oud en nieuw

27-12-2010 11:05 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Ik zou graag mijn ouders op oudejaarsavond verrassen. Mijn ouders verdienen dit !

Maar ik heb een klein probleempje : mijn broer is nog maar 10 jaar en zou héél graag ook meehelpen, maar we weten niet wat gedaan. Weet iemand ideetjes???

Alvast bedankt !
Lief!

Een zelfbedacht etentje vinden je ouders vast leuk en het hoeft echt niet moeilijk te zijn. Wat dacht je van een soepje vooraf (er zijn lekkere smaken uit zak of blik, alleen even opwarmen) met stukjes stokbrood. Dan een niet al te moeilijk hoofdgerecht, misschien is er al iets dat je eerder gemaakt hebt? Pasta is niet lastig, of rijst met een prutje. Of een hartige taart: een lage taartvorm bedekken met bladerdeeg en lekkere dingen zoals spekjes en prei, met ei, kaas en melk erbij. Als toetje vinden jullie vast iets niet al te lastigs in de supermarkt! Soesjes bijvoorbeeld of ijs.
Ik zou uitgebreid met ingrediënten werken, dat is een feest voor zo'n jongen.
he wat lief van je

Wat wil je precies doen?

Dan wil ik wel met je meedenken maar gaat makkelijker als ik precies weet wat je bedoeling is.

Je wil in ieder geval iets met eten doen.

Wil je:

* hapjes maken voor oudjaarsavond

* een etentje maken

* een buffetje maken als avond eten ( of wat later op de avond)

* een nieuwjaarsontbijt

* een nieuwjaar High tea ( met lekker zoete en hartige hapjes? )

Moet je het zelf gaan betalen en wat is je budget ongeveer?
De Hema heeft kant en klare chocomuffin mix. Alleen nog melk toevoegen, schudden, in vormpje gieten en bakken. Bolletje ijs erbij en je hebt een leuk nagerecht.
Ah, wat lief!

Als je een etentje wilt geven zou ik beginnen met een soep. Die zou ik gewoon kant en klaar kopen en opwarmen. Lekker stokbroodje erbij met kruidenboter?

Als je graag pasta wilt maken zou ik kiezen voor verse pasta die is bij supermarkten te koop op de vers-afdeling. Hierover een lekkere saus (evt. kant en klaar) en een salade.

Als toetje zou ik een bak ijs kopen en een pak kletskopkoekjes en dan maak je deze:

Succes!
Misschien kunnen jullie iets lekkers maken voor bij de koffie. Bijvoorbeeld van die muffins ofzo. Kan je zo'n pak kopen en daar staat dan ook precies op hoe je het moet doen. Is makkelijk en leuk om te maken, en smaakt best lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven