smoesjes

24-12-2010 10:53 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik snap er niets van, word er verdrietig van en ben teleurgesteld.

mijn man heeft erg veel moeite met uit bed komen. Als zijn wekker gaat hoort hij m niet, ik wel en zeg dan dat zijn wekker gaat. Hij is niet fatsoenlijk aanspreekbaar....

door de week laat ik m, als hij te laat op zijn werk komt is dat zijn eigen schuld. Maar hij heeft flexibele tijden en red het altijd net. Wel is het gevolg dat hij laat thuis is en het gezin maar eventjes mee maakt voordat de kleinste naar bed gaat.

Mijn grootste zorg is het volgende: Onze kleine kom smorgens om half 8 bij ons in bed en kwebbelt er op los. Hij reageert nergens op of altijd met ja en doet vervolgens niets. Ze vraagt om wat en hij zegt ja. Vervolgens gebeurt er niets en kind gaat drammen, huilen of word boos. Logisch vind ik.

Man word dan ook boos en zegt dat hij niets heeft gezegd terwijl hij dat wel deed!

Als ik hem dat dan zeg is hij opeens wel helder wakker en maakt ruzie met mij omdat ik "aan haar kant sta"

IDIOOT vind ik dat.

Vanmorgen zei hij: je mag papa niets vragen in de ochtend omdat papa niet weet wat hij zegt... Met andere woorden (voor mij) hij trekt zich terug van zijn verantwoordelijkheid als vader in de ochtend. Hij is wel altijd helder genoeg om er ruzie over te maken!

Ik vind het een mentaliteits probleem, hij zegt dat hij het niet kan.

Kind teleurgesteld, hij boos en ik ga er dan maar uit met dochter. Als hij dan beneden komt maakt hij er nog ruzie over en zegt dat ik dochter indoctrineer omdat zij er ook wat van zegt als hij niet reageert of dingen belooft die hij dan "niet meer weet"

graag jullie kijk hierop.

Ik vind het niet erg om te kletsen of er op tijd uit te gaan maar wel dat hij zich zo gedraagt in de ochtend, niet aanwezig lijkt te zijn dat niet lijkt te willen.
Mimo waarom maak je niet gewoon vaste afspraken met je man?
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 december 2010 @ 12:34:

[...]

Dus voor de rest is het een prima papa en partner, als hij eenmaal wakker is tenminste?

Vind je dan niet dat je deze zaak een beetje opblaast?als vader heeft hij een voorbeeld functie dat je op tijd uit je bed komt, ontbijt, een douche neemt en op tijd bent waar je moet zijn.
Hoi Aubrey.

* *
quote:zusenzoo schreef op 24 december 2010 @ 12:34:

Mimo waarom maak je niet gewoon vaste afspraken met je man?

jawel hoor maar daar houd hij zich niet aan. Als hij dochter op vrijdag naar school wil brengen, valt hij ook op t laatste moment uit bed. Vergeet haar bril en tas....

schiet niet erg op.
Kun je het dan niet zien dat hij gewoon andere tijden heeft? Je zit er dus mee dat het in jouw ogen "niet normaal" is. Waarom heb je daar dan nu meer moeite mee toch lijkt wel dan eerst. Hij heeft nu éénmaal flexibele werktijden. Is het dat de kinderen dat gedrag overnemen, dat ze niet meer luisteren en ook bijv. uit willen slapen? Of wil je echt als gezin 's morgens met zijn allen aan tafel zitten? Niet veel mensen doen dat nog overigens... (of dat goed is laat ik even buiten beschouwing maar meer over wat "normaal" is)

Wat vindt hij van het idee van het hebben van een voorbeeldfunctie?
Dan kan je hem toch gewoon aan zijn afspraken houden, dus op vrijdag gewoon om zeg 7.00 alles opendoen, koffie bij hem brengen, ramen open, gordijnen open etc.

Als dat de afspraak is.

Ik zou dan wel op donderdagavond hem herinneren dat hij morgen zijn dochter naar school moet brengen en dat jij dit van plan bent te gaan doen, zonder boosheid natuurlijk maar gewoon even asl mededeling.
quote:mimootje schreef op 24 december 2010 @ 12:36:

[...]

als vader heeft hij een voorbeeld functie dat je op tijd uit je bed komt, ontbijt, een douche neemt en op tijd bent waar je moet zijn.

Tja, als dat je insteek is. De titel van je topic geeft al aan dat JIJ het smoesjes vindt omdat jij wel uit je bed kunt komen. En jij maakt er een punt van dat je dochter niet om half 8 's ochtends tegen haar vader aan kan kletsen omdat hij nog half slaapt.

Eerlijk gezegd vind ik jou niet bijster empathisch naar je man. Je zou ook wel wat begrip voor hem op kunnen brengen en je kinderen kunnen leren hem niet al te vroeg te storen.

Maar nee, jij vindt dat hij smoezen verzint dus hij moet veranderen. Ik voorzie nog vele ergernissen in mijn glazen bol in huize Mimo.
half 8 is echt niet te vroeg om aanspreekbaar te zijn. Is een vrij normale tijd om op te zijn.

peakzwart: we eten als gezin aan tafel in de ochtend, middag en avond.

Als man te laat uit bed komt om naar zijn werk te gaan, is hij ook te laat voor ontbijt en wast zich soms niet eens! Vliegt zo weg.
quote:mimootje schreef op 24 december 2010 @ 13:04:

half 8 is echt niet te vroeg om aanspreekbaar te zijn. Is een vrij normale tijd om op te zijn.

Als man te laat uit bed komt om naar zijn werk te gaan, is hij ook te laat voor ontbijt en wast zich soms niet eens! Vliegt zo weg.

Nou, schokkend. En de wereld is nog niet vergaan? Dan valt het nog wel een beetje mee.

Ik begin steeds meer te vinden dat je zeurt.
dan lees je toch niet meisje
quote:mimootje schreef op 24 december 2010 @ 13:09:

dan lees je toch niet meisjeZo denkt je man ook, waarschijnlijk ; " dan ga jij er toch uit met kind ". Die neemt kennelijk ook de afstand die jij IBA nu aanraadt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

half 8 is echt niet te vroeg om aanspreekbaar te zijn. vind jij ja...

Hij dus niet. Hij is gewoon geen ochtendmens, ik zou zeggen: laat die man lekker rustig wakker worden. waarom is het zo'n probleem om de kinderen te vragen je man een beetje met rust te laten?

In een gezin moet je je toch wel vaker een beetje aanpassen aan elkaar!

Is een vrij normale tijd om op te zijn.

Mimo'tje,

wat een geklooi zeg met zo'n vent!!!

Ik ben het volledig met je eens dat wanneer je als vader je er heel goed voor kunt zorgen dat je op tijd je bent uit komt, lekker fris douched en met je gezin mee-eet. Juist omdat je dat voorbeeld bent en wil zijn voor je kids!!!???

dat hij niet aanspreekbaar is, zou ik naast me neerleggen.

Maar je mag best verwachten dat hij op tijd uit bed komt!!

Al die stomme opmerkingen over: ach gutteguttegut toon wat meer begrip!!!! naast je neerleggen. Die vent van jou moet gewoon een peper in zijn hol drukken en zijn nest uit komen!!
quote:mimootje schreef op 24 december 2010 @ 13:09:

dan lees je toch niet meisjeMeisje? Grote kans dat ik ouder ben dan jij.
Hoe oud is mimo'tje dan??
Het is meer dat een redelijk percentage mensen samen heeft bepaald dat half acht een redelijke tijd is voor de meeste! mensen. En dat dus een minder percentage zich hoeft aan te passen dan dat het anders zou zijn. Normaal gaat meestal om de meerderheid. Zelf vind ik half acht, ook na mijn hele leven proberen mij daaraan aan te passen, nog steeds veels te vroeg. Het is nog donker, ik doe er heel lang over om een beetje wakker te zijn en zet mijn wekker ook een half uur tot een uur vroeger dan ik echt uiteindelijk op moet staan.

Ik heb niet voor niets gekeken voor avond- en nachtwerk. Ik vind het zelf dus niet normaal, omdat ik onder normaal voor mijzelf versta dat ik mij er prettig bij voel. En ik zou, als de maatschappij flexibeler zou zijn, veel meer uit mijzelf kunnen halen. Het feit dat ik 's ochtends persé vroeg op moet staan maakt/e van mij iemand die toch inleverde op presteren.

Misschien helpt het om het zo te zien...

Het feit dat anderen voor mij willen bepalen hoe ik leef of het beste kan leven blijf ik lastig vinden, want veel werkzaamheden hoeven helemaal niet tussen half negen en vijf plaats te vinden. En er zijn nog heel veel andere nachtmensen waarmee ik dan zou kunnen samenwerken.
Mimo dat valt mij van je tegen. echt waar.
quote:yvta schreef op 24 december 2010 @ 13:23:

Mimo'tje,

wat een geklooi zeg met zo'n vent!!!

Ik ben het volledig met je eens dat wanneer je als vader je er heel goed voor kunt zorgen dat je op tijd je bent uit komt, lekker fris douched en met je gezin mee-eet. Juist omdat je dat voorbeeld bent en wil zijn voor je kids!!!???

dat hij niet aanspreekbaar is, zou ik naast me neerleggen.

Maar je mag best verwachten dat hij op tijd uit bed komt!!

Al die stomme opmerkingen over: ach gutteguttegut toon wat meer begrip!!!! naast je neerleggen. Die vent van jou moet gewoon een peper in zijn hol drukken en zijn nest uit komen!!Met deze insteek werk je een naderende echtscheiding wel in de hand...
quote:zusenzoo schreef op 24 december 2010 @ 13:30:

Mimo dat valt mij van je tegen. echt waar.wat valt je tegen?

Juist, hartstikke vervelend om een avond-/nachtmens te zijn. Je doet vanalles om toch maar mee te kunnen komen in het blijkbaar normale ritme van alledag.

Zoiets is er vaak al vanaf jeugd meegegeven wat normaal is en wat niet, best hardnekkige misverstanden krijg je daardoor. Leven en laten leven lijkt me leuker, gezelliger, handiger, respectvoller.
quote:Paekzwart schreef op 24 december 2010 @ 13:30:

Zelf vind ik half acht, ook na mijn hele leven proberen mij daaraan aan te passen, nog steeds veels te vroeg. Het is nog donker, ik doe er heel lang over om een beetje wakker te zijn en zet mijn wekker ook een half uur tot een uur vroeger dan ik echt uiteindelijk op moet staan.

Mijn moeder was nooit voor 9 uur aanspreekbaar. Mijn vader ontbeet met ons. Mams lag lekker op bed. Dat was echt een nachtuil en dat is ze tot haar dood gebleven. Paps zat het liefst in de zomer al om 6 uur op de fiets. En ging rond half 11 naar bed. Een ochtendmens.

En daarin respecteerden ze elkaar en zochten ze naar oplossingen waar ze beiden mee konden leven. En dat is het allerbeste voorbeeld dat je je kinderen mee kunt geven.
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 december 2010 @ 13:23:

[...]

Meisje? Grote kans dat ik ouder ben dan jij. omdat ik een 5-jarig kind heb?
En yvta komt zich zo maar opeens aanmelden vandaag op dit topic, toeval?

Je reacties Mimo, (meisje) er wordt hier aardig mee je meegedacht maar je geeft op alles een weerwoord en lijkt niet in staat enig empatisch vermogen naar je man te brengen, lijkt wel alsof je hem echt zat bent en hem eigenlijk liever niet eens meer wil als hij niet naar jouw maatstaven gaat leven.

Neem een middenweg, communiceer, dit gaat op de lange duur fout aflopen.
quote:mimootje schreef op 24 december 2010 @ 13:36:

[...]

omdat ik een 5-jarig kind heb?Omdat ik al lang geen meisje meer ben.
geeft op alles een weer woord? Ik leg mijn situatie uit, beantwoord vragen en laat me niet een zeur noemen.

Heb een heleboel empathisch vermogen naar mijn man toe maar daar gaat het nu niet over.

Maar bedankt voor jullie input.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven