kettingslot bevoren
maandag 20 december 2010 om 18:20
Ik heb een probleem. Mijn fiets staat buiten op het station met een kettingslot van gehard staal aan een fietsenrek vast. Dit kettingslot is bevroren en wil niet meer open (ik krijg de sleutel niet meer rondgedraaid). Ik heb al antivries en slotontdooier spray geprobeerd, maar ben ook bang dat het binnenwerk van het slot kapot is.
Hebben jullie nog tips? Misschien kan ik het nog met een thermosfles heet water proberen?
En wat als het helemaal niet meer open wil? Kan ik dan aan de politie/fietsenmaker/gemeente vragen om mijn slot open te zagen?
Hebben jullie nog tips? Misschien kan ik het nog met een thermosfles heet water proberen?
En wat als het helemaal niet meer open wil? Kan ik dan aan de politie/fietsenmaker/gemeente vragen om mijn slot open te zagen?
maandag 20 december 2010 om 18:25
maandag 20 december 2010 om 18:27
Ps: ik weet niet precies wat voor slot je hebt, maar je kan ook 'in het midden' warm water er overheen gieten, i.p.v. alleen in het sleutelgat. Dus waar je de twee uiteinden in elkaar klikt.
En als het water uit je thermosfles niet warm genoeg meer is, even een bekertje heet water halen bij de AH to Go o.i.d.?
En als het water uit je thermosfles niet warm genoeg meer is, even een bekertje heet water halen bij de AH to Go o.i.d.?
anoniem_95054 wijzigde dit bericht op 20-12-2010 18:28
Reden: edit
Reden: edit
% gewijzigd
maandag 20 december 2010 om 18:40
quote:annorlunda80 schreef op 20 december 2010 @ 18:34:
Het is zo'n soort slot:
[afbeelding]
En ik ben hier dus een beetje bang voor: Zaagbestendig / Koudespray resistent / Speciaal gehard / extreem slag- snij- en torsievast
Dus dat ik hem zelf echt niet zou kunnen openzagen.Hij beveiligt in ieder geval wel goed Maar dat zal h'm niet worden met een huis- tuin- en keuken zaag. Heb je heet water al geprobeerd? Kan je je fiets misschien een poosje bij een kachel in de stationshal zetten?
Oh nee, hij staat op slot. Ahum
Het is zo'n soort slot:
[afbeelding]
En ik ben hier dus een beetje bang voor: Zaagbestendig / Koudespray resistent / Speciaal gehard / extreem slag- snij- en torsievast
Dus dat ik hem zelf echt niet zou kunnen openzagen.Hij beveiligt in ieder geval wel goed Maar dat zal h'm niet worden met een huis- tuin- en keuken zaag. Heb je heet water al geprobeerd? Kan je je fiets misschien een poosje bij een kachel in de stationshal zetten?
Oh nee, hij staat op slot. Ahum
maandag 20 december 2010 om 19:03
Dat had ik ook vandaag. Alleen heb ik hem dus wel open gekregen uiteindelijk. Door heel voorzichtig steeds te proberen. Dus niet foreceren. Niet alleen het slot was bevroren maar ook het deel waar je het in klikt.
Ik denk niet dat de politie voor je gaat zagen. Zul je zelf moeten doen. Als laatste poging maar dat warme water er overheen doen. Maar echt als laatste poging. Het water gaat in het slot zitten en gaat bevriezen daarna en dan krijg je het nog moeilijker open.
succes.
Ik denk niet dat de politie voor je gaat zagen. Zul je zelf moeten doen. Als laatste poging maar dat warme water er overheen doen. Maar echt als laatste poging. Het water gaat in het slot zitten en gaat bevriezen daarna en dan krijg je het nog moeilijker open.
succes.