Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
@Daisy, bewondering? Hoe bedoel je dat precies? Volgens mij doen de meesten hier niet meer dan af en toe een beetje rondkijken op datingsites en af en toe eens afspreken met deze of gene. En soms - als het leuk is - spreken we dan nog een keertje af.

Ik heb bij jou de indruk dat je eigenlijk helemaal niet op zoek bent. Het klinkt alsof je best veroverd wilt worden (stuur je zelf weleens een berichtje naar de eigenaar van een aardig profiel?), maar jezelf verder liever concentreert op (een toekomst in) dat buitenland. Of zit ik ernaast?
Alle reacties Link kopieren
@ rasa en melanthe. Ja ik ben idd ook een datingsite succes verhaal. Heb mijn lief via Knuz leren kennen. Hij was de eerste met wie ik op date ging. En na 3 dagen hebben we beiden ons profiel verwijderd. We zijn bijna 6 maanden verder en dus samenwoon plannen en we hebben het ook over trouwen en kinderen gehad, maar dat is op langere termijn
Overigens is Knuz gratis, dus wel goed zoeken. Stelde zelf wel wat basis eisen, bv qua opleidingsniveau. Maar heb dus mijn liefde gevonden. Geldt overigens ook voor een bekende van mij: ook via Knuz en dolgelukkig
Leuk om te horen Magnolia!

Ik heb ook een tijdje een profiel gehad bij Knuz, maar kwam daar vooral niet passende weirdo's tegen. Leuk dat jij er wel iemand bent tegengekomen.
Ik ben inderdaad niet echt zoekende, het komt zoals het komt.

Zou ik iemand zien waarvan ik denk die wil ik beter leren kennen zou ik echt wel een berichtje achterlaten, maar tot nu toe zie ik niet iemand wiens profiel me op zo'n wijze aanspreekt dat ik reageer.

Bewondering heb ik omdat de hoop iemand met wie het klikt te vinden bij mensen die regelmatig daten nog altijd aanwezig is.

Dat het nog altijd waard is om contact aan te gaan, onderhouden en afspreken ook al valt het achteraf nog weleens tegen.

Bedoel het niet verkeerd hoor!

Ik heb 2 lange relaties gehad, en denk nu al een paar jaar me,myself and i, maar dat betekent zeker niet dat ik er niet voor opensta.

Ik ben alleen behoorlijk kritisch geworden, en daarmee ook heel voorzichtig.

Als ik iemand tegen zou komen waar het mee klikt en die echt de moeite waard is zelfs mijn koffers inpakken en weer terugkomen naar NL.
Ik ga Man 1 vandaag weer zien. Laatste keer was ruim een week geleden. Het wordt onze vijfde date, maar ben toch gewoon weer zenuwachtig...
@Rasa Haha, erg hè, die zenuwen . Heel herkenbaar. Ik kan daardoor niet goed mezelf zijn.... Wat gaan jullie doen? Veel plezier iig!
Veel plezier, en als je toch weer zenuwachtig bent geeft het wel degelijk aan dat "hij" iets met je doet!
Veel plezier Rasa! (en kijk uit met de gladheid!)
Ik krijg toch steeds meer het idee dat de man met wie ik mail kan aansluiten bij het rijtje oninteressante mannen van begin dit jaar. Zijn mails zijn vriendelijk en geïnteresseerd, maar ze kabbelen maar voort. Er is geen enorme taalklik, niet iets dat me erg raakt of uitdaagt ofzo. Maar goed. Ik ga denk ik wel koffie met hem drinken, wie weet vergis ik me lelijk.

Ergens ben ik ook een beetje bang dat ik onbewust toch voor mannen ga die mij eigenlijk niet zo interessant vinden en niet voor me kunnen gaan, en dat ik daarom al dan niet onbewust de gewone, betrouwbare en rustige man saai vind. (anderzijds vind ik een klik in taal en humor gewoon erg belangrijk, wil ik echt verliefd worden, iemand vinden die tegengas geeft, die me heel erg aan het lachen maakt enz.)
quote:Daisy376 schreef op 28 december 2010 @ 07:20:

Bewondering heb ik omdat de hoop iemand met wie het klikt te vinden bij mensen die regelmatig daten nog altijd aanwezig is.

Dat het nog altijd waard is om contact aan te gaan, onderhouden en afspreken ook al valt het achteraf nog weleens tegen.

Bedoel het niet verkeerd hoor!

.Ik denk dat er voor allemaal wel dips zijn, zeker als je al wat langer rondkijkt op datingsites. Na een paar maanden was ik het in elk geval helemaal zat. En nu ben ik toch weer een beetje nieuwsgierig. Deels vanwege succesverhalen die ik hoor, deels omdat ik irl kennelijk geen leuke man tegenkom.
We gaan eerst samen ergens een hapje eten en daarna waarschijnlijk naar mijn huis. Het is de bedoeling dat we voor het eerst samen gaan slapen (en dan bedoel ik dus ook echt slapen, seks is er eerder al van gekomen). Gek genoeg vind ik dat iets heel intiems.quote:Daisy376 schreef op 28 december 2010 @ 11:22:

Veel plezier, en als je toch weer zenuwachtig bent geeft het wel degelijk aan dat "hij" iets met je doet!Hij doet inderdaad zeker iets met me. Alleen wat dat is en hoe ver het gaat, dat weet ik nog niet. En ergens ben ik dus ook wel een beetje zenuwachtig omdat we nog zo slecht weten wat we van elkaar willen. Van die rare gedachtes als 'straks zie ik hem en vind ik hem opeens niet meer leuk genoeg...'. Zeer waarschijnlijk totaal onnodig overigens.
quote:Melanthe schreef op 28 december 2010 @ 11:32:

Ergens ben ik ook een beetje bang dat ik onbewust toch voor mannen ga die mij eigenlijk niet zo interessant vinden en niet voor me kunnen gaan, en dat ik daarom al dan niet onbewust de gewone, betrouwbare en rustige man saai vind.Herkenbaar! Dit heb ik ook heel lang (en nog steeds wel eigenlijk) van mezelf gedacht. Ik val bijna per definitie op mannen die onbereikbaar zijn of mij niet interessant vinden. Ik heb ook weleens gedacht dat dat misschien door een latente vorm van bindingsangst komt. Het is namelijk wel veilig. En ik heb al heel veel mannen ontmoet die me zeker geschikt relatiemateriaal leken (veel overeenkomsten, betrouwbaar, lief), maar waar ik niet warm of koud van werd. Sterker nog, waarvan ik er niet aan moest denken om daarmee te moeten zoenen...
Accepteer het zoals het komt Rasa, elke dag dat je met hem en van hem geniet is er 1 en god weet hoe het volgende week, volgende maand gaat.
Zo is het Daisy. Ik probeer al dat gepeins ook los te laten en er gewoon van te genieten. En dat gaat vast ook wel lukken als ik straks weer in zijn armen lig...
quote:Rasa schreef op 28 december 2010 @ 11:53:

We gaan eerst samen ergens een hapje eten en daarna waarschijnlijk naar mijn huis. Het is de bedoeling dat we voor het eerst samen gaan slapen (en dan bedoel ik dus ook echt slapen, seks is er eerder al van gekomen). Gek genoeg vind ik dat iets heel intiems.

Hij doet inderdaad zeker iets met me. Alleen wat dat is en hoe ver het gaat, dat weet ik nog niet. En ergens ben ik dus ook wel een beetje zenuwachtig omdat we nog zo slecht weten wat we van elkaar willen. Van die rare gedachtes als 'straks zie ik hem en vind ik hem opeens niet meer leuk genoeg...'. Zeer waarschijnlijk totaal onnodig overigens.

Samen slapen is ook iets intiems.

Ik wens je in elk geval een hele fijne avond. Er zit geen deadline aan, je hoeft niet meteen zwart op wit te stellen wat je van hem vindt en hoe ver je gevoelens voor hem gaan
Rasa, hoe hebben jullie het gisteravond gehad?

Marianne, veel plezier vanmiddag met je date!
quote:Rasa schreef op 28 december 2010 @ 11:57:

[...]

Herkenbaar! Dit heb ik ook heel lang (en nog steeds wel eigenlijk) van mezelf gedacht. Ik val bijna per definitie op mannen die onbereikbaar zijn of mij niet interessant vinden. Ik heb ook weleens gedacht dat dat misschien door een latente vorm van bindingsangst komt. Het is namelijk wel veilig. En ik heb al heel veel mannen ontmoet die me zeker geschikt relatiemateriaal leken (veel overeenkomsten, betrouwbaar, lief), maar waar ik niet warm of koud van werd. Sterker nog, waarvan ik er niet aan moest denken om daarmee te moeten zoenen...

Ik belandde in relaties met moeilijke mannen, die er niet voor konden gaan, maar me wel leuk/lief/fijn in bed/enz vonden. De laatste was helemaal een portret. Ik hem maar steunen met zijn problemen (waar hij zelf niks aan deed), en hij bleek het ondertussen ook met anderen te doen. Fijn.

Daarna heb ik me ook aangetrokken gevoeld die mij überhaupt niet interessant vonden.

Wat je schrijft over de lieve en betrouwbare man die je niet interessant vindt, en al helemaal niet wilt zoenen, dat heb ik dus ook erg. Al mijn dates tot nu toe vielen in deze categorie... (mijn buurvrouw zei op een gegeven moment tegen me "maar je kunt toch gewoon wel een keer seks met zo'n man hebben?" Nu ben ik sowieso niet zo van one night stands enzo, maar mijn dates waren echt geen optie, ik vond ze helemaal niet aantrekkelijk meer nadat ik ze live gesproken had).
Hij is net weg en het was heel fijn samen! Heel erg van elkaar genoten, goede gesprekken gehad en we zijn nog steeds heel open over onze verwachtingen: no pressure. Maar tegelijkertijd vinden elkaar wel heel erg lief en hadden we dit - ook als het van korte duur is - nu al nooit willen missen. Hmmm, helemaal goed zo!
quote:Melanthe schreef op 29 december 2010 @ 13:38:

Wat je schrijft over de lieve en betrouwbare man die je niet interessant vindt, en al helemaal niet wilt zoenen, dat heb ik dus ook erg. Al mijn dates tot nu toe vielen in deze categorie... (mijn buurvrouw zei op een gegeven moment tegen me "maar je kunt toch gewoon wel een keer seks met zo'n man hebben?" Nu ben ik sowieso niet zo van one night stands enzo, maar mijn dates waren echt geen optie, ik vond ze helemaal niet aantrekkelijk meer nadat ik ze live gesproken had).

Berichtjes gekruist... Ja, gek is dat he, ik heb er wel vaak over na zitten denken hoe dit bij mij werkt. Ook nog met Man 1 over gehad trouwens afgelopen nacht. Ik heb heel lang geen relatie meer gehad en dat is natuurlijk geen toeval. Hij vroeg of ik überhaupt wel een relatie wilde. Of ik eigenlijk niet liever alleen bleef met af en toe leuke scharrels en SV'tjes enzo. Maar ik denk zelf nog steeds dat ik toch het liefste een relatie zou willen. Zeker weten doe ik het echter niet....

Maar jij treft af en toe dus ook 'foute' mannen? Mannen die alleen maar iets bij je komen halen en daarna weer weg zijn? Dat lijkt me ook moeilijk. Een vriendin is onlangs head over heels gevallen voor een wat suffe goedzak. Ik was daar toen best jaloers op. Dat lijkt er voor mij gewoon echt niet in te zitten.

Hoewel Man 1 tot nu toe wel een mooie middenweg lijkt. Ik vind hem echt superlief, maar ik loop echt niet zomaar over hem heen. Ik ben dan wel niet head over heels verliefd, maar vind het heel fijn om bij hem te zijn, denk veel aan hem en fysieke aantrekkingskracht is er zeker. We kunnen nauwelijks van elkaar afblijven...
@BMarianne lees net je berichtje in het andere topic over internetdating:quote:BMarianne schreef op 29 december 2010 @ 13:37:

Da's wel heel interessant om te lezen, die berichtjes van vandaag! Ik loop nu ook zo aan tegen onzekerheid en (geen) vertrouwen. Hij loopt opeens heel hard van stapel, ik stuur een kattig mailtje terug. Blijkbaar denkt hij 'Dit zit wel goed', terwijl ik nog lang niet zover ben. Misschien geef ik zelf ook wel verkeerde signalen af..... Pfffff, wat een gedoe. Wat had ik toch een lekker rustig leventje als niet-op-zoek-zijnde single :-/ .Dit is de man met wie je onlangs door de sneeuw hebt gewandeld en waarvan je toen bang was dat hij niet enthousiast genoeg was en nog aan het rondsnuffelen enzo? En nu is hij weer té enthousiast? Heel herkenbaar, maar pas op hoor. Mij heeft het geholpen om met Man 1 onze verwachtingen hierover uit te spreken. Sindsdien schrik ik niet meer als hij enthousiast doet en ben ik ook niet meer teleurgesteld als een antwoord op een mail of sms even op zich laat wachten.
@Rasa Leuk dat je 't zo gezellig hebt gehad! Klinkt goed allemaal....

De-man-in-de-sneeuw was steeds wel enthousiast, hoor. Maar kwam nu met een al te enthousiast voorstel (ik heb nl. ook ernstige, misschien wel chronische bindingsangst ). Ik ga 'm zo maar es naar dat rondsnuffelen en naar nog wat andere zaken vragen.
Aha BMarianne, je weet dus wel dat het aan jou ligt

Met welk al te enthousiast voorstel kwam man-in-de-sneeuw?
quote:Rasa schreef op 29 december 2010 @ 13:48:

[...]

Maar jij treft af en toe dus ook 'foute' mannen? Mannen die alleen maar iets bij je komen halen en daarna weer weg zijn?

Ja, hoewel ik me er nu wel van bewust ben en heel alert ben. Zodra het nu riekt naar een Moeilijke man met bergen issues, ben ik weg. Misschien ben ik daar nu te hard in ofzo, maar ik ben klaar met de leegzuigende man... Mijn laatste relatie is ook alweer een tijd geleden, en ik tref de laatste tijd dus überhaupt niet veel mannen met wie ik iets zou willen proberen.

Dat lijkt me ook moeilijk. Een vriendin is onlangs head over heels gevallen voor een wat suffe goedzak. Ik was daar toen best jaloers op. Dat lijkt er voor mij gewoon echt niet in te zitten.

Hoewel Man 1 tot nu toe wel een mooie middenweg lijkt. Ik vind hem echt superlief, maar ik loop echt niet zomaar over hem heen.

heel belangrijk inderdaad!

Ik ben dan wel niet head over heels verliefd, maar vind het heel fijn om bij hem te zijn, denk veel aan hem en fysieke aantrekkingskracht is er zeker. We kunnen nauwelijks van elkaar afblijven...Dat is al echt heel fijn! Zie maar waar het schip strandt, jullie hebben het nu heel leuk samen, en gelukkig hoef je ook niet dingen te benoemen.
Rasa, ook fijn trouwens dat jullie gewoon open naar elkaar uit kunnen spreken wat je verwachtingen zijn en dat je nog niet alles weet!

Marianne, hoe was je date, die was toch gisteren? Hij kwam dus met een Voorstel?

Ik heb vanmiddag mijn date. Ben er alweer teveel over aan het nadenken, en heb er eigenlijk een beetje een hard hoofd in. Iets in zijn mails begint me een beetje te storen. Ik ben meer van de pieken en dalen, hij lijkt een vrij vlakke lijn... Misschien is dat juist goed voor me... we'll see.

Weet vrij zeker dat ik zijn eerste internetdate ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven