stoofperen & rollades.

26-12-2010 13:50 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb om half 12 een pan (hele) stoofperen opgezet. Ik prikte er net in en ze lijken al gaar te zijn, maar ze staan nog wel onder het vocht. Moet ik het nu door laten koken, maar bestaat er dan de kans dat ze veeeels te zacht worden en van hun stokkie vallen? Of kan ik het in laten koken met de deksel er af?

Nog een vraagje... Ik heb een rollade van 750 gram. Straks ga ik naar familie en dan moet ik dus de hele maaltijd daar af maken.

Is het handig om hem dan thuis al even lekker aan te braden in wat boter, in alufolie mee te nemen en dan daar in de oven? En hoelang moet ie dan in de oven, want ik heb gezocht maar kan het niet echt vinden, en ben bang dat ik hem te lang doe en dat de rollade dan te droog wordt....

Alvast bedankt!
Gieser Wildeman worden wel mooi rood van binnen tijdens het koken normaal gesproken. Heb mijn eigenste chefkok niet bij de hand om te vragen hoe lang die dingen op moeten staan normaal gesproken voor ze een kleur krijgen.
Door ze lang op te laten staan worden ze mooi rood. Gieser Wildemannen zeker. Dus hup, laten staan die pan, inmiddels had je ze alweer een uur kunnen laten stoven.

Rollade zeker aanbraden en dan bij visite in de oven, of thuis helemaal klaarmaken en daar zachtjes laten opwarmen.
Joehoee ze staan in de tussentijd nog steeds op, dus ze staan nu bijna 2,5 uur op. Heb er nog een kaneelstokje aan toegevoegd. hopen dat dat helpt.

Ohhh mn banoffee pie is wel echt heerlijk volgens mij.

Kan je ook niet veel aan fout doen, qua smaak dan..
Er bestaat perenrood (suiker met rode kleurstof), en ik heb laatst zelf een paar druppels rode kleurstof in de pan laten vallen. Ssst. Niet verder vertellen.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 26 december 2010 @ 15:06:

Mik er anders nog wat kruidnageltjes bij ( twee of drie) en een sinaasappelschil.Als ik dat in huis had liggen, dan had ik dat gedaan : )
Wat voor rollade is het?

De meeste zijn goed na 50 minuten op 175graden..
Wij eten rollade altijd koud en dan een lekker warme, dikke jus er overheen.
quote:maria1966 schreef op 26 december 2010 @ 15:03:

Er bestaat perenrood (suiker met rode kleurstof), en ik heb laatst zelf een paar druppels rode kleurstof in de pan laten vallen. Ssst. Niet verder vertellen.Er aten geen vegetariers mee? Of vallen luizen niet onder vlees?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven