pffff, moe van al die positiviteit!!!

28-12-2010 19:12 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word er zooooo moe van af en toe. Er zijn zoveel mensen die alles maar in een positief vaatje stoppen. En begrijp me niet verkeerd, positiviteit is goed maar soms zijn dingen gewoon kut!

Ik doel op de volgende voorbeelden:

- man van 90 overleden, nabestaande wordt getroost met de woorden dat hij wel een mooie leeftijd had om te overlijden

- deuk in mijn auto geschopt, tja heb ik even geluk dat ik geen nieuwe auto had

- als iemand in het voorstadium van baarmoederhalskanker zit, moet degene blij zijn dat zij in het voorstadium zit

en zo kan ik er nog wel wat voorbeelden opnoemen. Sommige dingen zijn gewoon klote en daar mag je best even meezitten. Altijd alles positief draaien, vind ik persoonlijk je kop in het zand steken. En ik denk dat je soms dingen negatief moet zien/ervaren om er sterker uit te komen.

Hoe denken jullie hierover en hebben jullie last van deze positiviteit?
Ik ga nou maar es lezen wát die vaardigheden van Erikson inhouden. Die man kan wel van alles zeggen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nog even OT, heb even de "dramatische voorbeelden" eruit gelicht:

- man van 90 overleden, nabestaande wordt getroost met de woorden dat hij wel een mooie leeftijd had om te overlijden

En volslagen terecht. Wanneer iemand op zo'n leeftijd overlijdt dan ben je natuurlijk verdrietig, maar je moet je ook heel goed beseffen dat je dankbaar moet zijn dat je iemand zolang om je heen hebt gehad. Misschien besef je dat pas echt wanneer je iemand op hele jonge leeftijd verliest.

- deuk in mijn auto geschopt, tja heb ik even geluk dat ik geen nieuwe auto had

Gaat nergens over, heb ik het al over gehad

- als iemand in het voorstadium van baarmoederhalskanker zit, moet degene blij zijn dat zij in het voorstadium zit

Precies. Het is geen drama, je gaat er niet dood aan, het is vervelend maar hey, er zijn ook mensen van jou leeftijd die doodgaan aan kanker. Is dat bagatelliseren? Nee hoor het is de realiteit. Je hebt pas kanker als je kanker hebt. Een "voorstadium" is geen kanker, gelukkig maar
quote:Enn schreef op 29 december 2010 @ 01:38:

Ik ga nou maar es lezen wát die vaardigheden van Erikson inhouden. Die man kan wel van alles zeggen.da's een beetje negatief gedacht
Wat een hoop tests, even kijken of ik narcist ben.
quote:meds schreef op 29 december 2010 @ 01:43:

[...]

da's een beetje negatief gedacht

Nah maar wel interessant (lekkere site is dat toch)

http://www.psychologiemag ... e-theorie-van-Erikson.htm
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
MaarEnn, kloppen ze ook?
U bent een evenwichtig persoon met een gezond gevoel van eigenwaarde

Da's toch leuk, ik doe het er maar weer mee dan.
Jawel in mijn ogen wel. Het is vrij algemeen gesteld en het is denk ik een beschrijving van de grote lijnen in ieders leven echter de beschrijving van de vaardigheden kloppen(in mijn ervaring) wel(uitslag er bij genomen)
ik heb net de test voor mijn man ingevuld. Hij is een narcist en een loser. Dacht ik al
Ja dat is hard Meds, goed dat je er nu al achter komt.
Ik deed de buurman.
psychopaat zeker.

Zal ik Osama Bin Laden eens doen?
quote:miloo schreef op 29 december 2010 @ 02:12:

Ik deed de buurman.Euh pardon ? Hier en recentelijk?
goh verrassend. Hij heeft pleinvrees
Ik ga even de hoe liefdevoltest doen. Over 6 min. ben ik er weer beloven ze .
en hopelijk geen claustrofobie dan.
Laat maar Miloo, die heb ik al gedaan, ik ben Hoog Compassioneel. Dat verklaart alles. Ik ga morgen naar de dokter
Harry Mulisch.... ook narcist dus, volgens de test
Mag ik aub zonder 2e ban even een belangrijk testje doen? tsss.
heb je weer een ban?
't zijn ook altijd dezelfde.
iK BEGIN NU. DAT JULLIE 'T EVEN IN DE GATEN HOUDEN.
Nee joh ze is narcist die denken alleen maar dat ze gebanned zijn.
IK BENAF

Na drie vragen over compassie hield ik al op.

Trut.
quote:miloo schreef op 29 december 2010 @ 02:22:

IK BENAF

Na drie vragen over compassie hield ik al op.

Trut.HETISGEENWEDSTRIJD, neem een borrel, slaap een nacht en misschien heb je morgen wel compassie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven