gourmetten met peuters??

20-12-2010 12:39 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft wel eens gegourmet met peuters?

Wij gaan dat deze kerst doen, en ik vraag met af of het niet een te lange zit wordt voor ze. En wat zijn goede peuter recepten voor op de gourmet?

Raden jullie dit aan of niet?
Ja hoor, vinden ze hartstikke leuk. Gewoon mee eten met wat jullie eten, dat gaat prima, als je veel keuze hebt hebben ze genoeg om te kiezen.

Als ze niet veel lusten kun je evt. knakworstjes, gare gehaktballetjes of frikadellen in kleine stukjes erbij zetten.

En als het te lang voor ze wordt laat je ze toch even spelen? Ze hoeven van mij nooit perse aan tafel te blijven met gourmetten. Ze doen het vaak wel omdat ze het erg interessant vinden!
Waarom niet? Ik zou ze alleen niet de hele avond verplichten te blijven zitten, dan duurt het wel erg lang voor ze.

Waarom speciale recepten? Ze kunnen toch met de pot meeëten? Stukje (doorgebakken) vlees, frietje, komkommer. Voor een keertje is dat toch niet erg?
Als ze niet heel lang stil hoeven te zitten moet dat lukken toch? Mijn moeder maakte altijd pannenkoekenbeslag voor in een pannetje.
evt. geklopt eitje voor eigen omelet en bijv. wat pannenkoekenbeslag erbij (kan allebei natuurlijk ook voor volwassenen)

En hoe oud zijn de peuters en wat vinden ze normaal erg lekker?
oke, duidelijk! Bedankt!
Ben ik nou de enige muts die dat eng vindt, peuters áán tafel en een heet gourmetstel óp tafel.... ?
je zit er toch naast??!
Natuurlijk kan dat! Gourmetstel een beetje handig neerzetten (of de peuters) om grijpgrage handjes te voorkomen. Aparte recepten is niet nodig. Een stukje vlees is toch niet zo schokkend voor een peuter?* Bak er wat frietjes bij, stukje brood etc. En tegen de te lange zit zet je de Tv en DVDspeler vast klaar. Zodra de peuters zijn uitgegeten, leuke film erin en je hebt er geen kind meer aan.

* Of je moet een kind hebben als mijn dochter. Die is vanaf geboorte overtuigd vegetarisch geloof ik en ook met gourmetten weigert ze categorisch al het vlees.
quote:Paque_ schreef op 20 december 2010 @ 12:53:

je zit er toch naast??!

Ja, maar een beker melk belandt ook wel eens op de grond, ook al zit ik er naast.

In hoeverre laten jullie ze dan zelf kokkerellen?
Wij hebben een lager tafeltje voor de kinderen naast de eettafel staan. Daar staan wat bakjes met komkommer, tomaat, worteltjes en sauzen op. Ze kunnen zelf kiezen welk vlees ze willen en de rest deon ze zelf. Heerlijk.

Als ze het zat zijn gaan ze spelen.
Ik laat ze niet zelf bakken, dat doen wij, ze mogen wel wat prikken met een vorkje of er iets afhalen, maar wij controleren of het goed gaar is etc.
omeletjje bakken, pannekoekje. Leuk hoor. Ik zou niet te ingewikkeld doen in ieder geval!
quote:Schmoepie schreef op 20 december 2010 @ 12:56:

In hoeverre laten jullie ze dan zelf kokkerellen?Niet, maar we hebben hier gewoon een grote plaat waar we van alles opgooien en iedereen pakt wat ze lekker vinden. En de volwassenen 'beheren' om de beurt de plaat.
quote:Keye schreef op 20 december 2010 @ 12:58:

Wij hebben een lager tafeltje voor de kinderen naast de eettafel staan. Daar staan wat bakjes met komkommer, tomaat, worteltjes en sauzen op. Ze kunnen zelf kiezen welk vlees ze willen en de rest deon ze zelf. Heerlijk.

Als ze het zat zijn gaan ze spelen.Dat is een goed idee! Dat ga ik eens proberen.
quote:Schmoepie schreef op 20 december 2010 @ 12:51:

Ben ik nou de enige muts die dat eng vindt, peuters áán tafel en een heet gourmetstel óp tafel.... ?Kind aan het hoofd vd tafel, zo ver reiken die armpjes niet.
Weet niet hoe oud je peuter is maar hier mag hij zelf kiezen wat hij wil eten en dan bakken wij dat.

En aan het begin leggen we altijd uit dat het gourmetstel heel warm is en laten hem voelen dat er veel hitte vanaf komt. Hij weet dan hij voorzichtig moet doen. Fonduen vind ik dan enger met kinderen. Met een warm gourmetstel kan niet zoveel ernstigs gebeuren. Niet meer dan met hete pannen op tafel tijdens het 'gewone' eten.
Sinds onze oudste 2 was, gourmet hij mee op 2e kerstdag.

Nu is hij 6,en broertje 2.5.

We zetten het gourmetstel l zo ver mogelijk van hem af, vlees eten ze amper,wel pannenkoeken, en ze mogen voor iedereen de stokbroodjes met kruidenboter smeren.

Als ze er genoeg van hebben, mogen ze van tafel om te spelen.
Poffertjes kun je ook heel goed opwarmen in de pannetjes onderin.
Home is where your wifi connects automatically.
of van die kleine pizza's.( piccolino's oid) die passen precies in een pannetje. bij ons een groot succes
Juist leuk, mijn kinderen zijn gek op gourmetten. De jongste vindt het heerlijk om gebakken champignons te eten. Ik koop tegenwoordig twee bakjes, omdat hij er in zijn eentje wel bijna 1 leeg eet, haha. De oudste is gek op vlees, van die minislavinkjes, hamburgertjes, chipolataworstjes. Biefstuk en filetlapjes zijn niet zo aan ze besteed.

En idd pannenkoekjes en gebakken eitjes in de pannetjes maken.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven