Kat gooit nieuwe dingen op de grond
zondag 2 januari 2011 om 10:33
1 van mijn 2 katten heeft de instelling: alles wat nieuw in huis is of dingen die even ergens anders liggen, gooi ik op de grond want het hoort er niet!!
Vanochtend had ik ook duidelijk bewijs dat kat 1 ´s nachts wandelingen maakt over het aanrecht, want mijn nieuwe kookwekker was omgegooid en hing tussen het aanrecht en het fornuis. Gelukkig was deze van plastic want mijn vorige kookwekker was van steen of zoiets en na 1 dag lag die gesneuveld op de grond.
Alles wat ik nieuw koop of dingetjes die ik even ergens anders neerzet dat tikt meneer eraf! Zo van, dit hoort hier niet!!
Ook mobiele telefoons die even op een kastje liggen waar hij net op zit tikt hij eraf.
Doen jullie katten dit ook?
Vanochtend had ik ook duidelijk bewijs dat kat 1 ´s nachts wandelingen maakt over het aanrecht, want mijn nieuwe kookwekker was omgegooid en hing tussen het aanrecht en het fornuis. Gelukkig was deze van plastic want mijn vorige kookwekker was van steen of zoiets en na 1 dag lag die gesneuveld op de grond.
Alles wat ik nieuw koop of dingetjes die ik even ergens anders neerzet dat tikt meneer eraf! Zo van, dit hoort hier niet!!
Ook mobiele telefoons die even op een kastje liggen waar hij net op zit tikt hij eraf.
Doen jullie katten dit ook?
woensdag 6 juli 2011 om 00:05
quote:kournikova schreef op 05 juli 2011 @ 18:20:
[...]
Een kat is dus geen hond. Dit is het ergste wat je een kat kunt aandoen. Hij zal er zwaar gefrustreerd van raken.
Zorg gewoon dat er geen breekbare spullen binnen bereik liggen.
Kat opsluiten is heel zielig en kan leiden tot gedragsproblemen.
Geef hem/haar zoals ik hierboven al zei juist MEER te doen, niet minder.
Een hond opsluiten is net zo goed zielig. Die raken ook gefrustreerd, alleen uiten niet alle honden dit. En daarom denken de mensen dat ze een hond de hele dag kunnen wegstoppen.
Maar ik liet mijn huis niet afbreken door een kat, of door een hond.
[...]
Een kat is dus geen hond. Dit is het ergste wat je een kat kunt aandoen. Hij zal er zwaar gefrustreerd van raken.
Zorg gewoon dat er geen breekbare spullen binnen bereik liggen.
Kat opsluiten is heel zielig en kan leiden tot gedragsproblemen.
Geef hem/haar zoals ik hierboven al zei juist MEER te doen, niet minder.
Een hond opsluiten is net zo goed zielig. Die raken ook gefrustreerd, alleen uiten niet alle honden dit. En daarom denken de mensen dat ze een hond de hele dag kunnen wegstoppen.
Maar ik liet mijn huis niet afbreken door een kat, of door een hond.