In 2011 wordt alles anders!

01-01-2011 14:55 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerst: de allerbeste wensen voor iedereen hier! Ik heb veel meegelezen de laatste maand en hoop hier virtuele aanmoediging te krijgen .

2011 gaat míjn jaar worden, ik geef mezelf een trap onder mijn kont en ga 300% geven om alle nare patronen in mijn leven te doorbreken. Ik ken ze nu, ik herken ze nu, ik ben er klaar mee.

De afgelopen 10 jaar hebben in het teken gestaan van angst, wantrouwen, kansloze affaires, gebrek aan eigenwaarde, hopeloze relaties.. Er is en wordt inmiddels hard aan gewerkt en ik wíl het niet meer. Ik wil mijn hart kunnen openstellen, écht openstellen. De vreemdgangers, bezette mannen, hopeloze figuren: het is mooi geweest (eigenlijk niet zo mooi dus.. ). Mannen die van mij 'hielden', waar ik helemaal niks mee kon/wilde en toch mee in zee ging.. omdat het woord 'nee' zo rot mijn strot uitkomt. Ik ga niet alleen 'nee' zeggen tegen de malloten (en anderen waar ik gewoon geen interesse in heb), ik ga ook 'ja' zeggen tegen de goede mannen. De mannen die ik structureel heb afgehouden afgelopen jaren.

Ik hou van mij. En ben er aan toe om van een ander te houden.

Doet er iemand met me mee...??
Goeie actie meid.

Dag dag foute types...

Dus: go for it girl

Go anouk
Ohhhh ik doe mee!!! *foute mannen ---> VAARWEL; hello EIGENWAARDE :)*

Alleen hoe ben je van plan het aan te pakken?
Thanks!!!

Voelt goed. Maarre, als jullie ook nog praktische 'hoe' tips hebben: zeer welkom Heb me al zo lang niet begeven in het datingwereldje...kom genoeg mannen tegen op werk, in de trein, in de supermarkt, sporten, etc. daar ligt het niet aan. Alleen lijken dus de 'foute figuren' me te benaderen en anderen gewoon gezellig te doen...

Hoef niet morgen aan dé man, ik wil gewoon oefenen met mijn hart openstellen. Oprechte interesse in iemand hebben. Iemand leuk vinden om hém, niet omdat hij mij verovert.. Tips??
anoniem_118684 wijzigde dit bericht op 01-01-2011 15:16
Reden: tikfout
% gewijzigd
Neem de tijd om iemand te leren kennen voordat je een relatie aan gaat. Je hoeft niet binnen een maand of twee na de eerste date al in een relatie te zitten.
Mijn eigen eerste stappen:

- sinds een aantal maanden therapie. Heeft me nu in ieder geval al (vrij confronterend) inzicht gegeven in mijn best wel heeuul domme patronen

- eerste casus 2011: aanbod van collega (vrijgezel overigens) om een drankje te drinken volgende week weigeren. Gewoon omdat ik geen interesse heb. (is gelijk de eerste uitdaging....)
Goed idee, ik lees mee. Zit nu ook in precies dezelfde situtatie. Niet wat betreft de mannen dan, die wil ik pas weer toelaten als ik helemaal klaar ben met mijn gevoel van zelfrespect terug hebben. Anders is het voor hem ook niet eerlijk.

Goede tips? Niet bij de pakken neer gaan zitten ook al wil je het soms nog zo graag. Ik geef mezelf als ik ff een kutmomentje heb 10 minuten om mezelf heel zielig te vinden en dan ga ik weer verder...

Herken nu ook de patronen van wat ik zelf verkeerd doe ik mijn leven... Heerlijke ontdekking overigens...!!
quote:Madhe schreef op 01 januari 2011 @ 15:26:

Neem de tijd om iemand te leren kennen voordat je een relatie aan gaat. Je hoeft niet binnen een maand of twee na de eerste date al in een relatie te zitten.

Grappig dat je precies iets blootlegt wat telkens zo is gegaan. Sterker nog, 2 maanden was dan lang geweest.. De laatste 2 jaar waren er mannen die 'zichzelf in mijn leven wurmden' binnen een week. Waarbij ik compleet voorbij ging aan mijn gevoel.. maar dat je dan na een tijdje om je heen kijkt in je leven en denkt: F*ck!! How did this happen???

Nu weet ik daar in ieder geval het antwoord op
Heftig he, die therapie...

Ben zelf aan de zelfhulpboeken gegaan. Ben nuchter genoeg om het niet allemaal blindelings te geloven maar wat ik kan gebruiken, gebruik ik.
Ik denk dat als je happy bent met jezelf en doet wat jij leuk vindt, de leuke mannen ook wel komen. En heel erg goed naar je eigen gevoel luisteren Voelt het niet goed, ren! ;)

Ook kan het helpen om echt duidelijk bepaalde afspraken voor jezelf te maken:

- Eerst rustig iemand leren kennen voordat je verder gaat.

- Geen bezette mannen.

etc. etc.

Wat goed dat je ook in therapie bent gegaan!!
C'est moi: hoe staat het er bij jou voor dan??

Savannah: terugkijkend kan ik zeggen dat ik de afgelopen jaren eigenlijk niemand een echte kans heb gegeven.. dus dat je eerst de tijd neemt lijkt me heeel verstandig! Enig idee hoe jij het aan gaat pakken?
Ik ben ook fan van zelfhulpboeken! Je gaat toch met een andere blik naar je eigen leven kijken! Kan heel verhelderend zijn!
Ja, ideeen heb ik wel, maar ze nu nog uitvoeren. Ik heb een moeizame band met mijn familie en dat zijn de eerste die ik moet laten zien dat ik volwassen ben, van mezelf hou en dat ik daarom in de toekomst beslissingen ga nemen die ik wil. Als ik niet naar een verjaardag wil omdat daar mensen zitten die mij afkraken, ga ik niet meer. Als mijn familie me alleen maar afkraakt, kom ik er niet meer. Gewoon, omdat ik de belangrijkste ben!

En natuurlijk is dat niet op te lossen in één dag. Maar een ander kan pas gelukkig bij mij zijn, als ik gelukkig ben. Die hoorde ik van mijn therapeut.
Ik merk zelf dat ik nu heel erg wantrouwerig ben wat betreft mannen. Maar heb ook zoiets van: nu is het genoeg! Ik ga kijken wat ik van alle foute mannen heb geleerd en dan laat ik het rusten. Een nieuw begin! Een keerpunt. En ik probeer heel positief te zijn. Heb ook echt de neiging om in een slachtoffer rol te gaan zitten. Ook wel de nodige therapie gehad en zelfhulpboeken verslonden. Moet nog wel werken aan meer zelfvertrouwen, maar toch gaat het stap voor stap beter!
Cestmoi, ik heb nu net Eindelijk je eigen leven leiden van Susan Forward uit. Man, die was ff confronterend, maar wel erg goed om dingen in perspectief te plaatsen!
@ Savannah: wat vervelend dat je familie zo doet. Heb je ze er weleens mee geconfronteerd? Dat je op een rustig manier zegt dat je het niet leuk vindt dat ze je afkraken? Lijkt me overigens wel heel erg moeilijk!
Hey meiden! Is het goed als ik hier ook mee schrijf? Wat jij Savannah schrijft is heel herkenbaar over familie. Ik heb ook een moeilijke band met mijn familie en door omstandigheden kan ik er nu niet onderuit. Maar! Dat is dus mijn eerste voornemen voor 2011.. Zorgen dat ik er wel onderuit kan! Wat je zei over een ander die pas gelukkig kan zijn bij jou als jij gelukkig bent met jezelf is volgens mij helemaal waar! Een partner is bedoeld als aanvulling op je leven en niet als leven an sich...

En wat hierboven gezegd werd door Anouk: ik ga mee lezen over de adviezen om niet 'overrompeld' te worden door mannen en leren nee te zeggen als een man je mee uit vraagt (al kan dat soms heel moeilijk zijn als je geen gevoelens wilt kwetsen..). En het klinkt nu even dramatischer dan het is.. Natuurlijk kan ik wel nee zeggen maar naar mijn zin niet vaak genoeg haha.
Ik ben nu bezig in feel the fear and do it anyway en ben ook wel fan van zelfverzekerd door het leven van Pieternel Dijkstra Die boeken kunnen heel erg confronterend zijn, maar een beetje zelfreflectie kan geen kwaad. In tegendeel, het zorgt ervoor dat je kan groeien! Nare gebeurtenissen en tegenslagen zorgen ervoor dat je wakker geschud wordt en weer eens heel goed gaat denken: wat wil ik nu eigenlijk met mijn leven ?!
Ja toevallig toen ze vorige week bij me waren. Ik heb een verrekte spier die verdomd veel pijn doet. Toen mijn gezicht vertrok van de pijn kreeg ik te horen dat ik een aanstelster ben. Heb dus heel rustig gezegd dat ik dat niet leuk vind en er ook over opgehouden moest worden omdat ik dan geirriteerd raken en er dan ruzie zou komen. Werd verontwaardigd op gereageerd, maar ik kan het beter in de kiem smoren nu.....

Weet je wat het gewoon klote maakt, zo een voorval? Ik zeur nooit, heb een heel hoge pijngrens dus als ik zeg dat ik pijn heb is het echt zo. En dan nog zo een opmerking.... Maar goed, zoals ik al zei, dat pik ik niet langer.
Heeej Sanne jij ook hier ;)

Dat van dat overrompelen herken ik ook wel. Een tijd geleden vroeg iemand me mee uit. Maar had totaal geen enkele aantrekkingskracht tot hem. En toch zei ik ja (met dit in gedachte neeeeeeeee dit wil ik helemaal niet, hij ruikt niet lekker uit zijn mond, ik vind hem helemaal niet interessant, HELP wat doe ik), toen later heel zwak een berichtje gestuurd dat ik toch niet met hem uit wil... is veel gemener dan meteen nee zeggen!
Wat goed dat je hebt gezegd dat je het niet leuk van ze vond!!! Echt heel goed! Een goed begin is het halve werk!
Savannah als eerste een voor je! De eerste stap daarin is idd voor jezelf kiezen. Ga er alleen heen (als dat mogelijk is) als je je goed voelt en denkt dat je hun opmerkingen aan kan... En verlaag je nooit tot hun niveau of ga jezelf niet zitten verdedigen dat willen ze vaak alleen maar!

Hey Cestmoi! : zwaai: Ja jij ook hier! Gezellig :D Haha wat heb je voor een smoesje gebruikt dat je niet kon? Ja je hebt gelijk het is eigenlijk veel gemener aangezien je ze dan hoop geeft terwijl je eigenlijk weet dat het nooit iets gaat worden..

Zelfhulpboeken heb ik nooit gelezen, ben wel dol op dingen lezen op internet en alles en nog wat wat te maken heeft met zelfontplooiing dus misschien moet ik eens wat boeken gaan lezen die jullie noemden.
Daar heb je een punt hoor Savannah: het in de kiem smoren. Je zult merken dat mensen het vanzelf gaan accepteren, omdat er niets anders op zit en ze merken dat je het meent.

Ik heb de laatste tijd vooral positieve last van: hoor je het jezelf nou zeggen?! . Dan zit ik met iemand te praten en hoor ik mezelf allemaal dingen zeggen die ik de ander aanraad/de ander in bevestig, en zelf echt totaal niet toepas. Maar...ik hoor het mezelf nu zeggen & het komt elke keer binnen ineens.

Enne, Sanne..het is wel lastig om nee te zeggen. *staat op: 'ik ben Anouk en ik kan geen nee zeggen' *

Het heeft mij zelfs gebracht tot samenwonen terwijl mijn hele hart nee schreeuwde... (tot je dus om je heen kijkt en denkt: huh??? en dan rustig je boeltje pakt en vertrekt --- ik heb altijd even tijd nodig ).

Nieuwe strategie: even de tijd nemen voor ik antwoord geef. Brengt me zonder enige twijfel ook in stompzinnige situaties, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat het mijn eigen antwoord is dat mijn mond uit komt.
Sanne, dan moet je eens kijken naar dat boek van Susan Forward. Echt, het is ff moeilijk als je het leest, maar het helpt echt! Je mág boos zijn op je familie omdat ze je iets hebben aangedaan wat jij niet leuk vond is bijvoorbeeld een van haar adviezen.... Moeilijk.... maar het is wel waar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven