** December 2009 **

19-07-2009 09:38 973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, prima idee van Isis, hier zijn we weer met ons oude vertrouwde december-topic.

naamlftdUDkidsbijzonderheden... Saskia1807 27 3-12-09 nee 07/12/2009 Ayla Diddda 30 3-12-09 nee 09/12/2009 Lyse Stella792 30 4-12-09 2 07/12/2009 Tijl Willem Bandit4live 23 4-12-09 nee *jongetje!* Ikje 30 10-12-09 nee 22/11/2009 Luca Biennie 12-12-09 3 05/12/2009 Lente Jumper1 34 12-12-09 nee 29/11/2009 Isolde Suffeltje 35 28-12-09 2 19-5-9 echo , 17-6 nekplooimeting IsisVG 32 28-12-09 1 30/12/2009 Thijn Arnoud Summer73 36 30-12-9 nee 08/01/2010 Pieta Fabindia 37 30-12-9 nee 28/10/2009 Ralph
Computer says nooooo
Lieve, lieve Jumper, met bewondering lees ik bovenstaande post. Weet je wel hoe sterk jij bent? Ik kan mij voorstellen dat het heel verleidelijk moet zijn om weg te kruipen in bed, om maar even te kunnen ontvluchten aan die bikkelharde realiteit. Een ieder zou daar ook begrip voor hebben. Maar jij, lieve jumper, kiest voor datgene dat veel constructiever is, namelijk het contact met anderen niet uit de weg gaan en het ondernemen van activiteiten. Daar heb ik echt onnoemelijk veel respect voor.

Ik heb zojuist de foto's bekeken, de fotoshoot van Isolde is echt prachtig geworden! Wat een uitstraling, geweldig! Die wist anderen wel om dat kleine vingertje te winden, dat zie je zo!

De foto's van de uitvaart hebben mij diep ontroert. Die dag leek niet alleen te bestaan uit het afscheid van Isolde, maar haar leven werd ook volop gevierd. Met tranen vanwege het afscheid en tranen omdat Isolde het grootste geluk is dat jullie is overkomen. Haar uitvaart was in stijl, zoals Isolde verdiende. Zoals jullie ook hebben verdiend.

Heeft het maatschappelijk werk geen tips ten aanzien van lotgenotencontact?

Lieve Summer, hoe is het met je? Ik kwam ergens een topic van je tegen en wilde eigenlijk nog reageren, maar mijn hectische leven geeft zo weinig ruimte de laatste tijd.

Wat ik je nog wilde zeggen is dat ik het heel erg knap vind dat je afstand hebt genomen. Je bent opgegroeid in een leefklimaat waarbij je eigenlijk nooit echt de kans hebt gekregen om je eigen verlangens, behoeften en grenzen te leren (her)kennen. Het is daarom nu JOUW tijd om dit te doen en daar ook de tijd voor te nemen die je nodig hebt. Als kind, ook al ben je volwassen, ben je altijd nog loyaal aan je ouders, dus ik begrijp dat het echt heel moeilijk is om niet in de bres te springen voor je moeder. Maar als je met de gevoelens die je nu hebt weer contact probeert aan te gaan, dan is de kans vrij reëel dat je weer in dezelfde valkuil stapt. En daar is niemand mee geholpen, jij niet maar je moeder ook niet. Zij moet immers ook leren de regie over haar leven terug te vinden en als ze dat niet alleen kan, dan moet ze daarvoor hulp zoeken bij een professional. Ook al voel je het zo waarschijnlijk niet, je doet vooral jezelf maar ook je moeder tekort door haar te helpen. Misschien kan je eens beginnen met laagfrequent contact als je daar aan toe bent (kort telefoontje), maar ga dat pas opvoeren als jij het gevoel hebt dat je niet meer zo snel in oude patronen vervalt. En schakel iemand in die jou daarbij kan helpen, bijvoorbeeld je man. Heel veel sterkte, wat moet dit moeilijk voor je zijn

Hier gaat alles verder zijn gangetje, de afgelopen tijd zat ik veel in het buitenland en de komende tijd zal ik ook regelmatig op pad zijn. Ik heb namelijk (wederom) een nieuwe baan, dat kwam toevallig (nou ja, op zich niet heel toevallig) op mijn pad en ik ben aangenomen. Per november ga ik dus bij een andere werkgever aan de slag. Met Hazeltje gaat alles nog goed, groeit als kool, laat zich niet meer alles wijsmaken (maar is over het algemeen nog best wel een sul, dus ze maakt het ons niet al te moeilijk ) en begint al woorden te zeggen die duidelijk lijken op 'mama' en 'papa', dat is wel heel erg leuk.

Hoe is het met de andere mama's?
Tjee wat goed milaatje, weer een nieuwe baan! Zal wel druk voor je zijn, zo'n verandering kost toch ook weer tijd en energie, kan ik me zo voorstellen. Is het een fulltime functie?

Leuk hé, dat gebrabbel. hier net zo. "papapapa....", "mammmmammmmammmmm...." en in haar handjes klappen, handjes omhoog doen. En fanatiek opstaan zonder handen. dat is de nieuwste truc waar Pieta erg veel pret aan beleeft. Stapjes lopen aan de rand van de bank ook. Mooi om te zien hoe het bewustzijn groeit.

verder, behalve de moeder-perikelen gaat alles gestaag door. Het huis is zijn laatste fase in gegaan, en ik heb eindelijk een leuke opdracht weten te krijgen. Wel 120 km enkele reis, maar beperkt daar "in huis" en verder hier in de studio werken dus moet te doen zijn, en nu alles regelen voor opvang en iemand voor de schoonmaak. Jippie!

Dank voor je lieve woorden vwb mijn moeder, milaatje. Het is precies zoals je zegt. Toevallig heeft ze vanmorgen vroeg een vriendschapsverzoekje via fb gestuurd. Weer even over nadenken, al ontbreekt me momenteel ook de energie naast alle andere zaken.

Ben ook benieuwd hoe het met de anderen gaat.

x
Computer says nooooo
hoi hoi

dank je wel milaatje voor de lieve woorden, zoals je isolde omschrijft is ook precies zoals we haar beleefd hebben, een dame met pit die krijgt wat ze wil.

Hier alles rustig aan, heb een ander topic gevonden om ook op mee te schrijven want hoe lief ook bedoeld, die verhalen over jullie kindjes maken mij verdrietig, dan denk ik had isolde ook maar die kansen gekregen, dus ik zal ik hier blijven meelezen en posten maar heb dus ook een andere uitlaatklep gevonden, want dit topic was bedoeld om de ontwikkelingen met elkaar te volgen vanaf zwanger zijn tot aan...... dus ik denk dat ook zo in stand moet blijven en wil ik graag onderdeel daarvan uitmaken.

dus ik ben ook benieuwd hoe het met de anderen gaat.

liefs Jumper
Lieve jumper, wat fijn dat je een topic hebt gevonden waarin je je gevoelens kunt uiten en delen met gelijkgestemden en vrouwen die hetzelfde hebben door gemaakt. Wat kan ik me goed voorstellen hoe verdrietig alle verhalen over onze kindjes jou moeten maken. Hoe boos misschien ook wel , zo zou ik me althans denk ik ook wel voelen. Dit is toch niet hoe je het in gedachten hebt als je zwanger bent ..
Computer says nooooo
Jumper, ik moest even aan je denken. Voor ons allemaal begint de tijd aan te breken dat onze kindjes geboren zijn, hoe anders dit voor jou moet voelen is schrijnend.
Computer says nooooo
Hier weer even een berichtje van mij, ik heb het topic een beetje verwaarloosd de laatste tijd. Ook wel een klein beetje omdat ik het moeilijk vindt om 'gezellig' over Ayla te kletsen, terwijl Isolde dit allemaal niet meer kan meemaken.

Lieve Jumper wat fijn voor je dat je een topic hebt gevonden waar je alles wat je hebt meegemaakt van je af kunt schrijven.

De eerste verjaardag van 'onze december baby's' is alweer geweest zie ik net. Ralph is inmiddels al 1 jaar!! Alsnog gefeliciteerd!!

Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu met je gaat Fabindia?

Hier gaat alles zijn gangetje. Niets in huis is meer veilig voor de grijpgrage handjes van Ayla. Dus we hebben het gelijk maar helemaal babyproof gemaakt. Ze kan zelf gaan staan en aan de hand loopt ze mee. Heerlijk trouwens he dat geklets! ook hier komt al een duidelijk papa en mama uit haar mondje. Ze schudt ook al nee als ze iets echt niet wil. Gisteren zijn we weer naar het consultatiebureau geweest, madame is nu 80 centimeter en weegt 10 kilo en 600 gram. Gelijk de laatste baby inentingen gekregen. Ik wilde gelijk weer een nieuwe afspraak maken, en toen zei de assistente de volgende keer dat ze komt is ze baby af, en is ze peuter.....wat gaat het toch hard zeg!! Ze drinkt inmiddels nog maar 1 fles opvolgmelk, het was echt een drama om haar daar meer van te laten drinken, en verder eet ze gewoon lekker met ons mee (wel zonder zout natuurlijk). Slapen gaat over het algemeen redelijk, al kan ze soms nachten achter elkaar spoken.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Liefs van Saskia
Jumper ik snap heel goed dat je niet meer wilt lezen hoe het bij ons allemaal verder gaat en daarom ben ik steeds ook wat huiverig om erover te schrijven.

Ralph is alweer 1 jaar! Dank voor je felicitaties. Een hele bijzondere verjaardag gehad. Ook wel veel herinneringen van het drama en de paniek van een jaar geleden. Wat had ik toen graag willen weten hoe goed het allemaal zou aflopen.

Ja, laatste meting op het CB mocht hij zitten op de weegschaal want 'liggen is voor babies' haha. Hij is nu ruim 8 kilo en ik gok zo'n 75 cm. Hij drinkt nog vier/vijf borstvoedingen per dag en bunkert de rest van de dag boterhammen, crackers, rozijntjes, bananen of peren aardappelpuree en vanavond linzen met courgette en rijst.

Oma én papa zijn bappa en vandaag hoorde ik toch een duidelijke mama, maar die zijn wel zeldzaam. De koe doet mmmbu hmmbu haha de hond ook trouwens. Het varken doet wel een soort ggggg ggggg en zingen vind hij helemaal geweldig! Hij gaat bij muziek helemaal zitten hoppen.

Ik heb mezelf meer voor laten lichten over het Hellp syndroom en ik wil er graag voorlichting over gaan geven aan professionals. Het gaat mij dan vooral om bejegening. Hoe ga je om met een moeder die ernstig/ levensbedreigend ziek is met nóg een patient waar je ook rekening mee wilt houden? In Nederland had men lang de neiging de bevalling uit te stellen in het belang van het kind, wat niet altijd in het belang van de moeder is geweest. Door er meer over te weten, snap ik ook steeds beter hoe ernstig mijn lichaam er aan toe was. Ik heb dat heel lang niet beseft.

Terug naar positief nieuws: Ralph staat en loopt rondom de salontafel of in de box en zwaait op commando (soms) en wijst naar onduidelijke dingen in de kamer.

Hier een foto van verjaardag

Hé lieve mama's, ik laat ook weer even mijn gezicht zien! Wat leuk dat zich inmiddels meerdere moeders hebben gemeld, ik was een beetje bang dat niemand meer mee durfde te schrijven. Ik denk dat we allemaal aan het worstelen waren met de vraag of het wel gepast was, met het grote verlies van Isolde.

Lieve Jumper, hoe is het nu met je? Ik vind het fijn om te lezen dat je een topic hebt gevonden waarin je je verdriet kunt delen met lotgenoten. Ik kan mij voorstellen dat het moeilijk is om de verhalen van andere moeders te lezen, het is natuurlijk ook ontzettend oneerlijk dat Isolde niet die kans heeft gekregen. Ik vond het daarom lastig om verder te schrijven in dit topic, het laatste wat ik wil is je verdriet doen met verhalen over mijn dochter. Ik ben daarom blij te lezen dat jij onderdeel wilt blijven van dit topic. Je hoort er namelijk gewoon bij en zonder jou is dit december 2009 topic niet compleet.

Summer, hoe bevalt je werk? Is het, ondanks de afstand, goed te doen?

Jemig, Pieta gaat ook als een speer, ze loopt zelfs al rond de tafel? Daar ga je je handen vol aan krijgen, let maar op

Wat leuk om weer een update te lezen over Ayla! Zij is ook al zo vlot met lopen! Dat babyproof maken is nog een hele klus hè? Nog een kleine 3 weken en Ayla wordt alweer een jaar! Groot feest?

Fabindia, nog gefeliciteerd met Ralph! Wat heerlijk dat hij zich zo goed ontwikkelt

Het is logisch dat je weer bezig bent met de bevalling, deze was ook wel behoorlijk traumatisch te noemen. Vaak realiseer je pas achteraf hoe ernstig de situatie was. Heb je het voor je gevoel kunnen verwerken?

Wij zijn momenteel druk bezig met het zoeken van een balans tussen werk en gezin. Het ging even heel goed, maar sinds mijn nieuwe baan is het weer puzzelen geblazen. Met Hazel gaat het verder heel goed, en dat kletsen is zó leuk en gezellig! Ik merk wel dat ze in vergelijking met andere kindjes van haar leeftijd veel zachter, gevoeliger en rustiger is.

Wat ik zo ontzettend grappig vind is die onnozelheid. Zo zaten mijn man en ik gisteren op de bank en Hazel kroop al kletsend door het huis. Opeens was het stil, en dan weet je meteen als ouder dat ze iets aan het doen is dat niet mag. Wij slopen naar de keuken en wat zagen we tot ontsteltenis, ze zat kattenbrokjes te eten! We kunnen inmiddels een boek schrijven over al haar apenstreken!

Ik hoop snel weer te lezen over jullie avonturen, wij gaan nu even een wandeling maken door het Amsterdamse bos, mét paraplu vrees ik.
hallo

hier ben ik dan weer, ook de geboortedatum van isolde komt rap dichterbij, nog geen idee hoe we die dag gaan invullen, we gaan in ieder geval ballonen oplaten en voor de rest weet ik het nog niet. fijn dat jullie weer schrijven want jullie mogen best over de dames en heren schrijven hier, want als dat met isolde niet was gebeurd had ik vol liefde over mijn kleine meid geschreven. het lot heeft anders bepaald. dus schrijf rustig verder en ik lees en post mee, het zullen alleen niet zulke lange verhalen zijn.
Hoi Jumper,

Zoals andere al hebben gezegd komt de verjaardag van Isolde al weer snel aan. Wij vieren deze dag van ons zoontje. Wij zijn blij dat hij bij ons is geweest. Zijn sterfdatum is een herdenkingsdag geworden. Veel succes deze week, maar ik hoop dat je het toch ook een beetje kunt vieren.

Hoi Andere meiden,

Wat mijn eigen leventje betreft, gaat het goed. Mijn oudste is helemaal in de ban van SInterklaas. Echt geweldig. Mijn dochtertje is 5 december natuurlijk jarig. We vieren het gewoon op deze dag, maar dan in de ochtend. Ik zie wel wie er komt. Ze is al aardig aan het kruipen en trekt zich op aan de box. Wat gaat het toch hard, alweer een jaar oud! Een echt dametje met staartjes in haar haren en een lach waarmee ze iedereen om haar vingertje wind.

Ik ga maar eens slapen, morgen weer een werkdag.

Groetjes, Biennie
En de 2e 'december' baby is jarig vandaag!

Ikje gefeliciteerd met de verjaardag van Luca!!

Nog 2 weken en dan is Ayla aan de beurt! We houden het lekker klein met de opa's en oma's en natuurlijk haar oom en tante. Verder hebben we bijna alle cadeautjes al aan haar gegeven. Doordat ze nu gaat lopen vonden we het wel handig om haar vast een loopauto te geven. Wat ze helemaal geweldig vindt (wij soms iets minder want dat ding maakt me toch een herrie) dus af en toe maar even de batterijen eruit!.
Veel van onze kleintjes zijn alweer jarig geweest, van harte allemaal!! Wat is het allemaal snel gegaan he.. Een bijzonder jaar.

Hier inmiddels ook (eindelijk) weer volop aan het werk, heerlijk!! Ik geniet met volle teugen van ons nieuwe huis, Pieta die nog elke dag nieuwe dingen lijkt te leren en mijn werk. bij elkaar is het veel en vol, maar maakt me wel completer mens.

Pieta gaat als een trein(tje). Ze maakte afgelopen week haar eerste stapjes los en zegt behalve 'papa', 'mama' en 'die' nu ook haar eigen naam: "Pie-tah!" Roept ze dan vol overtuiging. *smeltsmiley*

Afgelopen maanden helaas wel veel last van haar oortjes, echt zielig.

Een stil, wat weggezakt topic, meiden .. ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie. Een hele speciale knuffel voor jou, Jumper. Wat een jaar hebben jullie achter de rug. Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat, of het een beetje lukt het verlies -en ook leven- van Isolde een plekje te geven. Na jullie heftige feestdagen vorig jaar in het ziekenhuis nu de eerste kerst met Isolde in jullie hart maar helaas niet lijfelijk in jullie midden. het was jullie zó gegund.
Computer says nooooo
Hallo dames,

Wilde ook weer even van me laten horen zo "een jaar later......"

Inderdaad altijd een beetje terughoudend geweest omdat ik het moeilijk vond om over Isolde te lezen en te reageren en op een ander december forum ook al heel actief ben.

Met Lyse gaat het heel goed, is inmiddels ook al jarig geweest en we hebben een leuke dag gehad. Ze brabbelt wat af maar nog niet echt veel verstaanbaars. Mmmmmmmam, of mmammaaa lukt haar al wel en papapapa ook. Ze kan los staan maar nog niet los lopen, wel langs de meubels of aan mn handen of met haar rollator door de kamer.

Verder het afgeopen jaar een huis gekocht in Amsterdam Noord en aan een nieuwe baan begonnen. Hopelijk volgend jaar weer wat stabieler en rustiger.

Voor iedereen een fijne kerst en oudejaarsavond gewenst en veel geluk in 2011. Extra voor degenen die het moeilijk hebben. Veel sterkte in deze tijd.
Ook mijn kleine meisje is inmiddels 1 jaar geworden, haar verjaardag is alleen bijna niet gevierd. 2 dagen voor haar verjaardag kwam Ayla haar papa op een verschrikkelijke manier vertellen dat hij wil scheiden. Ik heb het helemaal nooit aan zien komen, de grond werd letterlijk onder mijn voeten weggeveegd.

Ayla en ik wonen nu tijdelijk bij mijn ouders in huis, omdat ik het bij hem geen minuut langer meer uit kon houden. Zo denk je dat je een leuk gezinnetje hebt en zo ben je ineens een alleenstaande moeder. Nu dus druk met alles regelen voor de scheiding.

Er is gelukkig ook nog wel een beetje leuk nieuws wat ik kan vertellen. Ayla of ( ajaja ) zoals ze zichzelf noemt gaat ook als een speer. Een dag na haar verjaardag zette ze haar eerste losse stapjes, inmiddels rent ze de kamer door. En ik natuurlijk naar de drogist om vallen en stoten zalf te halen, want het ging letterlijk met vallen en opstaan! Ze klimt zelf de bank op om er vervolgens op haar buik weer vanaf te glijden. En ze zegt continue als ze mij ziet mamam, dat brengt dan toch wel weer even een lach op mijn gezicht.
Jeetje Saskia, wat vreselijk, ik heb er geen woorden voor! Vooral als je het helemaal niet hebt zien aankomen, wat een schok. De timing is waarschijnlijk altijd slecht, maar zo vlak voor Ayla's verjaardag en de feestdagen is wel het toppunt. Heel veel sterkte voor jou, meid!

*edit* ik zie nu op sinterklaas dus ... Lekker kinderfeestje ook, wat een hork zeg, sorry hoor.
Computer says nooooo
Och Saskia, vond het al vreemd dat je niet geschreven. Sta je er zo met een kleintje alleen voor. Kon hij een reden geven waarom? Lijkt me vreselijk als mijn man dat nu zou vertellen. Je gaat daar niet vanuit als je een gezinnetje bent. En hij heeft ook nog eens die speciale eerste verjaardag van je afgenomen. Echt vreselijk.

Hier gaat alles zijn gangetje. Heb me erbij neergelegd dat het bij twee levende kindjes zal blijven. Mijn gezinnetje is nooit meer helemaal compleet, hoeveel kinderen er ook zouden komen. Dat voel je extra in deze feestdagen.

De verjaardag van Lente hebben we op 5 december in de ochtend gevierd. Ze heeft een hout poppenwagentje gehad. Haar broer loopt er nu mee de kamer door (ding is echt heel roze). Lente doet het verder goed. krijpt en zegt mama. Lopen doet ze nog niet. Wel achter haar nijntje loopwagentje.

Allemaal fijne feestdagen. Ook als je dagen er anders uit zien als je gedacht had. Ik hoop dat jullie er allemaal iets van kunnen maken.

Groetjes, Biennie
Inderdaad op 5 december we hadden net de dag ervoor "gezellig" samen een kerstboom gekocht en de dag erna voelde hij ineens niets meer voor me zei hij, inmiddels ben ik er achter gekomen dat hij vreemd gaat. Hij zit nu doodleuk gezellig kerst te vieren bij zijn nieuwe vriendin. Ik en eigenlijk iedereen in mijn omgeving hebben het nooit aan zien komen. Je denkt dat je na 7 jaar iemand toch wel kent maar zoals hij nu is lijkt het wel een vreemde.

Mijn hele kerstgevoel is verdwenen maar toch ga ik proberen om er iets van te maken voor Ayla en mezelf. Ik wil verder ook iedereen fijne kerstdagen wensen!
Jullie December baby's ook inmiddels bijna allemaal 1 geworden, gefeliciteerd

@Jumper; Ik moest gisteren zo ineens weer even denken aan jou en Isolde, je komt zo sterk over in je posts, en het lijkt me zo moeilijk om te moeten beseffen dat Isolde er in levende lijve niet meer is. Ik hoop dat jullie de dagen een beetje goed doorkomen, met de herinnering aan jullie mooie meisje, en de warmte van elkaar.

@Saskia; Sterkte, ook voor jou de komende tijd.

Liefs van een forumster uit het andere December 2009 topic
Ach, Saskia, ik kan het me zo goed voorstellen, hoe ontzettend rot je je moet voelen.
Computer says nooooo
EEN HEEL GELUKKIG LIEFDEVOL ONTSPANNEN 2011 !!!

Zo, eindelijk neem ik eens even tijd voor een schrijfseltje hier. Ben nog maar zelden op het forum, lees soms even wat bij via mijn telefoontje. Ik zit er of echt helemaal in, of ben er helemaal uit.

Saskia, jemig wat een ellende. Wat een onbeschrijfelijk kl#te situatie. Ach wat moet jij je vreselijk rot voelen. Heel veel sterkte meis...

Jumper, ik moet vaak aan je denken, vind je zo vreselijk sterk en dapper. Voel me schuldig dat ik toen alles in volle hevigheid speelde, nauwelijks van me heb laten horen. Vond het zo moeilijk, wist de woorden niet te vinden. Tegelijkertijd ook daardoor moeite met schrijven over hoe het met mezelf en Thijn ging, heb het forum toen wat gelaten voor wat het was.

Afgelopen donderdag werd Thijntje alweer 1 jaar. Man wat vliegt de tijd.

Wat mij betreft stond het jaar 2010 volledig symbool voor multitasken, ballen in de lucht houden, rennen, vliegen, springen, opstaan en weer doorgaan. Maar gelukkig geen nare toestanden. Behalve de drukte heb ik geen enkele reden tot klagen. Viggo en Thijn zijn heerlijke ventjes. Werk gaat goed, is leuk (en ben eind mei 2011 klaar met opleiding!). Vriend en ik samen gaat ook prima en fijn.

Thijn is om op te vreten. Zelden zo'n blij, guitig, ontspannen, gezellig kindje meegemaakt. Heb in zijn éénjarig bestaan echt nauwelijks een jengeluurtje, stout gedrag of moeizaam iets bij hem bespeurd. Zelfs tijdens de heftige waterpokken die hij had tioen hij 8 maanden was, deed hij zijn best vrolijk te zijn en te lachen. Hij is een enorme knuffelkont en kan goed zijn gangetje gaan. En hij is heel snel! Loopt al los vanaf 10,5 maand, nu rent hij zowat rond, zo schattig. Zit verder volop in de fase van alles open/dicht doen, instoppen/uithalen etc. Vermaakt zich dus uitstekend met de inhoud van de keukenlades. Ook een lege afgewassen kwarkbak met dekseltje is zeeeeer geliefd.

Hij was bij de vorige CB-controle, 2 wkn geleden, 77 cm en 10,5 kilo. Jammergenoeg vindt zijn broertje hem niet net zo lief als wij...

Viggo, nu 2 jr + 10 mnd, is erg vaak een flink dwarse peuterpuber, waar we flink wat mee te stellen hebben (niet luisteren, drammen). Maar op z'n goeie momenten is hij vrolijk, lief en erg grappig. Heerlijk vind ik het om gewoon echte gesprekken met hem te kunnen hebben. Dat zijn fantasie steeds meer rol gaat spelen bij zijn spel (hele verhalen tussen de ene tractor en de andere, haha) en humor begint te ontwikkelen. Hij is nog steeds met name heel fysiek ingesteld, is apesterk, motorisch handig en snel. Heeft geen enkele interesse in tekenen/knutselen etc. Rustmomentjes zijn er wel bij spelen met duplo, playmobil of in zijn fauteuiltje voor een Bob de Bouwer DVD (wat wil je later worden Viggo? "Bob de Bouwer!"). Ook op de creche gaat het lekker.

Hij weegt nu 18,5 kilo, lengte geen idee, draagt kledingmaat 110/116. Hij is al maand of twee zindelijk voor poep (heerlijk geen poepluiers meer!) en overdag voor grootste deel ook voor plas. 's Nachts nog altijd volle plasluiers.

Erg dol op zijn broertje lijkt hij niet. Meerdere keren per dag is het grote strijd, met afpakken van speelgoed (En dan pakt Viggo af hè, niet thijn...), subtiel duwen etc.etc. Echt gezellige/lieve momentjes zijn er nauwelijks. Dat vind ik echt heel erg jammer. Verhalen van broers die elkaar hun hele jeugd niet konden uitstaan komen ineens dichtbij. hopelijk is het veel te vroeg om er nu iets over te zeggen en komt de broederliefde nog...

Oud en nieuw gevierd bij vrienden die ook twee zoontjes hebben, was erg ontspannen en gezellig. Helemaal goed. Allemaal blijven slapen daar, dus 's morgens lekker ketende peuters.

Komende maanden weer een hoop nieuwe babies in de familie- en vriendenkring. Een goed vriendinnetje is al paar dgn over de uitgerekende datum heen, schoonzusje verwacht in maart eerste kindje (een jongetje, dus neefje voor V en T), mijn nichtje ook in het voorjaar haar eerste en nog twee vriendinnen in april en mei. Leuk hoor.

Op werk gaat het lekker. Vind het wel nèt teveel, ik 4 volle dagen en vriend 5, plus beiden onze avond/nacht/weekend diensten die er bovenop komen. Als ik in mei klaar ben, wil ik in eerste instantie max 3 dagen + af en toe een dienst doen. er is een heel kleine kans dat vriend een deel (jaar) van zijn specialisatie in Breda moet doen, doordat het ziekenhuis waar hij aanvankelijk een jaar zou werken de opleidingsbevoegdheid kwijt is geraakt. Krijg al buikpijn bij het idee, dan is hij echt van 6 uur 's morgens tot minstens 20 uur 's avonds weg en ziet hij de kinderen dus helemaal niet door de week en kan ik alles oplossen.... Hij gaat dan wel alles op alles zetten om 4 dagen te werken ipv 5, want anders is het echt niet leuk meer...

Eind januari gaan we samen met vrienden een weekje op wintersport. De kindjes gaan dan logeren bij mijn ouders. Erg veel zin in, maar vind het ook wel spannend hoor, een week zonder mijn mannetjes. Toen Viggo 11 maanden was zijn we ook samen een week op wintersport geweest, maar op de een of andere manier is het nu met twee anders dan met één. Juist ook omdat ze wat ouder zijn, zeker Viggo zal er veel bewuster van zijn. We laten hun normale week zoveel mogelijk in stand, dus gewoon naar de creche etc.

Liefs!
Ik geef dit topic even een schopje omhoog als jullie het niet erg vinden. Mijn dochtertje is ook van december '09 en ik heb regelmatig meegelezen met jullie lief en leed.

Jumper, ik moest ineens weer zo denken aan Isolde en vroeg me af hoe het nu met jullie en de nieuwe zwangerschap gaat.

Misschien lees je hier wel helemaal niet meer of heb je helemaal geen zin om te antwoorden op iemand die je niet kent. Dat is natuurlijk prima. Voel je alsjeblieft niet verplicht te reageren als je dat niet wilt of kunt. Ik ben gewoon oprecht geinteresseerd in je en wilde je ook laten weten dat Isolde niet vergeten wordt.

Liefs.
Hoi Allemaal,

Jumper, wist niet dat je weer zwanger bent maar lees het in de post hierboven. Gefeliciteerd.

Bij ons gaat het goed, Lyse knuffelt lekker met ons (deed ze vorig jaar bijna niet) en is lekker haar (en onze) grenzen aan het verkennen.

Ben op zoek naar een nieuwe werkgever maar dat heeft nog geen haast dus geen stress,
Hallo mede december 2009 mama's

Ik was even benieuwd hoe het met de mama's en met alle kindjes gaat?

Met Ayla gaat het hartstikke goed, ze is en blijft een heel vrolijk eigenwijs meisje. Ze kan inmiddels al behoorlijk wat woordjes zeggen, ze houdt ook geen seconde haar kleine mondje meer dicht, heerlijk dat gebrabbel. Op haar manier komen er al hele gesprekken uit. Verder is ze net als Lyse behoorlijk haar grenzen aan het verkennen.

Jumper: Isolde wordt niet vergeten ik denk nog regelmatig aan haar en aan jou. Ik lees net hierboven dat je weer zwanger bent. Gefeliciteerd.

Liefs van Saskia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven