Terecht beledigd?

20-12-2010 16:11 181 berichten
Oke, ik ben waarschijnlijk een enorme aanstelster, maar ik kan er slecht tegen als iemand boos op me is, en ik ben sociaal ook niet de sterkste, dus als jullie even deze situatie voor me willen beoordelen

Een tijdje geleden stuurde een vriendin het voorstel om een dagje iets leuks te gaan doen. Ze kwam met de Huishoudbeurs.

Nu zijn we allemaal jonge meiden van rond de 23, dus ik dacht toch wel even van .

Nu ben ik erg eerlijk, dus stuurde ik een mailtje terug met ongeveer deze strekking;

"Huishoudbeurs, seriously? Ik ben er weleens geweest voor iets journalistieks, en het is vooral druk, je moet je door de trolly's heenworstelen, voor kraampjes met vooral oninteressante spullen.

Ik hoop niet dat je nu boos bent ofzo, maar er is voor meiden van onze leeftijd toch wel iets leukers te verzinnen? Zeker in Amsterdam!'

Nu kreeg ik best lang geen antwoord terug, dus ik vroeg of ze toch niet boos op me was ofzo, omdat ik niks teruggekregen had.

Zegt ze:

"ik zou niet weten waarom ik erop zou moeten reageren, A., T., en ik gaan, that's it'

Ehhhmm, oke, prima dat ze gaan hoor, maar een mailtje terug had ik toch wel zo aardig gevonden.

Ik ga hier verder niks mee doen, laat het gewoon gaan, maar dit is toch wel een rare reactie van haar hè?

(We kennen elkaar overigens al zo'n 15 jaar)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 16:48:

En ja, ik respecteer haar beslissing uiteraard, maar ik vind het een beetje jammer, dat ze (en de anderen die meegaan) blijkbaar niet meer echt op één lijn zitten met mij.Moet je dan precies hetzelfde leuk vinden? Je zit toch nooit honderd procent op dezelfde lijn?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind je mailtje ook respectloos overkomen. Dat risico loop je al snel met sarcasme per e-mail. Ik zou even opbellen.
Toch maar meegaan is trouwens niet echt een optie voor me, omdat ik enorm krap zit, en een treinreis naar Amsterdam, en dan ook nog voor iets betalen dat ik niet leuk vind, nee, dat kan nu echt niet.
Waarschijnlijk had ik zo'n zelfde mailtje gestuurd als ik in jou situatie zat.

Ik ben twee jaar terug met m'n moeder naar de HHB geweest en vond het wel grappig, maar om zoiets met vriendinnen te doen lijkt me ook helemaal niks.

Misschien had je het subtieler kunnen brengen maar goed dat is makkelijk achteraf.

Misschien is haar opbellen en uitleggen dat je het niet zo rottig bedoelde als het wellicht overkwam een optie?

Dan heb jij je in elk geval van je goede kant laten zien.

(Ook al denk je, mens zeur niet..)
Ik heb je nu ook al meerdere keren zien schrijven dat je het zo vond tegenvallen van haar. Tégenvallen? Dat iemand iets leuk vindt wat jij niet zo boeiend vindt? Ik vind dat echt overdreven. Het gaat om een uitstapje. Relativeer een beetje.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ach, lowlands is ook massaal en commercieel, maar wel hip.

Het is maar net welk publiek erop af komt.

Maar ik zou ook niet direct warmlopen voor een burgelijk dagje huishoudbeurs met vriendinnen. Tenzij je die dag afsluit door je helemaal lam te zuipen met z'n allen in een niet-burgelijke kroeg. Dan zou het contrast nog een soort van humor kunnen zijn
Heb haar al een mailtje gestuurd dat ik het prima vind dat ze gaan, en dat ik het grappig bedoeld was, en waarschijnlijk verkeerd overgekomen bij haar. En veel plezier.

Moest er even wat trots e.d. voor opzijzetten, maar ach.
Ik vind re reactie van je vriendin eigenlijk vrij normaal, als jij zegt niet mee te gaan, hoeft ze jou toch niet verder op de hoogte houden van dit uitje. Heb jij toch ook niks aan?
Ste, je hebt volkomen gelijk. Op je 23ste naar de Jaarbeurs......

Hoe verzin je het op die leeftijd? Dat vind ik dan toch wel weer heel knap.
quote:Susan schreef op 20 december 2010 @ 17:16:

Ik heb je nu ook al meerdere keren zien schrijven dat je het zo vond tegenvallen van haar. Tégenvallen? Dat iemand iets leuk vindt wat jij niet zo boeiend vindt? Ik vind dat echt overdreven. Het gaat om een uitstapje. Relativeer een beetje.Tegenvallen is een groot woord inderdaad, maar het was een beetje een klap in m'n gezicht (ook een groot woord ) dat ze zoiets blijkbaar leuk vindt om te doen.
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 17:15:

Toch maar meegaan is trouwens niet echt een optie voor me, omdat ik enorm krap zit, en een treinreis naar Amsterdam, en dan ook nog voor iets betalen dat ik niet leuk vind, nee, dat kan nu echt niet.Sorry hoor, maar ben je nu poppenkast met jezelf aan het spelen?
quote:roosje4 schreef op 20 december 2010 @ 17:18:

Hoe verzin je het op die leeftijd? Dat vind ik dan toch wel weer heel knap.

Naast de adviezen van mensen die het eens zijn met A. ben ik ook blij dat er mensen zijn die er net zo over denken als ik!

Ben ik gelukkig niet vreemd!
quote:campari schreef op 20 december 2010 @ 17:19:

[...]

Sorry hoor, maar ben je nu poppenkast met jezelf aan het spelen?Wat bedoel je?
quote:roosje4 schreef op 20 december 2010 @ 17:18:

Hoe verzin je het op die leeftijd? Dat vind ik dan toch wel weer heel knap.Waarom mág iemand dat niet leuk vinden? Omdat het niet 'hip' is, omdat je het zelf het niet leuk vind?
Niets mis met je mail duidelijk en eerlijk wat wil je nog meer?

Misschien is ze teleurgesteld maar als ze hierom beledigd zijn is die vriendschap niet echt veel waard denk ik.

Misschien kun jij haar uitnodigen voor iets waar jij wel (en zij misschien ook)interesse in hebt?
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 17:19:

[...]

Naast de adviezen van mensen die het eens zijn met A. ben ik ook blij dat er mensen zijn die er net zo over denken als ik!

Ben ik gelukkig niet vreemd!Als je een vriendin belachelijk vindt, omdat ze iets wil doen wat jij niet leuk vind en haar daarom vierkant uitlacht, vind ik je wat dat betreft wel vreemd en onsympathiek naar je vriendin toe.
Je doet nu net alsof het zo ongeveer gelijk staat aan naar een begrafenis gaan.

Ik zie de humor er wel van. 'Koefnoen' vrouwen kijken. Met rugzakje, hoogwaterbroek, enkellaarzen en quasi hip geverfd haar. Die allemaal reuze aggressief worden als ze ergens iets gratis kunnen krijgen.

Joh, en daarnaast zijn er best geinige hebbedingetjes. En zoals eerder gezegd: drank proeven is toch ook geen straf?

Ik vind dat je het goed hebt gedaan hoor. Ik zou zelf ook zoiets geschreven kunnen hebben hahahaaha.

De huishoudbeurs is ook niks voor jouw leeftijdscategorie vind ik. Ik moet zeggen dat ik het al niks vind en ik ben net 40 geworden. Verschrikkelijk om daar rond te lopen, brrrrrrrrrr.

Verder lijkt het me ook wel dat ze even had kunnen reageren. Ze kent je neem ik aan goed en dan moet ze toch niet raar staan te kijken als je je mening geeft? Eerlijk gezegd ken ik dit wel hoor, ik heb het ook wel. Als je eerlijk zegt dat je het niks vindt worden ze boos. Nou, dan moeten ze het maar niet voorstellen vind ik dan. Je kunt toch moeilijk gaan als je er echt geen zin in hebt.

Ach ja, sommige mensen kunnen ook nergens tegen......
quote:Klontje schreef op 20 december 2010 @ 17:22:

[...]

Als je een vriendin belachelijk vindt, omdat ze iets wil doen wat jij niet leuk vind en haar daarom vierkant uitlacht, vind ik je wat dat betreft wel vreemd en onsympathiek naar je vriendin toe.Ze vindt haar vriendin toch niet belachelijk? Ze vindt de huishoudbeurs belachelijk.
Nou opzich begrijp ik dat 'tegenvallen' ook wel.

Hoewel het misschien zwaarder overkomt dan het bedoeld is.

Als een vriendin van mij met wie ik behoorlijk op één golflengte zit qua dingen me meevraagt naar het Mega Piraten festijn (of zoiets) moet ik ook even een paar keer knipperen voor ik in tranen uitbarst van het lachen.

Toch een soort van 'Vind JIJ dát leuk : :' gevoel.

Niet rot bedoeld voor haar, voor dat piratenfeest an zich maar gewoon een onverwacht..iets.. zeg maar.

Denk je elkaar te kennen, hoor je zoiets

(Het is luchtiger bedoeld dan dat het misschien overkomt)
quote:Klontje schreef op 20 december 2010 @ 17:22:

[...]

Als je een vriendin belachelijk vindt, omdat ze iets wil doen wat jij niet leuk vind en haar daarom vierkant uitlacht, vind ik je wat dat betreft wel vreemd en onsympathiek naar je vriendin toe.Ik geloof niet dat ik het woord belachelijk in de mond genomen heb, en ik heb haar ook niet vierkant uitgelachen.
quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 17:20:

[...]

Wat bedoel je?

Heb zo hier en daar wel eens gelezen dat jij momenteel niet de vrolijkste noot uit het gezelschap bent.

Een vriendin stelt iets voor, jij kraakt het af (terecht of onterecht, dit laten we even buiten beschouwing).

Als puntje bij paaltje komt zeg je dat je sowieso geen geld hebt om iets te ondernemen, dus een beter idee had je door geldgebrek ook moeten afblazen...?
quote:campari schreef op 20 december 2010 @ 17:25:

[...]

Heb zo hier en daar wel eens gelezen dat jij momenteel niet de vrolijkste noot uit het gezelschap bent.

Een vriendin stelt iets voor, jij kraakt het af (terecht of onterecht, dit laten we even buiten beschouwing).

Als puntje bij paaltje komt zeg je dat je sowieso geen geld hebt om iets te ondernemen, dus een beter idee had je door geldgebrek ook moeten afblazen...?

Waarschijnlijk wel ja, en dat vind ik erg genoeg.

Er waren hier een aantal mensen die voorstelden om dan toch gewoon maar mee te gaan, dus ik gaf even aan waarom dat geen goed idee is.

Maar wat dat met poppenkast te maken heeft begrijp ik even niet?
quote:summerbreeze21 schreef op 20 december 2010 @ 17:23:

[...]

Ze vindt haar vriendin toch niet belachelijk? Ze vindt de huishoudbeurs belachelijk.quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 17:23:

[...]

Ik geloof niet dat ik het woord belachelijk in de mond genomen heb, en ik heb haar ook niet vierkant uitgelachen.

Dat interpreteerde ik wel zo n.a.v. onderstaande post:

quote:nouschi schreef op 20 december 2010 @ 16:55:

Ik vind het een heel net mailtje van je. Als ik jou was had ik haar vierkant uitgelachen om op je 21ste een uitnodiging voor de huishoudbeurs te sturen.quote:Ste_ schreef op 20 december 2010 @ 17:05:

[...]

Hè, iemand die heerlijk op één lijn zit met mij, pfoe! Maar oké, misschien de smiley verkeerd begrepen.
Ben niet tegen je overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven