Alleen, en dan?

01-01-2011 17:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nu een jaar weer vrijgezel. Heb best wel wat vrienden en vriendinnen om mij heen,maar ben nog de enige die vrijgezel is. Ik vind het heerlijk om dingen te ondernemen (sauna, filmpje, dansen, drankje doen) maar met wie? Al mijn vriendinnen zitten bij hun partner en wanneer ik en keer met ze in het weekend afspreek zeggen ze op het laatst af omdat ze toch bij hun parnter willen zijn na een week werken.

SInds ilk vrijgezel ben heb ik ook nieuwe vriendinnen ontmoet, maar die zijn nu ook aan de man en om maar weer nieuwe vriendinnen te ontmoeten om op stap te kunnen, ik blijf bezig.(niet arrogant bedoeld,maar meer van, als die ook weer iemand ontmoeten moet ik weer op zoek). Het voelt daardoor een betje als dweilen met een open kraan.

Ik heb het al erg leuk in mijn eentje, kan prima alleen thuis zijn en mijzelf vermaken, maar word dit ook een beetje zat. En zo kom ik natuurlijk nooit de 'ware' tegen.

Iemand tips? (alleen naar de kroeg heb ik een keer gedaan en dat vond ik echt vreselijk)
Komen je vriendinnen allemaal nooit het huis meer uit?? Misschien moet je vriendinnen zoeken die niet aan een man vastplakken.
Veel mensen willen niet meer wild stappen als ze gesettled zijn maar willen jouw vriendinnen die andere dingen ook niet meer? Dat vind ik wel raar.

Er zijn genoeg mensen die ook wanneer ze samenwonen nog graag naar de film, sauna, cafe willen met vriendinnen, dus wees niet bang dat elke vriendschap meteen helemaal ophoudt zodra iemand aan de man raakt.
Tja, dat stond van tevoren niet in hun handleiding. En ik heb idd veel vriendinnen die zich aan hun partner vastklampen.
Eerlijk zijn tegen je vriendinnen.

Hoe je je voelt en dat je het leuk vind om wat leuks met ze te doen.

En anders contact leggen met leuke meiden via FB of Hyves die je misschien van vroeger kent en die ook nog vrijgezel zijn?
Eens met Lillaaaa
Als ik wat wil afspreken moet ik dat al zeker twee maanden van tevoren afspreken, omdat ze het zo druk hebben. En een vriendin zegt alles af nu ze een nieuwe lover heeft. Tja, ga haar niet dwingen om met mij af te spreken.
Het is nieuwjaar en zie allemaal vrijgezelle topics voorbij drijven

Ik ben ook de laatste vrijgezel in de groep maar ga nog steeds met ze naar de film etc. Ze maken zich maar eens los van hun man. Goed voor de relatie ook nog.

Tip hoe harder je zoekt naar dat dubbeltje hoe groter de kans dat je het gouden tientje mist.

Verder onderneem dingen geniet van je vrijgezellen bestaan, ga reizen, naar een sportschool nou ja vul in naar keuze uiteraard.
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:Alice22 schreef op 01 januari 2011 @ 17:41:

Eerlijk zijn tegen je vriendinnen.

Hoe je je voelt en dat je het leuk vind om wat leuks met ze te doen.

En anders contact leggen met leuke meiden via FB of Hyves die je misschien van vroeger kent en die ook nog vrijgezel zijn?Echt niemand in mijn omgeving is vrijgezel meer.
Wat jammer voor je. Ik weet niet zo goed wat je daaraan kunt doen, behalve het gesprek aangaan. Maar of dat helpt als dat in ze zit...

Maar dat ze je steeds op het laatste moment laten zitten vind ik wel erg onaardig, heb je dat wel eens tegen ze gezegd?

En zoals Lillaaaa al zegt, niet iedereen is zo.
Ik sport drie keer in de week en onderneem echt wel veel dingen (heb nog van drie concerten kaartjes liggen), dus dat is het niet. Ik baal gewoon dat ik, zodra er een man in het visier komt, ik aan de kant wordt gezet. Dacht ik een leuke stapvriendin te hebben, hoor ik ineens niets meer omdat ze 24 p.d. bij haar nieuwe lover zit.
welke provincie woon je? ik ben ook net single
Als een vriendin een nieuwe lover heeft, geef ik haar 3 maanden. In die 3 maanden verwacht ik niks van haar, zoek ik ook geen contact met haar. Mijn ervaring is dat dat dan toch niet gewenst is.

Na pakweg 3 maanden is ze weer aanspreekbaar, ook al moet het initiatief van mij komen. Toch niet aanspreekbaar? Direct exit mijn adressenboekje.

Soms komen ze na een jaar of langer weer langs. Meestal is het alleen maar om uit te huilen, waarna ik ze nooit meer zie.

Ik zou niet weten wat ik eraan zou kunnen doen. Het is allemaal hun keuze en daar heb ik geen enkele invloed op. Ik kan alleen mijn eigen keuzes maken en dat is dus op zoek gaan naar nieuwe vrienden.

Een prettig moment is wanneer er eentje na lange tijd weer eens belt, een bakkie wil doen, en ik zeg: "Sorry, kan niet, ik heb al afgesproken met Josephina." En dan hun: "Wie is dat!!!"

Ja, DUH, mijn leven ging gewoon dooooor, hoor. DAN wil soms wel eens het kwartje vallen dat ze zelf wel eens wat meer moeite mogen doen om contact met mij te onderhouden, dat ze anders een hoop dingen missen.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Ik kreeg een tijdje geleden een tip van Himalaya die ik hier dan maar even doorpost:

http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl (maar http://www.nmlk.nl mag ook).

Dit jaar Kerst en Nieuwjaar gevierd met mensen via NMLK en dat was erg leuk!
Ben ik ook al aangemeld. Maar ik heb niet zo'n zin om weer mensen te ontmoeten en zodra ze een relatie hebben, ze weer 'kwijt' te raken. Ik ga zo zelf ook niet met mijn vriendinnen om.
quote:maria1966 schreef op 01 januari 2011 @ 18:10:

Als een vriendin een nieuwe lover heeft, geef ik haar 3 maanden. In die 3 maanden verwacht ik niks van haar, zoek ik ook geen contact met haar. Mijn ervaring is dat dat dan toch niet gewenst is.

Na pakweg 3 maanden is ze weer aanspreekbaar, ook al moet het initiatief van mij komen. Toch niet aanspreekbaar? Direct exit mijn adressenboekje.

Serieus? Ik kan me hier weinig bij voorstellen.

Wanneer een vriendin van mij een nieuwe relatie heeft betekent dat bij mij gelukkig niet dat er drie maanden lang geen contact is. Ik kan me er serieus niets bij voorstellen. Natuurlijk is er wat minder tijd dan anders, wordt er eens iets afgezegd maar er is zeker contact (zowel vanuit vriendinnen als vanuit mijzelf) en er kan gewoon afgesproken worden.
quote:spidergirl1 schreef op 01 januari 2011 @ 18:39:

Ben ik ook al aangemeld. Maar ik heb niet zo'n zin om weer mensen te ontmoeten en zodra ze een relatie hebben, ze weer 'kwijt' te raken. Ik ga zo zelf ook niet met mijn vriendinnen om.

Je hebt vriendinnen waar je 2 maanden van te voren een afspraak mee moet maken. Al je vrienden zijn niet meer single. En je wil geen mensen ontmoeten omdat je ze bij een relatie toch weer 'kwijt' raakt.

Wat wil je dan wel? Een blik vriendinnen die wél met je blijven afspreken? Als jij zegt waar je die kunt kopen, ga ik daar wel een blikje voor je halen hoor. Maar IK ken die winkel niet.

Ook ik ben vriendinnen kwijt geraakt aan hun relatie, maar gelukkig blijven er heel veel mensen (ook kennissen) over die wél nog een leven naast een relatie hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik herken het wel , ben al langer single, kan goed alleen zijn, maar spontane acties zijn er eigenlijk niet meer bij, deels ligt het aan mezelf, heb het stappen echt wel gehad, maar een avondje bios, uiteten , dagje sauna moet wel echt gepland worden en daar ben ik zelf ook schuldig aan, naast fulltime werk, intensieve hobby/sport en tja, dan regelmatig tijd te kort.

Ik zou in jouw geval toch met je vriendinnnen praten, want als ze alleen voor hun man/vriend leven, pffff, mijn vriendinnen zouden het niet zijn denk ik dan.
Snap persoonlijk helemaal niets van die vriendinnen dat ze zo zijn, maar er zijn ook heel veel vrouwen die niet zo in elkaar zitten. Heb een vriend maar dat heeft mijn vriendschappen niet beïnvloed. Dus ik zou wel via nieuwe mensen leren kennen nieuwe mensen leren kennen en misschien hou je daar hele fijne vriendschappen aan over. En het argument dat je ze misschien weer kwijt kan raken tja zo is het leven. Dan zou je ook nooit meer een relatie moeten aangaan, huisdieren, etc.. Alles kan eindigen maar om zo ergens in te stappen lijkt mij niet echt productief. Geniet van het moment!
Herkenbaar. Heb vriendinnen die je ineens niet meer ziet en zich, zodra ze iemand ontmoet hebben op standje huismus zetten. Je mag langskomen voor een kop thee, maar leuke en spannende dingen zijn er niet meer bij.

Helaas zijn 3 goede (en altijd in voor leuke dingen) vriendinnen pasgeleden verhuisd/geemigreerd. Dat vond ik echt heel jammer. Nu zijn er 2 binnen nederland gebleven, maar het op vrijdagavond spontaan de stad in gaan is er niet meer bij. Ben nu andere contacten (via viva forum) maar weer stevig aan het aanhalen.

Ik vind wel dat je als single harder moet werken om de contacten in stand te houden, de noodzaak is voor iemand die alleen is toch vaak hoger. Dat klinkt sneu, maar zo bedoel ik het niet. Maar die moeite dat heb ik er graag voor over, heb veel kennissen en vind vrienden ook erg belangrijk....

Wat betreft mensen ontmoeten: probeer het eens via paiq.nl Is een hele leuke datingservice en heel veilig. Je schrijft je gratis in, beantwoord een paar vragen en wordt om de paar dagen aan iemand gekoppeld. Zelf kun je niet zoeken. Met een match kun je chatten en hoe langer je chat, hoe meer foto's en informatie je over die persoon krijgt. Als hij raar doet kun je dat melden en die persoon meteen verwijderen. Vind het zelf erg leuk! In de kroeg vind ik ze ook niet, al kom ik via via wel eens leuke mensen tegen. Heb wel als voornemen om veel te gaan daten dit jaar, niet om perse een vent tegen te komen maar om te oefenen. Heb namelijk nog nooit een serieuze relatie gehad en kap altijd alles af... vind dat ik dat maar eens aan moet gaan pakken :P
quote:maria1966 schreef op 01 januari 2011 @ 18:10:

Soms komen ze na een jaar of langer weer langs. Meestal is het alleen maar om uit te huilen, waarna ik ze nooit meer zie.

Ik zou niet weten wat ik eraan zou kunnen doen. Het is allemaal hun keuze en daar heb ik geen enkele invloed op. Ik kan alleen mijn eigen keuzes maken en dat is dus op zoek gaan naar nieuwe vrienden.

Een prettig moment is wanneer er eentje na lange tijd weer eens belt, een bakkie wil doen, en ik zeg: "Sorry, kan niet, ik heb al afgesproken met Josephina." En dan hun: "Wie is dat!!!"

Ja, DUH, mijn leven ging gewoon dooooor, hoor. DAN wil soms wel eens het kwartje vallen dat ze zelf wel eens wat meer moeite mogen doen om contact met mij te onderhouden, dat ze anders een hoop dingen missen.Herkenbaar!
Veel single vrouwen gebruiken helaas hun vriendinnen als tusendoortje en veel bezette vrouwen vergeten hun vriendinnen tijdens hun relatie.

Dit is geen zure reactie van mij, maar een constatering. Uiteraard zijn er uitzonderingen.
Het ligt toch niet enkel aan die vriendinnen, dat ze vastgebakken lijken te zijn aan hun vriend?

Die vriend doet kennelijk ook niets meer met zijn vrienden...

In zo'n geval denk ik dan altijd:

Prima... ik heb niets aan je, wanneer je er niet meer voor me bent wanneer je aan de man bent.

Gelukkig ga ik nog geregeld bij mijn vrijgezelle vriendinnen langs of met ze op stap, juist omdat ik weet dat wanneer ik aan de andere kant sta, ik me heel erg alleen kan voelen.
Ik was al aant denken om vanavond maar eens alleen uit te gaan... vind het nog wel erg spannend... maarja, je moet toch eens wat durven he.
Mymelody: stoer plan! Gewoon doen, je kunt altijd nog naar huis als het niet leuk is! Maar wel spannend! Laat je weten hoe het gegaan is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven