Kattenvraagje II
woensdag 29 december 2010 om 21:36
Na het overlijden van mn moeder hebben wij haar kat in huis genomen. Kater van ongeveer 10 jaar oud (Spaanse vader en moeder maar ik geloof niet dat dat interessant is voor mijn vraag)
Wij hebben zelf al een poes en een kater, van beiden 6 jaar oud.
Onderling gaat het heel goed, ze liggen bij elkaar en zijn echt lief voor elkaar.
Maar Mams-kat miauwt!! En vooral s nachts! Hij kan naar buiten wanneer hij wil (dat was hij ook gewend) maar loopt soms gewoon naar boven terwijl wij in de woonkamer zitten en gaat daar heel hard lopen miauwen. Heel doelloos want er staan altijd brokken en water en hij kan naar buiten.
Iemand enig idee wat het kan zijn en vooral... wat we er aan kunnen doen??
Wij hebben zelf al een poes en een kater, van beiden 6 jaar oud.
Onderling gaat het heel goed, ze liggen bij elkaar en zijn echt lief voor elkaar.
Maar Mams-kat miauwt!! En vooral s nachts! Hij kan naar buiten wanneer hij wil (dat was hij ook gewend) maar loopt soms gewoon naar boven terwijl wij in de woonkamer zitten en gaat daar heel hard lopen miauwen. Heel doelloos want er staan altijd brokken en water en hij kan naar buiten.
Iemand enig idee wat het kan zijn en vooral... wat we er aan kunnen doen??
woensdag 29 december 2010 om 21:42
Hij mocht bij mn moeder niet op de slaapkamer, bij ons wel.
Hij mauwt hard... bijna roepend... en ja anders dan onze andere twee want die ene heeft een echte meisjesmiauw en onze andere kater is een mietje, die mauwt niet... die piept
Ik denk niet dat ie doof is, want als ik zn naam zeg (niet roep) dan kijkt ie altijd wel op.
Hij mauwt hard... bijna roepend... en ja anders dan onze andere twee want die ene heeft een echte meisjesmiauw en onze andere kater is een mietje, die mauwt niet... die piept
Ik denk niet dat ie doof is, want als ik zn naam zeg (niet roep) dan kijkt ie altijd wel op.
woensdag 29 december 2010 om 21:52
woensdag 29 december 2010 om 22:12
Doen onze katten (en poezen) ook. Soms gaan ze onderaan de trap zitten of naast een speeltje. En als je ze roept komen ze soms wel, soms niet, lijkt er niet echt mee te maken te hebben. Soms doen ze het een paar minuten, soms 10 of 15 min. Ik weet het niet echt maar zolang alles er voor ze is en ze kunnen gaan en staan waar ze willen gaan ze hun gang maar
woensdag 29 december 2010 om 22:19
Mn stem laten horen doe ik heel vaak... en op een lieve manier.
Bij mn moeder deed het ook, maar wel in mindere mate. En als zij vanuit de slaapkamer riep dat hij zn waffel moest houden dan luisterde hij wel... naar mij luistert ie niet
Als hij nu s nachts miauwt dan spring ik mn bed uit (dat klinkt fitter dan hoe het in werkelijkheid gaat), dan zeg ik: Ksssttt en doe de deur dicht. Daarna is hij meestal wel stil.
Ik wil de slaapkamerdeur niet de hele nacht al dichtdoen want onze katten zijn wel gewend dat ze af en toe bij ons kruipen.
Bij mn moeder deed het ook, maar wel in mindere mate. En als zij vanuit de slaapkamer riep dat hij zn waffel moest houden dan luisterde hij wel... naar mij luistert ie niet
Als hij nu s nachts miauwt dan spring ik mn bed uit (dat klinkt fitter dan hoe het in werkelijkheid gaat), dan zeg ik: Ksssttt en doe de deur dicht. Daarna is hij meestal wel stil.
Ik wil de slaapkamerdeur niet de hele nacht al dichtdoen want onze katten zijn wel gewend dat ze af en toe bij ons kruipen.