Geld & Recht alle pijlers

Help mijn vriend is gierig, of valt het mee?

18-12-2010 11:36 366 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een lastig thema dat ik niet goed met vriendinnen durf te bespreken, maar ik vind dat mijn vriend gierig is.
quote:nummerzoveel schreef op 18 december 2010 @ 13:58:

@Murdoch

Dat klinkt heel leuk, elkaars wensen voor ogen houden, maar dan moet je wel realistisch zijn over de financiele consequenties en die aanvaarden.

Ik zou ook liever niet meer werken en bij de hond blijven. Manlief misschien ook wel. Maar dat kunnen wij ons simpelweg niet veroorloven.Natuurlijk is alles anders als je je het financieel niet kunt veroorloven. Dan moet je wel zoveel mogelijk werken en niet zeuren. Daar gaat het hier volgens mij niet om.
quote:Primabella schreef op 18 december 2010 @ 14:00:

[...]

Ik vind het anders best een logische vraag hoorIs het ook, maar dan ken je Elninjoo's standpunt over kinderen nog niet
quote:Murdoch schreef op 18 december 2010 @ 14:02:

En laten we niet vergeten, TO draagt het kind, dus kan ze een evt. toekomstige carriere als bikinimodel wel op haar buik schrijven. Het verlies van dit persoonlijke kapitaal kun je zien als haar 'inbreng' in de relatie.

Helemaal mee eens. En denk eens aan alle lichamelijke ongemakken die ze op zich neemt!

Als een relatie hebt met elkaar dan gun je elkaar bepaalde zaken\. Als TO 1 dag minder wil gaan werken, dan moet dat m.i. kunnen met het geld dat haar partner in brengt.
En bedenk wel: vriend brengt het huis misschien in, maar als ze uit elkaar gaan, dan houdt de vriend het huis ook, en heeft TO niets. Dus zoveel brengt de beste man nu ook weer niet in!
@surface2

Wat zal een huis is Spanje kosten? 500 euro per maand? Noem het maar niets!
quote:Primabella schreef op 18 december 2010 @ 14:00:

[...]

Ik vind het anders best een logische vraag hoorIk had die vraag ook al gesteld. Waarom is het voor een man volstrekt aanvaardbaar 5 dagen buitenshuis te werken en als het op een vrouw aankomt opeens not done?
quote:mjdh schreef op 18 december 2010 @ 14:06:

[...]

Is het ook, maar dan ken je Elninjoo's standpunt over kinderen nog niet Mijn standpunt heeft daar niet zoveel mee te maken. Jij vindt jezelf als moeder dus meer rechten hebben om bij de baby te willen zijn dan 'n vader die fulltime wil vaderen?
quote:Murdoch schreef op 18 december 2010 @ 14:02:

En laten we niet vergeten, TO draagt het kind, dus kan ze een evt. toekomstige carriere als bikinimodel wel op haar buik schrijven. Het verlies van dit persoonlijke kapitaal kun je zien als haar 'inbreng' in de relatie.Waar haal je het vandaan.
Ik denk dat TO blij mag zijn met zo'n vent.

In principe zou ze niet eens hoeven werken, dus wat klaagt ze dan ? Veel gezinnen in Spanje zouden momenteel blij zijn met een inkomen van EUR 2.500,-.
quote:Surface2 schreef op 18 december 2010 @ 14:09:

[...]

Helemaal mee eens. En denk eens aan alle lichamelijke ongemakken die ze op zich neemt!

Als een relatie hebt met elkaar dan gun je elkaar bepaalde zaken . Als TO 1 dag minder wil gaan werken, dan moet dat m.i. kunnen met het geld dat haar partner in brengt.Het jeukwoord.
quote:Surface2 schreef op 18 december 2010 @ 14:13:

En bedenk wel: vriend brengt het huis misschien in, maar als ze uit elkaar gaan, dan houdt de vriend het huis ook, en heeft TO niets. Dus zoveel brengt de beste man nu ook weer niet in!De man brengt gratis huisvesting én kinderverzorging in zolang ze 'n relatie met 'm heeft. Als ze nu de kans aangrijpt aan haar carriere te gaan werken, dan kan ze veel meer geld per maand overhouden om te sparen voor eventuele calamiteiten zoals 'n verbroken relatie.
IBA: wat is daar nu weer voor jeukerigs aan? Sorry hoor, dat snap ik echt niet.
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 december 2010 @ 14:16:

[...]

Waar haal je het vandaan. Ik was de smiley vergeten.
quote:elninjoo schreef op 18 december 2010 @ 14:16:

[...]

Mijn standpunt heeft daar niet zoveel mee te maken. Jij vindt jezelf als moeder dus meer rechten hebben om bij de baby te willen zijn dan 'n vader die fulltime wil vaderen?

Wat heeft dat in hemelsnaam met récht te maken?

Volgens mij is het ook al een heel andere discussie....

Ik wíl zoveel mogelijk bij mijn kinderen zijn (ja zelfs nu nog nu ze volwassen zijn). Dat is een keuze, uit vrije wil!

En natuurlijk is dit 22 jaar geleden bij ons in overleg gegaan. En natuurlijk heb ik makkelijk praten want met 10 uurtjes werk per week verdien ik meer dan het dubbele van TO. Maar toch, het is een kéuze geen récht.
quote:elninjoo schreef op 18 december 2010 @ 14:18:

[...]

De man brengt gratis huisvesting in zolang ze 'n relatie met 'm heeft. Als ze nu de kans aangrijpt aan haar carriere te gaan werken, dan kan ze veel meer geld per maand overhouden om te sparen voor eventuele calamiteiten zoals 'n verbroken relatie.

En hij brengt ook de zorg voor het kind in. Eigenlijk klinkt het heel erg alsof de man goed is om alles te doen: huisvesting, werk, zorgtaken.

Ik vraag me af wat we zouden zeggen van de volgende situatie:

Vrouw, bemiddeld, afbetaald eigen huis en een vast inkomen uit trust. Ze werkt vanuit huis en zorgt voor een kind. Haar vriend heeft een laagbetaald baantje en wil een dag minder gaan werken omdat hij meer tijd met het kind wil. De bijdrage van de vrouw moet dan wel omhoog, want de man wil hetzelfde besteedbare eigen inkomen houden.

Ik vrees dat veel mensen de man in een dergelijke situatie een profiteur zouden noemen.
Helemaal eens met ikbenanoniem!
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 december 2010 @ 14:22:

[...]

En hij brengt ook de zorg voor het kind in. Eigenlijk klinkt het heel erg alsof de man goed is om alles te doen: huisvesting, werk, zorgtaken.

Vrouw, bemiddeld, afbetaald eigen huis en een vast inkomen uit trust. Ze werkt vanuit huis en zorgt voor een kind. Haar vriend heeft een laagbetaald baantje en wil een dag minder gaan werken omdat hij meer tijd met het kind wil. De bijdrage van de vrouw moet dan wel omhoog, want de man wil hetzelfde besteedbare eigen inkomen houden.

Ik vrees dat veel mensen de man in een dergelijke situatie een profiteur zouden noemen.Scherp opgemerkt!
quote:Surface2 schreef op 18 december 2010 @ 14:19:

IBA: wat is daar nu weer voor jeukerigs aan? Sorry hoor, dat snap ik echt niet.

Het suggereert dat je, als je elkaar iets "gunt", er gewoon maar iemand moet opdraaien voor de financiële consequenties van een eenzijdige beslissing. En als je dat niet doet, je relatie niet goed is of zo.

Ik kan persoonlijk slecht tegen dat "gunnen".
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 december 2010 @ 14:22:

[...]

Ik vrees dat veel mensen de man in een dergelijke situatie een profiteur zouden noemen.

Tenzij hè, misschien een heel gek idee hoor, het in goed overleg gebeurt en beide partijen gelukkig zijn met deze regeling.

Ik denk trouwens dat in bovengenoemde situatie de vrouw gráág haar bijdrage zal verhogen.....
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 december 2010 @ 14:24:

[...]

Het suggereert dat je, als je elkaar iets "gunt", er gewoon maar iemand moet opdraaien voor de financiële consequenties van een eenzijdige beslissing. En als je dat niet doet, je relatie niet goed is of zo.

Ik kan persoonlijk slecht tegen dat "gunnen".Ik tegen het woord "opdraaien voor".......
@vikki

Ook helemaal mee eens. Wat dus uitwijst dat met name die communicatie cruciaal is. En daar gaat TO dus nat.

PS eens met je eerste reactie dus...
quote:vikki schreef op 18 december 2010 @ 14:26:

[...]

Tenzij hè, misschien een heel gek idee hoor, het in goed overleg gebeurt en beide partijen gelukkig zijn met deze regeling.

Ik denk trouwens dat in bovengenoemde situatie de vrouw gráág haar bijdrage omhoog zal verhogen.....Stel: de man van TO gaat akkoord met TO's minder werken en hij hoeft dus niet thuis te zijn omdat TO dat is op die extra dag. Wedden dat TO dan met 'n topic komt dat TO het niet kan hebben dat haar vriend die dagen dat hij geen zorgduty heeft de hort op gaat om met vrienden leuke dingen te gaan doen.
Sorry, maar tegen zo'n verwrongen kijk op relaties kan ik niet op redeneren....
quote:vikki schreef op 18 december 2010 @ 14:26:

[...]

Ja, en dat is dus exact niet het geval bij de situatie van TO. Geen communicatie vooraf en een wens waar man niet gelukkig mee eens. Niks geen overleg of overeenstemming.

Ik denk trouwens dat in bovengenoemde situatie de vrouw gráág haar bijdrage omhoog zal verhogen.....

Moah, dat moet ik nog zien eerlijk gezegd.
quote:Haley schreef op 18 december 2010 @ 11:52:

Een potentieel leuk topic maar dan hebben we iets meer info nodig. Voor het geval TO niet meer terugkomt, hier alvast wat opties:

- Voor Sinterklaas heb je een BH van jezelf ingepakt als cadeau gekregen

- De verwarming mag zelfs deze dagen niet hoger dan 17

- Als jullie uit eten gaan, neem hij zijn eigen fles cola mee

- Hij wil alleen op madiwodo naar de bioscoop want dan is het goedkoper

- Bij het kerstdiner wil hij Sheba opdienen als paté want dat smaakt precies hetzelfdeHahaha Briljant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven