Periode vóór samenwonen

28-12-2010 15:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
deleted
anoniem_108381 wijzigde dit bericht op 08-08-2011 09:48
Reden: deleted
% gewijzigd
Ik ken het gevoel niet, want zelf geen kinderen.

Maar waarom komt vriend niet naar jou als zijn kinderen er niet zijn. Dan kan jij, maar vooral ook je zoontje, in jullie eigen omgeving blijven en niet het idee hebben dat je 2x per week verhuisd.
Heel verhaal om eigenlijk alleen maar aan te geven dat je ongeduldig bent

En ja, ik herken je situatie wel. Ook wij zijn druk bezig met huizen beslommeringen om ergens volgend jaar samen een nieuwe start te maken in een nieuw huis. Wat dat betreft zit het wel anders in elkaar dus. Wij laten twee huizen achter om samen nieuw te starten (met zijn kind). Ons leek het beter om een verse start te maken. Helder voor kind, helder voor ons. Juist om situaties zoals jij nu omschrijft te voorkomen. Het is zijn huis waar je nu bent. Maar wordt ook jouw huis. En vervolgens voel je je nergens thuis.

Ik heb nu nog mijn eigen plek waar ik graag ben. En waar lief ook graag is. En tuurlijk mis ik hem als hij na een aantal dagen weer naar huis gaat (of vice versa). Ik moet altijd een nachtje wennen als we samen zijn maar ook weer een nachtje wennen als we niet samen zijn.

Tips? Onthouden dat het tijdelijk/eindig is. En vooral toch maar heel erg genieten van de momenten die je nu nog hebt in je eigen huis met je eigen beslommeringen.
En wat verliefdebendie zegt, dat doen wij inderdaad ook. Ik ben bij hem in zijn huis als zijn kind er is en we zijn bij mij thuis als kind bij zijn moeder is. Dat maakt dat we gewoon wonen in twee huizen en we voelen ons op beide plekken thuis.
dubbel
Heb bij eerdere topics gekeken van je. Ja, sinds kort heb ik het loepje ontdekt ;)

Een tijd geleden wilde je graag samenwonen, nu is daar zicht op, maar vind je het nog lastig dat het nu nog niet het geval is.

Kan het zo zijn dat je denkt/voelt dat wanneer je echt altijd bij hem kan zijn, dat je dan alle zekerheid hebt die je nodig hebt?

Of zit ik er naast?
deleted
anoniem_108381 wijzigde dit bericht op 08-08-2011 09:48
Reden: deleted
% gewijzigd
Het gaat toch nog om 6 a 8 maanden. Kan je niet gewoon even doorzetten. Straks kan je elke ochtend naast hem wakker worden. Je hebt nog een heel leven voor je. Dan valt deze periode toch ook wel mee?
Ja hoor, heel herkenbaar. Mijn vriend en ik gaan volgend jaar samenwonen in zijn huis. Hij heeft kinderen, ik niet. In de weekenden en vakanties ben ik bij hem en door de week gewoon thuis. Vanaf het moment dat we besloten hebben mijn huis te koop te zetten, heb ik veel meer moeite na een paar dagen bij hem weer naar huis te gaan. Mijn huis voelt dan veel minder 'van mij'; het is er koud, stapels post op de mat en lege kasten. De verkoop van mijn huis kan me niet snel genoeg gaan. Ik moet mezelf af en toe 'dwingen' naar mijn eigen huis te gaan. Ik weet dan dat vooral de overgang me tegenstaat: als ik eenmaal weer thuis ben, is het ook zo weer ok.

Mijn vriend is net als die van jou: hij vindt het ook prima om dan weer alleen (of met kids) thuis te zijn.

In mijn geval is het gewoon een kwestie van doorzetten. Nog een paar maanden 2 huizen en dan is dat voorbij!
Ik herken het gedeeltelijk. Ik heb geen kinderen, maar mijn vriend en ik willen over een tijdje ook gaan samenwonen. Alleen bij ons is het in die zin anders dat hij bij mij intrekt en ik elke keer weer verdrietig wordt van het feit dat hij teruggaat naar huis. Ook voor mij is het doorzetten, ik zit op dit moment op mijn werk ook in een erg vervelende periode en heb hierdoor veel spanningen die er dus uitkomen als hij naar huis gaat. Ik zal dus moeten doorzetten tot het moment dat hij echt bij mij is ingetrokken, want ja je wilt toch graag bij elkaar zijn, net wat jij zegt!

Wel moet ik even zeggen dat ik vind dat je het heel goed aanpakt door de kinderen voorzichtig te laten wennen. Volwassenen kunnen er zelf voor kiezen dat ze bij een ander intrekken, maar kinderen niet, en nu worden ze er rustig op voorbereid. Goed bezig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven