Typisch Man? of iets anders..

24-12-2010 11:48 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, ( en Heren waarschijnlijk)

Het volgende, gister avond was ik niet lekker, en dan ook echt niet lekker, dus ik belde mijn partner die zich ergens anders bevond, met de vraag om naar huis te komen.( het was 23.00 u)

Hij was iets aan het doen en wilde dat liever afmaken, hij zei dat is zo thuis zou komen, maar dat zo duurt altijd een paar uur bij hem. Dit is al de zoveelste keer dat ik hem vraag thuis te komen/ blijven als ik (echt) ziek ben, maar ik krijg altijd nee kan niet want moet echt weg / dit moet af..is hij nou gewoon een egoist of is het wel een beetje mannen gedrag? ik hoor van vriendinnen nl wel vaker hetzelfde...
Hoe vaak ben je (echt) ziek?
Waarom moet hij thuiskomen als je ziek bent dan? (tenzij je kinderen hebt en er niet zelf voor kunt zorgen).

Typisch mannen bestaat niet, elk mens is uniek. En het ligt er ook maar aan wat hij aan het doen was. Was hij aan het werk, dan lijkt het me logisch. Je bent een volwassen mens, dan hoeft hij je handje toch niet vast te houden als je ziek bent?

(los van bijvoorbeeld na een operatie of ongeluk ofzo, als je écht niets meer kunt, maar dat is anders dan een griepje of een migraine aanval ofzo)

Ik blijf ook echt niet thuis als mijn partner ziek is. En hij niet voor mij. Tenzij dus de ander echt zó ziek is dat voor de kinderen zorgen geen optie is.
quote:Bertha schreef op 24 december 2010 @ 11:50:

Hoe vaak ben je (echt) ziek?en heb je al eens met hem gepraat hierover? Wat het met jou doet?
Ik vind dat hij thuis dient te komen wanneer je ECHT zijn hulp nodig hebt.

Is dat zo?
Hoe ziek was je en wat was hij aan het doen?
Maar als je ziek bent kruip je toch gewoon lekker je bed in? En dan maakt het niet uit of man thuis is of niet, toch?
Waarom moet hij naar huis komen dan???

Ik wil juist met rust gelaten worden als ik echt ziek ben (wat alweer een eeuwigheid geleden is).
Je kan toch thuis gewoon alleen (echt) ziek zijn? Waarom heb je hem daarbij nodig?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik kan me voorstellen dat je je best eenzaam kunt voelen, misschien ook wat emotioneel als je ziek bent... maar voor een griepje hoef je hem toch niet bij je te hebben? Kruip lekker op tijd je bed in en dan zie je hem vanzelf thuiskomen/de volgende dag wel?

Beterschap!
dat snap ik ook niet zo goed, ben wel benieuwd waarom hij thuis moest komen om 23 uur als je ziek bent? je kunt toch gewoon lekker je bed in gaan?
We hebben een dochter, maar die lag op bed.

Hij was aan het klussen in ons nieuwe huis, dat duurt al heeeel lang..

Ik heb al een paar weken last van het gevoel van een overslaand hart, en gister kreeg ik tintelingen in mijn linkerarm, benen en mond, ook had ik hartkloppingen, ik begon me toch een beetje zorgen te maken, dus wilde liever niet alleen zijn.

Ik ben niet vaak ziek, maar als ik echt niet lekker ben in het weekend bv, dan zou ik graag willen dat hij een beetje de taken voor dochter overneemt, of bv de boodschappen doet.

Ik heb gezegd dat ik het niet leuk vind dat ik steeds nee te horen krijg, als ik dat van hem vraag. Het is pas drie keer voorgekomen dat ik hem echt nodig had wegens ziek of iets anders.
Wat is nu het echte probleem?
Waarom zou je partner thuis moeten komen als je ziek bent? Tenzij hij bijvoorbeeld met je naar de huisartsenpost moet, omdat je zelf niet meer in staat bent om te rijden, begrijp ik niet wat de toegevoegde waarde is van zijn aanwezigheid.
The time is now
@ Aubrey, nou stel ik me aan, is het wel een beetje een mannending, of is hij laks?
Indien er echt iets ergs aan de hand is. B.v. van trap gevallen, iets gebroken e.d. of acuut heel erg ziek. Dan gelijk naar huis komen.

Indien je een beetje ziek bent (geworden) dan kan je dat makkelijk zelfstandig af.

Dus niet voor elke verkoudheid, beetje misselijk e.d. gaan klagen dat je man "onmiddellijk" naar huis moet komen.
Wat heb je verder met die klachten gedaan? Heb je met de hap gebeld?
The time is now
Je stelt je aan. Je was niet ziek zo te lezen. En hij was aan het klussen in júllie huis. Hij was hard voor je aan het werk, dus ik vind het nogal logisch dat hij niet naar huis komt rennen bij een tinteling en een hartklopping eigenlijk.
quote:beetjegek schreef op 24 december 2010 @ 11:56:

Ik heb al een paar weken last van het gevoel van een overslaand hart, en gister kreeg ik tintelingen in mijn linkerarm, benen en mond, ook had ik hartkloppingen, ik begon me toch een beetje zorgen te maken, dus wilde liever niet alleen zijn.Ik neem aan dat je al hebt uitgezocht (HA) waar dit symptomen van zijn?
Egoïst? Omdat hij in jullie nieuwe huis aan het klussen was?! Volgens mij begrijp je het niet helemaal...
Heb je vaker dat soort klachten? En kan het niet gewoon een vorm van hyperventilatie of een paniekaanval geweest zijn? Ben je daar bekend mee? En anders ga je toch even naar de huisarts?
quote:Dit is al de zoveelste keer dat ik hem vraag thuis te komen/ blijven als ik (echt) ziek benquote:Het is pas drie keer voorgekomen dat ik hem echt nodig had wegens ziek of iets anders.

Wat is waar?

En het echte probleem zit waarschijnlijk in het feit dat hij aan het klussen was in hun nieuwe huis wat al heeeeel lang duurt. Ik snap dat dat niet gezellig is en dat TO daardoor af en toe het idee heeft dat zij in haar eentje voor het "huidige" huishouden opdraait maar ja, dat klussen gebeurt wel mede voor TO en hun kind...

Kortom, een vervelende tijd waar iedereen zich even doorheen moet slaan. Tegen de lente is alles vast opgelost.
.
Laks? Egoïst? Hij is in jullie nieuwe huis aan het klussen!

Meid, je bent echt een beetjegek!
Beetjegek; heb je misschien last van paniekaanvallen? Edit: dit is geen diagnose, als je nog niet langs de HA bent geweest zeker gaan. Het deed me er gewoon sterk aan denken: stress hartkloppingen, tintelingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven