uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Haai dames

Bello jah vreselijk dat meisje nog zoveel maanden geknokt voor der leven en toch helaas is ze overleden. Had ook tranen over mijn wangen biggelen bij t lezen van t topic. Brrr mijn grootste angst.

Ooh leuk al dat geklets nu over spulletjes kopen enzoww.

Coltje zooo jij hebt flink geshopt FOTOOOOSSS zien

Heb zojuist de kinderwagen omgebouwd hij stond in de wandelwagen stand en heb alles los gehaald en de reiswieg stand er op gezet. + rondje door de huiskamer gemaakt en langs de spiegel in de hal (haha erg he ?)

Zal de fotos zsm er opzetten ben er nog niet aan toe gekomen.

Ehm ik heb ergens een doos aangevraagd die ik kan ophalen bij prenatal en zojuist de doos van felicitas aangevraagd
quote:Bello schreef op 22 december 2010 @ 11:29:

Nakur; goed bezig!

Ik red het ook aardig nu op 1 tabletje. Alhoewel ik vanochtend wel weer heb overgegeven, maar daarna was het ook klaar.

Merk wel dat ik steeds de grens moet verleggen; eerst dacht ik;

'bij 12 weken gaat er vast beter', nee dus. Toen dacht ik: 'dan hoor ik vast bij die groep waarbij het met 14 weken over is', nee dus.

Nu las ik gisteren dat na de 16e week de hormoonspiegel echt daalt/stabiliseert en je lichaam gewend is aan al dat nieuws.

'Nog een weekje volhouden dus!'

En bij mij komt dat buikje er ook aan hoor, groeit elke week wel een beetje, En mensen zien het ook al, dat is inderdaad wel leuk!

Je plast ook niet voor niets tot 16 weken voor MVM.

Ik merk nu wel al verschil sinds 14 en een halve week maar fit kan ik mezelf nog lang niet noemen. Ik werk nog steeds halve dagen en mijn lijf is avond eten echt niet meer gewend.

Gister voor het eerst sinds weken een stukje vlees op, dat moest er ook weer uitgewerkt worden.

(beloofd een leuke gourmet te worden met kerst, haha)

Ik begin nu wel eindelijk aan te komen, hoewel s avonds eten dus echt nog een opgave is. Ben al wel een paar weken zonder medicijnen, was wel erg ziek toen, maar ik vond het geen fijne ervaring dat suffige (mede omdat mijn vader toen ook zo slecht ging)

Wat leuk dat iedereen al zo aan het shoppen is. Ik ga er mee aan de slag zodra ik zeker weet wat het wordt.

Leuk he het leven in je buik...!

Ik voel de kleine echt veel, eerst alleen toen ik lag maar nu echt al de hele dag als ik zit ook. Zo leuk.
ow en pluis, klopt die chinese kalender toch mooi niet!

Leuk een knul er bij!
HOi meiden, wat een actie hier!

Ik ben vanmiddag even bij de prenatal binnengelopen, (in Utrecht, moest met de dochters naar ikea en die is vlakbij) Heb een mooie nette broek gescoord en twee shirtjes en een vestje, morgen heb ik een kerstbijeenkomst met vergadering van mijn nieuwe werk, en vond niet dat ik daar in spijkerbroek of oude joggingbroek naar toe kon....

Wat ik daar ook zag was dat de stokke kinderstoel tegenwoordig een inzet heeft waardoor je hem ook vanaf de geboorte kan gebruiken....misschien nog een tip voor wie dat interessant vind (geen idee of die goedkoper is dan een bloomstoel). Verder niet zoveel tijd gehad daar, dus de rest van de winkel nog even overgeslagen.....

Jullie hebben zoveel geschreven dat ik het hier even bij hou, tot later!
Fijn dat langzaamaan de kwaaltjes aan het bijtrekken zijn voor iedereen.

Wij hebben zojuist de Easywalker besteld. Was nu in de aanbieding bij babysale.eu. Wat een geld! Maar ja, wel een super mooie wagen!

Coltje, jij bent goed bezig zeg! Wij willen in januari de kamer kopen. Dan kunnen we daarna aan prullen beginnen. Ben inderdaad benieuwd naar de foto's!

Pluis, wat leuk een zoontje. Grappig dat je zoontje daar zo zijn eigen idee over heeft. Bij ons zijn de meningen verdeelt. Blauwe zoon maakt het niet zoveel uit. Maar de nichtjes willen een nichtje, en de neefjes graag een neefje... hahaha

Annali, wat fijn dat je kleding hebt kunnen vinden. Moet ik ook binnenkort aan beginnen. Begin nu echt uit mn kleding te groeien.

Zespri, waar kun je die zwangerschapsdozen aanvragen? Wil ook cadeaus!!
Coltje ik heb dat ook wel hoor met eten. Gisteren bijvoorbeeld ging een collega eitjes bakken en mijn dooier was net niet helemaal gaar..die pluk ik er dan wel uit...

Wat gaaf dat je al zoveel spullen hebt aangeschaft!!

Zespri haha kan me dat zo goed voorstellen dat je met je kinderwagen voor de spiegel staat..buikje flink uitsteken...trots zeker!

Zat gister op werk ook in mijn bureaustoel even naar mezelf te kijken in de weerspiegeling van het raam: zie dan echt een buik joh!

Heb ook een doos aangevraagd die je bij etos op kunt halen,maar nog noks van gehoord (zou een bon thuiskrijgen).

Luna je hebt gelijk hoor wbt die hormonen,maar je hoopt toch dat het bij jou eerder stopt

Nog een weekje MvM en dan klaar!

Hoi Annali,leuk nieuwe kleren! Hebben ze een leuk assortiment bij P? Vond het bij babydump tegenvallen,maar daar is het misschien ook meer iets dat ze 'erbij' doen....

Nog 1 dagje werken en dan vakantie!!!!!
Gisteravond naar de verloskundige geweest....en hartje voor het eerst gehoord. Zo mooi. En weer even een teken van leven.

Gistermiddag via Marktplaats bij mensen een stoer white wash ledikantje en commode gekocht. Voor maar 25 euro!!! Ze had er veel reacties op gehad maar ik was de eerste. Erg blij mee. Moet alleen even een nieuw likje verf. Maar ik heb genoeg tijd dus dat is een leuke klus. Vandaag ga ik zwarte maxi cosi halen van driekart jaar oud voor maar 30 euro! Weer zo'n goede deal. Ik maak er echt een sport van. Nu nog een babybjorn wipstoel scoren, maar ik ben steeds net te laat. Er stond gisteren eentje in Groningen op, bod gedaan, maar helaas voor dat bod net verkocht aan een ander. Helaas want dan had ik hem voor 20 euro kunnen kopen...

En Zespri, tof dat je zo blij bent met je wagen. Wij hebben ook een Xadventure, gekregen van mijn broer. Ook met 4 wielen. Moeten alleen een luchtband vervangen. Box gekregen van andere broer.

Ik wil zelf lakentjes gaan maken. Ik kan helemaal niet naaien maar ik ben helaas sinds 1 december werkzoekende, dus moet een invulling zoeken voor alle tijd die je dan hebt anders voel je je ook zo nutteloos. Inmiddels erachter gekomen dat een vriendin kan naaien en een naaimachine heeft, maar ik vraag mij af waar je leuke stoffen vandaan haalt. Iemand tips? Ik ben op zoek naar leuke geruite motiefjes in rood en zwart, of een ander leuk printje. En voor een redelijke prijs.

De markt moet ik nog kijken maar in mijn herinnering niet veel soeps...

En deze week laatste week Moeders voor moeders. Is snel gegaan hoor de eerste maanden!

Ik wil jullie allemaal hele fijne kerstdagen wensen samen emt familie en/of fijne lieve mensen!
Ik heb nog geen foto's, maar kon wel wat plaatjes vinden op internet. Heb gemerkt dat de plaatjes helaas niet lukken, daarom maar de url's.. Als iemand nog tips heeft voor hoe het anders kan...

Kamer:

http://www.bopita.com/images/products/M ... n_baby.jpg

Wagen (alleen de kleur klopt niet, wij hebben een blauwe gekozen):

http://www.stokke.com/nl-nl/stroller/accessories.aspx

Kinderstoel (kleur zitje is bij ons groen):

http://www.bloombaby.com/collection/spec.php?sID=19

Speelkleed:

http://www.tiamo.nl/nl/catalog/c-Tiamo+ ... %2BCP2818/

Blij konijn aan deze kant van de pc
Saartje, jij bent ook lekker bezig trouwens! Goed joh! Echt een neus voor goede deals scoren, zie ik wel
Zo wordt flink geshopt hier, leuk!

En saartje je doet het goed op mp, je hebt nog even voor de wipstoel.

Hier vanaochtend voor het eerst babykleertjes gekocht, leuk!

Hebben bijna alles nog van pluiszoon van de grote spullen, wil alleen een nieuwe box, draagdoek en luiertas. En voor de kamer nieuwe accesoires en alles. Kleertjes moeten we gelukkig ook nieuw. Pluiszoon is een winterbaby en dit wordt een voorjaa/zomerbaby.

Wel sinds een paar dagen mega last van mijn onderrug/stuitje kan gewoon bijna niet meer bukken.

Saartje hier hebben we ook een gewoon een stoffenzaak met al dat soort stofjes. Prijzen vallen mij mee. Wil ook zelf het nodige gaan maken voor de baby, vult ook de tijd leuk.

Zespri leuk he zo showen met je wagen en buik.

Deed ik bij pluiszoon ook liep op het station altijd langs spiegels en zo leuk om dan naar buik te kijken. Later was het vooral leuk om te kijken hoe pluiszoon dan heerlijk in zijn draagzak hing.
Zo, hehe, net de stucadoors uitgezwaaid die de zolderkamer van wit spul, sigarettenrook en zweetlucht hebben voorzien (o mijn arme gevoelige neusje). Dus het startschot voor de verbouwing is hier officieel gegeven! Even laten drogen en we kunnen gaan schilderen (al zijn we nog niet uit de kleur), dan de werkkamer naar boven versjouwen en dan de leegkomende werkkamer op de 1e als babykamer inrichten. Nee, we zijn nog niet uit de commode, maar aanstaand weekend en de dagen er na gaat er geshopt/georienteerd worden! Weet iemand of alle winkels op zaterdag eerste kerstdag open/gesloten zijn? Kan niets vinden op de sites?!?

Hier de standaard eerste en tweede kerstdag (schoon)ouders, derde naar opa en oma en de rest aan de klus (eindelijk eindelijk!). Oud en nieuw weten we nog niet. Rare Man wil wel graag op pad, zelfs een weekend ergens naar toe, maar ik blijf liever thuis. Eeuwige strijd hier

Ik ben trouwens morgen 14 weken! (volgens eigen berekening, zo eigenwijs ben ik wel )

En ik merk dat het echt beter gaat. Kan weer tot elf uur opblijven, niet meer misselijk. Wel een weeig gevoel als ik niet op tijd eet, maar daar kun je natuurlijk rekening mee houden. Ik hoop dat het elke dag nog een beetje beter gaat, zodat het vermoeide er na de vakantie ook ECHT af is!

Morgen trouwens naar de verloskundige, dan ga ik vast voor het eerst het hartje horen!

Heeft iemand trouwens nog een idee waar je goede lichtdichte gordijnen vandaan haalt, die toch wit zijn en niet al te duur? Is voor de kinderkamer, we hebben 5 meter lengte, 2,5m hoogte nodig! Of is een dubbel railsysteem (donker achter, wit voor) dan slim?

Morgen ook een lunch met een vriendinnetje. Was eigenlijk de bedoeling dat een ander vriendinnetje er ook bij zou zijn, maar die heeft het te druk. Ts... als ze wist wat ze voor bij liet gaan: de aankondiging van het nieuws! Dus gaan we haar morgen meteen samen bellen vanuit ons lunchtentje!

#zelf maken: ja leuk! ben al maanden bezig met het haken van babydekentjes! heb er nu 1 grote gestreepte af voor in het ledikantje en bijna 2 voor in de kinderwagen. Die we nog niet hebben. Wat doen jullie dat allemaal snel! Leuke stofjes bij de Ikea!

@pluis: gefeliciteerd met beide mannen!

Ik heb al een keer in de hema gestaan met een uebersnoezig rompertje. Maar toch niet gekocht. Op de een of andere manier voelt het nog te vroeg ofzo. Misschien dat ik eerst wil weten wat het wordt?
Saartje heb jij mijn ledikantje en commode ingepikt daar in t hoge noorden ?

Ik ben ook druk aan t bieden op MP , heb een bod gedaan op een commode en ledikantje en diegene mailde terug dat ik t kan komen ophalen voor dat geld. Maar t is een white wash en ik wil een witte en ja nu kan ik wel t gaan schilderen maar ben t schilderen een beetje heel erg zat.

Hier is ie dan de kinderwagen
Leuk al die shopdingen! Wij wilden ook via marktplaats, maar willen zelf niet opknappen (geen tijd voor met 2 fulltime banen) en wat er was, was niet mooi of veel te duur.

Vandaag was mijn eerste vakantiedag, heerlijk! Eerst lekker uitgeslapen en toen ik me helemaal uitgerust voelde (het kan dus toch nog echt!) vanmiddag naar de babydump gereden. We zouden alleen rondkijken maar toen we daar liepen dachten we dat het wel net zo praktisch was om al wat te kopen indien we leuke dingen zouden zien. Affijn, 3 uur later hadden we een ledikant, commode (geen kast, past niet in kamer), matras, kinderwagen en box gekocht! De box was gratis ivm aanschaf kinderkamer. En dat alles voor 1080 euro, vind ik heel netjes al zeg ik het zelf! Dus helemaal blij met de aankopen, nu nog 8 weken wachten! Kinderwagen is overigens een mutsy transporter geworden. Xadventure vond ik toch niet zo prettig rijden met 3 wielen.

Thuis pizza gegeten, lekker makkelijk want energie was weer eens op. Maar we zijn erg tevreden over onze aankopen!

Voor de geinteresseerde, zie hier onze aankopen:

Babykamer

http://www.baby-dump.nl/i ... 7&groep_id=1331&merk=1347

Box

http://www.baby-dump.nl/i ... 37&groep_id=2359&merk=869

Kinderwagen

http://www.baby-dump.nl/i ... 63&groep_id=248&merk=1103
quote:raarmaarwaar schreef op 23 december 2010 @ 17:07:

Heeft iemand trouwens nog een idee waar je goede lichtdichte gordijnen vandaan haalt, die toch wit zijn en niet al te duur? Is voor de kinderkamer, we hebben 5 meter lengte, 2,5m hoogte nodig! Of is een dubbel railsysteem (donker achter, wit voor) dan slim?

?Ja bij de Leen bakker, kun je leuke gordijnen halen en er licht werend stof voor een leuk prijsje op laten zetten!!! Werkt prima hier!
Jullie zijn goed bezig allemaal!!!

Wat een leuke aankopen, ik zit zelf nu ook wel te denken aan die bloom stoel, wel erg handig en leuk!

Marktplaats is soms ook zo handig.

Wel mezelf verwend voor het eerst sinds tijden; een paar uggs, ik heb altijd zulke koude voeten, hoewel ik ze niet helemaal mooi vind, tsja... deze winter is het ff comfort ipv goodlooking.. Lekker degelijk, haha.

Fijn dat bij iedereen zo de kwaaltjes afnemen, wordt het nu dan echt genieten?

Met mn vader is het redelijk stabiel, dus dat maakt het genieten ook wat makkelijker momenteel!

fijne avond.
Ooh Nakur en Coltje

Hele leuke spullen hebben jullie gekocht.

Nakur ik zit ook steeds naar dezelfde babykamer te kijken als jij nu hebt gekocht.
Zespri, grappig dat je naar dezelfde kamer zit te kijken, zou wel lachen zijn als je dezelfde koopt Hij is ook niet al te duur, 680 (- 100 euro kadobon dus netto 580) en ziet er chic uit.
wow nakur en dan ook gratis die box er bij! dat is idd wel een goede deal!

thnx luna voor de gordijnen tip. daar was ik nooit op gekomen! maar ze doen dan dus bij de leen bakker ook de lichtwering er in maken?

ik ga mezelf inpakken om naar de verloskundige te gaan!

(bah, weer de sneeuw in) en daarna door naar een lunchdate en daarna es kijken of er nog wat te winkelen valt!

oja, gisteren twee dozen kleertjes, een maxicosi en een babyfoon van een vriendin meegekregen. en we kregen nog lekker te eten ook! dat is pas een goede deal (oja en nog een boek over bevallen... iiiiieh!)
@pluis, ik ga idd eerst maar eens kijken in de stoffenzaak hier in de stad. heb jij al iets gemaakt?

@raarmaarwaar, heb je een foto van je kleedjes? Ben zo benieuwd naar je creatieve maaksels.

@Zespri, bedoel je deze? Ik heb hiervan het ledikantje en het bedje en ga het wit verven, maar kan mij voorstellen dat je het verven wel wat zat bent. http://kind-baby.marktpla ... &fs=1&thumb_click=1#photo

En dan nieuwe deurknoppen er op, zoals deze bijvoorbeeld:

http://www.engeltjesendra ... ur-ladeknop-hondje-p-3165

@zespri, lijkt wel op mijn wagen alleen heeft die een rood randje langs de rand. @nakur, ik ben ook blij dat mijn schoonzus destijds voor een xadventure met vier wielen heeft gekozen.

Ik ga in eind januari meewerken als vrijwilliger voor de opleiding verloskunde. Je krijgt dan een echosessie van drie kwartier a een uur waarbij een docent en vier studenten gaan kijken naar het kindje in mijn buik. Een soort pretecho dus. Er mag ook iemand mee, dus ik heb mijn moeder meegevraagd en je krijgt fotos mee naar huis. Het is voor vrouwen die in die week tussen de 20 en de 30 weken zwanger zijn. Dus als er nog mensen zijn uit het Noorden die het ook leuk lijkt en die kunne op do 27 januari, laat maar weten dan geef ik je het mailadres.
Saartje, leuk pretecho's! Klinkt goed, helaas woon ik niet in de buurt.

Raar: ja het was de kinderkamer (680 euro) waarbij je dan kadobon 100 euro krijgt + box gratis. En bij kinderwagen kregen we een verzorgingstas gratis. Best handig allemaal, maar nu nog zo lang wachten tot het geleverd wordt!

Hoe was het bij de VK? Koud he buiten!
@ Saartje: jammer! Ik ben dan 19 weken :(
Je kan het proberen. Misschien nemen ze dat als richtlijn. Je kan je mail richten aan Ronald Kloeze: fosagz@org.hanze.nl

Ik ga snel de deur uit, met vrienden kaasfonduen! Zin in!
Zozo, meiden, er is druk geschreven!

Mooie aankopen gedaan allemaal. Nakur, had jij nou kamer Milk? Die heeft mijn schoonzusje ook, en ze heeft dezelfde kinderwagen als jij postte... Ik heb erachter gelopen en hij loopt fijn. Niet helemaal geschikt voor erg langbenige mensen omdat je dan tegen het onderstel aantrapt, maar verder een topwagen!

Wij zijn een weekje op vakantie geweest met het gezin van manlief. (12 volw, 2 baby's en 7 kinderen van 3 tot 14). Wat een drukte! Het was onwijs gezellig, de kinderen waren superlief, geen onvertogen woord is er gevallen, maar MOE dat we zijn.... Mijn mannen hebben vannacht 14 uur geslapen en we zijn te moe voor de kerstviering, dat komt volgend jaar wel weer...

Ik heb ook erg veel zin om te shoppen en om aan de babykamer te beginnen, maar we wachten tot we weten wat het wordt. Geduld hebben dus... Eerst maar eens een afspraak maken voor de 20wk echo...

Fijne kerstdagen, meiden!

Wij houden het lekker rustig. Vandaag eten bij mijn ouders, morgen op verjaardag bij mijn broertje.
Fijne kerstdagen allemaal!
gisteren twee vriendinnetjes helemaal perplext achtergelaten haha! die hadden het echt niet zien aankomen.

verder alles goed bij de verloskundige: bloeddruk ok, geen gekke bloedgroep, geen HIV (toch mooi meegenomen ) en zelfs mijn ijzer helemaal op orde (en dat voor een vegetarier he)

en, we hebben het hartje gehoord. naja, de vlos en ik dan. rare man kon niet mee. eerst hoorden we een soort 'pweeeew pweeew' geluidjes. dat bleek een springende baby te zijn. daarna was al snel het locomotiefje te horen, jeuj!

fijne kerstdagen allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven