kettingslot bevoren

20-12-2010 18:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem. Mijn fiets staat buiten op het station met een kettingslot van gehard staal aan een fietsenrek vast. Dit kettingslot is bevroren en wil niet meer open (ik krijg de sleutel niet meer rondgedraaid). Ik heb al antivries en slotontdooier spray geprobeerd, maar ben ook bang dat het binnenwerk van het slot kapot is.

Hebben jullie nog tips? Misschien kan ik het nog met een thermosfles heet water proberen?

En wat als het helemaal niet meer open wil? Kan ik dan aan de politie/fietsenmaker/gemeente vragen om mijn slot open te zagen?
Die van onze brievenbus ook!!!!! Ik kon het sleuteltje er nog wel in krijgen maar er zat geen beweging in. Dus geen krant vandaag bij de koffie na het werk. BAAL BAAL BAAL

Ik zou met heet water proberen ja... en anders doorzagen.
Vervelend! Warm water zou ik zeker proberen, misschien dat er binnen in nog iets bevroren is, waar dat andere spul net niet genoeg voor helpt.

Open zagen zou ik zelf doen (even een zaag lenen). Zelf ook pas een kapot slot gehad, open zagen is best te doen met een ijzerzaagje.
Ps: ik weet niet precies wat voor slot je hebt, maar je kan ook 'in het midden' warm water er overheen gieten, i.p.v. alleen in het sleutelgat. Dus waar je de twee uiteinden in elkaar klikt.

En als het water uit je thermosfles niet warm genoeg meer is, even een bekertje heet water halen bij de AH to Go o.i.d.?
anoniem_95054 wijzigde dit bericht op 20-12-2010 18:28
Reden: edit
% gewijzigd
Heb je het al geprobeerd met een warme sleutel? (sleutel een poosje onder aansteker houden)
onder een aansteker heeft niet zoveel zin hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het is zo'n soort slot:

En ik ben hier dus een beetje bang voor: Zaagbestendig / Koudespray resistent / Speciaal gehard / extreem slag- snij- en torsievast

Dus dat ik hem zelf echt niet zou kunnen openzagen.
quote:rosanna08 schreef op 20 december 2010 @ 18:32:

onder een aansteker heeft niet zoveel zin hoor Er boven!!
een haakse slijpschijf?
Volgens mij mag de politie niet helpen met openzagen slot. Tenzij je hard bewijs hebt dat die fiets van jou is?
Mijn fiets staat midden op het stationsplein, dus ook geen stopcontact in de buurt voor een slijptol
quote:annorlunda80 schreef op 20 december 2010 @ 18:34:

Het is zo'n soort slot:

[afbeelding]

En ik ben hier dus een beetje bang voor: Zaagbestendig / Koudespray resistent / Speciaal gehard / extreem slag- snij- en torsievast

Dus dat ik hem zelf echt niet zou kunnen openzagen.Hij beveiligt in ieder geval wel goed Maar dat zal h'm niet worden met een huis- tuin- en keuken zaag. Heb je heet water al geprobeerd? Kan je je fiets misschien een poosje bij een kachel in de stationshal zetten?

Oh nee, hij staat op slot. Ahum
Föhn erop, warm water, en anders de slijptol.....
Ik heb misschien nog een aankoopbewijs van mijn fiets, en ook nog een sleutel van het axa-ringslot die op slot zit maar wel open gaat.
Eerst een nieuw slot kopen voordat je gaat zagen he? Succes!
Dat had ik ook vandaag. Alleen heb ik hem dus wel open gekregen uiteindelijk. Door heel voorzichtig steeds te proberen. Dus niet foreceren. Niet alleen het slot was bevroren maar ook het deel waar je het in klikt.

Ik denk niet dat de politie voor je gaat zagen. Zul je zelf moeten doen. Als laatste poging maar dat warme water er overheen doen. Maar echt als laatste poging. Het water gaat in het slot zitten en gaat bevriezen daarna en dan krijg je het nog moeilijker open.

succes.
even naar de fietsenstalling/fietsenmaker op het station gaan. dikke kans dat ze je wel kunnen helpen,z eker als je ook nog de reservesleutel of aankoopbewijs bij je hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven