Rusland

27-12-2010 10:15 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent dit land?

Ik wil de komende zomer misschien een maand of zo rondtrekken door dit land. Beginnen in Moskou, eindigen in St Petersburg.

Zoiets...
Ik ken de Russen alleen van mijn vakantie in Turkije en Egypte. En ik moet zeggen dat ik het als een zeer onaangenaam volk heb ervaren

ze kijken enorm neer op de bevolking daar en waren ronduit onbeschoft. Ook heb ik de serie van Moskou naar Moermansk gezien. Zeker een aanrader als je van plan bent die kant op te gaan.
@Lucebertha, kan me ook alleen maar aansluiten bij jouw posts.

@CAS, ja dat is een nadeel. Steeds meer middenklasse Russen kunnen zich een vakantie in warme oorden veroorloven en zijn blij als ze even uit het land wegkunnen.

Maar goed, vindt programma's als Oh oh Cherso nu ook niet bepaald flatterend voor de Nederlanders.
Ik heb zelf 30+ in Siberië meegemaakt.
Ik vind Engelsen op vakantie ook erg irritant, maar Londen toch wel erg leuk hoor!

(...)
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 27 december 2010 @ 11:45:

Ik ken de Russen alleen van mijn vakantie in Turkije en Egypte. En ik moet zeggen dat ik het als een zeer onaangenaam volk heb ervaren

ze kijken enorm neer op de bevolking daar en waren ronduit onbeschoft. Ook heb ik de serie van Moskou naar Moermansk gezien. Zeker een aanrader als je van plan bent die kant op te gaan.Dan heb je gewoon een groep Russische sjonnies ontmoet. Die zijn er ook
@Summerbreeze, ik wil je niet beledigen en ik weet dat niet iedere Rus hetzelfde is. Ik baseer mij alleen op de verhalen die ik van mijn Russische wederhelft+familie hoor.

Als ik je beledigd heb, is niet mijn bedoeling geweest.

Iedereen heeft zijn eigen ervaringen, dus daar moeten we maar vanuit gaan nietwaar?
This is not kosher!
Maar Wellhello, elk mens is toch anders? Ik vind het gewoon heel tricky om zulke oordelen op een topic als deze te schrijven, dat kan echt onterecht afschrikken.
quote:Wellhello schreef op 27 december 2010 @ 11:49:

@Summerbreeze, ik wil je niet beledigen en ik weet dat niet iedere Rus hetzelfde is. Ik baseer mij alleen op de verhalen die ik van mijn Russische wederhelft+familie hoor.

Als ik je beledigd heb, is niet mijn bedoeling geweest.

Iedereen heeft zijn eigen ervaringen, dus daar moeten we maar vanuit gaan nietwaar?

Je hebt me niet beledigd, ik vond het beledigend voor het volk en het land zelf. Omdat het echt wel een gaaf land is en er is zoveel te zien en beleven.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je eigen wederhelft en zijn familie zo negatief zijn over het land. Hebben ze dan zoveel vervelende dingen meegemaakt of kan het zijn dat ze misschien wat overdrijven (niet negatief bedoeld).
Ja, mijn schoonvader vindt Moskou erg verandert, in negatieve zin. Maar goed, hij is een Russische Jood, die ook nog eens tegen het regime was en daar gevangen heeft gezeten, is naar NL gevlucht.. Mijn vriend houdt van zijn land, maar heeft ook gigantisch veel ellende gezien. Het is een dubbel gevoel, voor hen. Ik wil het land graag zien en de mensen ook, zodat ik zijn roots beter kan begrijpen.

Ik weet dat zij van de natuur daar houden, de datsja buiten Moskou, paddestoelen, bessen en kruiden plukken. Ze houden daar van de dieren en leven echt met de natuur. Ik vind dat mooi om te zien, hij doodt nog geen mier.
This is not kosher!
Ben in veel gevaarlijke wereldsteden geweest dus tja...

Kaapstad is ook geen lolletje wat dat betreft, en wat dacht je van Jakarta.
Mijn voorouders komen uit aristocratisch Rusland, maar ik heb er weinig mee. Het is absoluut een mooi land! Kan ook niet anders - het is zo groot, er is zoveel te zien!

Beledigend of niet: ik krijg geen warm gevoel van de meeste russen, vind ze ook niet erg aardig. Tref ze ook niet graag op mn werk.

Heb vorig jaar een weekje Moskou gedaan... Zo'n grote stad en toch heb ik maar 3 kleurlingen gezien (tel mezelf niet mee ). Het aantal (glim)lachende mensen: ongeveer 2 per dag. Lachen vinden ze immers niet cool en zelfs onnozel

Een rondreis heeft genoeg te bieden, dat is dan wel weer een aanrader.

Russen die zich misdragen in vakantieoorden zijn inderdaad sjonnies, maar dan wel met heul veul geld. Bestellen van alles, scheppen alles van het buffet om er vervolgens een peuk in uit te drukken - gewoon voor de lol. En om te tonen dat ze genoeg geld hebben om zo verkwistend te doen.

Vraag het 'ns aan kamermeisjes... Vertel 's wat over toeristen uit Rusland. Kotsen over telefoons, schijten in bed - gewoon voor de lol, op de dag van vertrek. Vooral in de Cariben lijken ze los te gaan. Het is ook niet voor niets dat ze in steeds meer hotels geweerd worden.

Volledig offtopic, maar als we het dan toch hebben over het volk, dan doe ik even mee.
Ik lees hier wel veel tegenstrijdige berichten, volgens Liubi zijn de mensen heel gastvrij en open, en volgens Lizzl juist niet.
Tja, dat heb je met mensen he Zam; iedereen beleeft en ervaart dingen anders
Ik heb het daarom ook over mijn ervaring... Ik zal zo'n reis ook niet afraden omdat ik het zo heb ervaren...

Zo hoor je ook vaak dat noren, zweden en finnen apart/stug zijn. Zo ervaar ik dat dan juist weer anders... Ja, ze zijn niet druk - het zijn geen uitbundige mensen: helemaal goed, houd ik van!

Dus Zam, ik zou zeker gaan To travel is to live
Ben trouwens getrouwd met een Rus en ik spreek de taal dus misschien zie ik het wel te positief. Hoewel, toen ik mijn man nog niet kende en toen ik nog niet zoveel in het russisch kon zeggen, heb ik een maand bij een familie in Moskou gewoond. Ben toen ook diverse keren alleen de stad in geweest en heb geen bedreigende dingen meegemaakt.
Vriend heeft een paar weken in Moskou en een aantal maanden in St Petersburg gewoond en nog een tijdje verderop in Morki, zal hem vanavond eens vragen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 27 december 2010 @ 11:45:

ze kijken enorm neer op de bevolking daar en waren ronduit onbeschoft. Ook heb ik de serie van Moskou naar Moermansk gezien. Zeker een aanrader als je van plan bent die kant op te gaan.Dat type vakantiebestemmingen trekt doorgaans ook niet bepaald de beste types van welke bevolking dan ook. Ook Duitsers op zo'n massa strandlocatie zijn niet te harden, maar Duitsers in Duitsland zelf zijn weer heel erg vriendelijk. In Antwerpen vindt men Nederlanders vaak ook asociaal (en terecht) want dat trekt veel vrijgezellenclubjes vanuit de Randstad die zich nogal luidruchtig profileren en zich misdragen.
Ik verdiep me altijd in de taal, als ik ergens in den vreemde ben, maar dat is natuurlijk iets anders dan de taal " spreken".
Ik vind Russisch een lastige taal, terwijl ik toch een behoorlijke talenknobbel heb!

Ik zou zelf erg graag met de trein naar Mongolie reizen, zijn verschillende mogelijkheden.
This is not kosher!
Maar Moskou is ook niet zo typisch Russisch. Ze kijken zelf op iedereen die niet uit Moskou komt neer. Maar goed, dat is waarschijnlijk meer een hoofdstedelijk trekje.
Dat doen ze in Amsterdam toch ook, Liubi?
quote:Wellhello schreef op 27 december 2010 @ 13:08:

Ik vind Russisch een lastige taal, terwijl ik toch een behoorlijke talenknobbel heb!

Ik zou zelf erg graag met de trein naar Mongolie reizen, zijn verschillende mogelijkheden.Veel woorden zijn wel te herleiden.
Klopt, maar als ze eenmaal beginnen te praten (lees snel en niet zo duidelijk als op de oefen-cd's) valt er geen touw aan vast te knopen! Ik vind het wel grappig om te leren.

Hoe wil je daar rondreizen? Trein of auto?
This is not kosher!
Trein, had ik in gedachten.
Noren zijn vaak vriendelijke mensen, behulpzaam vind ik, zonder tegenprestatie te verwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven