Typisch Man? of iets anders..

24-12-2010 11:48 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, ( en Heren waarschijnlijk)

Het volgende, gister avond was ik niet lekker, en dan ook echt niet lekker, dus ik belde mijn partner die zich ergens anders bevond, met de vraag om naar huis te komen.( het was 23.00 u)

Hij was iets aan het doen en wilde dat liever afmaken, hij zei dat is zo thuis zou komen, maar dat zo duurt altijd een paar uur bij hem. Dit is al de zoveelste keer dat ik hem vraag thuis te komen/ blijven als ik (echt) ziek ben, maar ik krijg altijd nee kan niet want moet echt weg / dit moet af..is hij nou gewoon een egoist of is het wel een beetje mannen gedrag? ik hoor van vriendinnen nl wel vaker hetzelfde...
quote:Solveig schreef op 24 december 2010 @ 11:51:

Waarom moet hij thuiskomen als je ziek bent dan? (tenzij je kinderen hebt en er niet zelf voor kunt zorgen).

Typisch mannen bestaat niet, elk mens is uniek. En het ligt er ook maar aan wat hij aan het doen was. Was hij aan het werk, dan lijkt het me logisch. Je bent een volwassen mens, dan hoeft hij je handje toch niet vast te houden als je ziek bent?

(los van bijvoorbeeld na een operatie of ongeluk ofzo, als je écht niets meer kunt, maar dat is anders dan een griepje of een migraine aanval ofzo)

Ik blijf ook echt niet thuis als mijn partner ziek is. En hij niet voor mij. Tenzij dus de ander echt zó ziek is dat voor de kinderen zorgen geen optie is.Zeker niet mee bekend, hierdoor kun je namelijk helemaal niks.

Nog erger dan griep, hoor!
quote:beetjegek schreef op 24 december 2010 @ 12:26:

Ik ga nooit zo snel naar een huisarts als ik wat mankeer, alleen als ik dagen lang hevige pijn heb oid dan pas.

Waarom een paniek aanval? ik was gewoon ontspannen, aan het lezen, en heb dat ook nog nooit eerder gehad, die tintels,

Ik ga aankomende week toch even laten checken bij de HA.

Bedankt voor de antwoorden, nu gaan ik en mijn griep ( en dochter natuurlijk) de gourmetschotel halen voor morgen.

Fijne dagen!

Ik vind ook dat je je aanstelt, helemaal omdat je nu gewoon in staat bent om de boodschappen te doen vandaag. Eigenlijk vind ik jou de egoïst, in de plaats van je man.

Het is in mijn ogen geen typisch mannen gedrag, maar gedrag van een man die het doorheeft dat jij nogal overdrijft.

Edit; Met een echte griep zit je niet achter de pc hoor. Je zult wel flink verkouden zijn, niet meer en niet minder.
quote:Ksenija schreef op 24 december 2010 @ 17:46:

[...]

Zeker niet mee bekend, hierdoor kun je namelijk helemaal niks.

Nog erger dan griep, hoor!Ik denk dat 99% van de mensen tijdens een migraine aanval ook geen partner om zich heen willen, maar rust, stilte en alles zo donker mogelijk. Hoe lief die partner het ook bedoeld.
quote:Madhe schreef op 24 december 2010 @ 18:15:

[...]

Ik denk dat 99% van de mensen tijdens een migraine aanval ook geen partner om zich heen willen, maar rust, stilte en alles zo donker mogelijk. Hoe lief die partner het ook bedoeld.

Vertel mij niks, wijsneus.

Iemand in huis is heel belangrijk, als je NIKS kunt!
Als je ongerust bent ga je naar een arts. Daar heb je je man niet voor nodig. Hooguit om op jullie dochter te passen.

Ik heb vorig jaar tijdens een verbouwing ook zulke klachten gehad, hartritmestoornis. Mijn man zei: als je je zorgen maakt moet je naar de HAP gaan. En ik ben er zelf heen gereden hij bleef thuis met dochter. Binnen een kwartier lag ik op de SEH en heb een week op de medium care cardiologie aan de hartmonitor gelegen.

Uiteindelijke conclusie: stress. En ik maar denken dat ik geen stress had. Had er totaal geen erg in.

Dus: als je je zorgen maakt ga dan naar een arts. je man heb je niet nodig tenzij hij arts is.
Maareh... Betalen jullie nu al 5jaar lang de lasten van 2 huizen?? Dan zou ik onderhand ook hartkloppingen krijgen denk ik.
ik vind de reacties nogal fel eerlijk gezegd. Ze vraagt om een mening, dan hoeven jullie haar toch niet meteen aan te vallen. Ik weet niet hoe de relatie verder is, maar ik zou me ook mateloos irriteren als mijn vriend al 5 jaar bezig is en dat dus ook al 5 jaar op alles voorgaat. Als ik me zo akelig zou voelen, zou ik het ook prettiger vinden als er iemand thuis zou zijn en zeker als ik toch al 5 jaar bezig ben. Die avond maakt ook niks meer uit. Als hij nou aan het werk zou zijn voor een baas is het een ander verhaal. Sowieso heeft niemand er iets mee te maken of het wel ernstig genoeg is, jij vond het op dat moment belangrijk dat hij naar huis kwam daar gaat het om. Mannen vinden al snel dat wij vrouwen ons aanstellen, dus het zal wel een mannending zijn.... Misschien een idee om John Williams in te schakelen voor dat huis...;)
Maar waarom moet die reden perse gegrond zijn dan? Mag je alleen behoefte hebben aan je partner om je heen als je half dood gaat dan?

Niet iedereen is zo stoer, als ik ziek ben ( ja, óók gewoon een griepje) voel ik me soms ook wat angstig/alleen en dan zou ik het juist heel prettig vinden als mijn partner er is.

En ja, ik kan het best alleen aan, maar als dit nu af en toe gebeurd dan is het toch niet zo erg om je partner te vragen naar huis te komen?Als ik me daar nu prettiger/veiliger bij voel?

Waarom altijd maar de 'niet zeuren' mentaliteit ( in de categorie: 'ik ga nooit naar de huisarts en werk gewoon met 40 graden koorts')
quote:Ksenija schreef op 24 december 2010 @ 23:35:

[...]

Vertel mij niks, wijsneus.

Iemand in huis is heel belangrijk, als je NIKS kunt!Heb je ook klauwen enzo Ksenija?
quote:Madhe schreef op 25 december 2010 @ 00:18:

[...]

Heb je ook klauwen enzo Ksenija?
quote:DeKenau schreef op 25 december 2010 @ 00:06:

Maar waarom moet die reden perse gegrond zijn dan? Mag je alleen behoefte hebben aan je partner om je heen als je half dood gaat dan?

Niet iedereen is zo stoer, als ik ziek ben ( ja, óók gewoon een griepje) voel ik me soms ook wat angstig/alleen en dan zou ik het juist heel prettig vinden als mijn partner er is.

En ja, ik kan het best alleen aan, maar als dit nu af en toe gebeurd dan is het toch niet zo erg om je partner te vragen naar huis te komen?Als ik me daar nu prettiger/veiliger bij voel?

Waarom altijd maar de 'niet zeuren' mentaliteit ( in de categorie: 'ik ga nooit naar de huisarts en werk gewoon met 40 graden koorts')Als TO iets wil dan wil ze dat, en elke reden is dan goed genoeg. Eerlijk daarover zijn is wel belangrijk. Iemand naar huis halen om aandachtstekort, prima. Maar dan moet ze dat zeggen en niet een smoes ophangen over ziek zijn.
Waarom moet je partner meteen naar huis komen als je niet lekker bent? Ik weet niet wat je had, maar als het een griep/migraine oid was, kan ik me voorstellen dat je partner daar niet meteen voor naar huis spurt.

Ik ben ook alleen als ik ziek ben, heb je meteen hulp nodig dan? Ik zou het ook niet prettig vinden als mijn partner mij meteen zou bellen als hij zich niet lekker zou voelen en mij sommeerde meteen thuis te komen.

Tenzij je iets echt ernstigs hebt natuurlijk...dat verandert de situatie wel.
quote:Nathalie2008 schreef op 25 december 2010 @ 00:41:

Waarom moet je partner meteen naar huis komen als je niet lekker bent? Ik weet niet wat je had, maar als het een griep/migraine oid was, kan ik me voorstellen dat je partner daar niet meteen voor naar huis spurt.

Ik ben ook alleen als ik ziek ben, heb je meteen hulp nodig dan? Ik zou het ook niet prettig vinden als mijn partner mij meteen zou bellen als hij zich niet lekker zou voelen en mij sommeerde meteen thuis te komen.

Tenzij je iets echt ernstigs hebt natuurlijk...dat verandert de situatie wel.Voor ernstig heb je meer aan de huisarts. Zoals eerder gezegd.
Daar gaat het toch niet om? Het kan toch ook zijn dat je je gewoon prettiger voelt als je partner in de buurt is? Waarom nou alleen als je echt hulp nodig hebt?

Als dit nou een paar keer per jaar voorkomt, en de reden is misschien niet altijd gegrond, waarom het dan niet gewoon overhebben voor je partner? Als je weet dat je haar daar een goed gevoel bij geeft? het gaat toch niet altijd om pratische dingen, gewoon lief zijn voor elkaar op zo'n moment kan ook belangrijk zijn. Voor mij in ieder geval wél.

Ik bedoel dit dan uiteraard wel in geval van eerlijkheid en geen aandacht trekkerij of eigenlijk gewoon klaar zijn met de klussende man en hem zo thuis willen hebben. Dat is flauw.
Ja..maar moet een partner meteen naar huis snellen als ze een griepje heeft???? Tuurlijk is het prettig als iemand er voor je is, maar misschien was hij met iets belangrijks bezig, wilde hij dat even afmaken en zodra hij thuis is, is hij misschien wel heel zorgzaam en lief voor TO? Kinderen willen DIRECT aandacht en krijgen dat ook vaak, volwassenen kunnen toch wel even normaal wachten tot de partner thuis is in geval van "je even niet lekker voelen"?

Natuurlijk voel je je prettiger als je partner er dan is. Maar ja, dat kan nu eenmaal niet altijd DIRECT.
Nee, ok even wachten is prima, maar ik dacht dat een gevalletje helemaal niet komen was of het niet belangrijk vinden.

Nou ja, mijn punt gaat misschien meer om het elkaar gunnen/steunen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven