Vrijgezellen-topic

30-12-2010 17:13 348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort ben ik pas echt actief op het forum. En ik keek even of er nog leuke topics waren over date-perikelen en de andere dingen waar je als vrijgezel mee te maken hebt, maar ze zijn allemaal al zover gevuld!

Dus bij deze een nieuwe ;)

Over mezelf: bijna 8 maanden single, in februari word ik 25, woonachtig in de randstad, leuke baan, eigen huis en leuke vriendkring (al begint het een hoog settle-gehalte te krijgen).

Wat ontbreekt er: uiteraard die ene leuke kerel!

Wie wil er mee gaan schrijven?
Ik heb ook over een groepsreis of singlesreis zitten nadenken, maar vind het ook heel erg eng. En bij de groepsreis is het natuurlijk de vraag waar je mee weg gaat (oudjes of juist niet). Is het niet wat omdat er toch een stel berichtjes hierboven staan over twijfels maar wel met zo'n reis mee willen gaan, om gewoon met elkaar te gaan? Dat is toch ook een groepsreis en dan weet je wie er mee gaan...en met een stel gaan stappen, dan is het denk ik ook makkelijker om op een man af te stappen...Ik zou het wel leuk vinden, of iig met een stel uitgaan.

Ik ga vandaag ook niet veel meer doen dan achter de comp zitten janken, vrees ik. Was per ongeluk beetje verliefd, maar is niet wederzijds...
He bah, wat naar. (schattig hoe je het verwoordt: "was per ongeluk een beetje verliefd").

Het is hier nu heel mooi weer, heel zonnig. Als dat bij jou ook is, misschien kun je je ertoe zetten een wandeling te gaan maken, dan voel je je vast beter.

Maar soms moet je ook gewoon even 'n dagje huilen en heb je helemaal geen zin om naar buiten te gaan.

Over die groepsreizen: bij SNP kun je voordat je boekt kijken wat voor mensen er tot dan toe hebben geboekt. Volgens mij doen meer organisaties dat. Je klikt dan op 'groepssamenstelling' en daar kun je zien hoeveel mensen er uit welke leeftijdscategorie komen en hoeveel mensen er alleen hebben geboekt en hoeveel samen.
Heb een vriend van me een sms gedaan of ie vandaag even tijd voor me had, maar nog geen reactie terug gehad...Moet eigenlijk nog flink aan de slag thuis, maar heb dus echt nergens zin in

Zal eens kijken op de site van SNP...helaas kost zo'n reis ook vaak wel wat en aangezien ik net een huisje heb gekocht, zit ik een beetje op zwart zaad
Eig mag ik hier niet posten want ik ben geen vrijgezel meer....

Maar ik las iets over groepsreizen voor singles en daar heb ik ruime ervaring mee. Deze zomer heb ik mijn vriend op zo'n reis ontmoet en we zijn nog steeds gelukkig.

Ik ben een aantal keer met Summum Reizen en met Cirkel mee geweest. Er zijn div. leeftijdscategorieën zodat je zeker weet dat er niet alleen maar ouderen mee gaan. Meestal zijn er meer vrouwen dan mannen, maar iedereen gaat vriendschappelijk met elkaar om en er zijn altijd wel mensen met wie het klikt.

Er zijn bv. rondreizen, actieve reizen en strandvakanties. Het is vrijheid blijheid, als je een keer niet mee wilt met een excursie is dat prima. En over de kosten: een strandvakantie of actieve vakantie in Europa kost niet zo veel.
Heeee allemaal,

Heb net de kerstboom opgeruimd, en mijn huis is prima in orde, morgen dus weer fris en vrolijk aan het werk. Nu effe kijken naar vakanties. Ben afgelopen jaar met een singlesreis geweest en het was fantastisch. Was met Fox 3 weken naar Thailand geweest en heb daar echt geen enkel moment last gehad van wanhopige mensen. Meeste mensen zitten (net als wat jullie beschrijven) in het schuitje van gesettelde vrienden die niet of als stel op vakantie gaan. Ik wilde gewoon langer op vakantie en ben dus gewoon gegaan en het is 1 van de beste dingen die ik ooit heb gedaan. Singlesreis heeft een slecht imago, maar ik vond het echt top. En voordeel is dat je bij fox prima kunt zien hoeveel mannen en vrouwen er uit welke leeftijd geboekt hebben. En op het forum kun je alvast kletsen en elkaar leren kennen. We zijn van tevoren met een groot gedeelte van de groep al wezen eten ergens, dan is het op Schiphol niet zo raar. Hoorde wel van andere groepsleden dat je wel geluk moet hebben met de groep maar dat hadden wij gelukkig wel!

Met een groepsreis zou ik denk ik toch bang zijn om als single buiten de boot te vallen. Maar komend jaar ga ik met single vriendinnen die ik tijdens mijn reis heb ontmoet, dus ik hoef er niet eens over na te denken haha! Voordeel van singlesreis is dat iedereen alleen is en dus mensen zoekt om mee op te trekken... zitten altijd wel wat types tussen die je liever ontloopt maar over het algemeen zitten er ook genoeg mensen tussen met wie je het erg gezellig hebt!
Ik wil ook wel meeschrijven, loop hier al een tijdje mee op het forum, maar schrijf nooit mee op groepjes e.d.

Maar eigenlijk lijkt het me wel eens leuk om al het wel en wee rond mannen en daten te delen hier, misschien hebben mijn vrienden ( die vooral de laatste tijd veel moeten aanhoren, want kenau is veranderd in een verliefd weekdier) dan ook eens wat meer rust

Ik ben eind twintig en sinds een jaar vrijgezel. Heb redelijk recent een héle leuke man leren kennen met als gevolg dat ik heel erg verliefd ben geworden. En dat ben ik maar zelden.

Máár er is een hele dikke vette maar...hij komt net uit een relatie. Ben er dus nog niet over uit of dit een Run-Forrest-Runnetje is of niet. Maar daarover later meer.
DeKenau welkom! Hoe meer mee schrijfsters hoe gezelliger

We hebben hier alleen 1 regel en dat is niet quoten, zodat het altijd mogelijk is om een post aan te passen of verwijderen.

Balen voor je dat de man die je bent tegen gekomen net uit een relatie komt. Maar dat zegt niets.. Leuk dat je sinds lange tijd weer verliefd bent! Hoe lang is hij al bij zijn ex vandaan? En geeft hij zelf aan dat hij er nog niet aan toe is? Waar komt je gevoel vandaan dat dit een RFR geval zou kunnen zijn?

Ik las net iets van een idee om met een groepje samen op vakantie te gaan of een keer te gaan stappen.. Wellicht een leuk idee!

mjs400 Dat is niet leuk om zo het nieuwe jaar in te gaan :S Als je je ei even kwijt wilt kan je het hier altijd doen Heeft die collega/goede vriend al gereageerd? Even er tussenuit kan je heel goed doen als je liefdesverdriet hebt!
@Sanne

mannen!
mjs400: kom op he. Misschien is het een idee om even helemaal niet met mannen bezig te zijn? Het klinkt niet goed dat je nu zo verdrietig bent. Ik begrijp het wel hoor, zeker deze tijd kan het vervelend zijn. Maar hup, tranen weg en probeer iets leuks te plannen (het liefst zonder man :D)

DeKenau: gezellig dat je ook mee komt posten. Ik ben ook wel benieuwd naar je verhaal. Ik ken een positief verhaal met goed einde over dezelfde situatie als waar je nu in zit, dus wie weet

Klinkt in elk geval heerlijk om zo verliefd te zijn

Met elkaar een keer wat leuks doen is misschien idd helemaal niet zo'n slecht idee
Maar hij moet toch wel door hebben gehad dat jij meer voelde? Lijkt mij dat ook mannen dat aanvoelen. Vierden jullie O&N met zijn 2en of met meer mensen?

Hoe lang kende je hem dan al? Kende je hem ook van die datingsite? Toch zou ik het tegen hem zeggen. Hij merkt toch wel dat er iets veranderd in jouw houding naar hem toe (als je besluit goede vrienden te blijven zonder het hem te vertellen)..

Wat een rot situatie! Jammer dat je nog niks hebt vernomen van je collega/vriend.. Maar iedereen is dit weekend druk met vrienden, familie en partner.. Misschien een andere vriend/vriendin die een drankje wil doen? Nogmaals een Als er niemand reageert, probeer dan gewoon lekker thuis te blijven.. Trek een fles wijn open (of pak de fles die nog open staat), leuke film/boek en maak er een relaxt avondje van en lekker op tijd naar bed!

Ja mannen! :@ Je kan niet met ze en niet zonder ze! ;)
*
@ Sanne: heb het hele topic doorgelezen, zag het al van de niet quoten-regel. Goed idee, ik ben ook wel een beetje bang voor herkenbaarheid eigenlijk...

Over het RFR gehalte van deze man: tsja, goede vraag! Ik ben zo verliefd dat ik het allemaal niet zo scherp meer zie. Ik heb 'het' gesprek al gehad, heb hem verteld dat ik hem heel erg leuk vind. Hij zei dat hij mij ook leuk vind, maar dat de timing nu gewoon heel slecht is en dat hij niet van de ene relatie in de andere wil stappen. Zijn relatie is zo'n 2 /3 maanden uit nu.

Hij stelde ook voor om over 3 maanden weer af te spreken en dan te kijken of we elkaar nog steeds leuk vinden. Máár tot nu toe spreken we nog elke week af.

Ik kan niet echt genieten van de verliefdheid omdat ik me er best kwetsbaar onder voel....ik vind deze 'positie' van wachten niet zo prettig en het maakt me eigenlijk best onzeker.

@TM, kom maar op met die positieve verhalen, haha

@mjs400: Wat klote dat je je zo verdrietig voelt...

Durf je echt niet de stoute schoenen aan te trekken en het hem te vertellen? Misschien denkt hij dat jij ook niets voor hem voelt en zegt hij daarom dat hij je ziet als gewone vriendin?
Ik snap je heel goed mjs400 Dat is precies de reden waarom ik al elke keer aan het uitstellen ben wanneer ik precies 'dat' gesprek aan ga.. Want vaak houdt het het in dat (als hij niet hetzelfde voelt) dingen toch gaan veranderen en je niet alleen een potentiële partner kwijt bent maar ook een goede vriend. Ik ben nog geen mannen tegen gekomen die daar relaxt mee kunnen omgaan (eerlijk gezegd kan ik ook niet als het andersom zou zijn :P)

Ik weet niet hoe vaak jullie elkaar zagen, maar misschien is het sowieso goed om elkaar minder te zien/spreken. En vooral andere dingen te gaan doen die je gedachten verzetten en die je zo min mogelijk aan hem herinneren. En vergeet niet dat je je rot mag voelen en dat huilen mag. Daardoor verwerk je het..

Of je het moet zeggen weet ik niet.. Het is wel beter voor jezelf omdat je dan zekerheid hebt, maar het is wel heel moeilijk...
@ DeKenau

Wat moet ik dan in vredesnaam zeggen?

@ Sanne

Ik ben alleen zo bang dat ALS ik het zeg, de relatie verandert....
DeKenau: haha vind het ook best vreemd van viva dat je je profiel niet gewoon kan verwijderen, maar goed. Dan was dit een goede oplossing

Kan me voorstellen dat je dit afwachten je onzeker maakt.. Waarom wil hij 3 maanden wachten? Wil hij ondertussen ook nog met andere vrouwen afspreken of is het echt gewoon voor zichzelf? Moeilijk! Vooral als je zelf helemaal verliefd bent! Ik denk dat het toch het beste voor jezelf om afstand te nemen en minder af te spreken.. Hem een beetje tijd te geven je te missen en na te laten denken over wat hij nou eigenlijk wil..
@mjs400: heb je gedacht aan wat DeKenau zei? Misschien zei hij het alleen maar omdat hij dacht dat jij niets wilde?
nee, dat was te duidelijk dat dat er niet achter zit (hoe graag ik dat ook zou willen). Hij is wel heel lief en vol begrip, maar weet niet of hij begrip voor de situatie zou hebben (zoals ik dat graag zou willen dat hij begrip heeft)
DeKenau: een vriendin van mij is ondertussen 1.5 jaar met een man die in scheiding lag (met 2 kinderen!) Ze heeft het heel rustig aan gedaan en hem steeds de ruimte gegeven (wat ik nooit zou kunnen denk ik) omdat hij het ook moeilijk had met alles. Nu wonen ze zo'n beetje samen Zij heeft zich in het begin net zoals jou gevoeld en heeft er een paar keer mee willen stoppen, hij trouwens ook omdat hij het niet vond kunnen. Maar net zoals bij jou zijn ze elkaar altijd blijven zien en is het uiteindelijk goed gekomen. Zegt natuurlijk niets, maar ik denk dat ik als ik jou was het een beetje van zijn kant zou laten komen. Wil hij jou zien, dan zou ik dat doen. Maar ik zou niet zelf steeds aansturen op een afspraak.
mjs400: in jouw situatie zou ik het echt tegen hem zeggen. Denk je dat je het lang gaat trekken als dit zo doorgaat? Ik zou dat denk ik niet kunnen. Dan liever de pijn dat hij het niet wilt dan continu de hoop op een misschien. Maar jij moet natuurlijk zelf beslissen wat je wilt. Nog een vraagje: weet je zeker dat je hem echt leuk vindt? Of ben je gewoon heel verdrietig door deze situatie nu en deze tijd dat je je 'vastklampt' aan hem? Als je dat niet zeker weet, zou ik nog heel even afwachten. Misschien zie je het over een paar dagen (als het normale leven ook weer begonnen is) wel iets meer helder.
Ow en mjs400: Was ik nog vergeten
@TomorrowMorning

Ik weet het niet, of ik zo zeker weet of ik hem leuk vind. Maar het kan ook goed zijn dat je gelijk hebt, dat ik me misschien wel aan hem 'vastklamp'.
hmmm mjs400 en er hangt ook geen bepaalde 'spanning' tussen jullie? Als dat niet zo is en je voelt zo duidelijk dat hij je echt als gewone vriendin ziet, dan vrees ik ook dat dat zo is...

Wel apart dat jullie dan tegen elkaar aan hangen bij het film kijken, dat doe ik niet met mijn mannelijke vrienden hoor

@TM : mooi verhaal, en beschrijft inderdaad ook wel hoe ik er nu insta. Ik laat het voornamelijk van hem afkomen, ik neem soms weleens initiatief tot afspreken, maar vraag nooit 'wanneer zien we elkaar weer' of dat soort dingen. Ik merk wel dat hij heel duidelijk een grens trekt zodat het niet de relatie kant opgaat. Dus geen 'ik mis je' smsjes etc. Ik doe dat dus ook niet. Het klinkt zo op papier een beetje als een cliche alleen-de-lusten-niet-de-lasten verhaal, maar die indruk krijg ik toch echt niet van hem....( maar dat kan ook de roze bril zijn)
.
TM heel mooi verhaal over hoe dingen kunnen groeien. Ik ken ook zo'n verhaal van een vriendin van mij. Hij net uit relatie en nog druk mee bezig, zij was echt verliefd op hem en wilde hem niet laten gaan. Elke keer aan uit aan uit en op het moment dat zij er genoeg van had is hij naar haar toegekomen en ze wonen nu al 3 jaar samen en hebben zelfs al trouwplannen.. Dus je niet houden aan alle 'regels' kan soms leiden tot iets heel moois

DeKenau: heel mooi dat je het meer van hem laat afhangen qua afspreken. Hoe lang kennen jullie elkaar al?
Of had je dat al verteld? Dan sorry dan ben ik het vergeten :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven