oud en nieuw

27-12-2010 11:05 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Ik zou graag mijn ouders op oudejaarsavond verrassen. Mijn ouders verdienen dit !

Maar ik heb een klein probleempje : mijn broer is nog maar 10 jaar en zou héél graag ook meehelpen, maar we weten niet wat gedaan. Weet iemand ideetjes???

Alvast bedankt !
Wil je een kado geven, wil je een surpriseparty organiseren, wil je een gedicht voordragen?

Wat is de bedoeling? Wat mag het eventueel kosten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ballonnen opblazen - stuk of honderd.
Kun je niet een lekker etentje klaarmaken samen met je broertje?

Of allemaal kleine gezellige hapjes a la tapas.
Een lekkere maaltijd voor ze koken?
wel, dat was ik van plan, om een etentje klaar te maken, maar daar heb ik niet zo veel inspiratie, het moet eenvoudig zijn, want anders kan m'n broer niet meehelpen
hoe oud ben je zelf?
14
Eten jullie echt een maaltijd of beetjes door de avond heen?

Juist met allerlei gerechtjes kun je het een beetje aanpassen. Fruitsalade, wraps met kruidenkaas en zalm of kip, soep een beetje van M..... en de rest van jullie zelf?
Tuurlijk kan je broer meehelpen, zelfs met de ingewikkelste gerechten. Denk aan: afmeten in maatbeker, spullen snijden, kruiden op het vlees doen, dingen in een pan doen, roeren, roerbakken, tafel sjiek dekken, alles netjes in schalen doen of op borden leggen etc etc. Toetje in mooie glazen doen.

Doet mijn dochter van 5 ook allemaal en heeft echt het idee dat we samen aan het koken zijn. en ze helpt me ook echt trouwens want het zijn best een hoop handelingen.

Jij leid en hij helpt.
wel lief van je.

Je kunt misschien makkelijk een pasta maken met zalm erdoor.

Pasta koken.

Saus maken: spinazie (pak diepvries) pakje boursin erdoor en blikje zalm. Of pakje gerookte zalmsnippers.

Laat je broertje de salade maken.
Hier staan genoeg makkelijke recepten tussen:

De INDEX van de eten pijler.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:moekie76 schreef op 27 december 2010 @ 11:16:

Tuurlijk kan je broer meehelpen, zelfs met de ingewikkelste gerechten. Denk aan: afmeten in maatbeker, spullen snijden, kruiden op het vlees doen, dingen in een pan doen, roeren, roerbakken, tafel sjiek dekken, alles netjes in schalen doen of op borden leggen etc etc. Toetje in mooie glazen doen.

Doet mijn dochter van 5 ook allemaal en heeft echt het idee dat we samen aan het koken zijn. en ze helpt me ook echt trouwens want het zijn best een hoop handelingen.

Jij leid en hij helpt.Ja hoor, op die leeftijd kan dat gemakkelijk.
Wat lief!

Een pasta is dan inderdaad misschien wel een goed idee.

Niet moeilijk en je kunt er alle kanten mee op.
Gewoon maken wat je zelf kunt.. Je broer hoeft denk ik op zijn 10e niet al zelfstandig een gerecht te maken..

ls hij mag roeren etc vind hij het vast allemaal al leuk
Wat lief van je. Wat vinden je ouders lekker?
Wat een lief idee! Misschien een kant en klaar soepje (pakje met wat verse groenten erin) en dan toastjes/stokbroodjes met lekkere dingen erop? Zalm, komkommer, kruidenkaasjes, eehhh... Zoiets? Pastasalade is ook heel makkelijk. Beetje pasta koken, afspoelen en af laten koelen, bekertje creme fraiche erdoor, blokjes kaas, evt uitgebakken spekreepjes, stukjes paprika, olijven... Je broer kan mooi helpen met alles mengen, en ik zou hem de tafel laten versieren, menukaartjes maken misschien. Succes!
De hele avond drinken inschenken, je vingers er niet afknallen om 12 uur, de andere morgen zelf de straat aanvegen en de afwas doen ( en dweilen etc ) zou ik al een hele verrassing vinden.
ho, mijn ouders vinden vanalles lekker !

En alvas bedankt voor alle ideetjes, die pasta lijkt mij het leukst ;)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 december 2010 @ 11:22:

De hele avond drinken inschenken, je vingers er niet afknallen om 12 uur, de andere morgen zelf de straat aanvegen en de afwas doen ( en dweilen etc ) zou ik al een hele verrassing vinden.

hahaha, doos....

Enorm sterke tip dat wel
Geen recepttips, maar wel heel lief van jullie!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 december 2010 @ 11:22:

Wat een leuk idee. Ik vind Bianca haar idee ook wel goed.

En koken, waarom niet lekker wat stokbroodjes met wat kaasjes en desnoods maak je bijv. een zalmsalade. Lekker oliebollen en appelflappen kopen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat lief van je!

Misschien kunnen jullie samen een lekkere taart bakken?
Of wat dacht je van een - laat - ontbijt maken op nieuwjaarsdag? En dan zonder mopperen mee op visite naar oma's en tantes en ... ?
Ik zou gewoon voor een lekker driegangen menu kiezen,een vent van tien kan heus wel wat hoor, zou je verbazen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven