Solveon heeft mijn pinpas geblokkeerd
dinsdag 28 december 2010 om 18:08
Hai!
Dit is mijn eerste topic hier en gelijk is het een beetje een vreemde vraag.
Een half uur geleden wou ik inloggen op internetbankieren van de ABN, dat lukte niet, mijn pas was geblokkeerd. Ik heb gelijk contact opgenomen met de bank en zij hebben mij doorgeschakeld naar Solveon. Zij waren niet bereikbaar en ik ben op het internet gaan zoeken wat voor een bedrijf dit was.
Het blijkt dus een incassobureau te zijn die in opdracht van de ABN werkt, schijnbaar heb ik dus een betalingsachterstand waarvan ik zelf niet op de hoogte ben.
Hoe kan de ABN/Solveon mijn pas zomaar blokkeren? En waarom word ik daar niet van op de hoogte gesteld?
Dit is mijn eerste topic hier en gelijk is het een beetje een vreemde vraag.
Een half uur geleden wou ik inloggen op internetbankieren van de ABN, dat lukte niet, mijn pas was geblokkeerd. Ik heb gelijk contact opgenomen met de bank en zij hebben mij doorgeschakeld naar Solveon. Zij waren niet bereikbaar en ik ben op het internet gaan zoeken wat voor een bedrijf dit was.
Het blijkt dus een incassobureau te zijn die in opdracht van de ABN werkt, schijnbaar heb ik dus een betalingsachterstand waarvan ik zelf niet op de hoogte ben.
Hoe kan de ABN/Solveon mijn pas zomaar blokkeren? En waarom word ik daar niet van op de hoogte gesteld?
dinsdag 28 december 2010 om 18:13
Weet je zeker dat je geen achterstand hebt? Heb je een gewone pas van de Abn of een Creditcard? Op zich maakt dat niet zo veel uit, maar een schuldeiser en een incassobureau hebben altijd een onderzoeksplicht, zij moeten altijd nagaan of een vordering op de juiste gronden uit handen is gegeven.
Het zou me verbazen als ze dat zonder reden en zonder achterstand hebben gedaan.
Het zou me verbazen als ze dat zonder reden en zonder achterstand hebben gedaan.

dinsdag 28 december 2010 om 18:17
Dat is weird. Als je een ongeoorloofde roodstand oid zou hebben, dan zou je toch ook al geen geld meer op kunnen nemen? Dan ga ik ervan uit dat je niet verbaasd bent.
Gaat het om een creditcard?
Ben bang dat ze het niet zomaar doen. En ik neem aan dat je zelf het beste op de hoogte bent van je geldzaken.
Gaat het om een creditcard?
Ben bang dat ze het niet zomaar doen. En ik neem aan dat je zelf het beste op de hoogte bent van je geldzaken.
dinsdag 28 december 2010 om 18:18
quote:Medatative_rose schreef op 28 december 2010 @ 18:13:
Weet je zeker dat je geen achterstand hebt? Heb je een gewone pas van de Abn of een Creditcard? Op zich maakt dat niet zo veel uit, maar een schuldeiser en een incassobureau hebben altijd een onderzoeksplicht, zij moeten altijd nagaan of een vordering op de juiste gronden uit handen is gegeven.
Ik heb een creditcard gehad, ten tijde dat ik werkte, die heb ik opgezegd omdat ik weer ging studeren en een creditcard niet heel handig is dan. Ik heb meerdere formulieren ingevuld over gespreid betalen en dat meisje aan de telefoon zijn ook dat dit allemaal klopte en in het systeem stond.
Maar ze kunnen toch mijn pas niet blokkeren zonder mij te verwittigen?
Ik heb een creditcard gehad, ten tijde dat ik werkte, die heb ik opgezegd omdat ik weer ging studeren en een creditcard niet heel handig is dan. Ik heb meerdere formulieren ingevuld over gespreid betalen en dat meisje aan de telefoon zijn ook dat dit allemaal klopte en in het systeem stond.

dinsdag 28 december 2010 om 18:20
quote:vraagsteller schreef op 28 december 2010 @ 18:18:
[...]
Maandtermijnen niet betaald?
Automatische incasso niet mogelijk?
Heb je je post al nagekeken? Kan er post kwijtraken? Van telefoonnummer gewisselt in de tussentijd?
Ik denk dat je morgen gewoon moet bellen.
[...]
Maandtermijnen niet betaald?
Automatische incasso niet mogelijk?
Heb je je post al nagekeken? Kan er post kwijtraken? Van telefoonnummer gewisselt in de tussentijd?
Ik denk dat je morgen gewoon moet bellen.
dinsdag 28 december 2010 om 18:29
Echt eerlijk waar, er is niks gebeurd! Ik kan rood staan, maar sta dit nooit. Ik heb geen leningen, geen hypotheek..
Ik snap er werkelijk waar helemaal niks van. Ik heb echt geen brieven ontvangen, zelfs net alle post zitten doorspitten. Ook is mijn telefoonnummer niet veranderd.
En inderdaad: Morgen gewoon gaan bellen.
Ik snap er werkelijk waar helemaal niks van. Ik heb echt geen brieven ontvangen, zelfs net alle post zitten doorspitten. Ook is mijn telefoonnummer niet veranderd.
En inderdaad: Morgen gewoon gaan bellen.
dinsdag 28 december 2010 om 18:31
Ik ga er vanuit dat de ABN wel je juiste adres heeft..dan is het best vreemd dat je nooit eerder iets hebt gekregen ja. Krijg je andere post van de ABN wel?
Als Soleon in opdracht van de ABN werkt, konden zij dan niet zeggen waar het over gaat? Misschien dat dan een lichtje gaat branden.
Morgenochtend in ieder geval gelijk bellen.
Als Soleon in opdracht van de ABN werkt, konden zij dan niet zeggen waar het over gaat? Misschien dat dan een lichtje gaat branden.
Morgenochtend in ieder geval gelijk bellen.
dinsdag 28 december 2010 om 18:32
quote:Medatative_rose schreef op 28 december 2010 @ 18:20:
Er zal toch iets moeten zijn, wellicht dat je geen optie tot gespreid betalen hebt en dat ze het gehele bedrag hebben geïnd waardoor je nu rood staat. Ben je nog verhuisd? Waardoor eventuele brieven niet zijn gezien door jou?Maar dat meiske van de ABN zei dat dat prima in orde is. Ik vind het een bizar verhaal..
Er zal toch iets moeten zijn, wellicht dat je geen optie tot gespreid betalen hebt en dat ze het gehele bedrag hebben geïnd waardoor je nu rood staat. Ben je nog verhuisd? Waardoor eventuele brieven niet zijn gezien door jou?Maar dat meiske van de ABN zei dat dat prima in orde is. Ik vind het een bizar verhaal..

dinsdag 28 december 2010 om 18:34

dinsdag 28 december 2010 om 19:30

dinsdag 28 december 2010 om 20:44
Ik heb dezelfde ervaring met Solveon via ABN AMRO. Ik kan je alleen maar adviseren om er heel snel werk van te maken.
Bij mij ging het om de maandelijkse verplichting om 5% van mijn limiet op de rekening te storten. Ik had dit niet gedaan, want ik stond positief en wilde de rekening niet meer gebruiken. Maar door een renteafschrijving over een voorgaand kwartaal stond ik 1,40 negatief en zou ik weer verplicht zijn tot het storten van die 5%. Nooit een brief over ontvangen, kwam er pas achter toen de belastingdienst een aantal weken later een bedrag op de rekening had gestort dat ik eraf wilde halen. Pas geblokkeerd, rekening ook.
Ben maanden bezig geweest om het op te lossen, ook omdat ik aan het hele verhaal een negatieve BKR-registratie had overgehouden. Dat zou helemaal niet moeten kunnen, want dan moet je iets van 90 dagen betalingsachterstand hebben. Maar het heeft wel veel correspondentie en dreigen met advocaten gekost om hem weer verwijderd te krijgen.
Onderneem snel actie, hopelijk valt het voor jou mee!
Bij mij ging het om de maandelijkse verplichting om 5% van mijn limiet op de rekening te storten. Ik had dit niet gedaan, want ik stond positief en wilde de rekening niet meer gebruiken. Maar door een renteafschrijving over een voorgaand kwartaal stond ik 1,40 negatief en zou ik weer verplicht zijn tot het storten van die 5%. Nooit een brief over ontvangen, kwam er pas achter toen de belastingdienst een aantal weken later een bedrag op de rekening had gestort dat ik eraf wilde halen. Pas geblokkeerd, rekening ook.
Ben maanden bezig geweest om het op te lossen, ook omdat ik aan het hele verhaal een negatieve BKR-registratie had overgehouden. Dat zou helemaal niet moeten kunnen, want dan moet je iets van 90 dagen betalingsachterstand hebben. Maar het heeft wel veel correspondentie en dreigen met advocaten gekost om hem weer verwijderd te krijgen.
Onderneem snel actie, hopelijk valt het voor jou mee!
dinsdag 28 december 2010 om 20:51
huh ? ik snap het geloof ik niet helemaal, een incassobureau dat je rekening blokeert ? dat zou betekenen dat er ook niet meer op gestort kan worden en niets meer van afgeschreven kan worden toch ? dan kan die schuldeiser toch beter loonbeslag leggen ? of is het een incassobureau van de bank en heb je daar een schuld ? ik snap er nl geen fluit van

dinsdag 28 december 2010 om 21:16
heb je al een gegoogeld op de naam solveon en dan gezocht naar ervaringen ? Het schijnt nogal een lastig incasso bureau te zijn. Het is een volle dochter van de ABN AMRO zelf en handelt dus de incasso's af van de bank zelf. Dus achterstanden op rekening courant, hypotheken etc. Je hebt dus waarschijnlijk een achterstand op je hypotheek of een ongeoorloofde roodstand op je betaalrekening. Je pas wordt niet zomaar geblokkeerd. Er moet dus iets aan de hand zijn. Misschien is je rekening geskimmed ?
dinsdag 28 december 2010 om 23:19
Ik heb dus net een paar uur de meest verschrikkelijke verhalen gelezen. ik hoop serieus dat het een fout is en dat ik morgen gewoon weer kan gaan pinnen.. Zoniet stap ik over op een andere bank. Ik heb echt geen leningen, hypotheken, of andere rare dingen met deze bank gehad! Dus daarom vind ik het zo ontzettend vreemd..
woensdag 29 december 2010 om 07:42
Als je rekening bij Solveon loopt, zijn er al meerdere aanmaningen gestuurd, door de afdeling creditservices van ABNAMRO. Die proberen het eerst op te lossen, pas later gaat de rekening over naar Solveon, als de klant geen reactie geeft of gehoor om de debetstand aan te vullen. Het beste is Solveon even bellen en vragen wat er aan de hand is en een regeling treffen.
Bij skimming wordt de pas door security geblokkeerd en niet door het incassoburo.
Bij skimming wordt de pas door security geblokkeerd en niet door het incassoburo.