Gezondheid alle pijlers

Hoe vaak fysiologisch zout opsnuiven per dag?

20-12-2010 09:55 15 berichten
Hoi,

Ik zit hier met een zwaar bonkend hoofd vol snot op de bank. En heb net een brouwsel van water en zout gemaakt. Er komt gelijk al wat los, dus het liefst wil ik ieder uur een keer het brouwseltje opsnuiven. Ik vraag mij echter af of dit mag/goed is? Ik kan het niet vinden op internet. Weet iemand dit?

Ik kan de dokter niet bellen, pas vanmiddag om 14 uur weer.
Alle reacties Link kopieren
VOlgens mij maakt dat niets uit.
Volgens mij kan dat onbeperkt.

Je zou ook even kunnen stomen met wat vicks en kokend water. Helpt ook al enorm om het los te maken
Dat mag onbeperkt. Maar waarom neem je niet een gewone neusspray? Als je hoofd bonkt kun je wel wat verlichting gebruiken, lijkt me, en neusslijmvlies dat weer een beetje in z'n oude dikte teruggaat lijkt me daarin stap 1.
quote:_Barbabella_ schreef op 20 december 2010 @ 10:06:

Volgens mij kan dat onbeperkt.

Je zou ook even kunnen stomen met wat vicks en kokend water. Helpt ook al enorm om het los te maken

Geen vicks! Menthol verlicht even, want dat doet ook wat met je neusslijmvlies, maar na de verlichting zwelt je neusslijmvlies dubbel zo sterk weer op. Heb je niks aan, dus.

Kamille werkt wel.
quote:tilalia2 schreef op 20 december 2010 @ 10:14:

Dat mag onbeperkt. Maar waarom neem je niet een gewone neusspray? Als je hoofd bonkt kun je wel wat verlichting gebruiken, lijkt me, en neusslijmvlies dat weer een beetje in z'n oude dikte teruggaat lijkt me daarin stap 1.moet je maar net in huis hebben
quote:_Barbabella_ schreef op 20 december 2010 @ 10:15:

[...]

moet je maar net in huis hebben Dat kan je tegenwoordig gelukkig op elke straathoek scoren, dus dat lijkt me niet al te moeilijk.
Ik reageer beter op fysiologisch zout. Ik mik er altijd veel zout in, dan gaat het wat sneller (hoop ik). Normaal gesproken is het dan snel over, maar nu heb ik er al drie dagen last van en lijkt het niet minder te worden, de druk.

Ik stoom ook al een paar keer paar dagen. Alleen water werkt bij mij het beste, zonder vicks, mentol, kamille o.i.d.
Meer zout helpt niet: je maakt het zout-watermegnsel om je lichaamseigen zoutgraad (is dat een woord) te benaderen, zodat je je slijmvliezen niet verder irriteert.

Dus tenzij je zelf heel erg zout bent (wat niet zo is) helpt meer zout in je mengseltje niet.
Kan zoveel je wilt, maar ik zou toch voor de momenten dat je het echt nodig hebt (bijv bij het slapen) een neusspray met xylometazoline gebruiken. Slapen is nog altijd het beste medicijn. En verder extra vitamines slikken voor je weerstand.
Een ibuutje tegen bonkend hoofd. Ibu is ontstekingremmend en helpt dus ook.
Oh echt? Ik dacht hoe meer zout hoe beter. :-)

Lief dat jullie zo mee denken met mij.
Inderdaad GEEN Vicks oid. Werkt irriterend en kan de boel alleen maar verergeren.

Je kunt wel aan je stoomwater zout toevoegen.

Neussprayen met zoutoplossing mag inderdaad onbeperkt.
@toffifee Wat mij erg goed helpt is de holtes spoelen met fysiologisch zout, voor het spoelen kan je een soort "gietertje kopen bij de apotheek wat je op een neusgat zet je moet dan je hoofd opzij doen en uit het andere komt dan het water, klinkt vies maar het werkt bij mij super en behalve de aanschafkosten van zo'n gietertje heb je alleen nog maar zout nodig.
Inderdaad geen Vicks, dat irriteert je slijmvliezen. Ik zweer bij een paar druppeltjes Tea tree olie in het water als je gaat stomen. Dat is heel verzachtend, ontstekingremmend en er komt veel los. Je kunt er zelfs een beginnende bijholte-ontsteking mee wegkrijgen/voorkomen.

Zout water snuiven mag onbeperkt en ik doe het zonder gietertje Gewoon een beetje in de holte van mijn hand, ene neusgat dichtdrukken, met het andere neusgat opsnuiven en dan alles uitspugen. Echt een aanrader voor de toehoorders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven