Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Hier ook weer sneeuw, gezellig

En denk dat VG vandaag terug komt, of misschien ging ze haar weekend daar ook doorbrengen?

Overigens ben ik niet voor de doodstraf en gun ik dat niemand, de foto constant overal vind ik nu ook wel genoeg, haast sensatiezoekerij.
Eens met Philein, ik ben ook tegen de doodstraf en voor een humaan strafrecht. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de samenleving wel beschermd moet worden tegen doorgeslagen sociopaten en andere al dan niet geesteszieke criminelen. Deze dader lijkt me dan ook een kandidaat voor een langdurige TBS-maatregel. Dat is NL allemaal goed geregeld gelukkig, in andere landen zitten boeven allemaal door elkaar in een water-en brood kerker en doen dwangarbeid in de chaingang. Knappen ze niet bepaald van op, hoewel ze het meestal daarna wel uit hun hoofd laten om nog eens te gaan roven en inbreken, zo barbaars is de gevangenis, hier bijvoorbeeld maar in vele andere landen op de wereld ook.

Gisteren was ik in alle vroegte naar POS vertrokken (de hoofdstad) om naar mijn afspraak bij de gyn te gaan. Tevergeefs, want de dokter was er niet. Wel heb ik een nieuwe afspraak op 31 december. Omdat ik ineens een zee van tijd had (vier uur wachtkamer is gebruikelijk) heb ik in een electronica importzaak rondgeneusd en een mp3 speler met videoscherm voor m´n dochters verjaardag gekocht. Toen weer naar huis gegaan, morgen weer lekker werken...nu is het hoogseizoen toch begonnen hoor, te merken aan de gezinnetjes met kinderen die hier vakantie komen vieren.

Philein, hoe is het om weer in je eigen huis te zijn, ben je druk met klussen nu? Lekker voor jedat je weer je eigen stek hebt!

En VG, hoe was het in Birmingham? Ben ik ooit doorheen gereisd op weg naar Holyhead en de veerboot naar Ierland...

Wens iedereen alvast een fijn, relaxed weekend!
Olá amigas,

We schrijven inderdaad veel in één week tijd! Mijn vriend belde net dat hij thuis is aangekomen, we hebben echt een geweldige week gehad. Het was de eerste keer dat we elkaar buiten het schip, 'in het echte leven', zagen. Allebei een beetje nerveus voor zijn aankomst maar dat was natuurlijk nergens voor nodig. Het was meteen gezellig en we hebben veel gelachen. Veel dingen over elkaar te weten gekomen. Dat ik in mijn slaap praat, helaas in het Engels, want het slaat echt nergens op. En dat hij écht kan koken! Ik ben nu aan mijn project aan het werken, dinsdag inleveren en dan naar huis.

Philein, gefeliciteerd met je nieuwe baan, nu voor het echt. Jammer dat je verplicht bent een auto te nemen, maar te paard naar het werk is ook niet praktisch.

Vivagirl, ik hoop dat je droombaan je snel op een zilveren dienblad aangereikt wordt. Zoek je eventueel ook iets in Macedonië? En ga je nog een verjaardagsfeestje houden? Hoe was Birmingham?

Leuk trouwens de leeftijdsverschillen hier, en dat het toch zo gezellig is.

MajMaj, wat leuk dat je ouders er bijna zijn! Alvast heel veel plezier! Nachtjes aftellen doe ik ook altijd, mijn hele leven al. Niet meer zo erg als toen ik kind was; "Nog 248 nachtjes totdat we op vakantie gaan!" pffffffffffffff

Okee, ik moet nu echt verder werken.
Inderdaad, ik ben trots op ons Nederlandse rechtssysteem. Zit over het algemeen echt goed in elkaar. Ook heb ik natuurlijk vanwege mijn werk een bepaalde kijk op verschillende stoornissen, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien

Looola, ik wist niet dat je relatie nog vrij pril is, extra spannend dus om hem weer te hebben gezien! En zo te lezen absoluut een geslaagde week gehad samen he? Daar ben ik blij om.

En ben je nu weer hard aan de studie? Wanneer ga je je vriend weer zien?

SD, baal je ervan dat de afspraak met die arts verzet is of ben je er nuchter onder? Je dochter zal blij zijn met haar cadeau verwacht ik; electronica doet het altijd goed, bij jong en oud!

Ik zit nog niet in mijn huis trouwens, maar over een paar dagen wel. Echt veel zin in, ben al inkopen aan het doen en dat is altijd leuk.

Nu bedtijd, trusten allemaal!
Hoi Philein (& andere vriendinnen), ´t was spijtig dat de dokter er niet was, maar mijn baarmoederklachten zijn gelukkig niet urgent, daar loop ik al vier jaar mee rond en ik heb over twee weken een nieuwe afspraak. Ik dacht al die tijd dat die klachten gewoon bij het vrouw-zijn hoorden (alhoewel ik soms werk moet afzeggen daarvoor), totdat ik met m´n moeder mailde; die zei meteen dat ik naar een gyn moest gaan, omdat haar bm is weggehaald toen ze 38 was en bij m´n oma op haar 40e (ik ben inmiddels 42) dus dat zou in de familie kunnen zitten, endometriose.

Het is zeker leuk dat we ondanks leeftijds- en andere verschillen al maandenlang zo gezellig samen hier schrijven!
Hoi

Gisteren terug gekomen uit Birmingham.

Leuke dagen gehad, uit eten geweest en de pub ingeweest en heel veel gekletst.

We hebben gewoon een ontzettend leuk team.

Maar goed, vrijdag ochtend de bespreking.

Dat was het nieuwe bedrijf wat ons overneemt.

Toen ik de eerste keer op een hun website keek, schrok ik van hoe slecht die was!

Zo lelijk, goedkoop, onproffesioneel.

Nu blijkt dus dat dat een strategie is. Om mensen te laten denken dat cruisen niet duur is.

En het werkt! Want ze zijn de grootste in de UK.

Maar ze gaan dus voor het goedkope publiek. Terwijl mijn huidige bedrijf voor de duurdere markt gingen.

We hebben heel veel vragen gesteld, over het bedrijf, hun visie, e.d.

Maar het belangrijkste voor mij was dus of ze een functie voor mij hadden in mijn huidige functie.

Ja, dat hebben ze, dat moet ook, omdat ze ons bedrijf dus over nemen.

Maar wel vanuit Birmingham, ik mag dit niet van huis uit doen.

Birmingham enkele reis met de trein is 3,5 uur.

Dat gaat hem dus niet worden.

En ze betalen ook niet voor mij als ik zou willen verhuizen, wat ik niet wil.

Ik mag ook weer terug de Sales in gaan en dat mag wel vanuit huis.

Ik vind Sales ook

verschrikkelijk om te doen en ik ben er ook niet goed in. Maar het is een optie!

Dan kreeg ik een telefoontje van een recruitment agency, dat ik een sollicitatie gesprek heb!

Als Commercial and Yield Executive.

Salaris is 4000 pond per jaar minder dan nu, afstand om te reizen is groter, de functie is een stap lager dan

wat ik nu doe (en minder leuk/interessant) en het bedrijf zelf bied vakanties aan naar de Canarische Eilanden voor 200 pond.

Wel even anders wat ik eerst deed dus.

Ik heb ja gezegd (het gesprek is 6 januari), maar ik weet eigenlijk niet waarom, want ik zie het totaal niet zitten.

Maar op dit moment heb ik geen keus.

Ik heb nog niks gehoord van mijn droom baan, maar ik weet dat mijn contact persoon daar

tot dinsdag niet op kantoor is.

En ik heb ook nog hoop op een leuke functie bij een ander bedrijf. Maar dat contact persoon was deze week

ook niet op kantoor.

Dat krijg je rond deze tijd van het jaar.

Ik hoop dat er in Januari wat meer keus is voor werk.

Dus wat te doen?

Mijn huidige baan eindigt 31 januari en als oprotpremie krijg je 2 weken salaris voor ieder jaar dat je er

gewerkt heb. Ik zit er nog net geen jaar.

Dus dat zal iets minder zijn.

Op zich kan ik tot eind Februari daar nog van leven. Dus op zijn uiterste zou ik 1 maart met een nieuwe baan

moeten beginnen beginnen.

Maar het liefst begin ik in Januari en meld ik me de rest van de maand ziek, dan heb ik dubbel loon!!!

Wat vinden jullie?

SD, sterkte met je afspraak bij de gyn.

Ik hoop dat je afspraak op de 31ste wel door gaat.

En over het rechtssysteem in nederland, de doodstraf en de huidige pedofielen zaak........

Ik gruwel ervan.

Als je tegen de doodstraf bent, wat moet er dan met deze klootzak gebeuren? TBS? En dan mag hij over 5 jaar een weekend naar huis en doet het net zo hard weer.

Philein, jij werkt toch in dit veld? Of met mensen met prychische stoornissen, toch?

Jij hebt er natuurlijk meer verstand van als mij en ik wil ook echt niet zeggen dat ik het beter weet, maar mijn mening is dat ze deze vent (en alle andere mannen van deze zaak) nooit meer vrij mogen komen! Nooit meer.

Dat recht hebben ze verspeeld. In mijn ogen hebben ze nergens geen recht meer op!

Doodstraf......ik weet het niet. Vind ik te makkelijk. Dan komen ze er te makkelijk van af.

Zet die vuillak maar weer op straat en geef heel Nederland vrij spel om te doen wat ze willen, zonder dat zij daar voor gestraft worden. Klaar!

En het rechtsysteem in Nederland is zwak. Voor een moord op een klein kind ga je 2 jaar de gevangenis. In een luxe cel en mag je ook nog een studie volgen.

Het is een lachertje.

Joran van der Sloot kennen we allemaal neem ik aan.

Die zit nu echt een in een verschrikkelijke

gevangenis. Nu zeg ik niet dat dat goed is! Absoluut niet!

Maar ik heb ook geen medelijden met hem. Dit is zijn eigen schuld.

Sorry, ik kan me hier goed over winden.

Ik heb voor mijzelf ook al besloten dat als iemand aan mijn neefje of nichtjes komt, dat ik ze vermoord. Dan kunnen mijn broer en zus gewoon bij hun gezin blijven en dan ga ik wel in de gevangenis zitten. Kan leuk een opleiding volgen!
Mijn excuses als ik hard over kom.......

Maar ik kan me hier over op winden.
Hey VG, toch teleurstellend hè, dat je dus sowieso weg zal moeten bij je bedrijf. Echt mooie opties worden je nu ook weer niet geboden. Jammer. En dat wordt inderdaad nog krap zeg; moet je in zo'n twee maanden een andere baan vinden, het liefst nog eerder! Ik hoop voor je dat je ook nog wordt uitgenodigd voor de baan die je zo leuk lijkt. Dat verdien je nu onderhand wel.

Hoe was het verder in Birmingham? Je hebt ook nog vrienden opgezocht, toch?

Wat betreft ons rechtssysteem, ik denk dat we er dan iets andere visies op nahouden, al snap ik de jouwe wel. Maar wellicht is mijn werk van behoorlijke invloed, ik ken de situatie inderdaad ook zoals ie is àchter de schermen.

SD, klinkt als een kwaal die zeker bij jou in de family zit. Ik weet niet hoe gevaarlijk het is, maar gelukkig kun je over een paar weken terecht. Lijkt me goed het z.s.m te laten onderzoeken.

En ja, wat een leuk clubje hier toch, jammer dat we niet zo gauw met z'n allen af kunnen spreken.
Ja, als je 'achter de schermen' werkt, weet jij er zeker veel meer over, en begrijp je het ook beter mischien.

Maar zoals die Sander V. ( een politie man die zijn buurmeisje heeft vermoord ), moet hij ooit weer op straat lopen?

Waarom? Wie zegt dat hij het niet weer zal doen?

En hij moet gestraft worden, voor wat hij heeft gedaan.

Zet al die criminelen maar met z'n allen op een onbewoond eiland, omgeven door haaien en krodillen en gevaarlijke stromingen, en dan zoeken ze het daar zelf allemaal maar uit.

Ja, ik blijf hopen op een andere leuke baan. Heel jammer dat ik mijn leuke baan kwijt ben.

Ik was met andere collega's in Birmingham, en we hebben een gezellig clubje, dus we hebben ons wel vermaakt.

Ik ga nu een poging doen om de deur uit te gaan, maar het sneeuwt ongelovelijk!
Shabat shalom allemaal.

Ik ben lekker vrij vandaag. Vanochtend hebben we wat familie bezoekjes afgelegd en nu zijn we thuis.

Vivagirl, hopelijk vind je binnen twee maand een baan waar je het naar je zin zal hebben, minstens net zoveel als bij je huidige baan.

De huidige pedofiele zaak, echt verschrikkelijk. Ik moet er steeds aan denken en ken het moeilijk van me afzetten. Wat je als ouders en kinderen die er rechtstreeks bij betrokken zijn door moet maken, onvoorstelbaar, heel erg.

Toch ben ik tegen de doodstraf. Ik weet niet goed wat in Nederland TBS inhoudt. De dader moet zeker zwaar gestraft worden, en behandeling krijgen. Of en wanneer hij ooit weer op vrije voeten komt, misschien is het wel beter van niet.
Ow ja, jullie zitten daar ingesneeuwd...mooie plaatjes levert dat op van besneeuwde landschappen.

VG, heel veel succes met solliciteren, in januari zal het wel goedkomen toch (nu is het kersttijd en gaan veel bedrijven dicht, natuurlijk)? Misschien kun je ook online vacatures doorspitten?

Sales is idd verschrikkelijk, zou ik ook niet kunnen, al mag het dan vanuit huis.

De emoties over zo´n zedenzaak kan ik heel goed begrijpen hoor, zelf wil ik de berichtgeving over deze zaak in Amsterdam niet eens volgen, te aangrijpend. Maar voor een volksgericht als in de Middeleeuwen zal ik niet pleiten, toen vloeide er wel heel veel onschuldig bloed....Gelukkig hebben we nu wetboeken en krijgen verdachten een eerlijk proces. Wist je dat op kinderverkrachting 12 jaar (en TBS) staat? Hoewel ik niet precies waar hij van verdacht wordt, zal hij als hij schuldig bevonden wordt niet zo 1,2,3 meer vrijkomen. En na z´n straf nog gevolgd worden door de reclassering etc. Joran vd Sloot zal vast wel 30 jaar moeten brommen in een ZuidAmerikaanse gevangenis, of ze laten hem daar helemaal nooit meer los.

Zo, nu moet ik snel naar mijn werk! Fijne zaterdag, everybody!
Ik ben het helemaal eens met Vivagirl wat betreft het rechtssysteem in Nederland, ik zou het zo zelf geschreven kunnen hebben. Ik weet ook wel dat ik er de ballen verstand van heb, en ik zeg ook niet dat de doodstraf uitgevoerd MOET worden, maar dat de mogelijkheid er legaal is daar heb ik niets op tegen. Ik vind de straffen echt belachelijk soft en kan me er ook erg over opwinden.

Hier is echt een verschrikkelijke sneeuwstorm gaande, en ik ben het hele weekend bezig met mijn project. Bah!!!
Hey Flamenco, hoe is het verder met je?

SD, lekker gewerkt?

Looola, jij hoeft de deur niet uit voor je project toch (computerwerk?), geniet van het lekker warm binnen zitten zou ik zeggen!

Hier geen nieuws, behalve dat ik lekker nieuwe spullen heb geshopt, hartstikke leuk! Mijn koffers zijn ingepakt (valt toch weer tegen, wat een hóóp!), dus ik ben er klaar voor...!
Morgen verhuizen, Philein? Heerlijk gevoel zal dat zijn.

Looola, leuk gehad met je vriend?

Voor mij ook nog een weekje, en ik heb nu al kriebels in mijn buik.

Vanmiddag even de deur uit geweest. Ik moest naar de laser kliniek (voor mijn bovenlip). Eerst een kwartier op de bus zitten wachten, die maar niet kwam. Toen maar op de ondergrondse gestapt. En.....o wat heb ik een hekel aan toeristen!!!!!!!!!! Die gaan echt voor de ingang stil staan en op hun kaartje kijken! Doe even een stap opzij zodat ik er langs kan! Maar had vandaag geen zin in vriendelijk zijn, dus ik heb ze aan de kant geduwd. Erg eigenlijk! Maar kom op zeg, ik heb het vaken. Gaan met een hele groep midden op het pad stil staan. Aan de kant!!!

Maar goed, ondergrondse duurde ook lang. En ik moch uiteindelijk nog niet laseren ook!

Nog even wezen winkelen, laatste inkopen gedaan en nu weer lekker warm thuis.

Veel sneeuw gevallen hier.

Heathrow en Gatwick waren dicht! Ik hoop niet dat dat volgende week ook zo is. Ook problemen op Schiphol. En de NS loopt ook niet helemaal op schema. Ik ben benieuwd of aan kan schuiven aan het Kerst diner volgende week.
Dat wordt nog tricky inderdaad VG, zoals het er nu uitziet, wordt het weer niet veel beter.
Philein, helaas moet ik toch geregeld de deur uit voor meetings met de groepsgenoten of supervisor of omdat we naar de universiteit moeten, er is altijd iets... Brrrr!

Fijn dat je morgen terug kan verhuizen!

Vivagirl, ja het was super, ik heb hierboven al erover geschreven. Voor jou nog een weekje, jeeeej! Voor mij nu weer twee weken, daar mag ik niet over klagen.

Wat betreft de toeristen, als je de weg weet ergens merk je dat je geen toerist meer bent. Zelfs in Kuala Lumpur waar ik toch echt niet lijk op de locals werd me geregeld de weg gevraagd door toeristen. Je straalt op de één of andere manier toch uit dat je weet waar je naar toe moet.

Geduld is een schone zaak, haha, maar ik zou ook pissig worden van die treuzelende mensen!
Mag ik dan nog ook even zeuren over moeders met kinderwagens?

Waarom moeten die altijd midden in het pad staan?

En deze week stond er een met haar kinderwagen pal voor de deur. En zelfs toen toen ze me zag, ging ze niet aan de kant, ze had het niet eens door.

Mischien moet ik niet langer in de stad wonen, maar lekker in hutje op de hei.

We zullen zien wat volgende week brengt.

Anders neem ik de trein en dan zie ik wel hoe ver ik kom en dan huur ik vanaf daar wel een auto ofzo.

Sneeuw is hier nu gestopt, maar er ligt nog wel veel op de grond.
Hoi, even snel..de eerste keer van mijn leven dat ik op het werk mail... thuis ligt internet plat! Ik hoop dat het niet van lange duur is!!

Groetjes van mijn tsjechische collega:Vesele Vanoce:-)
Dobry den *goedendag, voor Heidel's collega.

Philein, ben je vandaag verhuisd en hoe ging het? Staan je meubels e.a. huisraad er nog wel of moesten die uit de opslag komen? En ga je alles nu opnieuw schilderen enzo? Echt fijn voor je dat je nu weer in je eigen huisje woont!

Hier is het vakantie en komt het kersttoerisme op gang *denk aan auto's op het strand en muziekinstallaties met reggaeton (gruwelijke muziek, btw, doe mij maar rootsreggae of calypso) en rokende grills met vette worstjes erop en veel bier en dus ook veel scherven op straat. Nou ja, het is wel de tijd waarin het geld verdiend wordt hier...ik ga 13 dagen achter elkaar doorwerken, maar dat vind ik wel prettig eigenlijk. Beter als die saaie dagen wanneer er niemand komt en het ook nog regent.

Ligt het aan mij, of is het nu al een poosje stil en saai op het forum? Niks interessants te lezen...en dat terwijl jullie daar toch ingesneeuwd zitten en de meeste mensen dus alle tijd zouden moeten hebben om te forummen?

Nou ja, in deze tijdzone ga ik maar eens de was doen en koken, lekkere macaroni 'n cheeze. Bon Siman, to y'all!
Hoi!

Oh inderdaad zeg. Ik zit hier werkelijk met open mond mijn eigen huis steeds te bekijken. Het is zo fijn om thuis te zijn, haast niet te beschrijven. Ik was rond een uurtje of vijf klaar met uitpakken en schoonmaken en alles staat weer zo'n beetje op z'n plaats. Ik was bekaf, maar zo'n klus wil ik gewoon af hebben, zodat ik met een tevreden gevoel naar bed kan gaan.

De sneeuw is hier enorm. Ontzettend gaaf en mooi!

Wat een flinke reeks heb je voor de boeg SD, wat werken betreft. Pittig, maar kan me voorstellen dat je er voldoening uit haalt. Helaas zit er ook een mindere kant aan de komst van de toeristen, er staat altijd een prijs tegenover natuurlijk (asociaal gedrag bijv., wat je maar steeds een beetje moet slikken). Veel succes de komende tijd in elk geval alvast. Maar we spreken elkaar vast nog.

Heidel, hopelijk is jouw internet gauw weer in orde.

Dag!
Philein,

Wat moet het prettig zijn om weer helemaal een huisje voor je alleen te hebben. Doe je ook nog aan kerst-versieringen, of laat je dat toch maar even zitten?

Ik heb zelf sinds ik in Japan woon de neiging om de kerst maar gewoon aan me voorbij te laten gaan, want op een of andere manier is kerst-versieringen ophangen die jij alleen zult zien toch niet zo gezellig als met paps of mams, of vriend natuurlijk indien voorradig de boom te versieren.

Als ik heeeel eerlijk ben ben ik best jaloers op mensen die partner/gezin/ouders om zich heen hebben voor de kerst en nieuw jaar. Kerst wrodt, buiten het commerciele gedeelte, niet echt gevierd hier en oud en nieuw is en blijft een familie-aangelegenheid. Ook doen ze niet echt aan bellen en sms-en om elkaar een prettig nieuwjaar te wensen.

Dit jaar dus gewoon maar werken met kerst en oud en nieuw. Misschien gebreut er op het werk nog iets gezelligs.

Ik zit nu zoals gewoonlijk weer in de universiteits-bibliotheek, maar het gaat nog niet zo hard als ik zou willen. Nog ongeveer 3 1/2weken en de boel moet af zijn, maar ik krijg er steds minder vertouwen in, al weet ik als ik naar mijn studiegenoten kijk dat ik niet ecth mag klagen.

Gisteren stond k op het punt mijn vlucht naar Nederland voor eind ferbuari te boeken, is de prijs ineens omhoog gegaan. En toen ik besloot het dan dus maar voor iets meer te doen stond bij de laatste pagina voordat ik moest bevestigen ineens dat het NOG 30 euro duurder was. Heb het toen maar even afgebroken. Maar ja, uiteindelijk zal ik er denk ik toch aan moeten geloven.
Maar hoe langer je wacht met boeken, hoe duurder het vaak wordt (last minute lijkt wel iets uit het verleden te worden).

Troost je, hier wordt kerst ook niet echt gevierd (Oud & Nieuw wel) en ik ga ook gewoon werken, vanaf morgen tot en met Nieuwjaarsdag...en ik vind het prima zo. Zal blij zijn als het weer gewoon januari is, eigenlijk.

Veel succes met het afronden van je scriptie, die laatste loodjes wegen altijd het zwaarst....
Philein, wat heerlijk dat je weer in je eigen huis zit, en dat je alles op orde hebt. Geniet er van.En heel veel succes met je nieuwe studie.

Nichiran, zo voel ik het ook, waarom kerstversiering ophangen als het alleen voor jezelf is. ik heb hier dan wel mijn man en dochter maar man viert kerst helemaal niet en aan dochter wil ik niet overbrengen dat de inhoud van kerst vooral gezelligheid is. Een gulden middenweg heb ik hier, na al die jaren nog steeds niet in gevonden.

Maaar, in tegenstelling tot andere jaren, zit ik dit jaar nog steeds niet te sippen. En dat komt o.a. door dat ik hier schrijf en door wat jullie hier schrijven. Echt bedankt hier voor. De herkenning en ook de bemoedigende woorden doen me goed.

Dit jaar valt kerst op zaterdag, de vrije dag hier. En ik hebt het er al met mijn man over gehad dat we of gezellig in huis blijven en een uitgebreid diner samen klaar maken. Of dat we naar Haifa gaan. Een stad waar Joden, Christenen en Moslims samen wonen en waar elk jaar rond kerst en chanuca (en het dictsbijzijnde moslim feest, want dat veranderd elk jaar) allerlei evenementen worden georganiseerd, met als onderliggend thema vrede en verdraagzaamheid.

Wat de vliegtickets betreft, ik heb ook een paar keer gewacht in de hoop dat de prijzen naar beneden zouden gaan. Maar het lijkt inderdaad dat "last minute" iets uit het verleden is.

Ik heb nu al tickets besteld voor mei, voor het hele gezin. Ik zag ineens een ongelooflijk lage prijs, die ik al wel 5 jaar niet heb gezien, en heb gelijk maar geboekt.

Ik hoop dat iedereen die in de sneeuw zit, het in iedergeval in huis warm kan houden.
Goeiemorgen.

Wie heeft het nog meer koud? Brrrrrr.

Ik moet zo naar het werk, maar ik blijf liever bij mijn warme kacheltje.

Philein, wat fijn dat je weer in je eigen zit. Heerlijk, je eigen plekkie

En ik sluit me wat Kerst betreft bij Nichiran en Flamenco aan. Ik heb hier thuis ook geen versiersels. Voor een Kerstboom is het hier toch te klein, maar verder heb ik ook niks hangen.

Maar de stad zelf is wel echt in Kerst sfeer.

Ik hoop vrijdag naar huis te vliegen......ik zie het somber in.

Mischien voor donderdagnacht de boot boeken???

Wat betreft vliegtickets, checken jullie altijd vanaf dezelfde computer? Websiste doen een heel vuil truukje.

Die onthouden je IP adres en als je dan weer naar dezelfde vlucht zoekt, maken ze de vlucht duurder.

Check je vanaf een andere computer, dan is er kans dat die vlucht weer goedkoper is. Vooral Easy jet werkt zo.

En last minutes, soms kun je geluk hebben. Ze bestaan echt nog wel, maar het is een kwestie van vraag en aanbod.

En eind februari is op het moment nog geen last minute.

Ongeveer 2 weken van te voren. Maar dan is er ook altijd kans dat er nog maar een paar stoelen zijn, en die worden dan super duur ipv goedkoop. Hebben ze nog veel stoelen, dan komt er een aanbieding.

SD, hoogseizoen bij jullie dus. Sterkte ermee.

Ik hoop dat jullie veel geld kunnen verdienen en dat je leuke gasten op je tocht hebt.

Ik ga nu de kou in....
Nichi, waarom maak je je dan zorgen om je scriptie? Is het terecht of ben je gewoon erg perfectionistisch?

Wat betreft het boeken van vluchten; op het laatste moment boeken is vaak juist helemaal niet voordelig is mijn ervaring. Je weet zelf waarschijnlijk wel hoeveel een ticket zou moeten kosten, ga daar dan ook een beetje vanuit. Hopelijk vind je het voor die prijs!

Flamenco, ik ben blij om te lezen dat het goed gaat met je! En ook heel erg fijn dat je hier wat steun vindt, bijzonder is dat. En zo ervaar ik het ook, hoor. Je plannen voor de kerst klinken leuk, doe gewoon waar jullie zin in hebben, je hoeft je echt niet aan bepaalde standaarden te houden toch?

VG, kan me voorstellen dat jij lichtelijk in de stress zit wat betreft je vlucht...met name de Europese vluchten ondervinden veel ellende momenteel. Tja en wat is wijsheid: de boottrip boeken voor de zekerheid? Is dat duur? Dilemma!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven