Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ach Ieb...

Ik hoop dat je vandaag samen met je familie met een lach en een traan vooral de mooie herinneringen kunt laten zegevieren aan al die mooie jaren en die prachtige dag nog maar zo kort geleden.
.
Ey lieve Ibi,

even een knuffel, om deze zware tijden, om deze rot momenten. Momenten waar zoveel mensen je in willen steunen, maar jammer genoeg geen pijn weg kunnen nemen. Geniet, hoe erg dat woord ook klinkt, van de steun, zorg en liefde.

Denk aan je lieverd....

XXX
Ach IBI, 9 jaar samen, 1 1/2 jaar getrouwd. Wat ontzettend wreed dat jullie deze dag niet samen zijn.

Vanmorgen hebben wij onze kerstboom opgezet, het bovenste lichtje in de boom is het lichtje voor jou en Patrick.

IBI
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 18 december 2010 @ 14:23:

Arme kat Heleen

.Hij had alleen maar stink/kroeshaar eraan overgehouden, niks ergs
Wat een moeilijke datum is dit dan voor jou. Wel fijn dat je familie bij je is om je te steunen.

9 jaar.... wat kort eigenlijk he.

En aan de andere kant: Wat mooi dat je 9 jaar van je leven met zo'n bijzonder persoon hebt mogen delen. Al had het wel 90 jaar mogen duren waarschijnlijk...

Is het kerststuk nog gelukt gisteren?

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Wat een moeilijke dag..

Fijn dat je familie vandaag bij je is.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 19 december 2010 @ 10:41:

[...]

Wat lief. Van dit aanbod zou ik graag gebruik willen maken. Zou je me kunnen mailen: ikbenikhetisnietanders@hotmail.com?

Alvast bedankt.Doe ik, lieve Ibi! Ik ben heel blij dat ik iets concreets kan doen behalve een kaarsje branden en af en toe hier laten weten dat ik aan je denk
Ga in therapie!
Lieve IBI

...zijn geen woorden voor...

Ook hier brandt een kaarsje voor jouw lieve Patrick.

Wat een zware dag moet het geweest zijn, IBI....
Het was zo vreemd om "met zijn allen" te zijn zonder Patrick. Ik zag de mannen op een gegeven moment bezig in huis en dacht ineens: he ik mis er 1! Donk. Duh! Slik.

Later zat nichtje bij me op schoot en keek naar een foto van Patrick. Ze ging bijna slapen en zei tegen me: Morgen is oom Patrick nog steeds dood he? Tranen met tuiten. Nichtje: Ben je verdrietig? Mis je oom Patrick? Ja lieverd.

We zijn bezig geweest met onze hobbykamer op te ruimen. Ten eerste was het al een zooi en ik wilde de vaste computer weg hebben en sommige andere spullen van Patrick. Nu word het mijn scrapboekkamer. Vreemd idee maar ik vind het wel fijn om bezig te zijn.

Kersstukje maken gisteren is goed gegaan en de lampjestocht ook.

Morgen een rustig dagje. Zus en kinderen zijn er tot ongeveer 14.30 en dinsdag naar GGZ instelling en daarna kerstkado's kopen met tante(s) en kerstpakketje maken voor mijn huishoudster.

Woensdag komt de werkgever van Patrick. Dan geef ik hem zijn werkkleding terug en krijg ik zijn kerstpakket. In de middag met oom zijn overlijden melden bij de bank.
IBI wat een moeilijke dag moet dat zijn geweest vandaag. En helaas zullen er nog vele volgen maar ik hoop ook dat het een overwinning is op jezelf omdat je deze dag toch bent doorgekomen. Ik ben zo blij voor je dat je zo'n lieve familie hebt die je veel steun geven. Zet ' m op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven