Wat ga jij doen vandaag?

25-12-2010 10:14 106 berichten
Ik krijg straks mijn zoon thuis. We gaan muziek maken en luisteren en ik wil graag de film The dark cristal zien, die komt op België.

Ik ga een heerlijke lunch maken met allerlei bijzondere paddestoelen in creme fraichesaus en parmaham op warme broodjes en vanavond maak ik Frans aardappeltjes met broccoli met zalm.Niet te vergeten, als voorgerecht een heerlijke bospaddestoelensoepje en als nagerecht chocolademousse met slagroom.

Zo gezellig allemaal.

In plaats van punch, wat zowieso geen Nederlandse gewoonte is, heb ik lekker een advocaatje gehaald met slagroom, een heerlijk likeurtje voor in de koffie, lekker met roomsoezen.

Hoe gaan jullie je dag inrichten en kijken jullie er ook zo naar uit?

Ik wens jullie allemaal een heerlijke kerstdagen toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Angelaatje1970 schreef op 25 december 2010 @ 10:51:

[...] gordijnen dicht doen :PAch, ik heb geen hekel aan ramen lappen hoor, 't is zo gepiept. Daarom wil ik het straks eventjes doen.
ik ga ook nog wat rommelen hier, an douchen en lekker optutten en naar de buurtjes
quote:Cateautje schreef op 25 december 2010 @ 10:42:

[...]

Ja, dat kan ik me goed voorstellen, vroeger waren ze dicht.

Das dan wel heel vroeger :-)

Al 30 jaar geleden hadden mijn ouders een eigen zaak en werd er altijd gewerkt met de Kerstdagen... daarom heb ik dus eigenlijk niets met de kerst. het is gewoon een werkdag!
quote:Floks schreef op 25 december 2010 @ 10:41:

Ik ga werken.Ik ook, mogen ook
quote:Kier_V schreef op 25 december 2010 @ 10:58:

[...]

Das dan wel heel vroeger :-)

Al 30 jaar geleden hadden mijn ouders een eigen zaak en werd er altijd gewerkt met de Kerstdagen... daarom heb ik dus eigenlijk niets met de kerst. het is gewoon een werkdag!Klopt, ik heb met de kerst nog nooit iets met restaurants te maken gehad, ben er van uit gegaan dat er nooit iets is veranderd
Mijn zoon is zojuist peetoom geworden. Zijn beste vriend is net vader geworden van een zoon. Een kerstkindje, leuk hè
quote:Cateautje schreef op 25 december 2010 @ 11:01:

[...]

Klopt, ik heb met de kerst nog nooit iets met restaurants te maken gehad, ben er van uit gegaan dat er nooit iets is veranderd

De commercie he :-)

Joh wees blij dat je er nooit iets mee te maken hebt gehad, want uit eten met de kerstdagen is niet leuk toch?

(je zit op tijd, wordt weg gekeken omdat de volgende eet-ploeg alweer staat te wachten, je kunt slechts kiezen uit een paar dingen, want alles wordt steevast vooruit gemaakt)

Joh... wees blij dat je al die jaren deze gedachte hebt gehad, zegt mij dat je heel leuk al die jaren zelf hebt gekokkereld :-)
quote:Cateautje schreef op 25 december 2010 @ 11:11:

Mijn zoon is zojuist peetoom geworden. Zijn beste vriend is net vader geworden van een zoon. Een kerstkindje, leuk hè

Zeker leuk :-)

Kindjes die op feestdagen ter wereld gekomen zijn, zijn geboren voor het geluk zegt men toch?

(ik ben een Pinkster-kindje en wacht nog geduldig het geluk af) :-)
quote:Kier_V schreef op 25 december 2010 @ 11:13:

[...]

De commercie he :-)

Joh wees blij dat je er nooit iets mee te maken hebt gehad, want uit eten met de kerstdagen is niet leuk toch?

(je zit op tijd, wordt weg gekeken omdat de volgende eet-ploeg alweer staat te wachten, je kunt slechts kiezen uit een paar dingen, want alles wordt steevast vooruit gemaakt)

Joh... wees blij dat je al die jaren deze gedachte hebt gehad, zegt mij dat je heel leuk al die jaren zelf hebt gekokkereld :-)Dat is waar
quote:Kier_V schreef op 25 december 2010 @ 11:14:

[...]

Zeker leuk :-)

Kindjes die op feestdagen ter wereld gekomen zijn, zijn geboren voor het geluk zegt men toch?

(ik ben een Pinkster-kindje en wacht nog geduldig het geluk af) :-)Ik ben een zondagskind, de beloften waren groot, het word eens tijd om te gaan stampvoeten, haha.
Om 12.40 uur word ik opgehaald door een regiotaxi! Die luxe gun ik mezelf, want ik ga naar mijn zus (15 km. verder) met een tas vol fonduespullen.

Daar gaan we fonduen (met nog een zus en een vriendin van zus).

Vanavond ook weer met de taxi terug. Oorlogswinter neem ik op, die ga ik dan morgenvroeg heerlijk kijken!

Morgenvroeg wil ik een lekker masker nemen, haar wassen. 's Middags afgesproken bij vrienden, dan gaan we lekkere hapjes maken, ik maak de hartige taart.
Wij zijn gezellig al de eerste verhuisdozen aan het vullen, we verhuizen pas over dikke 2 maand, maar we hebben nu tijd en begin volgend jaar eigenlijk weinig tijd er voor.

Bovendien hebben we nu nog mooi tijd om alvast wat dingen op mp te zetten.
Ik ga de koelkast uitsoppen en de over-datum-dingen nakijken, een van de 2 vriezers ontdooien.

In elk geval al 2 kerstfilms in de gids gezien die ik nog niet ken, dus dat is voor de avond.

En wat ik eet, waarschijnlijk ga ik m'n nieuwe frituurpan inwijden, dus het zal wel iets met patat worden.

Niet echt kerstig dit jaar dus
quote:germanwings schreef op 25 december 2010 @ 11:21:

Wij zijn gezellig al de eerste verhuisdozen aan het vullen, we verhuizen pas over dikke 2 maand, maar we hebben nu tijd en begin volgend jaar eigenlijk weinig tijd er voor.

Bovendien hebben we nu nog mooi tijd om alvast wat dingen op mp te zetten.Ik vind dat altijd heel leuk om te doen, je komt weer allerlei zaken tegen , die je helemaal vergeten was. Veel daarvan kan weg, maar soms zitten er best wel leuke verrassingen tussen die een tweede leven verdienen.
quote:thee schreef op 25 december 2010 @ 11:23:

En wat ik eet, waarschijnlijk ga ik m'n nieuwe frituurpan inwijden, dus het zal wel iets met patat worden.

Niet echt kerstig dit jaar dus ketchup erbij!! kerst rood dan
quote:thee schreef op 25 december 2010 @ 11:23:

Ik ga de koelkast uitsoppen en de over-datum-dingen nakijken, een van de 2 vriezers ontdooien.

In elk geval al 2 kerstfilms in de gids gezien die ik nog niet ken, dus dat is voor de avond.

Niet echt kerstig dit jaar dus Lekker rondvogelen kan ook heel prettig zijn en in plaats van een grote zooi aan het einde van de kerstdag, heb jij het aan het einde heerlijk op orde. Valt ook wat voor te zeggen
quote:Cateautje schreef op 25 december 2010 @ 11:17:

[...]

Ik ben een zondagskind, de beloften waren groot, het word eens tijd om te gaan stampvoeten, haha.Hahahaha, ik sta al jaren in de ageer-modus :-)
Vanmorgen lekker samen ontbeten. Nu nog in badjas, straks even lekker douchen en tutten. Vanmiddag huis vol visite. Morgen lekker uit eten.

Merryyyy Christmas!!
quote:Cateautje schreef op 25 december 2010 @ 11:24:

[...]

Ik vind dat altijd heel leuk om te doen, je komt weer allerlei zaken tegen , die je helemaal vergeten was. Veel daarvan kan weg, maar soms zitten er best wel leuke verrassingen tussen die een tweede leven verdienen.IK vind het eigenlijk ook wel heel gezellig hoor, zo met zijn tweetjes aan het pakken en onze dochter die er dan een beetje tussendoor scharrelt met haar pamperkontje
quote:Claudia2010 schreef op 25 december 2010 @ 11:26:

Vanmorgen lekker samen ontbeten. Nu nog in badjas, straks even lekker douchen en tutten. Vanmiddag huis vol visite. Morgen lekker uit eten.

Merryyyy Christmas!!

Ziet er druk uit. Ik hoop dat je er , ondanks je werkzaamheden heerlijk van kan genieten.Morgen word je in ieder geval verwend.

Prettige feestdagen
quote:germanwings schreef op 25 december 2010 @ 11:27:

[...]

IK vind het eigenlijk ook wel heel gezellig hoor, zo met zijn tweetjes aan het pakken en onze dochter die er dan een beetje tussendoor scharrelt met haar pamperkontje
Dank je wel Cateautje, jij ook hele fijne dagen.
Zometeen even wat hapjes voorbereiden voor vanavond. Vanmiddag mijn moeder ophalen, die komt eten.

Dit is de 1e kerst die we zonder mijn vader vieren (overleden in juli), maar we maken er wel wat gezelligs van.

Morgen komt mijn moeder ook en ook mijn broer met zijn familie en mijn zwager. Ook schoonouders zijn er helaas niet meer, vorig jaar en 2 jaar geleden overleden, dus er blijven al heel wat stoelen leeg zo.

Het samenzijn vinden we toch heel fijn, ach en een mens moet toch eten, dus dan daar ook maar iets feestelijks van maken.
quote:stabijtje schreef op 25 december 2010 @ 11:51:

Zometeen even wat hapjes voorbereiden voor vanavond. Vanmiddag mijn moeder ophalen, die komt eten.

Dit is de 1e kerst die we zonder mijn vader vieren (overleden in juli), maar we maken er wel wat gezelligs van.

Morgen komt mijn moeder ook en ook mijn broer met zijn familie en mijn zwager. Ook schoonouders zijn er helaas niet meer, vorig jaar en 2 jaar geleden overleden, dus er blijven al heel wat stoelen leeg zo.

Het samenzijn vinden we toch heel fijn, ach en een mens moet toch eten, dus dan daar ook maar iets feestelijks van maken.

Ja, vanaf een bepaalde leeftijd beginnen mensen weg te vallen, dat hoort helaas bij het leven. Mijn ouders zijn er ook niet meer, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er op zitten te wachten dat ik de feestdagen om ze treur, daar waren het de mensen niet voor.

Het lijkt zo hard te klinken, maar het leven moet echt doorgaan, anders brengen we geen eer aan degenen die ons het leven hebben gegeven.
Ik ga vandaag naar familie..

Vijf gangen tegen etende mensen aankijken terwijl ik alleen het voorgerecht mee eet..

But i dont care.. 12.5kg er af.. 10.5 te gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven