smoesjes

24-12-2010 10:53 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik snap er niets van, word er verdrietig van en ben teleurgesteld.

mijn man heeft erg veel moeite met uit bed komen. Als zijn wekker gaat hoort hij m niet, ik wel en zeg dan dat zijn wekker gaat. Hij is niet fatsoenlijk aanspreekbaar....

door de week laat ik m, als hij te laat op zijn werk komt is dat zijn eigen schuld. Maar hij heeft flexibele tijden en red het altijd net. Wel is het gevolg dat hij laat thuis is en het gezin maar eventjes mee maakt voordat de kleinste naar bed gaat.

Mijn grootste zorg is het volgende: Onze kleine kom smorgens om half 8 bij ons in bed en kwebbelt er op los. Hij reageert nergens op of altijd met ja en doet vervolgens niets. Ze vraagt om wat en hij zegt ja. Vervolgens gebeurt er niets en kind gaat drammen, huilen of word boos. Logisch vind ik.

Man word dan ook boos en zegt dat hij niets heeft gezegd terwijl hij dat wel deed!

Als ik hem dat dan zeg is hij opeens wel helder wakker en maakt ruzie met mij omdat ik "aan haar kant sta"

IDIOOT vind ik dat.

Vanmorgen zei hij: je mag papa niets vragen in de ochtend omdat papa niet weet wat hij zegt... Met andere woorden (voor mij) hij trekt zich terug van zijn verantwoordelijkheid als vader in de ochtend. Hij is wel altijd helder genoeg om er ruzie over te maken!

Ik vind het een mentaliteits probleem, hij zegt dat hij het niet kan.

Kind teleurgesteld, hij boos en ik ga er dan maar uit met dochter. Als hij dan beneden komt maakt hij er nog ruzie over en zegt dat ik dochter indoctrineer omdat zij er ook wat van zegt als hij niet reageert of dingen belooft die hij dan "niet meer weet"

graag jullie kijk hierop.

Ik vind het niet erg om te kletsen of er op tijd uit te gaan maar wel dat hij zich zo gedraagt in de ochtend, niet aanwezig lijkt te zijn dat niet lijkt te willen.
Kind niet op de slaapkamer laten: probleem opgelost!
Ik vind dat hij zich bijzonder kinderachtig gedraagt. Goed voorbeeld voor jullie dochter.

Hij mag zich wel eens wat minder kleuterig opstellen. Genoeg mensen die er ook moeite mee hebben om op te staan. Dan moet hij zichzelf maar een schop onder zijn kont geven. Bah.
als je je man 'smorgens met rust laat en rustig wakker laat worden op zijn manier is er toch niets aan de hand?
Je man is overduidelijk geen ochtendmens.

Ik kan ook heel goed een hele poos tussen slapen en wakker in zijn verkeren.Een toestand waarin ik ook weleens zeg " Ja, ik kom er nu uit ", om vervolgens een halve seconde later meteen weer in slaap te vallen. Zo'n half-comateuze toestand; je hoort dingen wel maar het dringt niet écht tot je door, je antwoordt wel, maar meer op " goed geluk " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
wel of geen ochtendmens.. Je hebt wel samen een kind he.. En kleine kinderen zijn nu eenmaal vroeg wakker.

Lekker makkelijk om het dan allemaal bij jou neer te leggen
Wat een vreselijk probleem!

Sommige mensen hebben nu eenmaal moeite met de ochtend (ik ook), dus om het gelijk als smoes te bestempelen vind ik vrij walgelijk!

Misschien kun jij (meer) werken, zodat hij kortere dagen kan maken en misschien wat meer energie krijgt.
Het kan hoor, dat mensen dingen zeggen terwijl ze in feite nog slapen. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is voor iemand dat hij daarop wordt aangesproken. Laat hem gewoon, hij wordt gewoon heel moeilijk wakker, er wordt mee omgegaan alsof dat een halsmisdaad is terwijl hij er niets aan kan doen.
Als je om half 8 nog in je bed ligt hoef je blijkbaar niet zo heel vroeg op je werk te zijn. Ga dan maar vroeger naar bed als je dan nog zo moe bent.
vind het niet erg dat hij een ochtend mens is en ik er eerder uit ben. Ik vind het erg dat hij er niet voor onze dochter is, haar dingen beloofd en boos word. Ook snap ik niet dat als je niet wakker kan worden, je wel wakker en helder bent om daar ruzie over te maken.

hij zit regelmatig tot half 2 te computeren, gaat laat naar bed.
Ik vraag me toch altijd af: Je bent er toch niet pas sindskort achtergekomen dat hij geen ochtendmens is?

Hij is toch altijd zo geweest? Of is dit ineens iets van de laatste tijd?
Ik denk dat het geen smoesje is als iemand niet weet wat hij zegt als hij in bed ligt en nog half slaapt. Daar zijn er meer van. Zeggen vanalles in de avond, nacht of ochtend zonder dat ze weten wat ze hebben gezegd.

Enige oplossing is pas met iemand praten als je zeker weet dat hij of zij wakker is (uit bed). Je dochter zou hier nog totaal niets van hoeven zeggen, ze is geen opvoeder. In deze heeft zij zo er het meeste van en wordt papa in een kwaad daglicht gesteld. Zo hoort het niet te werken. En ze zou er geen last van hoeven hebben.

Dat alles nu op jouw schouders neerkomt lijkt me het echte probleem. Hoe erg vind je dat? Anders zal hij toch verantwoordelijkheid misschien moeten gaan nemen om ook enkele ochtenden voor haar te zorgen en jij kan blijven liggen.

Als ik een flexibelere baan had zou ik overigens ook er 's morgens niet uitkomen...
Wat een drama om niks dit en wat een onzin om hierop te reageren alsof hij alles bij TO legt. Het is geven en nemen in een relatie en elkaar dingen gunnen. Laat hem rustig wakker worden als hij dat blijkbaar nodig heeft. Ik neem aan dat hij op andere vlakken wel weer meer geeft dan neemt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 december 2010 @ 10:59:

Je man is overduidelijk geen ochtendmens.

Ik kan ook heel goed een hele poos tussen slapen en wakker in zijn verkeren.Een toestand waarin ik ook weleens zeg " Ja, ik kom er nu uit ", om vervolgens een halve seconde later meteen weer in slaap te vallen. Zo'n half-comateuze toestand; je hoort dingen wel maar het dringt niet écht tot je door, je antwoordt wel, maar meer op " goed geluk " .Had ik ook, wat is mijn moeder vaak boos op me geweest hahahaha
Inderdaad MR.

En...dochter is 8, dan kun je toch aan haar uitleggen dat pappa 's ochtends niet gestoord wil worden.
Heel herkenbaar.

Onze kinderen zijn alleen wat groter, dus die komen ons niet meer wekken ( ik ga er wel altijd uit als ze wakker zijn en naar beneden gaan). Maar de rest herken ik wel.....het "praten" ( " ja, ik kom uit bed, zie je zo beneden" ) met je en achteraf niet meer weten wat ie gezegd heeft of uberhaupt niet meer weten DAT ie wat zei...

Het niet aanspreekbaar zijn, het gedoe door de weeks als hij er niet uitgaat.....

Maar ik ben er wel van overtuigd dat het geen opzet is. Ik denk dat blijfgewoonbianca gelijk heeft, het is een half-comateuze toestand.

(hoewel het wel irritant is).

Wat ik zelf altijd doe in het weekend:

Ik wek hem, hij reageert half slapend dat ie er zo uit zal komen.....wat ie vervolgens niet doet.......Ik ga lekker koffie zetten en even bij de kinderen zitten en na een uurtje ofzo ga ik weer naar boven en even bij hem liggen. Dan wek ik hem op een lieve manier (nee, geen seks ) en blijf bij hem tot ie ECHT aanspreekbaar is en uit bed komt.

Als ik eerder wegga, slaapt ie weer in, dus ik ga niet weg voor ie eruit is.

Misschien ben ik te lief, aan de andere kant staan we zo allemaal op een fijne manier op en komt er geen ruzie.

Jij hebt een wat jonger kind, als ik jou was ging ik gewoon lekker samen met de jongste naar beneden. Dan ff koffie zetten, misschien ontbijt klaarzetten en als je klaar bent wek je hem op dezelfde manier als ik doe.

Geen ruzie, iedereen tevreden.

Verder zou ik het er niet met je kind over hebben, ik zou gewoon zeggen: we gaan vast naar beneden, kan papa even rustig wakker worden. Een kind pikt het snel op als hij 1 ouder aan zijn kant krijgt hoor......

En als papa beneden komt kan ie toch alle aandacht geven?
Mijn moeder was vroeger ook nooit aanspreekbaarin het weekend. Mijn zus en ik hadden dan zelf maar bedacht wat ze zei.

Mama mogen we tv kijken?

Antwoord, hmmhmm

Dan liepen we naar beneden, en vroegen aan elkaar. Was dat nu hmmhmmja of hmmhmmnee. Dan kozen we gewoon wat in ons voordeel was.

Werkte prima dit systeem.
Hij zit tot 2 uur 's nachts zit te computeren. Geen wonder dat hij dan 's ochtends niet aanspreekbaar is.
Tis duidelijk geen ochtendmens. Dat is niet zo leuk voor jou en dochter. Goed idee van hem om met dochter af te spreken dat ze niets meer aan hem vraagt 's morgens vroeg.

Hier is ook man niet zo goed in opstaan 's morgens, we doen het er maar mee, de rest van de dag is het een fijn mens.

Wat hier altijd goed helpt is koffie, ik zet die en breng het naar hem toe en vijf minuten later is hij aanspreekbaar.
quote:Aubrey schreef op 24 december 2010 @ 11:08:

Inderdaad MR.

En...dochter is 8, dan kun je toch aan haar uitleggen dat pappa 's ochtends niet gestoord wil worden.owwww al 8... dan kan ze al zelf opstaan en wat gaan doen voorzichzelf toch.. ik dacht dat ze veeel jongerderder was
misschien moet je gewoon eens samen om de tafel gaan zitten en er over praten zonder elkaar verwijten te maken. Kijken hoe je tot elkaar kan komen. Jij laat hem bijvoorbeeld het eerste uur met rust en hij helpt jou met ....vul zelf maar in

enne.... qua tijdstip zou ik niet voor de morgen kiezen:)
quote:ronniemitchel schreef op 24 december 2010 @ 11:08:

[...]

Had ik ook, wat is mijn moeder vaak boos op me geweest hahahaha

Eén van mijn kinderen heeft het ook.

En die andere is meteen klaarwakker; net zijn vader.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik snap het ook niet helemaal. Kind is 8, dit is toch niet iets van de laatste tijd? Je OT klinkt alsof je je eigen man niet goed kent, en het kind heel jong is en 's morgens de fles nodig heeft.

Hij heeft dat gewoon nodig om rustig wakker te worden, laat hem rustig wakker worden. En logisch dat hij wakker wordt als jij op 'm gaat zitten fitten. Dan zit je maar lang genoeg in hem te poken dat hij wel gaat reageren. En dan is hij wakker. En hebben jullie ruzie. En dan? Is dat wat je wilt? Wat lijkt me dat vermoeiend om elke ochtend over hetzelfde ruzie te maken, elke ochtend dat patroon. Dat houd je toch niet vol?

Ik vind dat je je een beetje aanstelt hoor.
ik vraag me af of het punt nu is dat hij 'smorgens niet aanspreekbaar is of dat TO het gevoel heeft alleen voor de opvoeding te staan van de kinderen.
Omdat als je boos wordt adrenaline vrijkomt die zorgt dat je helder en actief wordt, maar ook gestressed, chagerijnig, boos en niet helemaal raioneel meer netjes... Je gelooft hem niet dat hij niet meer weet wat hij zegt, het lijkt me handiger hem gewoon te geloven. Het bestaat namelijk gewoon. Lijkt me ook niet eerlijk dat idee dat hij maar wat smoesjes zegt door je dochter te laten geloven en zeggen. Daar heeft echt niemand wat aan.

Ga de discussie voeren over dat jij hem graag wat vaker 's ochtends zou willen zien omdat je het nu alleen doet. En hij eventueel eerder naar bed gaan, nu gaan jullie blijkbaar nooit samen slapen? Of werk je trouwens misschien niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven