Cheers, mate...
donderdag 16 september 2010 om 20:59
De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.
Voor de stamgasten en de meelezers.
Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.
Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.
Voor het hapje bij het drankje.
Voor lief en voor leed.
Voor dansen en stomen.
Voor huilen en heulen.
Voor woede, voor wensen.
Voor grappen en grollen.
Voor de vriendschap.
Voor het delen, het geven en het nemen.
Voor elkaar.
Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
zondag 26 december 2010 om 12:33
zondag 26 december 2010 om 13:36
Zo, hoe bevallen de gezegende dagen?
Kerstavond gegourmet. Gisteren een heerlijke kerstmiddag met en bij familie. Vandaag in joggingbroek bij vriendin op de bank.
Ik hou me krampachtig vast aan de 3 dagen die ik nog vrij ben.
Iets vindt dat ik die dagen moet gebruiken om hier en daar eens uit te ruimen.
~spoedt zich naar toog, vraagt zich af wat er dan in godinnennaam is gebeurd de afgelopen 10 jaar~
Kerstavond gegourmet. Gisteren een heerlijke kerstmiddag met en bij familie. Vandaag in joggingbroek bij vriendin op de bank.
Ik hou me krampachtig vast aan de 3 dagen die ik nog vrij ben.
Iets vindt dat ik die dagen moet gebruiken om hier en daar eens uit te ruimen.
~spoedt zich naar toog, vraagt zich af wat er dan in godinnennaam is gebeurd de afgelopen 10 jaar~
zondag 26 december 2010 om 14:02
Pim, Ook hier veul begrip voor je wat je over je moeder zei. Het is ook gewoon niet leuk als je het gevoel hebt/krijgt/gegeven wordt dat jij en/of je kinderen te veel zijn. Gewoon blijven spuien lieve schat! Heeft je zusje al klachten of is het genetisch aantoonbaar ofzo en heeft ze nog ongeveer 100 jaar te gaan voor ze er misschien last van krijgt? Nog een maar.
En toen wist ik het niet meer geloof ik. Hm.
Net de kinderen van Mlief naar hun moeder gebracht. Ze waren de eerste week van de vakantie hier. Het was wel geslaagd geloof ik. We hebben van de week vetbollen en pindakettingen gemaakt en die hangen nu in de tuin. Gister hadden we een kinderkerstbuffet, met hapjes die de kinderen mochten kiezen en een aanvulling van dingen die wij lekker vinden. Was ook geslaagd. Allemaal een bordje op schoot met hapjes en een kerstfilm op. Geen wiebelende kinderen aan tafel, geen gezeik (dat lussik niehie....). Mliefs moeder was er ook. Gezelligheid alom.
Straks gaan mijn jongens ook naar hun vader. Dus zijn we vanavond en morgen overdag kinderloos. Dan komen mijn spruitjes nog een paar dagen terug om de 30e weer naar Mav te gaan voor een dag of 4-5. En dan zijn wij dus lekker aan de andere kant van Het Kanaal. Morgen maar eens shoppen, want er moet wel iets leuks mee om aan te trekken voor O&N. Want feestje.
En toen wist ik het niet meer geloof ik. Hm.
Net de kinderen van Mlief naar hun moeder gebracht. Ze waren de eerste week van de vakantie hier. Het was wel geslaagd geloof ik. We hebben van de week vetbollen en pindakettingen gemaakt en die hangen nu in de tuin. Gister hadden we een kinderkerstbuffet, met hapjes die de kinderen mochten kiezen en een aanvulling van dingen die wij lekker vinden. Was ook geslaagd. Allemaal een bordje op schoot met hapjes en een kerstfilm op. Geen wiebelende kinderen aan tafel, geen gezeik (dat lussik niehie....). Mliefs moeder was er ook. Gezelligheid alom.
Straks gaan mijn jongens ook naar hun vader. Dus zijn we vanavond en morgen overdag kinderloos. Dan komen mijn spruitjes nog een paar dagen terug om de 30e weer naar Mav te gaan voor een dag of 4-5. En dan zijn wij dus lekker aan de andere kant van Het Kanaal. Morgen maar eens shoppen, want er moet wel iets leuks mee om aan te trekken voor O&N. Want feestje.
zondag 26 december 2010 om 19:53
zondag 26 december 2010 om 21:26
quote:Toet schreef op 26 december 2010 @ 00:45:
Ik doe gezellig mee. Vreten op aarde was het toch?
, dat is een geweldig kerstmotto!!!
Lil, wat leuk zeg, wat hebben ze gekookt?
KK vraagt nu bij alles wat we eten of dit het voorgerecht (danwel hoofd- danwel nagerecht is), dat zal tegenvallen de rest van de week:)!
Meave, dat klinkt goed, wat voor feestje heb je daar?
MOrgen lekker met kinders het huis een beetje puinruimen en dan breng ik ze naar opa en oma voor ene logeerpartijtje ivm geen opvang en dinsdag wel werken, daarna gaan bentos en ik lekker naar de sauna, goede afsluiter van een paar vrije dagen zeg!!
, dat is een geweldig kerstmotto!!!
Lil, wat leuk zeg, wat hebben ze gekookt?
KK vraagt nu bij alles wat we eten of dit het voorgerecht (danwel hoofd- danwel nagerecht is), dat zal tegenvallen de rest van de week:)!
Meave, dat klinkt goed, wat voor feestje heb je daar?
MOrgen lekker met kinders het huis een beetje puinruimen en dan breng ik ze naar opa en oma voor ene logeerpartijtje ivm geen opvang en dinsdag wel werken, daarna gaan bentos en ik lekker naar de sauna, goede afsluiter van een paar vrije dagen zeg!!
zondag 26 december 2010 om 22:54
Hola! We zijn weer terug van ons kerst-ontloop-reis en de tyfus, wat is Lanzarote leuk! Prachtig eiland, mooi weer (hoewel veel bewolking, maar een aangename gemiddelde temperatuur van 20°C), heerlijk rustig, vriendelijke mensen en totale onthaasting. 8 dagen was wat mij betreft echt te kort. En ik wil er zeker nog eens heen, want ik was nog helemaal niet uitgekeken daar.
Verder nog niet helemaal bij gelezen. Maar wel een voor Pimpel. Het laatste half jaar zo'n beetje is voor jou helemaal niet leuk hè?
Verder nog niet helemaal bij gelezen. Maar wel een voor Pimpel. Het laatste half jaar zo'n beetje is voor jou helemaal niet leuk hè?
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
maandag 27 december 2010 om 09:45
Hai Alex, welkom thuis!! So sorry dat we hier geen 20 graden hebben voor je (en voor ons ) maar fijn dat je er weer bent en dat het zo mooi en lekker was.
Kindjes hebben gevulde eitjes gemaakt, 'rode wangen soep' (tomaten-groentesoep), rijstgerecht en ijs met chocoladesaus toe, hoewel ik dat laatste heb gemaakt (wat meteen het enige was wat ik zelf niet heb gegeten). Was heel leuk. Dot deed uitvoerend werk met een bot mesje, Zoon & Dochter waren recepten aan het uitpuzzelen en leerzaam aan het afmeten, inschatten, plannen ("als we eerst... maar dan moeten we nog... maar dan is de oven al aan!...") en overleggen. Heel erg leuk en het was nog lekker ook. Ze waren heel trots en zeer vrolijk en GG & ik waren dat meteen ook maar dus volledig kerstig en gelukkig
Nu beetje werken en af en toe de loslopende kindjes hier knuffelen. Het zijn mooie dagen
Kindjes hebben gevulde eitjes gemaakt, 'rode wangen soep' (tomaten-groentesoep), rijstgerecht en ijs met chocoladesaus toe, hoewel ik dat laatste heb gemaakt (wat meteen het enige was wat ik zelf niet heb gegeten). Was heel leuk. Dot deed uitvoerend werk met een bot mesje, Zoon & Dochter waren recepten aan het uitpuzzelen en leerzaam aan het afmeten, inschatten, plannen ("als we eerst... maar dan moeten we nog... maar dan is de oven al aan!...") en overleggen. Heel erg leuk en het was nog lekker ook. Ze waren heel trots en zeer vrolijk en GG & ik waren dat meteen ook maar dus volledig kerstig en gelukkig
Nu beetje werken en af en toe de loslopende kindjes hier knuffelen. Het zijn mooie dagen
maandag 27 december 2010 om 11:33
Ha die Alex, heb veel aan je gedacht laatste tijd. Of dat vliegtuig was gegaan. En of je daar dan was. En of het dan wel lekker weer zou zijn. En of er dan niemand één of ander stom nederlands virus mee zou hebben genomen. Gewoon, omdat ik zo onder de indruk was van feit dat je na zo veel jaren eindelijk eens met je gezinnetje op vakantie ging. En dan nog wel echt ver weg en vliegen ook! Fijn dat het fijn was!!
Lil. Die kinders van jou klinken ook goed!
Lil. Die kinders van jou klinken ook goed!
maandag 27 december 2010 om 11:33
je klinkt erg gelukkig likl, fijn!! En wauw alex, wat straal jij in je posting zeg, wat heerlijk dat het fijn was en wat jammer dat je alweer terug moest (maar wel leuk voor ons) als je nog niet klaar was. Vond Zoon het ook leuk?
Ik ga jet drukke grut (komt zeker van de suiker in de kerstkransjes?) naar opa en oma brengen en dan de sauna in, laterrrr
Ik ga jet drukke grut (komt zeker van de suiker in de kerstkransjes?) naar opa en oma brengen en dan de sauna in, laterrrr
maandag 27 december 2010 om 12:53
Nou, wat een kerstpret is er ineens gepost
Kokende kindertjes klinkt eigenlijk wel heel goed.. moet ik eigenlijk ook invoeren. Ze kunnen wel wat (eieren bakken alsmede pannenkoeken) Probleem zit 'm een beetje in de planning van twee maaltijden, die dan ineens gekookt moeten worden. Met en zonder vlees.
Heerlijk Alex, zo'n vakantie!
En met manlief naar een sauna klinkt ook wel prettig. Zou ik toch ook vaker met Elvis moeten/willen doen.
Ik las een leuk nieuwtje in Toetjes blog!
Morgen trouwens de hond mee naar het werk. Heb geen oppas, wel een erg leeg kantorengebouw, dus moet kunnen. Donderdag gaat LE waarschijnlijk mee (hij was enthousiast, totdat hij hoorde dat hij moest fietsen ) en vrijdag LD.
Kokende kindertjes klinkt eigenlijk wel heel goed.. moet ik eigenlijk ook invoeren. Ze kunnen wel wat (eieren bakken alsmede pannenkoeken) Probleem zit 'm een beetje in de planning van twee maaltijden, die dan ineens gekookt moeten worden. Met en zonder vlees.
Heerlijk Alex, zo'n vakantie!
En met manlief naar een sauna klinkt ook wel prettig. Zou ik toch ook vaker met Elvis moeten/willen doen.
Ik las een leuk nieuwtje in Toetjes blog!
Morgen trouwens de hond mee naar het werk. Heb geen oppas, wel een erg leeg kantorengebouw, dus moet kunnen. Donderdag gaat LE waarschijnlijk mee (hij was enthousiast, totdat hij hoorde dat hij moest fietsen ) en vrijdag LD.
Later is nu
maandag 27 december 2010 om 22:44
Wat klinken Lil en Alex heerlijk blij.
Pim Natuurlijk mag je gewoon zeggen wat er op je hart ligt. En zo te horen heb je nu een flinke portie motivatie die ervoor gaat zorgen dat je dit keer definitef stopt met roken.
Hier ook gezellige kerstdagen achter de rug. Zaterdag 's morgens naar de kerk geweest en 's avonds mijn schoonouders te eten gehad. En gisteren de hele dag thuis rondgehangen. Ludo had een pyamadag uitgeroepen dus ik heb me aangepast en heb lekker in mijn huispak aan de kerstgourmet gezeten.
Gaan we morgen nu nog kerstmeeten bij Lil?
Pim Natuurlijk mag je gewoon zeggen wat er op je hart ligt. En zo te horen heb je nu een flinke portie motivatie die ervoor gaat zorgen dat je dit keer definitef stopt met roken.
Hier ook gezellige kerstdagen achter de rug. Zaterdag 's morgens naar de kerk geweest en 's avonds mijn schoonouders te eten gehad. En gisteren de hele dag thuis rondgehangen. Ludo had een pyamadag uitgeroepen dus ik heb me aangepast en heb lekker in mijn huispak aan de kerstgourmet gezeten.
Gaan we morgen nu nog kerstmeeten bij Lil?
dinsdag 28 december 2010 om 07:03
Jullie wonen allemaal te ver weg om jullie stoere kerels heerheen te sturen voor een spinverwijdering he?
Er zit echt een énórm beest in m'n keuken. Boven de vaatwasser, die dus nu even niet meer ingepakt gaat worden, want IK durf daar niet meer te staan. Daar staat ook koffiemachien.. misschien dat ik dat nog aandurf. Aan de ander kant, ik ga zo naar het werk en daar is plenty koffie.
Zo van een afstand lijkt het niet zo'n hele erge, maar als je eronder staat? Brrr...
Elvis is nét weg.. kinderen mee. Dus...
Nog 20 minuutjes en dan mag ik ook
Er zit echt een énórm beest in m'n keuken. Boven de vaatwasser, die dus nu even niet meer ingepakt gaat worden, want IK durf daar niet meer te staan. Daar staat ook koffiemachien.. misschien dat ik dat nog aandurf. Aan de ander kant, ik ga zo naar het werk en daar is plenty koffie.
Zo van een afstand lijkt het niet zo'n hele erge, maar als je eronder staat? Brrr...
Elvis is nét weg.. kinderen mee. Dus...
Nog 20 minuutjes en dan mag ik ook
Later is nu
dinsdag 28 december 2010 om 08:24
Januari is me ook best. Heeft iemand anders zin in een (post)verjaardagsmeeting bij mij op 22 of 23 januari?
Ik zou ook bedanken voor zo'n grote spin hoor. Al kan ik dat natuurlijk niet toegeven in bijzijn van de jongens. Ludo is al bang voor spinnen en wil al niet in de buurt van de wc komen als er ergens in de gang een kleine spin zit.
Madokus maakt zich trouwens wat zorgen om de geaardheid van Ludo. Zijn lievelingskleur is roze en sinds een tijdje is hij dol op cremespoeling want dan wordt zijn haar zo lekker zacht.
Ik zou ook bedanken voor zo'n grote spin hoor. Al kan ik dat natuurlijk niet toegeven in bijzijn van de jongens. Ludo is al bang voor spinnen en wil al niet in de buurt van de wc komen als er ergens in de gang een kleine spin zit.
Madokus maakt zich trouwens wat zorgen om de geaardheid van Ludo. Zijn lievelingskleur is roze en sinds een tijdje is hij dol op cremespoeling want dan wordt zijn haar zo lekker zacht.
dinsdag 28 december 2010 om 09:36
Hebben wij ook lange tijd gehad met LE Madootje... ik kan je nog niet zeggen hoe dat afgelopen is, natuurlijk
Ik ben aan 't twitteren met een buurtagent, die beweert met blote handen grote spinnen weg te durven halen. Vraag me af of noodhulp zover gaat, dat ze daadwerkelijk bij je thuis komen
Ondertussen met hond op schoot op het werk.
Ik ben aan 't twitteren met een buurtagent, die beweert met blote handen grote spinnen weg te durven halen. Vraag me af of noodhulp zover gaat, dat ze daadwerkelijk bij je thuis komen
Ondertussen met hond op schoot op het werk.
Later is nu
dinsdag 28 december 2010 om 10:58
dinsdag 28 december 2010 om 13:29
Ach Loentje is 2e kerstdag verkleed als meisje meegegaan naar mijn ouders... In mijn jurkje, met mijn laarzen, compleet in de make-up en haar in staartjes, dusseh.... ~kuch~
Ben meeting vergeten, geloof ik. Wij hebben alle blagen de deur uit en gaan puinruimen (waarom zit ik dan hier??? Ik ga NU beginnen!)
Januari meeten lijkt me fijn.
IEKS die spin, Dream.... brrr...
Alex fijn dat het fijn was!
Mado, lekker weg met z'n 2!
(Wij gaan waarschijnlijk in september met z'n 2tjes naar Moskou voor een bruiloft, cool!)
Ben meeting vergeten, geloof ik. Wij hebben alle blagen de deur uit en gaan puinruimen (waarom zit ik dan hier??? Ik ga NU beginnen!)
Januari meeten lijkt me fijn.
IEKS die spin, Dream.... brrr...
Alex fijn dat het fijn was!
Mado, lekker weg met z'n 2!
(Wij gaan waarschijnlijk in september met z'n 2tjes naar Moskou voor een bruiloft, cool!)