Terecht beledigd?

20-12-2010 16:11 181 berichten
Oke, ik ben waarschijnlijk een enorme aanstelster, maar ik kan er slecht tegen als iemand boos op me is, en ik ben sociaal ook niet de sterkste, dus als jullie even deze situatie voor me willen beoordelen

Een tijdje geleden stuurde een vriendin het voorstel om een dagje iets leuks te gaan doen. Ze kwam met de Huishoudbeurs.

Nu zijn we allemaal jonge meiden van rond de 23, dus ik dacht toch wel even van .

Nu ben ik erg eerlijk, dus stuurde ik een mailtje terug met ongeveer deze strekking;

"Huishoudbeurs, seriously? Ik ben er weleens geweest voor iets journalistieks, en het is vooral druk, je moet je door de trolly's heenworstelen, voor kraampjes met vooral oninteressante spullen.

Ik hoop niet dat je nu boos bent ofzo, maar er is voor meiden van onze leeftijd toch wel iets leukers te verzinnen? Zeker in Amsterdam!'

Nu kreeg ik best lang geen antwoord terug, dus ik vroeg of ze toch niet boos op me was ofzo, omdat ik niks teruggekregen had.

Zegt ze:

"ik zou niet weten waarom ik erop zou moeten reageren, A., T., en ik gaan, that's it'

Ehhhmm, oke, prima dat ze gaan hoor, maar een mailtje terug had ik toch wel zo aardig gevonden.

Ik ga hier verder niks mee doen, laat het gewoon gaan, maar dit is toch wel een rare reactie van haar hè?

(We kennen elkaar overigens al zo'n 15 jaar)
Oke, duidelijk, dank jullie wel!

Eerlijk is eerlijk, ik was een beetje 'geschrokken' dat ze dat voorstelde, omdat ik echt van de anti-HHB-maffia ben, en aangezien we best jong zijn zou ik bij een 'dagje uit' niet meteen denken aan de HHB, niet zo gek toch?

En tja, dan heb ik op dat moment misschien iets teveel het hart op de tong, en wil ik (met wat humor, die de hare niet is) zeggen wat ik er van vind.

Had stiekem ergens al wel verwacht dat ze er niet héél hard om zou kunnen lachen, maar zoals ze nu reageert vind ik toch ook wel wat overdreven.

Maar goed, inderdaad geen man overboord, ik laat het maar zo, en moet misschien ook maar mensen gaan zoeken die wél om me kunnen lachen.
Alle reacties Link kopieren
Geschokt geschrokken jemig je doet alsof je een oneerbaar voorstel is gedaan
quote:BarbaraAnn schreef op 20 december 2010 @ 16:38:

Hoe kan jij trouwens voor haar beslissen dat de HHB tegenvalt? Dat is jouw ervaring, niet de hare. Dat hoef je niet voor haar te beslissen. Beetje jammer. En wat nou en als een 23 jarige de HHB nou leuk vind? Niet jouw pakkie - an, respecteer haar beslissing om er naartoe te gaan. That's what friends do!

Dat kan ik inderdaad niet voor haar beslissen, maar nogmaals, in het mailtje somde ze de folder op 'concerten, proeven, shoppen' blabla, en aangezien ik er geweest ben (voor een artikel) en het nogal tegen vond vallen dacht ik, misschien moet ik maar even zeggen dat het niet zo leuk is als het haar lijkt.

En ja, ik respecteer haar beslissing uiteraard, maar ik vind het een beetje jammer, dat ze (en de anderen die meegaan) blijkbaar niet meer echt op één lijn zitten met mij.
Zullen wij allen even hard lachen?

Joh, pas je maar even aan. Het volgende uitje organiseer jij, toch...?
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 16:48:

[...]

Dat kan ik inderdaad niet voor haar beslissen, maar nogmaals, in het mailtje somde ze de folder op 'concerten, proeven, shoppen' blabla, en aangezien ik er geweest ben (voor een artikel) en het nogal tegen vond vallen dacht ik, misschien moet ik maar even zeggen dat het niet zo leuk is als het haar lijkt.

En ja, ik respecteer haar beslissing uiteraard, maar ik vind het een beetje jammer, dat ze (en de anderen die meegaan) blijkbaar niet meer echt op één lijn zitten met mij.Misschien zitten jullie, nadat ze er geweest zijn, wel weer op één lijn
Ik werd gewoon een beetje.... baldadig van het mailtje, heel erg misschien, maar eerlijk.

Ik dacht 'A, wat zeg je nuuuu?" En tja, dan is zo'n mailtje misschien iets te snel getypt en verstuurd.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval, zal voortaan wat langer nadenken voordat ik mijn zielenroerselen de mail opslinger!
Ik vind die vriendin van jou nogal lange tenen hebben. Maar dat ben ik.. Ik heb ook vriendinnen met wie ik minder goed chatgesprekken kan hebben bijvoorbeeld, omdat we niet dezelfde soort schrijfhumor hebben. Maar IRL gaat dat prima. Zelfde geldt voor mails, dus misschien moet je daar een volgende keer rekening mee houden en wat minder sarcasme in je teksten stoppen.

En misschien zit je niet meer op één lijn, mensen veranderen naarmate ze ouder worden en hoeven niet per sé meer bij je te passen. Tsja. Poep gebeurt.
Ja, beetje onhandig geformuleerd, idd.

Even als reactie op de mensen die zeggen dat je op je vriendin neerkijkt. Zo zie ik het niet. Mijn indruk is dat je wel neerkijkt op dát aspect van haar dat nogal burgerlijk is geworden. Dat zou haar mogelijk kunnen kwetsen, want het is haar leven, en voor haar is dat de beste keuze om te zijn, kennelijk.

Ik zou trouwens ook niet meegaan als ik jou was. `Veel plezier meiden, volgende keer ben ik er weer bij en los ballos` zoiets.
Ik vind het een heel net mailtje van je. Als ik jou was had ik haar vierkant uitgelachen om op je 21ste een uitnodiging voor de huishoudbeurs te sturen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je hebt gelijk Aspoes, misschien is de koek op, niet leuk voor Ste.

Vandaar mijn advies om lekker mee te gaan en wel kijken.
quote:nouschi schreef op 20 december 2010 @ 16:55:

Ik vind het een heel net mailtje van je. Als ik jou was had ik haar vierkant uitgelachen om op je 21ste een uitnodiging voor de huishoudbeurs te sturen.Dat kun je alleen maar doen als je nog een schare vriendinnen achter je hebt of bereidt bent alleen 2011 in te gaan...
Dit is wel een goeie testcase voor mij trouwens. Ik heb een vriendin die n.a.v. een heel gezellig stapavondje afgelopen vrijdag via sms voorstelt om met de vrouwen en alle kinderen een weekendje weg te gaan (daar hadden we het kennelijk over gehad, maar daar heb ik geen herinnering meer van).

Bweeeeeeehhh. Dat zie ik echt helemaal niet zitten. Onwijs leuke vrouwen, maar met 15 kleine kinderen een heel weekend? Yeah right.

Maargoed, dat moet ik ook nog even tactisch afwimpelen...
,,
Interesses veranderen. Ik ben ook helemaal into meubels, inrichtingen, woonbladen, antiekmarkten e.d. geworden sinds ik op mezelf ben gaan wonen. Heb een vriendin die hoef ik niet mee te vragen, een andere wel. Nou ja, geen man overboord toch? Ik zou alsnog voor het 'hippe' voorstel gaan (zeg maar: goed feesten in de kroeg als een vette tegenhanger/afterparty van de burgelijke HHB). Je kunt je vriendin toch wel haar 'nieuwe leventje' gunnen maar haar er subtiel aan herinneren dat ze 23 is?
Ik merk ook dat de interesses van mensen tussen de 20 en 30 enorm verschillen.

En ik weet dat niet iedereen mijn humor snapt.

Dat maakt dat ik voor een aantal voorstellen gewoon vriendelijk bedank, zonder sarcastische ondertoon. Ik zeg dan dat het niet echt iets voor mij is (of dat ik niet kan ) maar ga niet afkraken dat anderen het wel leuk vinden.

Zo hou je het het langst leuk.

Ik vind het een heel net mailtje van je. Als ik jou was had ik haar vierkant uitgelachen om op je 21ste een uitnodiging voor de huishoudbeurs te sturen.Hè, iemand die heerlijk op één lijn zit met mij, pfoe!
quote:BarbaraAnn schreef op 20 december 2010 @ 16:59:

Interesses veranderen. Ik ben ook helemaal into meubels, inrichtingen, woonbladen, antiekmarkten e.d. geworden Antiekmarkten zijn hip! Burgelijke mensen kopen hun meubels als set in één keer bij de meubelboulevard/Ikea
Je had het misschien wat tactischer kunnen brengen,,

Maar he,,eerlijk zijn is toch ook belangrijk;)!

Jullie verschillen gewoon van mening en je hoeft het niet overal mee eens te zijn!

Maar trouwens voor een dagje uit met vriendinnen, bepaal je toch samen waar het heen gaat? Iets wat je allemaal leuk vind?
Two times is too much!!

Ik vind het een heel net mailtje van je. Als ik jou was had ik haar vierkant uitgelachen om op je 21ste een uitnodiging voor de huishoudbeurs te sturen.

Iemand vierkant uitlachen omdat zij iets leuk vindt, wat jij niet leuk vindt? Mi toon je dan bijzonder weinig/ geen respect voor een vriendin(!) met een andere mening dan de jouwe.

Andersom: ben jij belachelijk omdat je het niet leuk vind? Ik neem aan van niet.
Maar waar maak je dan uit op dat je vriendin beledigd is? Zij heeft jou uitgenodigd, jij hebt nee gezegd en nu gaat ze met anderen. Lijkt mij toch een hele normale gang van zaken.
Ja, ik had dus even geen zin om super-tactisch te zijn, omdat ik het echt een beetje tegen vond vallen van haar.

Als je op je 23e als eerste denkt aan de Huishoudbeurs in plaats van alle andere leuke dingen die er te doen zijn in bijvoorbeeld Amsterdam, nou poe, dan stemt me dat toch wel een beetje verdrietig hoor, dat ze blijkbaar zo anders dan ik zijn geworden.
Ik ben nog nooit naar de huishoudbeurs geweest, en misschien ga ik wel als ik 50 ben en echt niets te doen heb. Het is een massaal en commercieel gebeuren, niets intiems gezelligs. maar hey, smaken verschillen.

Als een vriendin graag zou willen gaan, zou ik voor haar best mee gaan. Ligt eraan welke vriendin, maar ik wilde een tijd terug ook graag naar de paranormaal beurs (yeah, i know), vriendin vond het ook niets, maar is voor mij wel meegegaan, en ik heb met eigen ogen gezien dat het niets was. We waren na een uurtje weer weg.
quote:irona schreef op 20 december 2010 @ 17:11:

Maar waar maak je dan uit op dat je vriendin beledigd is? Zij heeft jou uitgenodigd, jij hebt nee gezegd en nu gaat ze met anderen. Lijkt mij toch een hele normale gang van zaken.

Als we met dat vriendinnengroepje mailcontact hebben, dan stuurt iedereen naar iedereen een mailtje, meestal de volgende dag ook nog.

Dat ik nu na een week nog geen reactie had gehad was dus vrij vreemd, en nadat ik er naar vroeg kreeg ik de reactie die in de OP staat. Dat is niet echt vriendelijk toch? Voor haar doen in ieder geval niet.
Kan ik me best voorstellen hoor, Ste!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven