Geld & Recht alle pijlers

Solveon heeft mijn pinpas geblokkeerd

28-12-2010 18:08 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai!

Dit is mijn eerste topic hier en gelijk is het een beetje een vreemde vraag.

Een half uur geleden wou ik inloggen op internetbankieren van de ABN, dat lukte niet, mijn pas was geblokkeerd. Ik heb gelijk contact opgenomen met de bank en zij hebben mij doorgeschakeld naar Solveon. Zij waren niet bereikbaar en ik ben op het internet gaan zoeken wat voor een bedrijf dit was.

Het blijkt dus een incassobureau te zijn die in opdracht van de ABN werkt, schijnbaar heb ik dus een betalingsachterstand waarvan ik zelf niet op de hoogte ben.

Hoe kan de ABN/Solveon mijn pas zomaar blokkeren? En waarom word ik daar niet van op de hoogte gesteld?
Vanmorgen heb ik natuurlijk gelijk gebeld. Het gaat om een bedrag van 2100,- op een creditcard die ik dus maandelijks afbetaal. Dat is sowieso vreemd want ik heb maar een limiet van 1000,- op die kaart staan.

Alle brieven waren naar nummer 51 gestuurd, een huisnummer wat niet eens bestaat! ABN/Solveon heeft de fout toegegeven en ze gaan uitzoeken waar dat vreemde bedrag vandaan komt. Vanmiddag wordt mijn pasje weer gedeblokkeerd! Dat is toch wel erg fijn naar mijn inziens..
Hmm vreemd. Dan heeft iemand dus misbruik gemaakt van jouw creditcardgegevens o.i.d? Of was dat bedrag ook een fout van de Abn?
Bambina, voor een debetstand van EUR 1.40 gaat je rekening niet naar Solveon. Dit wordt gewoon afgeboekt en de rekening opgeheven. De kosten wegen niet op tegen de baten. Voor dit bedrag kun je niet eens een negatieve BKR registratie krijgen. Het minimum is, geloof ik, EUR 125,00. Er was dus meer aan de hand.

Wel wordt de limiet verwijderd, omdat je dus niet aan de voorwaarden voldoet.

Vraagsteller, je hebt dus een debetstand op je creditcard, groter dan toegestaan. Dat kan inderdaad een reden zijn om, nadat er geen reactie komt op de brieven, de rekneing naar Solveon te sturen. Dit houdt o.a ook in dat al je overige rekening geblokkeerd worden.

Dat ze op een ander nummer komen is wel vreemd, de brieven worden automatisch aangemaakt. De overige post komt wel op het goede adres?

Een limiet op de kaart zegt is voor een bepaalde periode, bijvorobeeld een week of maand. Dat betekend dat je EUR 1000.00 per week/maand op kan nemen. Met verspreidt betalen kan dit dus wel oplopen. Zoek dit even uit.

Ik hoop dat het met eens isser afloopt en je gewoon weer over je rekening kan beschikken. Houdt dat verspreidt betalen wel in de gaten.
Misbruik van een creditcard is niet zo heel moeilijk. Gelukkig gaan de creditcardmaatschapijen doorgaans snel over tot vergoeding van de schade bij fraude (kan je nagaan hoeveel winst ze maken met de rente die ze vangen).
Ik vond het ook erg raar dat deze brieven niet aangekomen waren, terwijl ik de andere post van de ABN wel gewoon op mijn eigen adres krijg.

Ik word vanmiddag terug gebeld over wat er loos was met mijn rekening, ik zou dolgraag zelf willen kijken, maar dat gaat niet omdat ik dan mijn pas nodig heb. Ik vind het een vreemdsoortige situatie.
je hebt dus wel een lening!

Als je je creditcard saldo in termijn betaalt heb je dus wel degelijk een krediet en je staat boven je limiet en dat mag dus blijkbaar niet.

Dit zal dan wel even zo zijn geweest en zijn er al brieven gestuurd, wel raar dat het op een verkeerd nummer is gedaan..

Heb je geen afschriften van je betalingen en je saldo ? Ik meen dat je bij de ABN ook via internetbankieren je creditcard bestedingen kan bekijken , bij de ING is dat ook zo.

Maar let op ! Solveon is een incassobureau wat kei hard is, en niet echt van de regelingen is (dat heb je vast ook gelezen)..

Succes
Maar ik heb mijn creditcard al maanden niet meer gebruikt! De ABN heeft zijn fout toegegeven en vanmiddag is mijn rekening gedeblokkeerd.

Ook ben ik gebeld door Solveon en zij hebben gezegd dat de zaak ongedaan is gemaakt. Ik vond het allemaal al zo vreemd! Gelukkig is het voor mij opgelost..

Stiekem vind ik het wel goed dat dit zo'n keiharde is.. Er zijn veelste veel mensen die onder hun schulden uitkomen, een lening hoort gewoon terug betaald te worden. Als jij redelijk bent, kun je ook met Solveon een regeling treffen, zolang je je maar aan de afspraken houdt!
Dahlia74, het zou ook niet moeten kunnen, maar het gebeurde wel. Het ging echt maar om een bedrag van 1,40 in de min. Ook bij mij is de post overigens naar een verkeerd adres gegaan....

Uiteindelijk heb ik dus ook gelijk gekregen en is alles rechtgezet, maar het geeft wel aan hoe Solveon te werk gaat. Fijn voor vraagsteller dat het probleem is opgelost!
heb niet alles gelezen, maar wat Jetty69 zegt klopt wel.

Heeft abn wel jouw geldige legitimatiegegevens? Ook dit kan een reden zijn om de boel te blokkeren.

Enne abn kan wel een en ander in de systemen zien, medewerkers mogen het alleen niet zeggen.

In principe moet je solveon bellen, maar zei zullen alleen maar gaan "zeuren" over je (kennelijk bestaande) schuld af te lossen als jij onder solveon valt.

Beter is om naar jouw eigen kantoor te gaan en daar niet eerder weg te gaan dan men jou heeft geholpen. Dit kunnen ze daar absoluut wel, maar ze vinden het gewoon erg makkelijk om jouw door te sturen naar solveon. Kantoor heeft alle inzage!

Dreig anders gewoon lekker, ik weet niet of je een leuke spaarrekening hebt, maar zeg anders dat je dan naar een andere bank gaat. Als je preffered banker bent laten ze je niet graag gaan ;)

Succes!!
quote:Pinkroses schreef op 29 december 2010 @ 20:16:

ik weet niet of je een leuke spaarrekening hebt, maar zeg anders dat je dan naar een andere bank gaat. Als je preffered banker bent laten ze je niet graag gaan ;)

Succes!!

Ook solveon blijft commercieel en zal een regeling willen treffen, ook als je geen PB klant bent. Niemand is er bij gebaat als een saldo moet worden afgeboekt. Klant niet, want die hefet 5 jaar een negatieve bkr en kan niks meer, bank ook niet, die zit met de kosten.

Waar ik me wel eens aan stoor, gewoon in het algemeen, dat het altijd aan de bank ligt.... mensen gaan toch zelf de schulden aan, betalen zelf niet af...ik wijs wel eens kredietaanvragen af, worden de klanten nog boos ook, als het niet verstrekbaar is. T is maar goed dat de normen aangescherpt zijn en mensen ook wat tegen zichzelf beschermd worden zo nu en dan ( maar dat dus in het algemeen en niet mbt tot TO)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven