken om nu kinderen te krijgen.

Maak eerst je studie eens af, en kijk dan verder.
Je kan de tgoekomst niet plannen, en een kind ook niet. Verder heb ik geen glazen bol waarin ik kan zien of jouw dromen uitkomen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Stel nou dat het niet hypothetisch zou zijn...

Ehm, zou je niet eens beginnen met die vriend? Je kunt je nu al wel druk maken over een vent die je nog niet eens kent en die wel over 2 jaar genoeg moet verdienen om tijdens jouw studie een kind op de wereld te zetten... Maareh... misschien studeert de hypothetische "hij" ook nog wel?
als je 40 bent, zou ik zeggen: doen

Zo niet; wacht totdat je een iets stabielere situatie hebt. Ook al wil je het nog zo graag, als je over een jaar of 2-3 je bevind in een betere situatie dan zou ik nog eventjes wachten
Voor hetzelfde geld vind je je lieve vriend niet meer zo lief na een aantal weekjes samenwonen en een kind is een aanslag op je relatie, vergis je daar niet in.
jongens, ze heeft geen vriend!
Wat is nou eigenlijk écht je vraag; of het mogelijk is om op één salaris , terwijl jij nog studeert, een kind op te voeden?

Of hoe je aan een leuke vent, met een redelijk salaris komt en daarmee een stabiele relatie aangaat zodat je uiteindelijk aan je kinderwens tegemoet kan komen?

Hoe oud ben je nu?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Haha ja, het is ook echt een rare topic he.

Ik zit gewoon al mijn hele leven al te fantaseren over een eigen gezinnetje.. en soms wil ik dat gewoon eventjes kwijt
Oh vind eerst maar eens een vriend die ook kinderen wil binnen 2 jaar! Succes!
quote:zusenzoo schreef op 16 december 2010 @ 22:52:

Voor hetzelfde geld vind je je lieve vriend niet meer zo lief na een aantal weekjes samenwonen en een kind is een aanslag op je relatie, vergis je daar niet in.Uhuh! Nog nooit zo veel herrie gehad met mijn allerliefste man na de geboorte van onze kinderen
Ja, dat vind ik echt.
quote:jope schreef op 16 december 2010 @ 22:53:

jongens, ze heeft geen vriend!He jeetje, dacht ik ook nog wat aan de wereld te kunnen bijdragen, is dat slechts hypothetisch. Da's enigzins een domper
Ik heb inderdaad geen vriend.

Het is een wat-als topic.

Dus wat als ik in die situatie zou zitten, is het dan haalbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven