Hoe vaak fysiologisch zout opsnuiven per dag?

maandag 20 december 2010 om 09:55
Hoi,
Ik zit hier met een zwaar bonkend hoofd vol snot op de bank. En heb net een brouwsel van water en zout gemaakt. Er komt gelijk al wat los, dus het liefst wil ik ieder uur een keer het brouwseltje opsnuiven. Ik vraag mij echter af of dit mag/goed is? Ik kan het niet vinden op internet. Weet iemand dit?
Ik kan de dokter niet bellen, pas vanmiddag om 14 uur weer.
Ik zit hier met een zwaar bonkend hoofd vol snot op de bank. En heb net een brouwsel van water en zout gemaakt. Er komt gelijk al wat los, dus het liefst wil ik ieder uur een keer het brouwseltje opsnuiven. Ik vraag mij echter af of dit mag/goed is? Ik kan het niet vinden op internet. Weet iemand dit?
Ik kan de dokter niet bellen, pas vanmiddag om 14 uur weer.

maandag 20 december 2010 om 10:15
quote:_Barbabella_ schreef op 20 december 2010 @ 10:06:
Volgens mij kan dat onbeperkt.
Je zou ook even kunnen stomen met wat vicks en kokend water. Helpt ook al enorm om het los te maken
Geen vicks! Menthol verlicht even, want dat doet ook wat met je neusslijmvlies, maar na de verlichting zwelt je neusslijmvlies dubbel zo sterk weer op. Heb je niks aan, dus.
Kamille werkt wel.
Volgens mij kan dat onbeperkt.
Je zou ook even kunnen stomen met wat vicks en kokend water. Helpt ook al enorm om het los te maken
Geen vicks! Menthol verlicht even, want dat doet ook wat met je neusslijmvlies, maar na de verlichting zwelt je neusslijmvlies dubbel zo sterk weer op. Heb je niks aan, dus.
Kamille werkt wel.
maandag 20 december 2010 om 10:15
quote:tilalia2 schreef op 20 december 2010 @ 10:14:
Dat mag onbeperkt. Maar waarom neem je niet een gewone neusspray? Als je hoofd bonkt kun je wel wat verlichting gebruiken, lijkt me, en neusslijmvlies dat weer een beetje in z'n oude dikte teruggaat lijkt me daarin stap 1.moet je maar net in huis hebben
Dat mag onbeperkt. Maar waarom neem je niet een gewone neusspray? Als je hoofd bonkt kun je wel wat verlichting gebruiken, lijkt me, en neusslijmvlies dat weer een beetje in z'n oude dikte teruggaat lijkt me daarin stap 1.moet je maar net in huis hebben

maandag 20 december 2010 om 10:17
Ik reageer beter op fysiologisch zout. Ik mik er altijd veel zout in, dan gaat het wat sneller (hoop ik). Normaal gesproken is het dan snel over, maar nu heb ik er al drie dagen last van en lijkt het niet minder te worden, de druk.
Ik stoom ook al een paar keer paar dagen. Alleen water werkt bij mij het beste, zonder vicks, mentol, kamille o.i.d.
Ik stoom ook al een paar keer paar dagen. Alleen water werkt bij mij het beste, zonder vicks, mentol, kamille o.i.d.

maandag 20 december 2010 om 10:21

dinsdag 21 december 2010 om 21:40
@toffifee Wat mij erg goed helpt is de holtes spoelen met fysiologisch zout, voor het spoelen kan je een soort "gietertje kopen bij de apotheek wat je op een neusgat zet je moet dan je hoofd opzij doen en uit het andere komt dan het water, klinkt vies maar het werkt bij mij super en behalve de aanschafkosten van zo'n gietertje heb je alleen nog maar zout nodig.
dinsdag 21 december 2010 om 21:48
Inderdaad geen Vicks, dat irriteert je slijmvliezen. Ik zweer bij een paar druppeltjes Tea tree olie in het water als je gaat stomen. Dat is heel verzachtend, ontstekingremmend en er komt veel los. Je kunt er zelfs een beginnende bijholte-ontsteking mee wegkrijgen/voorkomen.
Zout water snuiven mag onbeperkt en ik doe het zonder gietertje Gewoon een beetje in de holte van mijn hand, ene neusgat dichtdrukken, met het andere neusgat opsnuiven en dan alles uitspugen. Echt een aanrader voor de toehoorders
Zout water snuiven mag onbeperkt en ik doe het zonder gietertje Gewoon een beetje in de holte van mijn hand, ene neusgat dichtdrukken, met het andere neusgat opsnuiven en dan alles uitspugen. Echt een aanrader voor de toehoorders