Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
quote:hechicero schreef op 29 december 2010 @ 11:27:

Wat heerlijk dat ik totaal niet weet over welke merken jullie allemaal praten! Nog nooit van gehoord! Behalve Oilily dan, daar werd ik vroeger ook ingepropt.

Grappig he Ik ken al die merken ook niet.

Oh ja, UGGS, dat ken ik wel. Maar daar gaat het gelukkig niet om. Ik neem aan dat bijv. Star het niet boeit of ik ze in Hema, Hennes of whatevah hijs. Net zoals het mij niet boeit dat Star haar kinderen wel merkkleding geeft.

Maar op het moment dat je omhooggevallen gaat liggen doen omdat jij jouw kinderen een "bepaalde status" mee wil geven... dan wordt je een beetje sneu. ( Star niet dus, maar iemand die dat wel doet )
En waar gaat je kind die dure merk onzin straks van betalen als ze het zelf moet gaan betalen???????

Tsja de leenboeren zullen blij met je zijn.
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 11:32:

Overigens heb ik dat schamen al eens genuanceerd dacht ik?

Je mag er onderhand over ophouden hoor.

Ik mag er onderhand over ophouden?

Ik begon er voor de eerste keer over.

En zoiets valt niet te nuanceren. Je schaamt je voor je kind of je schaamt je niet. En het zou pertinent het laatste moeten zijn.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Een heuse Name-dropper. Ipv beroemdheden rondbazuinen die je ooit ontmoet hebt, drop je "bekende" merken Dat vind ik dan wel weer grappig.

Je mag er onderhand over ophouden hoor.Wat wil je dan eigenlijk met dit topic? Of ben je ondertussen van mening veranderd?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Interesseert me inderdaad niks nee
quote:Star schreef op 29 december 2010 @ 11:36:

Interesseert me inderdaad niks nee Dat dacht ik al.
Ik krijg een beetje een 'its a versees' * gevoel bij

* citaat uit mooie film over schone schijn en valse mensen.

Oh ja en Nolita vind ik idd ook wel leuk. Niet alles en niet altijd. Maar dat geldt voor alle merken. En alle winkels.

Je mag er onderhand over ophouden hoor.Nee hoor, dat schamen heb je niet genuanceerd, je hebt het gepoogd te verklaren, wat het nog triester maakte.
Ik begrijp het concept 'merkkleding voor kinderen' sowieso niet goed. Het lijkt mij vooral zonde van je geld. Ze zijn er toch weer binnen de kortste keren uitgegroeid.
quote:Spijker schreef op 29 december 2010 @ 11:23:

Oh en dan moet je Fornarina eens combineren met Nolita en Moschino, nou dan ga je los hoor wat ordi-gehalte betreft!

Welkom in mijn kledingkast .

Ik sta net af te wassen en bedenk me dat ik een ge-wél-di-ge Fornarina broek nog ergens heb, eentje voor als je je innerlijke Cher wil chanellen, zeg maar. Die is zo laag dat je er geen slipje onder aan kunt en ook geen schaamhaar kunt hebben, en omdat ie zo laag is is er een soort "slipje" aan vast gemaakt, twee van die driehoekjes die net je venusheuvel en je bilnaad bedekken en dan met van die bandjes over je heupbotten. Dus een broek-met-string-erbovenuit in één stuk zeg maar. En er zit ook nog Svarovski op, hahahaha. Kostte een fortuin, ook nog, ghehehe.
Am Yisrael Chai!
quote:hechicero schreef op 29 december 2010 @ 11:39:

Ik begrijp het concept 'merkkleding voor kinderen' sowieso niet goed. Het lijkt mij vooral zonde van je geld. Ze zijn er toch weer binnen de kortste keren uitgegroeid.

Nou ik moet je eerlijk zeggen dat de kwaliteit wel beter is. Ik heb voor mijn oudste kind van 10 een Tommy Hilfiger trui gekregen toen hij geboren was. Hij kon hem met 3 jaar aan. Daarna heeft mijn dochter hem gedragen. Vorig jaar mijn zoon. En dit jaar draagt een zoon van een vriendin hem, en hij ziet er nog nieuw uit.

Maar ik heb er persoonlijk gewoon het geld niet voor over. Bovendien vind ik het leuk om zeer regelmatig iets nieuws voor ze te kopen, en met een duur merk zou ik dat niet kunnen betalen.
quote:hechicero schreef op 29 december 2010 @ 11:39:

Ik begrijp het concept 'merkkleding voor kinderen' sowieso niet goed. Het lijkt mij vooral zonde van je geld. Ze zijn er toch weer binnen de kortste keren uitgegroeid.Dat vind ik dus niet. Ik vind over het algemeen de kwaliteit wel degelijk beter en mijn Laven groeien heel langzaam.
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2010 @ 11:41:

[...]

Ik sta net af te wassen en bedenk me dat ik een ge-wél-di-ge Fornarina broek nog ergens heb, eentje voor als je je innerlijke Cher wil chanellen, zeg maar. Die is zo laag dat je er geen slipje onder aan kunt en ook geen schaamhaar kunt hebben, en omdat ie zo laag is is er een soort "slipje" aan vast gemaakt, twee van die driehoekjes die net je venusheuvel en je bilnaad bedekken en dan met van die bandjes over je heupbotten. Dus een broek-met-string-erbovenuit in één stuk zeg maar. En er zit ook nog Svarovski op, hahahaha. Kostte een fortuin, ook nog, ghehehe. Wie bedenkt dit?
Denk je echt dat mijn pubers nog in die kleding willen lopen als ze boven een bepaalde leeftijd komen?

Tegen de tijd dat ze op de middelbare zitten hebben ze al een stuk meer inspraak en snap ik echt wel dat ze niet meer in bepaalde kleding willen lopen. Mijn oudste heeft nog een tijdje in Geisha gelopen, of in Diesel en replay, maar dan gekocht via de outlet. Maar inmiddels kopen beide pubers hun kleding bij de H en M en kleine boetieks. Geen merk inderdaad. Of een non merk. Ik weet het eigenlijk niet eens. Mijn oudste heeft wel een aantal state merken, of punk merken. Die zullen best iets voorstellen in dat wereldje, maar ik heb er geen verstand van.

En ze gaan maar werken voor hun extra centjes. Doen ze ook. Net als dat ik dat vroeger moest.
quote:Bagheera schreef op 29 december 2010 @ 11:44:

[...]

Wie bedenkt dit?

Mensen die vinden dat je je innerlijke Christina Aguilera af en toe moet omarmen, denk ik.

Ik droeg er dan ook nog een top van Tark1 bovenop, een hele strakke getailleerde die aan de voorkant uit twee losse panden bestaat die dan met een lintje aan elkaar geregen worden. Dus dat je gewoon van hals tot taille alleen een kruislings vetertje zag en je Harries lekker opgeduwd worden. Echt heel stijlvol merk, zeg maar .
Am Yisrael Chai!
quote:Fibonacci schreef op 29 december 2010 @ 11:46:

Denk je echt dat mijn pubers nog in die kleding willen lopen als ze boven een bepaalde leeftijd komen?

Tegen de tijd dat ze op de middelbare zitten hebben ze al een stuk meer inspraak en snap ik echt wel dat ze niet meer in bepaalde kleding willen lopen. Mijn oudste heeft nog een tijdje in Geisha gelopen, of in Diesel en replay, maar dan gekocht via de outlet. Maar inmiddels kopen beide pubers hun kleding bij de H en M en kleine boetieks. Geen merk inderdaad. Of een non merk. Ik weet het eigenlijk niet eens. Mijn oudste heeft wel een aantal state merken, of punk merken. Die zullen best iets voorstellen in dat wereldje, maar ik heb er geen verstand van.

En ze gaan maar werken voor hun extra centjes. Doen ze ook. Net als dat ik dat vroeger moest.Iets zegt me dat jij dat dondersgoed weet
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2010 @ 11:41:

[...]

Ik sta net af te wassen en bedenk me dat ik een ge-wél-di-ge Fornarina broek nog ergens heb, eentje voor als je je innerlijke Cher wil chanellen, zeg maar. Die is zo laag dat je er geen slipje onder aan kunt en ook geen schaamhaar kunt hebben, en omdat ie zo laag is is er een soort "slipje" aan vast gemaakt, twee van die driehoekjes die net je venusheuvel en je bilnaad bedekken en dan met van die bandjes over je heupbotten. Dus een broek-met-string-erbovenuit in één stuk zeg maar. En er zit ook nog Svarovski op, hahahaha. Kostte een fortuin, ook nog, ghehehe.Een broek die een fortuin kost maar dan wel zelf staan afwassen..
Je weet het eigenlijk niet eens? Skate en punk? Maar je vind het toch erg belangrijk wat ze uitstralen?

TO hoe zit het nou eigenlijk??
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2010 @ 11:48:

[...]

Mensen die vinden dat je je innerlijke Christina Aguilera af en toe moet omarmen, denk ik.

Ik droeg er dan ook nog een top van Tark1 bovenop, een hele strakke getailleerde die aan de voorkant uit twee losse panden bestaat die dan met een lintje aan elkaar geregen worden. Dus dat je gewoon van hals tot taille alleen een kruislings vetertje zag en je Harries lekker opgeduwd worden. Echt heel stijlvol merk, zeg maar .

*proest*

Ik kan me je bijna niet voorstellen, zo
quote:superstar_2 schreef op 29 december 2010 @ 11:49:

[...]

Een broek die een fortuin kost maar dan wel zelf staan afwassen.. Ja, ik heb geen vaatwasser. Who needs a vaatwasser als je ook kleren kunt kopen?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2010 @ 11:48:

[...]

Ik droeg er dan ook nog een top van Tark1 bovenop, een hele strakke getailleerde die aan de voorkant uit twee losse panden bestaat die dan met een lintje aan elkaar geregen worden. Dus dat je gewoon van hals tot taille alleen een kruislings vetertje zag en je Harries lekker opgeduwd worden. Echt heel stijlvol merk, zeg maar .Tark1! Wat zaten die broeken lekker
quote:tilalia2 schreef op 29 december 2010 @ 11:49:

[...]

*proest*

Ik kan me je bijna niet voorstellen, zo Ik laat je de photographic evidence wel eens zien. En dat was nog een van de mildere outfits, die droeg ik ook weleens op werk-gerelateerde evenementen, hahaha.
Am Yisrael Chai!
Ik zit een beetje in de mode, of zat is misschien een beter woord. Door mijn vorige werk. Daardoor weet ik er best veel van.

Ik zie FashionV al helemaal afwassen ( meid heb je geen afwasmachine hoe armoedig) in haar Fornarina met glimmertjes.

Je bent geweldig!

Ik zal eens een geheimpje verklappen. Ik ben voor mezelf helemaal niet zo van de couture. In tegendeel. Ik vind het 1 keer dragen van een jurk van 1000 euro om te huilen. Ik doneer dat bedrag liever aan een goed doel. Ja zo ben ik dan ook wel weer :-)
Dit topic wordt met de minuut grappiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven