gourmetten met peuters??
maandag 20 december 2010 om 12:42
Ja hoor, vinden ze hartstikke leuk. Gewoon mee eten met wat jullie eten, dat gaat prima, als je veel keuze hebt hebben ze genoeg om te kiezen.
Als ze niet veel lusten kun je evt. knakworstjes, gare gehaktballetjes of frikadellen in kleine stukjes erbij zetten.
En als het te lang voor ze wordt laat je ze toch even spelen? Ze hoeven van mij nooit perse aan tafel te blijven met gourmetten. Ze doen het vaak wel omdat ze het erg interessant vinden!
Als ze niet veel lusten kun je evt. knakworstjes, gare gehaktballetjes of frikadellen in kleine stukjes erbij zetten.
En als het te lang voor ze wordt laat je ze toch even spelen? Ze hoeven van mij nooit perse aan tafel te blijven met gourmetten. Ze doen het vaak wel omdat ze het erg interessant vinden!
maandag 20 december 2010 om 12:56
Natuurlijk kan dat! Gourmetstel een beetje handig neerzetten (of de peuters) om grijpgrage handjes te voorkomen. Aparte recepten is niet nodig. Een stukje vlees is toch niet zo schokkend voor een peuter?* Bak er wat frietjes bij, stukje brood etc. En tegen de te lange zit zet je de Tv en DVDspeler vast klaar. Zodra de peuters zijn uitgegeten, leuke film erin en je hebt er geen kind meer aan.
* Of je moet een kind hebben als mijn dochter. Die is vanaf geboorte overtuigd vegetarisch geloof ik en ook met gourmetten weigert ze categorisch al het vlees.
* Of je moet een kind hebben als mijn dochter. Die is vanaf geboorte overtuigd vegetarisch geloof ik en ook met gourmetten weigert ze categorisch al het vlees.
maandag 20 december 2010 om 12:58
maandag 20 december 2010 om 13:01
maandag 20 december 2010 om 13:02
quote:Keye schreef op 20 december 2010 @ 12:58:
Wij hebben een lager tafeltje voor de kinderen naast de eettafel staan. Daar staan wat bakjes met komkommer, tomaat, worteltjes en sauzen op. Ze kunnen zelf kiezen welk vlees ze willen en de rest deon ze zelf. Heerlijk.
Als ze het zat zijn gaan ze spelen.Dat is een goed idee! Dat ga ik eens proberen.
Wij hebben een lager tafeltje voor de kinderen naast de eettafel staan. Daar staan wat bakjes met komkommer, tomaat, worteltjes en sauzen op. Ze kunnen zelf kiezen welk vlees ze willen en de rest deon ze zelf. Heerlijk.
Als ze het zat zijn gaan ze spelen.Dat is een goed idee! Dat ga ik eens proberen.
maandag 20 december 2010 om 13:10
Weet niet hoe oud je peuter is maar hier mag hij zelf kiezen wat hij wil eten en dan bakken wij dat.
En aan het begin leggen we altijd uit dat het gourmetstel heel warm is en laten hem voelen dat er veel hitte vanaf komt. Hij weet dan hij voorzichtig moet doen. Fonduen vind ik dan enger met kinderen. Met een warm gourmetstel kan niet zoveel ernstigs gebeuren. Niet meer dan met hete pannen op tafel tijdens het 'gewone' eten.
En aan het begin leggen we altijd uit dat het gourmetstel heel warm is en laten hem voelen dat er veel hitte vanaf komt. Hij weet dan hij voorzichtig moet doen. Fonduen vind ik dan enger met kinderen. Met een warm gourmetstel kan niet zoveel ernstigs gebeuren. Niet meer dan met hete pannen op tafel tijdens het 'gewone' eten.
maandag 20 december 2010 om 13:14
Sinds onze oudste 2 was, gourmet hij mee op 2e kerstdag.
Nu is hij 6,en broertje 2.5.
We zetten het gourmetstel l zo ver mogelijk van hem af, vlees eten ze amper,wel pannenkoeken, en ze mogen voor iedereen de stokbroodjes met kruidenboter smeren.
Als ze er genoeg van hebben, mogen ze van tafel om te spelen.
Nu is hij 6,en broertje 2.5.
We zetten het gourmetstel l zo ver mogelijk van hem af, vlees eten ze amper,wel pannenkoeken, en ze mogen voor iedereen de stokbroodjes met kruidenboter smeren.
Als ze er genoeg van hebben, mogen ze van tafel om te spelen.
maandag 20 december 2010 om 16:05
Juist leuk, mijn kinderen zijn gek op gourmetten. De jongste vindt het heerlijk om gebakken champignons te eten. Ik koop tegenwoordig twee bakjes, omdat hij er in zijn eentje wel bijna 1 leeg eet, haha. De oudste is gek op vlees, van die minislavinkjes, hamburgertjes, chipolataworstjes. Biefstuk en filetlapjes zijn niet zo aan ze besteed.
En idd pannenkoekjes en gebakken eitjes in de pannetjes maken.
En idd pannenkoekjes en gebakken eitjes in de pannetjes maken.
..