Typisch Man? of iets anders..

24-12-2010 11:48 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, ( en Heren waarschijnlijk)

Het volgende, gister avond was ik niet lekker, en dan ook echt niet lekker, dus ik belde mijn partner die zich ergens anders bevond, met de vraag om naar huis te komen.( het was 23.00 u)

Hij was iets aan het doen en wilde dat liever afmaken, hij zei dat is zo thuis zou komen, maar dat zo duurt altijd een paar uur bij hem. Dit is al de zoveelste keer dat ik hem vraag thuis te komen/ blijven als ik (echt) ziek ben, maar ik krijg altijd nee kan niet want moet echt weg / dit moet af..is hij nou gewoon een egoist of is het wel een beetje mannen gedrag? ik hoor van vriendinnen nl wel vaker hetzelfde...
het klinkt alsof je vooral angstig werd door je symptomen en niet ziek. Kan me wel voorstellen dat je dan liever niet alleen bent omdat je je zorgen maakt.

Ga er eens mee naar de huisarts. Misschien is het iets, misschien is het niets maar je man kan het niet voor je oplossen schat ik zo in.
als jij voor het eerst tintelingen en hartkloppingen hebt en je belt hem in paniek op omdat je naar de HAP wil of naar de eerste hulp, dan vind ik het vreemd dat hij niet naar huis komt.

ook vind ik het niet meer dan normaal dat hij voor jullie dochter zorgt als jij te ziek bent om dat te doen.

Maar als jij al geruime tijd vage klachten hebt, die echt niet op magische wijze verdwijnen door zijn aanwezigheid, dan vind ik het niet gek dat hij niet naar huis komt.
Beetjegek, ik ken jouw man niet. Het lijkt me dat je dit met hem zou moeten bespreken.
quote:beetjegek schreef op 24 december 2010 @ 11:57:

@ Aubrey, nou stel ik me aan, is het wel een beetje een mannending, of is hij laks?

Het is geen mannending. Het is een afweging van prioriteiten. Het klussen ging gewoon even voor.

Alhoewel er natuurlijk meestal wel meer mannen zijn die klussen dus in die zin...

Laks zal ik het zeker niet noemen. De man is aan het klussen, soms moet je een klus gewoon afmaken.

Jij was niet in levensgevaar en had geen hulp nodig. Misschien wel geruststelling maar ik denk dat hij je die toch niet had kunnen geven.

Heb je al gebeld met een HA?

Doet me trouwens denken aan een paniekaanval.
Het was zeker geen paniek aanval, lag gewoon op de bank een boekje te lezen.

Dat klussen is al 5 ! jaar bezig.. dus ben er wel een beetje klaar mee dat dat huis altijd voor gaat..

Ik heb geen HAP gebeld omdat het niet verergerde, ik heb gevraagd of hij (partner)me wel een beetje in de gaten kon houden, we moesten naar bed want het werk voor de volgende dag wachtte weer.

Nou ok duidelijk, ik ben een aansteller dus.

Ik heb nu trouwens wel griep, maar daar heb ik hem niet voor gebeld...dat kan ik heus wel alleen af.
quote:beetjegek schreef op 24 december 2010 @ 12:16:

Dat klussen is al 5 ! jaar bezig.. dus ben er wel een beetje klaar mee dat dat huis altijd voor gaat..

Ik heb geen HAP gebeld omdat het niet verergerde, ik heb gevraagd of hij (partner)me wel een beetje in de gaten kon houden, we moesten naar bed want het werk voor de volgende dag wachtte weer.Waarom kan het geen paniekaanval zijn omdat je op de bank lag een boekje te lezen? Maar wat wij ook denken dat het is, ik zou deze klachten iig bespreken met de huisarts. Daar zijn ze serieus genoeg voor.
Ik kan me wel voorstellen dat je partner het niet nodig vindt om naar huis te komen, als jij toch verder toch niets met die klachten doet.

Wat moet hij er dan mee?
The time is now
Een paniekaanval of hyperventilatie kan ook zomaar als je op de bank ligt hoor. Maar goed, als je dat wilt weten moet je naar de dokter gaan. Tot nog toe klinkt het meer als 'ik wilde dat hij naar huis kwam, dus ik gebruikte mijn klachten om dat te bereiken'.

Klust hij echt al 5 jaar in jullie nieuwe huis? Of klust hij overal en nergens? En hebben jullie daar afspraken over? Want volgens mij zit dáár meer het punt dan bij jouw klachten.
Hij kent haar langer dan vandaag......
Beetjegek, ik vind dat je nogal prikkelig reageert op alle reacties hier.

Ben je misschien niet (licht) overspannen, daar kunnen die klachten wel bijhoren en het lijkt mij ook een paniekaanval of hyperventilatie. Volgens mij zit er veel meer achter dan alleen dit voorval.
Ik ga nooit zo snel naar een huisarts als ik wat mankeer, alleen als ik dagen lang hevige pijn heb oid dan pas.

Waarom een paniek aanval? ik was gewoon ontspannen, aan het lezen, en heb dat ook nog nooit eerder gehad, die tintels,

Ik ga aankomende week toch even laten checken bij de HA.

Bedankt voor de antwoorden, nu gaan ik en mijn griep ( en dochter natuurlijk) de gourmetschotel halen voor morgen.

Fijne dagen!
Je komt dus aandacht tekort. Dat is het probleem. Bespreek dat met je man en ga niet op een negatieve manier aandacht vragen.

Ik ben ook een vrouw, maar af en toe begrijp ik niets van dat mutsengedrag van andere vrouwen.

Zeg gewoon wat het probleem is. Wees duidelijk. Daar heeft je man iets aan.
quote:beetjegek schreef op 24 december 2010 @ 12:16:

Ik heb geen HAP gebeld omdat het niet verergerde, ik heb gevraagd of hij (partner)me wel een beetje in de gaten kon houden, we moesten naar bed want het werk voor de volgende dag wachtte weer.

Nou ok duidelijk, ik ben een aansteller dus.

Ik heb nu trouwens wel griep, maar daar heb ik hem niet voor gebeld...dat kan ik heus wel alleen af.we moesten naar bed

Ik vind ook dat je overdrijft. Je man had toch niks voor je kunnen doen...
Laat me raden. Die griep is zeker gewoon een zware verkoudheid?
Je komt hier in het topic al behoorlijk gespannen over anders. Niet dat ik zeg dat het per se iets van hyperventilatie is, maar kennelijk is het ook niet zo serieus dat je ermee naar de dokter bent gegaan. En je zat jezelf ook niet op te vreten over het feit dat hij alweer zo laat thuis was?
Waarom wil je zo graag dat hij naar huis komt als je ziek bent? Hij kan toch weinig voor je doen?

Misschien moet je het van de andere kant proberen te bekijken. Ik vind ook dat het klinkt alsof je hem dwingt om naar huis te komen, in plaats van het vragen.
Nou, dat wordt gezellig gourmetten voor dochter. Moeder lichtelijk gespannen, grieperig en boos op vader. Vader met z'n hoofd bij z'n klus en flauw van het gemiep en gezeur. Hoop dat 't gezelliger wordt dan het nu lijkt te zijn.........
Volgens mij wil TO gewoon een beetje aandacht van haar man, that's it.

Typisch iets voor mensen die zich tekort gedaan voelen.
eens met zusenzoo

(dat scheelt weer typen, want ik ga nu zonder griep, zonder dochter en ook zonder vriend de laatste kerstinkopen doen...)
De mijne kwam onmiddelijk naar huis, nog voor ik het hem kon vragen, en natuurlijk is dat hartverwarmend als iemand zo om jou geeft, maar als ik strikt zakelijk bekijk: hielp dat nou? Meestal, praktisch altijd, had ik het zelf op kunnen lossen. Natuurlijk! Maar de morele steun is natuurlijk onvergetelijk. En die moet vanzelf komen, die kan je niet afdwingen. En het zegt niks over jullie liefde voor elkaar.
Als ik ziek ben, kruip ik in bed. Mijn man kan me dan toch niet helpen, ziek zijn doe je namelijk alleen.

Dus ja, ik vind wel dat jij je een beetje aanstelt als je verwacht dat je man bij ieder telefoontje van jouw kant naar huis komt.

Als je je tekort gedaan voelt, dan moet je dat met je man bespreken. Als dat aandachtstekort komt door iets wat hij voor jullie samen aan het doen is, dan heb je weer minder recht van spreken. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik kan me best voorstellen dat je als die klachten hebt die jij gisteren had dat je dan wat ongerust bent en graag wilt dat je partner ook thuis is. Als hij daar dan geen empathie voor toont, vind ik dat niet zozeer egoistisch, maar wel erg bot.

Bespreek het op een rustig moment met je partner en geef je gevoelens over deze situatie aan.

Daarnaast proef ik enigzins irritatie over het langdurige klussen in jullie huis. Nu weet ik niet waarom het zo lang duurt. Maar als jullie samen hebben gekozen voor een klushuis, dan moet je je irritatie niet op hem afreageren omdat hij weer eens aan het klussen is. Dat doet hij nl. voor jullie! Maar goed, dat is even een zijsprongetje en daar ging je topic niet over.

Succes in elk geval.
Ik denk dat het èchte probleem het oeverloos klussen is. Moet hij dat hele huis steen voor steen opnieuw opbouwen in zijn dooie eentje ofzo?
Mijn man zou direct naar huis komen als ik het hem zou vragen. Maar in de 6 jaar dat we samen zijn heb ik dat nooit gedaan. Ik heb nu een stevige griep met koorts en hij heeft vrij genomen om voor ons dochtertje te zorgen. Daar heb ik ook niet om hoeven vragen, dat vond hij vanzelfsprekend (gelukkig). Nu moet ik wel zeggen dat wij de zorg/het werk 50-50 verdeeld hebben. Hij is dus gewend om dezelfde dingen als ik te doen thuis. Dat scheelt vast. Een volgende keer vang ik hem op als hij iets heeft.
Ik denk dat het er niet om gaat of wij het egoïstisch of laks vinden (ik vind van niet), het gaat er om dat jij blijkbaar bepaalde verwachtingen van je man hebt waar hij niet aan voldoet. Heb je al eens met hem besproken wat je van hem verwacht? Het is namelijk wel typisch mannelijk (en ook vrouwelijk) om geen gedachten te kunnen lezen. Als je iets wil van je man is het dus belangrijk dat je ook helder communiceert wat je van hem wil en waarom. Ik heb de indruk dat dat nu niet gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven