Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken.

23-08-2010 18:10 1031 berichten
Iedereen die rookt, of ooit gerookt heeft, weet hoe moeilijk het is om van de sigaretjes af te blijven. Naar aanleiding van een topic vanmiddag, leek het me een goed idee om hier een topic te openen waar iedereen die wil stoppen met roken terecht kan voor wat steun , zowel om te geven als te krijgen.

De tijd komt er weer aan dat het toch te koud wordt om buiten met een sigaretje te bibberen, dus dat is al één voordeel.

We worden fitter, de huid wordt mooier, zijn s'morgens beter uitgerust, stralend witte tanden zonder kunstgrepen. etc. etc. etc.

Wie doet er mee? Wie durft het aan? Wie heeft tips om het vol te houden?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb vanaf 15 november geen peuk meer aangeraakt en gebruik ook geen Champix meer...Ik merk het wel aan mijn huid en ook aan de beurs...Tot nu toe 2 kilo aangekomen maar moet dan wel 3 keer in de week sporten en enorm bewust zijn van wat ik op een dag in mijn mond stop.
quote:Vilma schreef op 12 december 2010 @ 16:19:

Ik meld me weer.

Het valt me op dat door mijn halfbakken stoppogingen het me steeds makkelijker valt om een halve dag of hele dag gewoon niet te roken.

Mijn rookvrije leven staat voor de deur, ik weet het heel zeker :-)That's the spirit!!
Ik ben zondag gestopt met roken. Dus de 3e dag vandaag. Ik vind het echt moeilijk, slapen gaat slecht, kan me echt niet concentreren. Bleh stomme verslaving.

Maar ik heb nog niet gerookt!

Goedzo!! Zie je wel, je kan het gewoon. Gewoon rookvrij!
We houden allemaal gewoon dapper vol!

Klagen mag toch af en toe
.
Hallo,

Rustig hier...

Hoe is het met iedereen?
tsja.....
Stil hè, maar goed teken. Betekent dat het goed gaat. Ik verwacht vanaf 1 januari weer drukte hierzo
Na 20 jaar minstens een pakje per dag: Ik ben gestopt! Op tweede kerstdag 's avonds mijn laatste sigaret gerookt, en nu aan de nicotinekauwgom. Ik begin 's ochtends met 4 mg kauwgommetjes, maar omdat ik er een beetje hyper van word stap ik in de loop van de middag over op 2 mg. Tot nu toe ben ik TROTS!
Hallo littemissvixen, je mag ook trots op jezelf zijn! Super.

Het is hier rustig, maar mee of teruglezen hier werkte voor mij ook erg motiverend.
tsja.....
ThanX famke76!

Ben van plan af en toe te blijven posten; heeft als consequentie dat ik ook moet 'biechten' als ik gezondigd heb; reden om ook dat ene sigaretje te laten!

(ps ik ook een 'famke76' -> fries & bouwjaar 1976 )
quote:littlemissvixen schreef op 28 december 2010 @ 20:06:

(ps ik ook een 'famke76' -> fries & bouwjaar 1976 )

Haha, ja laat weinig aan de verbeelding over die nick. Wat leuk!

(vind de nick trouwens niet zo heel leuk en weinig origineel, maar goed).

Ik heb hier meerdere keren moeten biechten, maar meldde me ook steeds weer om een soort van 'stok achter de deur' te hebben.

En uiteindelijk ben ik nu sinds 8 november gestopt!

Nou succes en oant sjen... haha. (woon je nog in friesland?).
tsja.....
Hey miss! Goed van je! Schrijf lekker hier mee, werkt echt goed! Veel succes!

Mijn zus en zwager zijn ook gestopt met roken, sinds vorige week. Mijn schoonzus is enkele maanden geleden ook gestopt en ze doet het nog steeds goed. Zo zie je maar dat het stopen met roken aanstekelijk werkt he. Ik zou zo graag willen dat mijn moeder zou stoppen met roken. Ze heeft iedere keer de smoes dat ze te oud daar voor is en dat ze het echt niet kan.
meiden succes! Ik ben nu ruim drie jaar geleden gestopt en het bevalt me nog steeds zooooooo goed. Echt, het is de moeite.

VOLHOUDEN! Zet m op
Slapen is goud
@Jacoba - Mijn vriend (we wonen samen) is tegelijk met mij gestopt. Hij 'cold turkey' en zit nu naast me met een ontzettende vreetkick! Salmiaksnoepjes, chocolade, oliebollen; en dat alles net na het avondeten .
@famke - Nu Groningen! Jij?
Nog in friesland. Bevalt prima. Getrouwd met een fries, drie kleine friese kindjes.

Trouwens die vreetkick ken ik. Eerder stopte ik elke maandag met roken (om woensdag weer te beginnen), nu stop ik elke maandag met (vr)eten van drop en chips. Ben ook gegroeid dus. Nou goed ik ga na het weekend weer normaal eten. Zo nu en dan snoepen geen probleem, maar niet meer elke dag.

Anders kon ik het nog compenseren met het hardlopen en groeide ik niet zo snel, maar nu is het vaak te glad om te lopen. Dus bij deze een goed voornemen.
tsja.....
Hier ook een stopper sinds eind november!! Ik heb er niet zo heel veel moeite mee gehad, was voornamelijk trots op mezelf dat ik het vol kon houden!

En ben inderdaad ook erg aangekomen.. en nu tijdens de feestdagen maakt het me ook allemaal niet zo veel uit.. eet me helemaal tonnetje rond! Per 1 januari dus weer aan het water en op de crosstrainer!

Ik merk trouwens ook dat mijn stofwisselling helemaal van slag is sinds ik gestopt ben..

Maar ja dit weegt niet op tegen de voordelen van het stoppen met roken: ik ruik lekker, merk dat mijn huid mooier is, spaar geld uit, ben gezonder en het beste ervan vind ik dat ik me vrij voel.. hoef nooit meer wanhopig op zoek naar sigaretten!

Succes allemaal en volhouden!!
Eens even wat bijgelezen.... Ik ben nu ook alweer een tijd gestopt, heb 1x een terugval gehad en ben daarna gelukkig weer gestopt.

Qua gezondheid kan ik niet anders zeggen dan dat ik met sprongen vooruit ben gegaan, ik was wel een zware roker.

Daar ben ik zo ontzettend blij mee!

Ik ben niks aangekomen, maar dat komt misschien wel doordat ik geen snoeperd ben en veel beweeg.

Nu heb ik het er de laatste week om 1 of andere rare reden wel moeilijk mee. Er zijn een aantal stressvolle situaties gaande, de feestdagen die z'n glans hebben verloren door het overlijden van dierbaren, enz. Maar wat ik zo vreemd vind is dat ik eerder ook met zulke situaties te maken had terwijl ik niet rookte en daar prima mee om kon gaan. Dus waarom nu niet??

Om mezelf te verzekeren dat ik geen terugval krijg, toch maar meelezen op dit topic.

Het leukste om te lezen? Dat DWJ nog zo actief meeschrijft en niet meer rookt! Jij motiveert echt! Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen en hoe knap dat je juist voor jezelf zorgt ipv te vervallen in slechte gewoontes. Respect!
Ik lees hier ook nog steeds mee. Ik ben erg trots op Caroline, Famke, Dewarejacoba, en wie ik vergeten ben.

Binnenkort ben ik zover. Ik zit nog te twijfelen tussen 1 of 3 januari. Mijn vriend wil 3 januari stoppen. En ik wil liever helemaal niet meer roken in het nieuwe jaar, maar heb wel iets stressvols zondagmiddag, vandaar de twijfel.

Ondertussen ben ik wel veel gezonder gaan eten. Bewegen is nog lastig (ben zo moe), maar dat zal wel vanzelf komen als ik niet meer rook. Tijdens al mijn rookloze dagen dit jaar voelde ik me gelijk al fitter.
@Taha - Stoppen met twijfel lijkt geen goed plan. Als 3 januari jou meer zekerheid biedt, dan is 3 januari jouw stopdatum.

Gezond eten gaat alvast goed? You go girl!
Hallo allemaal,

In het achterhoofd nu met het nieuwe jaar in zicht, komt toch de gedachte op om eens een serieuze poging tot stoppen te doen. Ooit heb ik eens in volgens mij Radar o.i.d. gezien dat de grootste groep stoppers het het langst volhield door te stoppen met behulp van hypnose. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of weet iemand een goede therapeut in het midden des lands?

Uiteraard weet ik dat het te doen is met wilskracht, maar ik zie er zooo tegenop, dat ik tot heden maar steeds denk 'later, ik stop wel een keer, maar dat komt wel'. Kop in 't zand uiteraard!

Kortom, graag tips!!!

Groetjes,

Siep
Hallo doorzetsters.

Als eerbetoon heb ik jullie nog een klein rolletje gegeven in het Viva kerstfeuilleton, een week of zo geleden.

Hee, allemaal een goed en rookvrij 2011 alvast toegewenst
Hoi dames!

Caroline, dank je wel voor het mooie compliment! Ik vind het ook super dat je ondanks die uitglijder toch de draad weer heb opgepakt! Kunnen vele andere een voorbeeld aan nemen. Hoeveel mensen zeggen na een mislukte stoppoging dat ze het gewoon niet kunnen en dat het tevergeefs is? Jij kan het gewoon!

Taha, ik ben blij je hier weer aan te treffen! Ik hoop dat het je deze keer gemakkelijker af gaat. Ik kan me herinneren dat je zo moest knokken en slapeloze nachten had. Go 4 it!!!!

Vilma, kerstfeuilleton? Wat is dat? Waar kan ik dat vinden?Lief van je!

Voor de rest alle dames, een hele fijne jaarwisseling en een kerngezond 2011 toegewenst!!!!
Hier dan zo´n cliche-matige 1 januaristopper. Voor de zevende keer alweer, maar nu moet ik er echt vanaf blijven!

Ik was vanmorgen bij de gyn en ik blijk een ontsteking in de baarmoeder te hebben, veroorzaakt door het koperspiraal (chronische endometritis). Dat wordt er binnenkort uitgehaald, daarna moet ik aan de pil. Dat geeft een sterk verhoogd trombose-risico voor rooksters, vooral als je al wat ouder bent (ik ben 42 en rook al vanaf dat ik 14 was, met tussenpozen). Dus roken is gewoon geen optie meer, in ieder geval vanaf de eerste dag van de volgende menstruatie. Maar ik stop gewoon morgenochtend.

Happy New Year allemaal!

(en als ik het moeilijk krijg, kom ik even bij jullie klagen, goed?),

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven