Kat gooit nieuwe dingen op de grond

02-01-2011 10:33 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
1 van mijn 2 katten heeft de instelling: alles wat nieuw in huis is of dingen die even ergens anders liggen, gooi ik op de grond want het hoort er niet!!

Vanochtend had ik ook duidelijk bewijs dat kat 1 ´s nachts wandelingen maakt over het aanrecht, want mijn nieuwe kookwekker was omgegooid en hing tussen het aanrecht en het fornuis. Gelukkig was deze van plastic want mijn vorige kookwekker was van steen of zoiets en na 1 dag lag die gesneuveld op de grond.

Alles wat ik nieuw koop of dingetjes die ik even ergens anders neerzet dat tikt meneer eraf! Zo van, dit hoort hier niet!!

Ook mobiele telefoons die even op een kastje liggen waar hij net op zit tikt hij eraf.

Doen jullie katten dit ook?
Ja, de kat van mijn ex doet dat ook. Ook hele zware spullen. Dan zet hij zijn gewicht er even flink achter... en duwen maar. Tot het niet meer op kast/tafel/aanrecht of waar dan ook ligt waarvan hij vindt dat het er niet hoort.

Gekke dieren, katten.
Nee, gelukkig niet. Heeft ie wel speelgoed? Voor weinig koop je van die muisjes. Leuk is dan om er een touwtje aan te binden zodat je 'm kunt laten bewegen.
Nee gelukkig niet , vanaf kitten zijnde geleerd dat ze niet op tafels, kasten en aanrecht mogen dus hier is alles veilig.

Kan het een soort verveling zijn? Of heeft je kat genoeg speeltjes?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ja.

heeft niks te maken met "hoort hier niet", zoveel redeneringsvermogen heeft een kat niet.

hij ziet iets nieuws en gaat dan onderzoeken of het eetbaar of speelbaar is.

en dan valt het wel eens op de grond.

zo is een van mijn katten al een heel dure hobby geworden.....
Gaan de katten van jullie ook zo liggen dat ze dingen wel weg 'moeten' zetten? De kat van vriendlief gaat het liefst vlak bij iets liggen wat hij dan heel subtiel wegschuift tot het op de grond ligt.
Niks onderzoeken ,gewoon jezelf steeds meer uitstrekken
quote:danivo schreef op 02 januari 2011 @ 10:38:

ja.

heeft niks te maken met "hoort hier niet", zoveel redeneringsvermogen heeft een kat niet.

hij ziet iets nieuws en gaat dan onderzoeken of het eetbaar of speelbaar is.

en dan valt het wel eens op de grond.

zo is een van mijn katten al een heel dure hobby geworden.....Ja, inderdaad. Of het wegloopt als ie er tegenaan tikt.
Een van onze katten doet dit ook! Even met het pootje tik tik tik.

En ze hebben het ook altijd in de gaten als er iets nieuws is.
Onze oudste kat heeft dat vanaf dag 1 gedaan. Toen hij net 1 dag bij ons was, was hij steeds kopjes aan het geven aan een olieflesje. Resultaat, olieflesje met olie kapot op de plavuizen. Nog dagen "plezier" gehad van "gladheid" want krijg de plavuizen dan maar weer goed schoon.

Vooral pennen, telefoons en ander klein spul schuift hij altijd van tafel ed.
Een van mijn katten heeft dat met glazen water. Die pleurt hij zo op de grond. Als ze leeg zijn, of als er iets anders in zit, is er niets aan de hand. Maar glazen water horen op de grond. Punt. Verder sloopt ie eigenlijk niets.
Hij heeft genoeg speeltjes, maar hij is een kat die niet van spelen houd. Hij kijkt liever toe en vaak dan trekt hij zijn neus op en loopt ie met zijn staart hoog in de lucht weg. Het enige wat hij leuk vind is verstoppertje spelen en ( echt waar ) inlegkruisjes stelen. HIj is namelijk gek op plakstrips!! Kat 2 is wel erg speels en speelt het liefst met haarelastiekjes en glimmende sierraden! Ze vinden het ook leuk om achter elkaar aan te zitten.
spullen die verschoven worden variëren van een pakje shag tot de waterkoker ook al staat die steeds op dezelfde plek.
Alles wat klein genoeg is dat het voor kattenspeelgoed aangezien kan worden, wordt ook voor kattenspeelgoed aangezien. Bij voorkeur kerstballen, momenteel.

Grote dingen valt wel mee, zeker zwaardere dingen, al verbaas ik me nergens meer over.
668, the neighbour of the Beast
quote:Chipper schreef op 02 januari 2011 @ 10:44: Het enige wat hij leuk vind is verstoppertje spelen en ( echt waar ) inlegkruisjes stelen. HIj is namelijk gek op plakstrips!!Beetje off topic, maar die van mij is ook gek op plakstrips, grappig! Ik heb zo'n kledingroller met van die strips die je eraf haalt als ze vol zijn; ik móét van kat, naast kleding en bank, ook hem altijd even 'meerollen' (met een nieuwe strip) .
Een reden temeer om geen kat te nemen. Je kan hem er niet toe krijgen zich te schamen of schuldig te voelen.
Met de katten hebben we nooit last gehad, maar ik heb wel een hond die niet tegen rechtopstaande dingen op de salontafel kan. Een glas, beker of flesje, gevuld of leeg, liggen zal het! Hij loopt er doelbewust op af, tikt het om met zijn neus, en dan is het 'goed' (als in 'goed mis', want hij krijgt natuurlijk consequent op zijn donder als hij het weer doet!.
of je hebt een autistische kat

nee hoor, ik denk onderzoeksdrang.
Vroegah moest je zo'n anarchistische kat "opvoeden" met stralen uit een plantenspuit. Ik vraag me af of dat nog steeds zo is in dit hightech tijdperk.
O o, het zal je kat maar zijn!

Wat een maffe gestoorde maar heerlijke beesten kunnen het toch zijn, met een kat in huis verveel je je nooit.

Zo bont als je de kat van TO maken die van mij het niet maar ik heb er wel 1 die alles wat nieuw is argwanend benaderd. Staat er bijvoorbeeld een doos in de kamer dan zet ze grote ogen op, een hoge rug en begint ze voorzichtig de doos te besluipen. Het duurt dan even maar uiteindelijk bereikt ze de doos, snuffelt voorzichtig, geeft er een mep tegen, kijkt of de doos reageert, en besluit dan dat de doos ongevaarlijk is en gaat zich semi ongeïnteresseerd lopen wassen. Erg vermakelijk om te zien.
Een kat van mij doet het ook, maar wel met een doel.

Wanneer ik in mijn bed lig en hij wil dat ik opsta en hij heeft al gemiauwd, en met zijn poot mijn gezicht aangetikt (zonder nagels) en ik zeg dat het nog veel te vroeg is, gaat hij de spulletjes van mijn nachtkastje eraf schuiven.

Ik leg er altijd mijn ring en mijn oorbellen op, dus ik zit dan meteen rechtop omdat ik niet wil dat ze in een ruimte naast de plint vallen.

Siep weet dat dit werkt.
Het is nieuw dus het is interessant maar tegelijkertijd wellicht ook "gevaarlijk" en dan is er natuurlijk uitgebreid en soms ook voorzichtig (niet iedere kat!) onderzoek nodig van deze "indringer".

Meestal heeft de kat snel door dat er niets aan de hand is en dan wordt het een speeltje, maar bij een "verkeerd" voorwerp moet het voorwerp "dood" (=gesloopt) of "eigen" gemaakt worden (er wordt over heen geplast!). Dit laatste gebeurt vaak met een tas of je laarzen als die van buiten komen.
quote:Pingpong schreef op 02 januari 2011 @ 10:58:

[...]

Beetje off topic, maar die van mij is ook gek op plakstrips, grappig! Ik heb zo'n kledingroller met van die strips die je eraf haalt als ze vol zijn; ik móét van kat, naast kleding en bank, ook hem altijd even 'meerollen' (met een nieuwe strip) .Hey, die van ons ook
Katten hier komen niet op het aanrecht zolang ik het zie, maar ik vind regelmatig poezenpotenafdrukken 's morgens. Zouden die van jou dat niet ook doen MV? Eén van mn katten geeft graag kopjes aan dingen die op de tafel staan, die gooit ook van alles op de grond en gaat dan van bovenaf heel verbaasd zitten kijken hoe dat dan toch weer kan.
quote:Groll schreef op 02 januari 2011 @ 11:06:

Vroegah moest je zo'n anarchistische kat "opvoeden" met stralen uit een plantenspuit. Ik vraag me af of dat nog steeds zo is in dit hightech tijdperk.Ha! Dat wilde ik ook met katje 2, maar die vindt water helemaal geweldig en probeert de stralen te vangen, net als de druppels die uit de kraan komen of liever nog; de straal, want als ik de kraan laat lopen gaat ze eronder zitten om omhoogkijkend te proberen het water te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven