minnaar deel 13

26-09-2010 21:24 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
* bkstr hoopt enorrum op een nieuwe start in 2011 bloem, thnx *

voel me wrakkig en labiel. De vrije tijd maakt dat ik heen en weer geslingerd wordt tussen de grote diversiteit aan emoties...
I know the feeling Bkstr. Ik voel me even niet zo thuis op dit topic, omdat mijn verhaal zo ver afstaat van het gewone minnaarverhaal (voor zover daar iets normaals aan is)

Mijn rollercoaster aan emoties kwam iets vroeger dan verwacht, maar dat betekent in ieder geval dat 2011 schoon begint.

Ik ben jullie niet vergeten!
*
*
*
* zo hoog zat het me dus :-) *
Sinds ik mijn minnaar ken, voel ik mij leven.

Ondanks alle vraag tekens die ik heb, vooral in het begin, is dit een super geweldige tijd!

Ik heb een heerlijke 3de en! 4de kerstdag mogen doorbrengen met hem.

Als of je constant high bent.

(ik heb nog nooit een drug gebruikt, maar ik denk dat dit het is... Zo verslavend)
Dubbel.
pff, vndg woorden met minnaar. Hem gezien, casual, en weer een afzegging ve geplande date. Die viel bij mij verkeerd, en hij belde me in de auto terug op. Wat zaken uitgesproken die me tegen staan (chappeau vr bkstr, gebeurt niet zo snel) en dat zette alles op scherp. Staat t nu nog, bal ligt bij hem. Kutzooi

overmorgen notaris, nog kutterdere zooi... Pfff

crea: hang in there; samen hebben we iig alvast de helft he
@bkstr

ik heb nu makkelijk praten... Ik sta niet in jouw schoenen.

Maar zou het niet beter zijn als je gewoon spijkers met koppen slaat?

Neem controle. Waarom zou de bal bij hem liggen?
Goedzo Bkstr.. girlpower, zeggen wat je te zeggen hebt!

En Slang.. de bal ligt bij hem aangezien hij zal moeten reageren op hetgeen Bkstr heeft gezegd..

Hier alles rustig.. rustiger aan op het gebied van daten, wat minder frequent (niet minder heftig) En de balans is gevonden..
slang: ik voel wel wat voor wat je zegt. Heb er vannacht over liggen woelen (evenals over de te komen stappen in mijn leven; not the happiest time for me right now). Idd zou hij moeten reageren, maar dat betekent ook afwachten vr mij. Dat zie ik niet zo zitten, denk ik. Ga er vndg nog wat over nadenken, en m anders vanavond zelf bellen. Spijkers met koppen klinkt goed, ook al zal dat ws einde minnaar betekenen voor mij...
@sensual

Als bkstr iets heeft gezegd. En hij moet reageren. Dan is hij in controle. En ligt de bal idd bij hem.

Maar je kunt voor jezelf toch ook conclusies trekken?

En alles naar je toe trekken. Gewoon omdat dat het beste voor jou is.

Doen wat goed voor jezelf is. Kiezen voor jezelf.

Niet laten afhangen van hoe je je voelt van hem.

Maar je eigen geluk vinden.

Bot: het is sex. Niet een totaal plaatje. Met huisje boompjes beestje
slang: het ligt bij ons wel wat ingewikkelder. Minnaar was sc, daarna goede vriend in tijd v scheiding, en na scheiding lastig te definiëren. Meteen ook t probleem, among many other things.. Maar ook v vrienden wil ik weten dat ik op ze kan bouwen.. T is zo ingewikkeld, net nu mijn leven al zo gecompliceerd is. Kan t idd niet gebruiken
O maar een balletje mag best even bij iemand liggen dat is geen enkel probleem. Soms moet iemand gewoon even ergens over denken en dat moet mogen. Als je je geluk er maar niet van af laat hangen!

Bkstr, hoe ongelooflijk tegenstrijdig. Op dit moment heb je het eigenlijk heerlijk met je nummer 1 en dan toch naar de notaris om eea over de scheiding te regelen. Dat moet raar voelen zeg!!

Met je minnaar is het glijbaan naar beneden geworden, vrees ik. Jullie zijn aan het afscheid nemen.

Sterkte meisje!!

Crea: het wil nog niet erg vooruit lijkt het wel! Hang in there!
@Crea: lieverd, kennelijk zat eea je hoog (gewist, weet niet wat je schreef).. Tegenover die eerdere diepe gevoelens van verliefdheid en blijdschap/verwachting donder je hard naar beneden als je "valt", dat weet ik uit ervaring (en ook rond deze kerst/oud en nieuw periode meegemaakt).. waarschijnlijk alle emoties van de regenboog, die je voor je kiezen krijgt. Je hart is geraakt door hem en dat hart is kwetsbaar.

En toch: als je je er niet tegen verzet, maar laat komen, die wisselende emoties,zegt het niet alleen iets over hoe diep iemand in je hart zit, maar ook veel over jezelf.. hoe mooi dat je openstond/staat voor je verlangens, wat je voor jezelf in gedachten hebt, jezelf had gegund (en hem), het soort leven wat jij voor je ziet, je staat dan gewoon heel dicht bij je "ware zelf". Achteraf (en zelfs destijds) vind ik zelfs mijn periodes van hevig verdriet heel waardevol en mooi, omdat je dan zo in verbinding staat met jezelf en je diepere drijfveren, waarden, verlangens en eigenliefde.

Hoe gek het ook klinkt: je kan die gevoelens ook "omarmen", koesteren. NIets levert zoveel (zelf)inzicht op als diep geraakt zijn. Teleurstelling, tegenslag, niet ingevulde verwachtingen, het is superzwaar. Maar als je erdoorheen komt/bent, en die kwetsbaarheid weet te behouden (geen muurtjes om dat hart bouwt uit zelfbescherming tegen weer ooit zoveel voelen), word je juist een ruimhartiger mens.

En zal je meer openstaan voor liefde, omdat je weet dat je "het kan hebben" (het risico dat het eens voorbij gaat misschien). Kan het niet goed uitleggen, maar alle tegenslag versterkt je, geeft openingen om jezelf beter te leren kennen. Hoe beter je weet hoe jij in elkaar zit, hoe meer levenservaring en hoe beter je voorbereid bent om ware liefde te herkennen, ontvangen en te behouden. Ik denk dat het zo werkt. Tegenslag + open blijven staan voor liefde/liefde blijven voelen daardoorheen is de ultieme uitdaging..

Gevoelens zijn nooit "fout", hooguit ongewenst, onhandig, mogen er niet zijn vanwege omstandigheden, komt niet uit, enz. Laat het goede/mooie/fijne/liefdevolle deel van die personen/ervaringen toe in je hart en koester ze daar ipv proberen iemand te vergeten die je zo na staat of heeft gestaan.

Ondertussen wens ik je veel sterkte, waar je ook mee worstelt op dit moment!

En een heel bijzonder mooi 2011 voor jou!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Suzy, ik denk dat Crea's computer op hol was geslagen en 4 keer dezelfde post heeft gelanceerd, waar ze er dus 3 van gewist heeft...denk ik hoor!
eindelijk weer een lichtpuntje binnenkort zie/hoor ik mijn minnaar weer!! eindelijk 's iets anders dan alleen maar shit
Hoe is het verder bij jou/jullie Mistyc?
@Bkster (in antwoord op Slang): ik heb het gevoel dat jouw gevoelens eerder voortkomen "uit reactie" (op ex en/of minnaar) en de omgang met ze, dan van binnenuit.. Dat geeft natuurlijk niet, want logisch, maar dan kan het idd heel bevrijdend zijn als je meer gaat kijken wat jij wil en verwacht van het leven en een partner cq minnaar. En je daaraan vasthouden.

Je verandert ze niet. Als je dingen verwacht of afwacht die niet in ze zitten of niet gaan gebeuren, blijft het frustrerend. Als jij weet wat je mist, weet je wat jij nodig hebt en dan kan je idd beter jezelf dat geven (steun, support, duidelijkheid, aandacht, tijd, wat het ook is) dan alsmaar teleurgesteld zijn dat je niet krijgt wat je verwacht. Of daarom moeten vragen, voorkauwen, vechten, wat moeizaam is en blijft. Zeker als diegene dat gewoon niet kan/ in zich heeft.

Misschien is het wel beter om al die effort in jezelf te stoppen, achter jezelf te staan, jezelf die aandacht te geven, werkelijk aan jezelf te denken nu eens. Natuurlijk is het verleidelijk om te blijven hangen aan "dat deel wat er wel is" en je wel ontvangt of met wat moeite van jouw kant (erom vragen wat jij nodig hebt) te krijgen, beter dan helemaal niks en op jezelf aangewezen te zijn (denk je dan)..

En toch is het misschien wel heel bevrijdend voor jou als je jezelf bevrijdt van die verwachtingen. En dat kan bijv door te ontdekken en te weten dat je op jezelf kan bouwen, wat er ook gebeurt. Als het niet meer een "eng idee" is als je echt op jezelf bent aangewezen.

Ik vind het zelf al jaren een hele uitdaging om op mezelf aangewezen te zijn, mezelf te moeten motiveren, vorm en zin aan het leven te geven. Maar ik weet inmiddels wel dat ik mezelf kan ondersteunen en op mezelf kan rekenen, dat scheelt. En is er een handvol mensen op wie ik daarnaast kan bouwen, die me daar een zetje kunnen geven of "doorheen slepen"/bijtanken, dan is dat heel fijn en waardevol. Maar ergens besef ik altijd dat ik zelf het motortje in gang moet zetten en houden. Mezelf "op de rit hebben" is mijn leidraad geworden, en als ik dat zelf kan en lukt verwacht ik minder van anderen/ heb ik ze minder "nodig" daarbij.

Maw: soms moet je jezelf ook de kans geven om dit te ontdekken, hier een mogelijkheid zien om jezelf uit te dagen het idd "dan maar zelf" in eigen handen te nemen. Dat geeft ook (innerlijke) rust.

Heb mezelf een heel leuk boek cadeau gedaan: "Ik ben okee, jij bent een sukkel", heet het, hahaha. :-)

Met veel humor geschreven. Gaat oa over accepteren wat "is" en hoe iemand is, ipv proberen te veranderen, nog meer effort daarin te steken. Waardoor het juist naar je toe komt, als jij meer achterover leunt en loslaat.. bizar, maar ik denk dat het zo werkt.

Wens jou ook heel veel sterkte, luister vooral naar jezelf, neem het heft in eigen handen. Kijk wat hij beantwoordt nav wat jij vraagt van hem en trek je eigen conclusies daarna. Het is goed dat je dat hebt neergelegd bij hem, als je jezelf maar niet afhankelijk maakt van de antwoorden. Er zijn meer vissen in de vijver, je hoeft je niet te beperken tot ex en/of minnaar, je bent vrij om groter te denken/kijken!

Ik weet dat je niet van lange stukken houdt, maar tis vanuit goede intenties, moet je maar denken

Wens ook jou een heel goed 2011, dat eea op zijn plek valt en je lekker in je vel komt en blijft!
@Rooss: denk ik ook, maar zijn allemaal gewist en nu weet ik niet wat er zo hoog zat

Jij hebt de gave om eea wat korter neer te zetten, haha, terwijl je eigenlijk hetzelfde zegt

Qua Bkster: ik bedoel in het kort dat je telkens zo heen en weer in gevoelens komt in reactie op die 2 mensen in je leven. Terwijl je jezelf niet hoeft te beperken tot die 2 mogelijkheden, word je dan bezig gehouden door wat je wel en niet voelt of mist bij die 2, hoe zij op jou reageren en jij weer op hun, zijn je gevoelens er dus wel op gefocussed en door bepaald. Ipv blik naar binnen en (veel verder naar) buiten te richten, wat een ander (vogelvlucht)perspectief kan bieden (van een afstand naar kijken, afstand nemen, in het grotere geheel van je leven plaatsen enz).

Dat vind ik zelf soms ook heel moeilijk, om jezelf niet te beperken tot het bekende, in wat en wie nu een rol spelen en je te richten op ruimer: misschien hoort/past er wel een ander nieuw persoon bij die levens-, relatie- of minnaarverwachtingen bijv..

Nu even de rest teruglezen..
@rooss: best wel shit, hij is thuis, maar ook weer niet, stelt zich heel afstandelijk op en liegt en bedriegt me nog steeds en wil nergens over praten. vanavond zet ik hem voor het blok. mijn voornemen is nl. voor het nieuwe jaar: alle overbodige shit het huis uit
@Mystic: heb niet helemaal teruggelezen, ik reageer nu ff op je laatste bericht.

Lijkt me goed voornemen, want een onhoudbare situatie, doe jezelf dat iig niet aan inderdaad!!

Neem je leven in eigen hand, blijf toetsen naar jouw normen van een relatie/levenspartner. En niet: waar kan/wil ik mee leven/pikken van hem om het leefbaar te houden..

Nergens over willen praten is lekker makkelijk van hem.. Zo iemand wil jij niet, klaar. Het gaat niet om wat hij nog wil of niet, maar wat jij wil en niet wil. En ik kan je nu al vertellen wat een boost dat jou zal geven, als je jezelf als uitgangspunt neemt: liever op jezelf dan liegen, bedriegen, twijfelen, jou achter de hand houden voor het geval dat, en de standaard "bij elkaar blijven of niet" bij hem ligt.

Je hebt altijd een keuze en het enige waar ik spijt van heb in mijn ex-relatie is dat ik veel te lang naar zijn twijfelende pijpen heb gedanst. In plaats van voor mezelf op te komen wat IK verwacht van een levenspartner en wat IK niet pik van een ander/geliefde/relatie!

Denk dus vooral goed na wat jij wil in het leven, wat jij verwacht van een levenspartner (oa eerlijkheid en volledig voor jou gaan, iig proberen iets te doen voor "samen met jou", goede intenties om er iets van te maken minstens!).

Okee, soms voelt het ff niet zo, soms is dat moeilijk om er "vol" voor te gaan, als iemand twijfelt, dat mag. Maar niet jou ondertussen k*t behandelen en niet meer liefdevol aan jou en jouw gevoelens denken. Iemand die alleen maar in eigen gevoelens verstrikt zit (zijn twijfels wat hij wel en niet wil) en zich niet meer inleeft in of liefdevol kan zijn tov jouw gevoelens, is alleen maar met eigenbelang bezig. Je kan niet in je eentje vechten voor een relatie, Mystic.. De intentie en inspanning om er (opnieuw) iets van te maken moet iig van beiden komen.

Zo niet, dan beter je eigen leven leiden, je eigen omgeving en sfeer kunnen bepalen en mag hij ergens anders verder twijfelen, waar jij er geen last van hebt.

Heel shit rond deze "gezellige" dagen, en altijd natuurlijk, maar nu extra scherp denk ik. Niet voor niks een piek in afscheid nemen na de feestdagen.. het contrast is groter dan anders, uitvergroot haast, met "hoe het zou moeten zijn" (kalm en gelukkig, "samen", close voelen met geliefden, bezinning)..

Wens je veel sterkte, want makkelijk zal het niet zijn. Kan wel eens (zie boven) heel bevrijdend zijn en jou veel innerlijke rust brengen. (als de bron van jouw rotgevoel niet af en aan in jouw buurt is, zodat jouw gevoel vanzelf reageert). Duidelijkheid voor alles, dan weet je waarmee je te dealen hebt. Niks ergers dan meegesleept worden in twijfel en afhankelijk zijn van buien/getwijfel en het heen en weer van een ander!

Heel veel succes vanavond!
@suzy: dank je en je hebt gelijk ik zit elke dag met een kutgevoel en slaap heel slecht terwijl hij vrolijk lekker slaapt, heel frustrerend. Hij blijft twijfelen, maar ben erachter gekomen dat hij thuis over alles loopt te liegen en bedriegen. Voordat hij thuis kwam heb ik voorwaardes gesteld en hij houdt zich aan geen een voorwaarde. Zo kan ik niet leven, moet ook aan mijn kids denken en aan mezelf. dan maar alleen, dat is beter dan al mijn energie steken in iets wat gedoemd is om te mislukken. en idd qua gevoel is dit heel moeilijk
@bkstr dat wat suzy en rooss zeiden:-)

Ik was niet eerder in de gelegenheid te reageren:-)

Alles wat ik je wilde zeggen is al gezegd.

@all ik weet niet veel van de regels van vreemdgaan/een verhouding hebben. Ik doe ook maar wat, dat wat goed aanvoelt. Dat is voor mij oa mijn leidraad. Word ik hier blij van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven