Gent - 1ste en 2e kerstdag?

18-12-2010 12:12 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iets leuks te doen in Gent? Waar kan je heerlijk italiaans eten? Zijn de winkels de zondag open enz? Is de kerstmarkt er?

Google al afgespeurd maar elke site zegt iets anders...
Belgen kennen sowieso geen 2e kerstdag...
Dat was mij indd al bekend, maar het is een zondag dus of de winkels dan geopend zijn?
quote:kipkerrie schreef op 18 december 2010 @ 12:23:

Belgen kennen sowieso geen 2e kerstdag...Hoe kom je daarbij? Tuurlijk kennen we 2de kerstdag...
Google stuk?
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik wil natuurlijk geen roet in je eten gooien.......maar heb je ook al aan Brugge gedacht.......heeft een heel mooi authentiek monumentaal centrum...google het eens.

have fun
Ik ben er een paar jaar geleden geweest met kerst en er was werkelijk geen fuck te beleven. Dat gaf niet want ik had een jacuzzi in mijn hotel, topkerst.

Aanvulling: de stad ziet er dan wel prachtig uit, volgens mij is er ook een kerstmarkt maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad.

Nog een aanvulling: er was indd geen sprake van een tweede kerstdag daar.
quote:Emma1979 schreef op 18 december 2010 @ 12:33:

[...]

Hoe kom je daarbij? Tuurlijk kennen we 2de kerstdag...In Belgie is het toch op 24 en 25 feest, en is 26 gewoon een werkdag?
De Belgen (in Gent) die ik ken, kennen alleen kerstavond (24 dec) en kerstdag (25 dec)
Tja we kennen 2e kerstdag wel maar dat wordt nu niet echt gevierd of zo. (Bij jullie wel dan?)

Er is wel degelijk een kerstmarkt in Gent hoor, hij staat nu bij de Sint-Baafskathedraal.

En verder vind ik Gent sowieso altijd de moeite waard, 't is een prachtige stad, maar ik ben misschien wat bevooroordeeld (ik studeer er )

link kerstmarkt
Oh en op het Sint-Pietersplein staat nu een mini-kerstmarktje en een kermisje (tja grootschalig is het nou niet meteen ) met een ijspiste.

De kermis heeft wel een reuzenrad van 55m hoog waarmee je heel de stad kan bekijken, 'k zou wel een fleecedekentje meenemen ;)
iskra wijzigde dit bericht op 18-12-2010 13:06
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
quote:Juniper_ schreef op 18 december 2010 @ 12:36:

Google stuk?Bril nodig?
Kerstmarkt is altijd leuk om in de sfeer te komen! Maar zijn op zondag de winkels ook open zodat we wat kunnen winkelen?
quote:Iskra schreef op 18 december 2010 @ 13:00:

Tja we kennen 2e kerstdag wel maar dat wordt nu niet echt gevierd of zo. (Bij jullie wel dan?)

Er is wel degelijk een kerstmarkt in Gent hoor, hij staat nu bij de Sint-Baafskathedraal.

En verder vind ik Gent sowieso altijd de moeite waard, 't is een prachtige stad, maar ik ben misschien wat bevooroordeeld (ik studeer er )

link kerstmarkt

Danku voor de link! er staat ook op die website:

koopzondagen vallen dit jaar op 14, 21 en 28 december. Op deze dagen kunnen de handelaren hun zaak, indien ze dit zelf willen, openen.

Maar de 26ste is toch een zondag. De 28ste een dinsdag of ben ik nu gek:P?
quote:sainttropez schreef op 18 december 2010 @ 13:11:

Danku voor de link! er staat ook op die website:

koopzondagen vallen dit jaar op 14, 21 en 28 december. Op deze dagen kunnen de handelaren hun zaak, indien ze dit zelf willen, openen.

Maar de 26ste is toch een zondag. De 28ste een dinsdag of ben ik nu gek:P?Niet als de link uit 2008 is
quote:Haley schreef op 18 december 2010 @ 13:41:

[...]

Niet als de link uit 2008 is haha dat denk ik dan:P aangezien het morgen de 19e is i.p.v de 21ste ;)
Haha had ik niet eens gezien, dat de link zo oud is.

Misschien staat hier wat meer.

't Is wel een moeilijke vraag of alles open zal zijn op zondag 26/12. Alles is sowieso gesloten op zondag, maar het is natuurlijk best mogelijk dat de typische kerstdingen dan open zullen zijn...
Op zondagen is het sowieso dicht in Belgie en met kerst zelf zijn de kerstmarkten voorbij. Alles is dicht of moet je vooraf reserveren. Kerst is geen gezellige periode om de toerist uit te willen gaan hangen in landen waar kerst gevierd wordt.
Als je 'n gezellig weekend met kerstsfeer wil beleven had je dit weekend ergens naartoe moeten gaan. Nu zijn kerstmarkten nog in volle gang, alles is open en leuk versierd. Volgend weekend ben je te laat.
Ik was vorige weekend naar Gent. Erg leuke stad! Leuke kleine straatjes met aparte winkeltjes (en verder lopen dan het echte centrum). Heerlijk gegeten bij het Pakhuis. Wat een mooi pand! De kerstmarkt vond ik niet heel groot. Het terrein rondom de kathedraal lag open. Toen ik bij het reuzenrad/ijsbaan was, vond ik het er niet erg sfeervol, maar misschien was ik er op het verkeerde moment ('s middags). Maar je kan er dus heerlijk slenteren, leuke kroegjes, filmpje. Ik heb me er goed vermaakt.

Ben vorig jaar naar Brugge geweest. Ook een erg mooie historische stad, maar wel heeeel erg toeristisch. Erg ingesteld op Engelsen. Maar als je van bonbons en kanten kleedjes houdt, kun je je er uitleven.
quote:sainttropez schreef op 18 december 2010 @ 13:07:

[...]

Bril nodig?

De jouwe waarschijnlijk wel. De bovenste link van mijn link geeft aan dat ongeveer de helft van de winkels geopend zijn de 26e en wat er allemaal te doen is.

Graag gedaan hoor...
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
quote:Juniper_ schreef op 18 december 2010 @ 14:57:

[...]

De jouwe waarschijnlijk wel. De bovenste link van mijn link geeft aan dat ongeveer de helft van de winkels geopend zijn de 26e en wat er allemaal te doen is.

Graag gedaan hoor...

Gaat beetje de manier waarop. Ik zei dat ik zelf google af heb afgezocht maar elke site wat anders zegt. Dus ik wist niet wat nu wel of niet waar was..

damm..
quote:Max Daffie schreef op 18 december 2010 @ 14:50:

Ik was vorige weekend naar Gent. Erg leuke stad! Leuke kleine straatjes met aparte winkeltjes (en verder lopen dan het echte centrum). Heerlijk gegeten bij het Pakhuis. Wat een mooi pand! De kerstmarkt vond ik niet heel groot. Het terrein rondom de kathedraal lag open. Toen ik bij het reuzenrad/ijsbaan was, vond ik het er niet erg sfeervol, maar misschien was ik er op het verkeerde moment ('s middags). Maar je kan er dus heerlijk slenteren, leuke kroegjes, filmpje. Ik heb me er goed vermaakt.

Ben vorig jaar naar Brugge geweest. Ook een erg mooie historische stad, maar wel heeeel erg toeristisch. Erg ingesteld op Engelsen. Maar als je van bonbons en kanten kleedjes houdt, kun je je er uitleven.Dankjewel voor je reactie! Ik ben benieuwd
quote:Iskra schreef op 18 december 2010 @ 14:06:

Haha had ik niet eens gezien, dat de link zo oud is.

Misschien staat hier wat meer.

't Is wel een moeilijke vraag of alles open zal zijn op zondag 26/12. Alles is sowieso gesloten op zondag, maar het is natuurlijk best mogelijk dat de typische kerstdingen dan open zullen zijn...Ja en van internet word ik nu ook niet veel wijzer. zoals ik al in mijn begintoppic zei. Overal staat iets anders..op www.uitingent.be staat dit weer:

Koopzondagen

Op zondagen 12, 19 en 26 december 2010 zetten heel wat Gentse winkels de deuren open en kunt u shoppen in het grootste winkelwandelgebied van het land. Tijdens de koopzondagen en op zaterdagen 11 en 18 december is het overigens extra leuk in Gent. Fanfares, muziekgroepen, straattheater, goochelaars, enz. zorgen voor niet te missen gezelligheid.

Dus die zegt dat het allemaal wel weer open is..mm weet nu niet meer wat te geloven:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven