Kan wel janken

30-12-2010 10:17 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik lees regelmatig mee op dit forum omdat er soms berichtjes op staan waar ik zelf ook een beetje troost uithaal.

Nu post ik zelf maar een keer wat want ik kom er niet echt uit.

Een jaar geleden is mijn relatie van drie jaar uitgegaan (zijn keus). Ik heb hier veel verdriet gehad en heb dat nu nog steeds. Hij heeft namelijk al een maand of 8 een nieuwe vriendin (ik ben nog vrijgezel). Ik zie ze regelmatig samen waar ik niet mee kan omgaan. We wonen in dezelfde stad en het is dus lastig om hen te ontlopen. Mijn ex en ik deden natuurlijk ook veel leuke dingen tijdens onze relatie en we hadden veel lol samen. Maar hij en zijn nieuwe vriendin doen zoveel gave dingen samen die wij nooit gedaan hebben. Verre reizen, gekke uitstapjes etc. Ze doen zoveel leuke dingen en beide hebben ze ook nog eens een hele gave baan. Ik voel me dan zo kleurloos naast hen. Ik heb een baan die ik niet echt leuk vind en ik heb niet altijd iemand om zoveel leuke dingen mee te doen omdat al mijn vriendinnen een vriend hebben. Heb best veel lieve vriendinnen hoor maar iedereen lijkt altijd zo druk. En er zijn gewoon dingen die je liever met je vriendje doet. Ik mis hem gewoon denk ik. Heb het idee dat hij nauwelijks nog aan onze tijd denkt en helemaal opgaat in zijn nieuwe liefde. Hij is echt gek met haar, dat zie ik. En dat steekt :(. Ik ben gewoon jaloers denk ik.
Dat is gewoon menselijk hoor. Je bent jaloers en onzeker en daarom kijk je naar hun leven en niet naar je eigen leven. Dat staat helemaal los van verliefde gevoelens voor hem.

Ik vind het naar voor je en ik hoop dat je je in het komende jaar meer op jezelf gaat richten. Wellicht is therapie iets voor jou om je een handje te helpen.
Sas, hoe komt het dat je zo op de hoogte bent van het wel en wee van je ex en zijn nieuwe partner?

Hoor je het e.e.a. van wederzijdse vrienden, volg je ze op facebook o.i.d.?

Hoe dan ook: stop daar mee.

Concentreer je op je eigen leven, Hoe hij nu is met die ander is compleet irrelevant voor jou.

Kan me wel voorstellen dat het een beetje schrijnt, maar je blind blijven staren op wat had kunnen zijn gaat je echt niet helpen.

Maak wat moois van je eigen leven en probeer zoveel mogelijk te genieten.

Sterkte.
Volgens mij is het werkelijke probleem vooral dat je niet tevreden bent over jezelf en je eigen leven.

Je bent niet tevreden met je baan en hebt te weinig vriendinnen om iets leuks mee te doen.

Misschien wordt het tijd je te gaan orienteren op een nieuwe baan en meer vriendinnen?
Probeer je eigen leven wat leuker te maken, zodat je minder op hen en je jaloezie hoeft te focussen. Ga op zoek naar een baan die beter bij je past en onderneem zelf leuke dingen zoals bijv een groepsreis oid.
Welnee, therapie is helemaal niet nodig. Het gaat vanzelf wel over. Op een gegeven moment vind je wel weer iemand hoor. Niet te krampactig mee om gaan.

En dat hij nu andere (in jouw ogen leukere) dingen met zijn nieuwe vriendin doet komt wellicht omdat zij hem daarin meeneemt. En bovendien veranderen mensen. Hun hele leven lang. Geen paniek hoor.
Waarom kijk je zo neer op je eigen leven?

Count your blessings, zou ik zeggen.

Dat je hem mist, kan natuurlijk, maar als je je zo bezig blijft houden met hem, dan sta je er niet voor open om een nieuwe toekomst voor jezelf te creëeren. Je leven gaat aan je voorbij met het gluren naar de relatie van je ex, zonde hoor.

Dus ik zou zeggen, ga er op uit, kijk uit naar een nieuwe liefde. Kijk niet zo neer op je baan, wees blij dat je er ééntje hebt en als je baan je echt niet bevalt, solliciteer dan naar een andere baan , die jou wel leuk lijkt, maar doe dat niet omdat je ex en zijn vriendin een leuke baan hebben, want dat zou een beetje triest zijn.

Nogmaals, concentreer je op je eigen leven en maar er wat van, dan hoef je ook niet meer jaloers te zijn, dan kan jij ook gewoon geweldig genieten van je leven.
Eens met Iris1969. Het lijkt erop dat je je eigen leven nu niet zo leuk vindt of daar onvoldoende aandacht aan hebt besteed. Je bent nog continu met je ex bezig en met de dingen die hij samen met zijn nieuwe vriendin doet..... beter is om deze tijd in jezelf en je eigen leven te steken... Praat eens met de huisarts of zoek op internet naar bijv. een coach of therapeut om je te helpen je door deze tijd heen te helpen en je leven weer op de rit te krijgen.

Je kunt echt beter naar de toekomst kijken.
quote:Guinevieve schreef op 30 december 2010 @ 10:21:

Sas, hoe komt het dat je zo op de hoogte bent van het wel en wee van je ex en zijn nieuwe partner?

Hoor je het e.e.a. van wederzijdse vrienden, volg je ze op facebook o.i.d.?

Hoe dan ook: stop daar mee.

Concentreer je op je eigen leven, Hoe hij nu is met die ander is compleet irrelevant voor jou.

Kan me wel voorstellen dat het een beetje schrijnt, maar je blind blijven staren op wat had kunnen zijn gaat je echt niet helpen.

Maak wat moois van je eigen leven en probeer zoveel mogelijk te genieten.

Sterkte.

Scheelt mij typen, wilde precies hetzelfde zeggen.

Sterkte , maak wat leuks van je eigen leven en let niet zo op hun.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik hoor inderdaad wel eens dingen via wederzijdse kennissen. Ook kijk ik soms op haar of zijn facebook. Ik weet dat zoiets echt niet helpt maar ik ben dan zo iemand die dat niet kan laten. Allemaal foto's van hen in allerlei landen en steden waar ze vakantie gevierd hebben. Zo veel initiatief toonde hij nooit toen wij wat hadden. Ze is ook gewoon een leuke meid om te zien en ze zijn echt een stel. Het doet gewoon pijn om te zien. Mijn ex zette van ons bijvoorbeeld nooit foto's online. Misschien heel kinderachtig maar zo denk ik dan. Ik probeer ook echt wat van mijn eigen leven te maken maar ik weet niet goed hoe. Ik zit een beetje vast. Ik heb wel genoeg vriendinnen maar ben de enige vrijgezel en dan is het soms gewoon lastig om alles te doen wat ik wil.
quote:willem1959 schreef op 30 december 2010 @ 10:23:

Welnee, therapie is helemaal niet nodig. Het gaat vanzelf wel over. Op een gegeven moment vind je wel weer iemand hoor. Niet te krampactig mee om gaan.

Niet om een man te vinden, maar om aan zichzelf te werken.
quote:sas999 schreef op 30 december 2010 @ 10:39:

Ik hoor inderdaad wel eens dingen via wederzijdse kennissen. Ook kijk ik soms op haar of zijn facebook. Ik weet dat zoiets echt niet helpt maar ik ben dan zo iemand die dat niet kan laten. Allemaal foto's van hen in allerlei landen en steden waar ze vakantie gevierd hebben. Zo veel initiatief toonde hij nooit toen wij wat hadden. Ze is ook gewoon een leuke meid om te zien en ze zijn echt een stel. Het doet gewoon pijn om te zien. Mijn ex zette van ons bijvoorbeeld nooit foto's online. Misschien heel kinderachtig maar zo denk ik dan. Ik probeer ook echt wat van mijn eigen leven te maken maar ik weet niet goed hoe. Ik zit een beetje vast. Ik heb wel genoeg vriendinnen maar ben de enige vrijgezel en dan is het soms gewoon lastig om alles te doen wat ik wil.Zoek daar hulp bij via therapie of coaching. Google eens een beetje.
@sas

Je weet niet hoe jij de draad op kunt pakken? Hier zijn al tips gegeven. Een andere baan zoeken is de eerste en daar kun je direct mee aan de slag. En prive zul je moeten bedenken wat je wilt. Als je een reis wilt maken, laat jij je dan niet tegenhouden door het feit dat je vriendinnen niet mee willen, maar denk in oplossingen. Alleen op pad, of met een groepsreis mee, er zijn allerlei manieren waarop je het zelf leuk kunt maken zonder dat je daarbij afhankelijk hoeft te zijn van anderen.
quote:sas999 schreef op 30 december 2010 @ 10:39:

Ik hoor inderdaad wel eens dingen via wederzijdse kennissen. Ook kijk ik soms op haar of zijn facebook. Ik weet dat zoiets echt niet helpt maar ik ben dan zo iemand die dat niet kan laten. Allemaal foto's van hen in allerlei landen en steden waar ze vakantie gevierd hebben. Zo veel initiatief toonde hij nooit toen wij wat hadden. Ze is ook gewoon een leuke meid om te zien en ze zijn echt een stel. Het doet gewoon pijn om te zien. Mijn ex zette van ons bijvoorbeeld nooit foto's online. Misschien heel kinderachtig maar zo denk ik dan. Ik probeer ook echt wat van mijn eigen leven te maken maar ik weet niet goed hoe. Ik zit een beetje vast. Ik heb wel genoeg vriendinnen maar ben de enige vrijgezel en dan is het soms gewoon lastig om alles te doen wat ik wil.

Het is al geopperd, misschien komt dat initiatief wel van haar en is hij ook verrast.

Misschien een goede leer voor de volgende liefde, onderneem wat meer, dan krijg jij het ook gezellig.
Kan dat via internet? (coaching etc) Iemand tips?

Heeft iemand anders ook zulke gevoelens? Ben benieuwd of ik de enige ben die zich soms zo dom en kleurloos voelt.
quote:Cateautje schreef op 30 december 2010 @ 10:46:

[...]

Het is al geopperd, misschien komt dat initiatief wel van haar en is hij ook verrast.

Misschien een goede leer voor de volgende liefde, onderneem wat meer, dan krijg jij het ook gezellig.Ik heb ook het idee dat het meer haar initiatieven zijn maar dan voel ik me juist zo'n saai. Ik toonde ook genoeg initiatief en ergerde me juist soms zo aan zijn gebrek aan initiatief. Had soms het diee dat ik het leuk moest maken want van hem kwam nooit zoveel. Nu blijkt dat hij hier bij haar wel voor open staat.
Als je googled op e-coaching zul je vele coaches vinden.

En nee, je bent niet de enige die zich zo voelt. Maar de adviezen die je hier krijgt zijn wel de manier om dat te veranderen. Erin blijven hangen is niet goed, je zult zelf wat moeten ondernemen om er weer uit te komen.
En zou je niet liever een leuke nieuwe vriend vinden die zelf met allerlei leuke initiatieven komt?
quote:sas999 schreef op 30 december 2010 @ 10:48:

[...]

Ik heb ook het idee dat het meer haar initiatieven zijn maar dan voel ik me juist zo'n saai. Ik toonde ook genoeg initiatief en ergerde me juist soms zo aan zijn gebrek aan initiatief. Had soms het diee dat ik het leuk moest maken want van hem kwam nooit zoveel. Nu blijkt dat hij hier bij haar wel voor open staat.

Het is niet de bedoeling dat je jezelf met anderen vergelijkt.

Je bent je eigen unieke persoon en het is de bedoeling dat je dat waardeert, nu haal je jezelf onderuit omdat je ex een ondernemende vriendin heeft. Je hebt het al aangegeven, je was ondernemend , maar hij had geen initiatief en nu met haar wel. Echt, hij wilde niet meer met jou samen zijn en het idee dat hij nog bij je zou zijn geweest als je hem ook de wereld over had gesleept is pure onzin. Als hij dat met jou had willen doen, dan was dat wel gebeurd.

Hou maar op met te bedenken hoe je hem vast had kunnen houden, want dat is water onder de brug.

Stel je in op jezelf en onderneem, wie weet kom je tijdens al dat ondernemen wel iemand tegen die beter bij je past. Je nieuwe liefde komt in ieder geval niet zomaar bij je aanbellen, je moet er echt op uit.
Ik had van mezelf nooit gedacht dat ik er zo last van zou hebben. Dat valt me gewoon tegen van mezelf. In mijn hoofd lijkt het gras altijd groener bij anderen (mijn ex en zijn vriendin). Mijn relatie met hem betekende gewoon heel voor mij. Hij was echt mijn maatje. En ik die van hem (dacht ik). Maar als ik zie wat voor een leven hij nu leidt denk ik dat ons leven samen van toen, voor hem gewoon een lachertje was en leuk voor tussendoor. Hij is gewoon veranderd, maar niet negatief vind ik. En een ander heeft daarvoor gezorgd en daar ben ik jaloers op ofzo. Stom he
Jullie reacties zijn trouwens wel fijn om te lezen. Heb het er ook al veel met familie en vrienden over gehad maar had soms het idee dat ik er nog teveel om zeurde.
quote:willem1959 schreef op 30 december 2010 @ 10:23:

En dat hij nu andere (in jouw ogen leukere) dingen met zijn nieuwe vriendin doet komt wellicht omdat zij hem daarin meeneemt. En bovendien veranderen mensen. Hun hele leven lang. Geen paniek hoor.

Willem! Wat een menselijke reactie!

Weet je zeker dat je niet op het verkeerde account staat ingelogd?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je moet stoppen met je bemoeien met zijn leven.

Niet op netwerksites kijken. Heeft hij zijn profiel niet afgeschermd? Of zijn jullie nog vrienden?

Verwijder hem in iedergeval uit jouw bestand.

Voorderest moet je gaan leren je in je eentje te vermaken. Alles wat je ex doet, kan jij ook doen.

Reizen in je eentje kan juist geweldig zijn.

Ga leven! En wacht er niet mee totdat je weer een relatie hebt.
Kan nu een heel goed advies gaan neerzetten, over dat je je raar gedraagt en het echt anders moet aanpakken, maar ik herken ook wel wat in je post. En ik weet hoe dat werkt als je onzeker bent over jezelf.

Je zegt dat je iemand bent die het niet kan laten om te kijken op facebook o.i.d. Maar dat is natuurlijk grote onzin.

Je kunt dat best laten, maar je bent er niet aan toe, om wat voor reden dan ook, om ermee op te houden. Je bent boos dat hij niet hetzelfde voelt, dat hij misschien alles wat jullie hebben meegemaakt al vergeten is. En je kunt daar nog jaren boos, verdrietig, jaloers om blijven. Maar uiteindelijk schiet je er toch niks mee op.

Het zal zeker moeilijk zijn, en niet vanzelf gaan, maar uiteindelijk moet je voor jezelf gaan kiezen.
Waarom deden jullie geen leuke dingen zoals verre reizen samen? Had hij daar toen jullie samen waren geen zin in?

Verre reizen kun je ook in je eentje doen, dus laat je niet tegenhouden door 't feit dat je geen relatie hebt of geen vriendin die mee wil gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven