Stank in huis

21-12-2010 11:24 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vrijdag stinkt het bij ons in huis. Het begon in de woonkamer en lijkt zich uit te breiden naar de gang en de keuken Vooral als de verwarming aanstaat meurt het de tent uit.

Het leek in eerste instantie een beetje op een rioollucht, maar is inmiddels vele malen smeriger :puke:

We wonen in een oud huis, op de middelste etage, dus het is niet de kruipruimte. We hebben al over de hele vloer gesnuffeld, maar het lijkt meer op een meter hoogte te zitten. En het komt echt in vieze vlagen voorbij.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Of beter nog, heeft iemand de oplossing?
Misschien heeft het iets met rioolafvoer vs vrieskou te maken?
Was een klepje in een pijp op het dak, dus weet niet of je het zelf kan doen. Maar ik zie nu pas dat je een oud huis hebt (beter lezen volgende keer, misschien bezoekje aan Hans), kan het ook geen halve verstopping zijn in je zwanenhals van de afvoer van bijv. de wastafel in de badkamer?

In mijn vorige huis (was stokoud en compleet uitgewoond), zat er een permanente aangekoekte rest in de zwanenhals, waar vanalles achter bleef hangen en dan ging liggen stinken. Dus gooide ik daar regelmatig handje soda in.
Nope
Ik begin steeds meer te vrezen dat het die muis is. Dat duurt dus nog weken? :puke: Ben ik blij dat we de kerstdagen niet thuis zijn..

Bedankt voor alle ideeen! Ik ga nog eens op onderzoek uit. Maar moet nu de deur uit naar werk. Mocht ik erachter komen wat het is, dan laat ik het weten!
Laatste keer stank zat er een klein gat in de afvoer van de wc, daarvoor was het een dode rat. Kennissen hadden een slecht aangesloten vaatwasser.

Maar mij lijkt riool vs vrieskou ook een waarschijnlijke verklaring.
quote:Murdoch schreef op 21 december 2010 @ 11:48:

Misschien heeft het iets met rioolafvoer vs vrieskou te maken?

dat is ook een goede. Het riool is natuurlijk ook nogal oud. En het is sinds vrijdag. Toen heeft het heftig gesneeuwd. Maar dan zou het bij de benedenburen toch helemaal heel erg moeten stinken? Ik heb ze er nog niet over gehoord.

Die soda ga ik ook maar weer eens doen. Kan geen kwaad.
Okee, nu moet ik echt weg. Kom later weer binnenvallen.
Ik kan me niet voorstellen dat een dode muis met dit weer ontbind, die is eerder stijf bevroren.
Heb je een huurwoning? Dan is t simpel. Bel je gewoon ff en komen ze kijken/ ruiken/ ( kotsen, haha)
Heb je buren die je al enkele weken niet meer hebt gezien? (misschien zijn ze aan het ontbinden)
quote:irrab schreef op 21 december 2010 @ 11:27:

[...]

Helaas wel. ja
Hallo?!
Euh... Heel veel Febreze spuiten? Of Glassex, lijkt het net of je nog hebt schoongemaakt.

Ik had dat ook in mijn vorige huis,dat bleek te komen door een klepje dat er niet zat,was een soort open systeem.Zonneboiler,en in die ruimte/kast was een aan de bovenkant open pijp.Meuren bij vlagen!Heb er na info over te hebben ingewonnen sla-olie in gegoten,als stankafsluiter.Hielp matig.Was blij toen het verkocht was.
Bij ons heeft het wel tijdelijk gestonken toen we de radiator geverfd hadden. Elke keer als we dan de verwarming aandeden, begon het zeer onaangenaam te ruiken.

We noemden dit 'de oude mannetjes zweetlucht'

Maar jij hebt zeker niet vorige week je radiator geverfd?
Hallo?!
Heb je al geïnformeerd of buren er ook last van hebben?
Rottende bladeren in de dakgoot?
staat het water in je gootsteen/ toilet/ wastafel/ doucheputje te laag? dan stinkt het ook verschrikkelijk. Alle kranen even aandoen
quote:Quinty schreef op 21 december 2010 @ 12:43:

Rottende bladeren in de dakgoot?niet nu, het vriest 13 graden
quote:irrab schreef op 21 december 2010 @ 11:25:

ik heb trouwens geen idee hoe een dode muis ruikt...

Ik wel. Er lag er laatst een in de computerhoek te ontbinden

Verders geen zinnige bijdrage.
quote:meds schreef op 21 december 2010 @ 12:54:

staat het water in je gootsteen/ toilet/ wastafel/ doucheputje te laag? dan stinkt het ook verschrikkelijk. Alle kranen even aandoenKopje water gieten in de afvoer van de wasmachine wil dan ook wel eens helpen.
-
En gooi wat slaolie in de afvoer(en) dit blijft bovenop liggen en zorgt dat het water niet kan verdampen.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Geen mogelijkheid om op mijn werk te komen vandaag, dus ik zit weer heerlijk in de weeige lucht

De bovenburen hebben nergens last van. De benedenburen heb ik nog niet gesproken.

Ik ga sowieso overal even een kopje water in gooien, maar aangezien de lucht toch echt in de woonkamer hangt (geen open keuken oid), ben ik bang dat dat niets uithaalt.
En je weet zeker dat het niet de benedenburen zijn die zo vies ruiken?
Heb je een verlaagd plafond?
quote:The_Jets schreef op 21 december 2010 @ 13:47:

En je weet zeker dat het niet de benedenburen zijn die zo vies ruiken?

Er komt af en toe wel wat van de benedenburen naar boven, maar met deze lucht zouden ze denk ik toch echt dood moeten zijn. En daarvoor maken ze nog teveel herrie

De bovenburen zeiden ook al: komt het niet van beneden. Maar zij konden zich ook niet voorstellen dat dat zo was met deze smerige lucht.

Ik vermoed inmiddels iets met spouwmuren en geen ventilatie oid ivm sneeuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven