Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft opeens een insult!

16-12-2010 02:25 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai Iedereen!

Ik had ook al een reactie gevraagd in het topic over epilepsie, maar geen antwoord gehad. Dus stiekem hoop ik op een reactie die mijn vragen zou kunnen beantwoorden..

Eergisternacht had mijn vriendje een ontzettende aanval. Het was zo erg dat ik er wakker van werd! En ik word nooit wakker, zelfs niet van meerdere wekkers.. Hij was ontzettend aan het stuipen, bonkte met zijn hoofd tegen het nachtkastje aan en heeft zijn tong en de binnenkant van zijn wang kapot gebeten.. Die aanval heeft zeker langer een half uur geduurd en hij was absoluut niet aanspreekbaar. Ik heb staan gillen en roepen om hem wakker te maken, ook een beetje suf, ik wist namelijk dondersgoed dat mijn geschreeuw geen effect zou hebben. Uit pure angst heb ik mijn moeder gebeld, ook vreemd maar in nood bel ik schijnbaar altijd mijn moeder. Zij riep door de telefoon dat ik de ambu moest gaan bellen.

Ik heb de ambulance gebeld en na 20 minuten stonden ze op de stoep. Ik vond het zo eng! Ik dacht echt even dat hij in zijn aanval bleef hangen! Hij bleef ontzettend warrig, bleef me zo vreemd aankijken en ik vond het vooral heel erg eng. Toen het ambulance-personeel er was hebben ze hem dan ook direct meegenomen met de ambulance..

In het ziekenhuis zijn we maar twee uur geweest, het was zijn eerste aanval dus ze hebben bloed afgenomen en er werd een hartfilmpje gemaakt. Ik had eigenlijk verwacht dat hij nog even zou moeten blijven. De aanval duurde immers meer een half uur! En de dokter (co-assistent) was zo laconiek! Dat vond ik allemaal een beetje vreemd. "nou er zitten geen onstekingen in het bloed en je hartwaarden zijn ook prima, ik kan jullie nu naar huis sturen."

Hij moet binnen twee weken een afspraak maken met de neuroloog. Maar dan? Waarom hebben ze hem niet verder onderzocht? En wat moet ik doen als hij nog een aanval krijgt? Ik vind het allemaal zo vreemd! Kan het vaker voorkomen?

Ik stel volgens mijn dubbele vragen, maar ik vind het dan ook doodeng. Ik slaap er niet eens meer van. Elke beweging die hij maakt in bed, elk geluidje die hij produceert en ik zit rechtop in bed te controleren of hij niet nog een aanval krijgt..

Ik hoop op een paar antwoorden!
Ik had inderdaad al een paar vragen gesteld in het epilepsie-topic. Maar ik wou gewoon heel graag snel antwoorden..

Gisteren was het dus weer zo ver. Hij had een insult. Ik heb weer de Ambu gebeld en zij kwamen hem dan ook weer ophalen. Alleen nu mag hij tot maandag blijven. Maandag worden er meerdere onderzoeken gedaan, scans gemaakt en er wordt een psycholoog op hem losgelaten. Hij heeft het ook niet makkelijk gehad deze afgelopen maanden.

Toch kan ik me niet voorstellen dat het iets psychisch is. Hij is de nuchterheid zelve, hij doet erg makkelijk over het insult en toen hij destijds diabetes kreeg op zijn 18e kon hem dat ook niet veel boeien en deed gewoon wat van hem gevraagd werd. Raar ventje eigenlijk :P

Toch is het lastig, we wonen niet samen, maar ik durf hem 's nachts niet alleen te laten. Ik heb het gevoel dat ik er meer een probleem van maak dat dat hij dat doet..
Dat is mooi dat hij nu in het ziekenhuis is. Eerst maar 's even de onderzoeken afwachten, epilepsie en niet epileptische aanvallen kunnen zoveel oorzaken hebben.

Slapen moet je!
Jurks.

Maar je had er niet bij verteld dat hij ook diabetes heeft....Dit kan zeker samen gaan diabetes en misschien als de diabetes misschien ontregeld is, is er ook grotere kans op een insult te krijgen.... Anders eens informeren bij het epilepsiecentrum misschien dat hun tips hebben.
Jurks,

Misschien kun je hier eens naar kijken...

diabetes en epilepsie
quote:Hendrina schreef op 20 december 2010 @ 12:36:

Jurks.

Maar je had er niet bij verteld dat hij ook diabetes heeft....Dit kan zeker samen gaan diabetes en misschien als de diabetes misschien ontregeld is, is er ook grotere kans op een insult te krijgen.... Anders eens informeren bij het epilepsiecentrum misschien dat hun tips hebben.Ik het nagevraagd, en in dit geval had zijn diabetes er niks mee te maken. Hij is al jaren goed ingesteld en toen ik zijn suikerniveau moest prikken die nacht was het heel goed.
Ha Jurks,

wat ronduit k*t dat dit er nog eens bovenop komt, wat een zorg.

Hoe is het met jou...?
quote:campari schreef op 20 december 2010 @ 17:17:

Ha Jurks,

Hoe is het met jou...?Wat lief dat je dat vraagt! Met mij gaat het op zich prima, mijn bloedwaardes zijn prima, dus dat is goed nieuws! Alleen vaak moe en misselijk. Maar dat komt vast ook snel goed
quote:campari schreef op 20 december 2010 @ 17:17:

Ha Jurks,

Hoe is het met jou...?Wat lief dat je dat vraagt! Met mij gaat het op zich prima, mijn bloedwaardes zijn prima, dus dat is goed nieuws! Alleen vaak moe en misselijk. Maar dat komt vast ook snel goed
Oh lieve Jurks, weet je dat ik regelmatig aan je denk?

Ronduit vervelend wat er nu met je vriend gebeurd, beangstigend, begrijp je zorgen. Bah, dat het jou nu weer moet overkomen.

Blijf je hier ajb delen?
quote:campari schreef op 20 december 2010 @ 18:13:

Oh lieve Jurks, weet je dat ik regelmatig aan je denk?

Ronduit vervelend wat er nu met je vriend gebeurd, beangstigend, begrijp je zorgen. Bah, dat het jou nu weer moet overkomen.

Blijf je hier ajb delen? Wat lief! Ik zal mijn best doen om af en toe een update te geven!
Nou ja, geen verplichting maar door het openen van een topic wel een schare vergaard (of is dat dubbelspraak?).
Zoek maar eens bij epilepsie, door hypoglykemie, kan ook een insult optreden...

Bloedonderzoek direct na een epileptische aanval wordt veelal gedaan ter uitsluiting van een onderliggende metabole stoornis zoals hypoglycaemie. Heel veel lotgenoten die ik ken, die epilepsie hebben weet ik dat ze ook weer op tijd moeten eten, dat zeker er een link bestaat tussen het hebben van lage bloedsuikers en epilepsie. Ik heb zelf alleen een vorm van lage bloedsuikers naast mijn epilepsie zonder dat ik diabeet ben. En ik ken er zeker mensen die ook de combinatie hebben epilepsie en diabetes. Dit kan zeker wel samen gaan.

Heb je al eens geinformeerd bij de epilepsievereniging waar je terrecht kunt met je vragen als je die hebt..? Dit zit in Ede.

En anders hier eens kijken.

Op deze site ben ik iemand tegen gekomen die diabetes heeft en tevens ook epilepsie, dus het kan wel...

Diabetes
Beetje een late reactie, maar ach je moet wat op een saaie dinsdagmiddag

Met vriend gaat het goed, hij heeft geen insult meer gehad en hij baalt alleen van het feit dat hij niet mag rijden voor de aankomende drie maanden. Zijn diabetes had er inderdaad mee te maken.

Het schijnt dat hij voordat we gingen slapen erg laag zat en hij had wat extra gespoten zodat hij niet in een hypo zou komen. Hij had iets te veel gespoten waardoor hij dus een insult kreeg.

Het is gewoon een beetje een sukkel dus!
fijn Jurks dat het weer goed gaat!
Jurks,

Fijn dat je vriend geen last meer gehad heeft van een insult. Maar is hij nu wel beter ingesteld op de diabetes en de hypo's ?
quote:Hendrina schreef op 09 januari 2011 @ 21:50:

Jurks,

Fijn dat je vriend geen last meer gehad heeft van een insult. Maar is hij nu wel beter ingesteld op de diabetes en de hypo's ?

Hij heeft deze maand nog een afspraak met zijn internist en gaat er eens goed voor zitten. HIj vertelde zelf dat hij al maanden geen last meer heeft gehad van een hypo en dat hij heel goed aanvoelde wanneer hij een hypo krijgt.. Dus ik moet hem daarin maar vertrouwen op zijn woord! (dat klinkt raarder dan dat ik het bedoel.. :P )

Het begon al bijna op een echte ziekenboeg hier te lijken :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven