Vraagje over Twitter

09-11-2010 23:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Geen idee, het is ook een hele onduidelijke site.
...
Zal wel een fout zijn dan als je maar 1 ding hebt geschreven. Ik zag vandaag dat dit bij iemand anders ook niet klopte (daar stond minder tweets dan de werkelijkheid)

Ik heb zelf dat Twitter mijn oudste tweets heeft kwijtgemaakt

Gewoon negeren dus.
...
En nog een tip: Als je kijkt onder @VivaRune (of wat je twitternaam ook is), dan kun je zien als iemand anders wat naar jou tweet. (Je hebt ook direct message maar dat is niet openbaar) Bij mij duurde het even voor ik daar achter was
...
Twitter niet via twitter.com maar bijvoorbeeld via tweetdeck.com.

Dat is zoveel overzichtelijker.
Ik begreep veel meer van het twitteren nadat ik eerst een tijdje vooral mensen heb gevolgd. Er ging een wereld voor me open met als die hashtags Daarnaast kun je op deze site een 'twitterhandleiding' vinden. Best handig en het geeft goede uitleg over begrippen als retweet, direct message etc. Ik voelde me daarna een stuk minder twitterblond.

edit: ik zie nu dat de site ook een betaalde cursus heeft. Die heb ik nooit gevolgd. Het gratis gedeelte volstaat prima! Ik heb dus geen aandelen!
anoniem_641e1c3626c45 wijzigde dit bericht op 10-11-2010 09:40
Reden: edit toegevoegd
% gewijzigd
Hoi,

ik heb een klein vraagje (denk ik).

Voorheen kreeg ik, wanneer ik naar iemand wilde twitteren, als ik begon met @ en dan de eerste letter van de naam, een keuzescherm met namen. Deze krijg ik sinds kort niet meer.

Heeft iemand enig idee waar ik dit aan kan zetten?
Ik heb ook vraagje: Ik zie dat mensen retweeten of zoiets en er dan zelf ook wat bijzetten. Hoe doe je dat? Ik kan alleen replyen, dan ben ik de originele tekst kwijt. Of ik retweet en kan er niets aan toevoegen.
Later is nu
Ja dat doe je door níet op retweet te drukken maar de tekst te kopieren en er dan RT en @Naam bij te zetten (dat laatste om de credits te geven aan degene die het oorspronkelijk schreef)

Dan kun je ook een eigen tekst erbij zetten.
Sallie, was dat niet bij de prive-berichten ipv replies?
Geen idee Primabella (wat een mooie naam!). Misschien wel. Gewoon in het beginscherm, als ik naar iemand (dus misschien idd prive) iets wil twitteren kreeg ik vroegah als ik een letter intikte de keuze uit wat namen. Nu dus niet meer.
Sallie, leuk om te horen! Bedankt!

Ik heb het even uitgeprobeerd. In Old-Twitter -de oude versie - daar doet ie het niet in, maar in New-Twitter -de nieuwe versie dus- doet ie het bij mij wel. Ik ga er vanuit dat je ook new twitter hebt, anders moet je even bovenin kijken, daar kan je switchen.

Doet hij het bij jou nu ook weer?

Anders weet ik het ook niet..
Ja, heb de nieuwe versie en ik heb 't net (wederom) uitgeprobeerd enne .... oppeneens doet ie 't weer.

Kan jij dat van een afstand bedienen voor me? Ik snap er niets van ... hij deed 't echt niet.
Hahaha ja goed he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven