Gezondheid alle pijlers

4 maal anticonceptie omdat menstruatie niet stopt

29-12-2010 13:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

2 weken geleden heb ik met heftige buikkrampen gekampt, het bleek een urineweginfectie te zijn, heb hier antibiotica voor gehad. Het was toen ook mijn stopweek en m`n menstruatie bleef in die week uit (was toen stopweek), nou ja klein beetje bruine afscheiding. Op een vrijdag contact gehad met HA en toch begonnen met een nieuwe strip om het ritme aan te houden en ja hoor op zaterdag ongesteld, dit is nu anderhalve week geleden. Gisteren (dinsdag) leek het over re zijn, maar s'avonds begon het weer! Het is allemaal niet super heftig, maar verlies wel helder rood slijm. Maandag en vandaag weer contact gehad met HA en moet nu 4x per dag mijn anticonceptie innemen (Steridil 30) voor 5 dagen. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad? eventuele bijwerkingen? Heb morgen een bruiloft, dus wil wel fit zijn.

Ohw hij heeft in de week van de krampen wel inwendig onderzoek gedaan.

Dank jullie wel,

Groetjes Tubby
Je bent gewoon van de leg door de antibiotica. komt wel weer goed.

Ik zou morgen een zetpil van 1000 mg paracetamol gebruiken, knap je echt van op.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik gebruikte nog geen antibiotica toen ik in ongesteld moest worden, dus dat is het helaas niet. De krampen kunnen ook wijzen op een ontsteking van iets van een eierstok zei de HA. Vraag me alleen af of je niet super ziek word van 4x per dag de pil te slikken.

Nu gaat het wel, gewoon matige menstruatie klachten, maar niet dat ik morgen ziek ben van die dosis anticonceptie???
4 x per dag een pil? Lijkt me echt zooo overbodig?? echt nog nooit gehoord!!!
Nou ja ben nu 12 dagen ongesteld, de periode ervoor niet meegerekend, toen was het bruine afscheiding. Dus word een beetje flauw en het zal toch moeten stoppen, dus het medicijn 4 maal de aniconceptie i.p.v. 1 maal. Niemand tot nu ervaring mee dus?
Enkeltje gyn denk ik zo? Toch even handig om naar die eierstok te laten kijken. Mijn gyn heeft me dit nog nooit voorgeschreven, hij zag langer bloeden of tussentijds bloeden toch als een soort van opruiming van het lichaam en om dit nu met een boost hormonen te stoppen is niet bepaald de beste manier. Als het je alleen om die bruiloft gaat zou ik voldoende tampons/ maandverband meenemen en idd een flinke zetpil paracetamol nemen.
Ja dat gebeurd zowiezo in het nieuwe jaar, als m`n lichaam wat rustiger is. Er is wel een echo gemaakt en vandaar twijfel, maar heb een kuur gehad wat zowel de eierstik als de urineweg zal genezen. Nou nee hoor kan ook werken, dus ook naar een bruiloft, hahaha

Nee voel me nu gewoon al ruim 2,5 week kut door dat eerst niet en nu te lang vloeien. Duidelijk dat m`n hormoonhuishouding in de war is.

Vroeg me alleen af of iemand ook wel eens 4 maal anticonceptie voorgeschreven heeft gekregen en daar ziek van is geworden?

Dank je wel voor de antwoorden en wie weet nog iemand met hetzelfde?
Ik vind het vreemd. En ja, van 4 keer daags de Pil slikken kun je je behoorlijk beroerd gaan voelen. Volgens mij was vroeger de morningafterpil(waar iedereen zo ziek van werd) ongeveer dezelfde dosis.

Juist als de boel in de war is zou ik er niet nog meer hormonen tegenaan gooien.
Mijn menstruatie was ook helemaal van slag een tijdje geleden. Mijn huisarts twijfelde toen tussen 2 pillen per dag slikken ipv 1 en Primolut (naast 1 microgynon 30). Het is het laatste geworden en binnen een paar dagen was mijn menstruatie gestopt. Daarna behoorlijk heftig ongesteld geworden en nu weer gewoon een normale cyclus. Dus Primolut is voor mij een goede oplossing geweest. Sterkte.
Hoi Tubby, ik heb hetzelfde gehad, geen last gehad van 4 tabletten per dag. Flink ongesteld geweest en toen was ik weer helemaal op regel.
Ik heb ook eens op doktersadvies na een hele zware menstruatie die maar niet over ging 2 dagen 2x de diane 35 moeten slikken. Daarna remde mijn menstruatie inderdaad af en ging langzaam voorbij.
Mijn verhaal is iets anders (zie doorbraakbloeding na bevalling) maar ik twijfel dus ook om een stootkuur te gebruiken zoals jij nu doet. 4x per dag de pil, 5 dagen lang. Ik lees toch redelijk wat verhalen op google en dat het daarna weer als vanouds is.

Maar ik lees naarnaast ook veel over hormoonkuur die alles weer op regel zou moeten krijgen (zie mijn topic dan kan je op hormoonkuur google, veel soortgelijke verhalen als die van jou).

Nouja ik ga morgen overleggen met mijn huisarts.
ff uppen; 4 x per dag deden jullie dat dan om de 6uur of eerder?

en snachts braaf wekkertje zetten of meteen als je wakker wordt??

moet namelijk waarschijnlijk hetzelfde gaan doen.

word je daar erg beroerd van??
joehoe
Als je die 4x per dag anticonceptie slikken maar niets vindt, kan je ook vragen om primolut. Ik moest 3x per dag een primolut pil slikken om de bloeding te stoppen. 's Ochtends, 's middags en 's avonds. O ja, 's ochtends ook nog mijn normale pil (microgynon 30) erbij. Het lijkt me onzin om 's nachts de wekker te zetten. Ik had overigens geen last van al die hormonen, voelde me wel matter dan anders. Gelukkig was het maar een week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven